ریپورتاژ آگهی
لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز

لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز

پاییز فصلی مطلوب برای گشت‌وگرد در منطقه آزاد كیش محسوب می‌شود و بهتر است بدانیم لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز چه ویژگی‌هایی دارد.
  • 1401/06/09
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : ایران، استان هرمزگان، كیش
تلفن : 66059000-021

پاییز فصلی مطلوب برای گشت‌وگرد در منطقه آزاد كیش محسوب می‌شود و بهتر است بدانیم لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز چه ویژگی‌هایی دارد.

لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز-f2tv7hVeXm

اولین كار بعد از مشخص شدن اقامت در سفر، انتخاب و جمع كردن لباس است و این كار قطعا هیجان مخصوص به خود را دارد اما مهم است كه هیجان و اشتیاق سفر و بازدید از مقصد سبب نشود تا گزینشی بدون فكر صورت گیرد و پوشاكی كه برای سفر برداشته می‌شود بدون كاربرد باشد و رفاه و راحتی لازم را فراهم نكند. از این رو با ما همراه باشید تا از شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی كیش اطلاعات بیشتری كسب و در همین راستا انتخاب صحیح و اصولی‌تری را تجربه كنیم.

آب‌وهوای كیش و سفر به آن در پاییز

برای پی بردن به اینكه لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز چه ویژگی‌هایی دارد بهتر است بدانیم، جزیره زیبا و دیدنی كیش در جنوب ایران و شهرستان بندر لنگه استان جذاب هرمزگان قرار گرفته و هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌كند. این جزیره به دلیل همجواری با خلیج همیشه فارس دارای میانگین رطوبت ۶۰ درصدی است و با داشتن ساعات آفتابی زیاد به نسبت جزایر دیگر منطقه، دمایی متغیر بین گرم و خیلی گرم در طول سال دارد.

اقلیم منطقه آزاد كیش گرم و مرطوب به حساب می‌آید و به همین جهت فصل پاییز برای بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی یك موهبت است تا با خیالی آسوده در فضاهای تفریحی و طبیعی موجود در جزیره به گشت‌وگرد بپردازند. با توجه به میانگین دمایی كیش در سال كه ۲۶.۶ درجه است، كیش مهمان‌پذیر گرم است و برای انتخاب لباس هنگام سفر، نیازی به پوشاك گرم و سنگین نیست و همین امر موجب شده تا كوله یا چمدان سفر به كیش سبك و كوچك باشد چرا كه لباس‌های پاییزی علاوه بر سنگینی، حجم قابل توجهی دارند.

لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز-OpldS6RIoN

چه لباسی برای سفر به كیش در پاییز مناسب است؟

به دلیل گرما و رطوبت هوا، لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز شامل لباس‌هایی خنك، آزاد و راحت می‌شود. رخت‌هایی كه از جنس نخ باشد تا جریان هوا به سهولت از آن عبور كند یكی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشیدن است. برای سیاحت و هواخوری درون كیش در این فصل قشنگ تنها نیاز است كه یك سوییشرت همراه خود داشته باشید و از برداشتن پالتو، ژاكت‌های سنگین، بافت‌های ضخیم و كاپشن‌های گرم خبری نیست. پیشنهاد می‌شود شب‌های پر جاذبه این منطقه با لباسی كه دمای بدن را عادی حفظ ‌می‌كند سپری شود.

اگر تمایل بر این است كه در زمان برداشتن لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز موردی از قلم نیوفتد توصیه می‌كنیم به چك لیست زیر توجه شود:

  • كلاه (هر نوع كلاهی كه از پوست صورت و چشمان در برابر تابش آفتاب محافظت كند مناسب است)
  • شال (برای برداشتن شال‌های نخی و سبك تعلل نكنید)
  • پیراهن‌های آزاد و طرح‌دار
  • شلوار یا شلوارك نخی
  • تاپ، تیشرت و پولوشرت
  • دامن گشاد
  • سوییشرت یا ژاكت نازك (زمان وزیدن باد یا خنكی شب‌های جزیره در پاییز كاربرد دارد)
  • لباس زیر
  • جوراب نخی
  • مایو و تجهیزات شنا

لباس مناسب برای سفر به كیش در پاییز-TvirNEJCWV

در نظر داشته باشید پوششی برای شما مناسب است كه با آن احساس راحتی كنید، مسافرت به كیش در پاییز لباس‌های نخی و گشاد می‌طلبد و پوشیدن لباس‌های غیر نخی و تنگ موجب آزردگی خاطر می‌شود و سفر را به كام خود و همسفرها تلخ می‌كند.

به عنوان نكته پایانی؛ برای تجربه سفری دلپذیر در كیش بهتر است استفاده از كرم ضدآفتاب را به یاد داشته باشیم و از خود در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت كنیم. بعد از این مورد توصیه می‌شود كفش پارچه‌ای یا صندل به پا داشته باشید و در صورتیكه تمایل به پوشیدن كفش ورزشی دارید، حتما آن را با جوراب نخ پنبه بپوشید تا مانعی برای لمس جریان هوا نداشته باشید.