ریپورتاژ آگهی
قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیك حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا

قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیك حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا

سفر به مشهد مقدس، آرزوی بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) است. یك ایران، یك مشهد، و یك امام رضا جان (علیه السلام).
  • 1401/05/11
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : ایران، استان خراسان رضوی، مشهد
تلفن : 66059000-021

سفر به مشهد مقدس، آرزوی بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) است. یك ایران، یك مشهد، و یك امام رضا جان (علیه السلام).
زائرانی كه به مشهد مقدس می آیند، از نظر مكان اقامتشان به چند دسته تقسیم می شوند.
بعضی به زائرسرای حرم مطهر كه متعلق به آستان قدس رضوی است می روند. چرا كه قیمت های مناسبی دارد، هرچند كه با حرم مطهر فاصله دارد.
عده ای به سراغ پارك های زائرپذیر می روند و چادر می زنند. بعضی در مساجد اسكان می یابند.

قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیك حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا-P4mnsuB0yO
مسافرانی نیز به هتل هایی كه از قبل آشنا بودند و رضایت هم داشتند می روند. بعضی به هتل هایی كه طرف قرارداد محل كارشان است می روند. فرهنگیان در مدارس اسكان می یابند. بعضی به منزل اقوام خود در مشهد می روند.
و در نهایت هم عده ای به هتل های مختلف اطراف حرم مراجعه می كنند. اگر شما جزء گروه آخر هستید، باید بگویم كه پیدا كردن هتل در مشهد بصورت حضوری هرچند ممكن است، اما شاید مقرون به صرفه نباشد. زیرا شما بصورت حضوری حوصله و وقت گشتن هتل های مختلف را ندارید، ضمن اینكه وسایل سفر همراهتان است و خستگی سفر نیز دارید. لذا به اولین یا دومین پیشنهاد هتل راضی می شوید. اما اگر از قبل رزرو كنید، می توانید اقامتگاهی باب میلتان بیابید، چه از نظر قیمت، چه از نظر موقعیت مكانی، و چه از نظر امكانات. از طرفی داشتن لیست هتل اپارتمان مشهد هم كمك زیادی در انتخاب مكان مناسب می كند.

قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیك حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا-ixGSMkrcd2
همانطور كه اشاره شد، زائرسرای حرم مطهر قیمت مناسبی دارد. اما نكاتی در این باره باید مد نظر زائرین عزیز باشد. اولا اینكه این زائرسرا با حرم فاصله دارد و باید با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی، یا وسایل نقلیه خود زائرسرا به حرم مشرف شوید. ثانیا اینكه در ایام شلوغ كه قیمت هتل ها هم بالاست، استفاده از زائرسرا مقرون به صرفه است. اما اگر در ایام خلوت سال مثل زمستان به مشهد سفر می كنید، از آنجا كه هتل های نزدیك حرم تقریبا خالی از مسافر هستند، لذا می توانید هتل نزدیك حرم با قیمت های مناسب پیدا كنید.
وقتی می گوییم هتل در مشهد نزدیك حرم، یا نزدیكترین هتل به حرم امام رضا علیه السلام، هر كسی برداشت متفاوتی می تواند داشته باشد. مثلا نزدیك بودن به حرم برای افراد مختلف می تواند هر كدام از معانی زیر را داشته باشد:
۱- هتل در چند قدمی حرم باشد.
۲- فاصله پیاده از هتل تا حرم حدود ۵ دقیقه باشد.
۳- فاصله هتل تا حرم با اتومبیل حدود ۵ دقیقه باشد.
۴- فا صله هتل تا حرم بصورت پیاده كمتر از ۲۰ دقیقه باشد.
لذا هركس نزدیك بودن هتل به حرم را طوری معنا می كند. و البته در هر كدام از این موارد كه اشاره شد، قیمت هتل ها تفاوت می كند. چراكه یكی از عوامل تأثیرگذار روی قیمت هتل های مشهد، نزدیك بودن به حرم مطهر می باشد. هر چند كه ممكن است زائر این نكته را نداند یا از نظر او موارد ذكر شده مساوی باشد. طبیعتا زائری كه می خواهد مثلا هر سه وعده نماز را در حرم با جماعت بخواند، بهتر است هتلی انتخاب كند كه حداكثر ۵ دقیقه پیاده تا حرم فاصله داشته باشد. و زائری كه می خواهد مشهدگردی هم داشته باشد، لزوما نباید در هتل نزدیك حرم اقامت داشته باشد.
هدف ما از نوشتن این مقاله نیز كمك به شما زائر گرانقدر برای پیدا كردن مكان مناسب می باشد. در مشهد هتل ها، هتل آپارتمان ها، سوئیت ها، مسافرخانه ها و زائرسراهای زیادی وجود دارد. اما احتمالا همه به دنبال هتل های نزدیك حرم امام رضا علیه السلام هستند.
البته خوب است كه اطلاعاتی هم درباره خیابان های منتهی به حرم داشته باشید. در اینصورت دامنه انتخاب هتل نزدیك حرم برای شما بسیار زیاد خواهد بود. زیرا در هریك از خیابان های منتهی به حرم، بسیاری هتل نزدیك حرم وجود دارد. در اینصورت هتلی را انتخاب خواهید كرد، كه قیمت مناسب تر و امكانات بهتری داشته باشد. همچنین یكی از چیزهایی كه می تواند باعث اطمینان و آسودگی از رزرو شود، داشتن نظرات مسافرین قبلی است. ما این امكان را برای زائرین عزیز فراهم كرده ایم. لذا برای مشاهده نظرات مسافرین قبلی ما به صفحه اینستاگرام ما به آدرس melkmashhad.ir مراجعه فرمایید.

قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیك حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا-CcOfaRlV9T
حرم مطهر از اطراف با چهار خیابان اصلی و چند خیابان فرعی احاطه شده است. خیابان های اصلی عبارتند از: خیابان امام رضا (ع)، خیابان آیت اله شیرازی، خیابان شیخ طبرسی، خیابان شهید نواب صفوی. در این میان ممكن است خیابان طبرسی بیشتر به گوش زائرین عزیز خورده باشد. چرا كه قدیمی و معروف و نزدیك ایستگاه راه آهن است. البته تنوع هتل در این خیابان كمتر از بقیه خیابان های منتهی به حرم است و ممكن است همین موضوع باعث كاهش رقابت و افزایش قیمت گردد. خیابان امام رضا (ع) كه به خیابان تهران نیز معروف است نیز از خیابان های قدیمی منتهی به حرم بوده و از آنجا كه مسیر مشهد به تهران از انتهای این خیابان می باشد، از قدیم به خیابان تهران معروف شده است. ترمینال اتوبوس های بین شهری هم در انتهای همین خیابان است. مسیر فرودگاه هم از انتهای همین خیابان است. در خیابان امام رضا (ع) تنوع هتل ها بسیار بالاست. خیابان شیرازی از خیابان های نسبتا خلوت تر منتهی به حرم محسوب می شود. چراكه زائرین عزیز زیاد با آن آشنایی ندارند و این خیابان معمولا مسیر تشرف به حرم برای ساكنین مشهد است. لذا آن حالت ازدحام و شلوغی خیابان های طبرسی و امام رضا (ع) را ندارد. خیابان نواب صفوی نیز هتل ها و مسافرخانه های زیادی دارد و این خیابان در قسمت پایین پای مبارك امام (ع) قرار گرفته است. لذا اهل معرفت همیشه از این سمت یعنی از سمت پایین پای مبارك حضرت امام رضا (ع) وارد حرم می شوند. اذن دخول می خوانند، به سمت روبروی حضرت می روند، زیارت می خوانند، سپس به سمت بالای سر مبارك می روند و نماز زیارت و دعا می خوانند، و بعد از حرم خارج می شوند.

قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیك حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا-6q6hEWutrI
در سال های اخیر با توسعه خیابان های اطراف حرم مطهر، خیابان های فرعی جدیدی نیز منتهی به حرم افتتاح شده است. در این خیابان ها نیز هتل های زیادی وجود دارد كه از نگاه بسیاری از مسافرین مغفول مانده است. چون این هتل ها می تواند فاصله كمی تا حرم داشته باشد.
سلایق زائرین در انتخاب هتل متفاوت است. ممكن است عده ای هم دنبال هتل های نزدیك حرم با غذا  باشند . چراكه نمی خواهند به دنبال غذا از این رستوان به آن رستوران بچرخند و می خواهند بیشتر وقت خود را به زیارت اختصاص دهند.
ذكر این نكته هم برای زائرین عزیز مفید است كه چنانچه معذوریت ندارید، در ایام خلوت به مشهد سفر كنید. یعنی پاییز و زمستان. چون بخاطر خلوت بودن شهر می توانید زیارتی آرام داشته باشید، هتل هایی با قیمت های مناسب پیدا كنید، نگران جای پارك برای خودروی شخصی نباشید، نگران گم شدن كودكان نباشید، در مسیر جاده یا قطار یا هواپیما هم شاهد ازدحام نباشید.
چنانچه می خواهید اطلاعات كافی از هتل ها و هتل آپارتمان های مشهد كسب كنید و با نحوه رزرو آنها آشنا شوید، كافی با شماره تلفن ثابت رزرواسیون ۰۵۱۳۷۲۷۹۰۹۱ تماس بگیرید یا از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۵۴۶۰۸۵۸۶ پیام دهید. ما با توجه به تاریخ تشرف شما، تعداد شب اقامت شما و تعداد نفرات شما، گزینه های موجود را پیشنهاد می كنیم. شما می توانید با آگاهی كامل رزرو را انجام دهید. حتی امكان فرستادن فیلم از داخل هتل ها نیز در واتساپ میسر است. در ضمن چنانچه به هر دلیلی از رزرو پشیمان شدید، بلافاصله مبلغ بیعانه شما باز گردانده می شود.

قیمت و نحوه رزرو هتل در مشهد نزدیك حرم امام رضا (علیه السلام) با غذا-arAA8CAfq3
همانطور كه اول این نوشتار اشاره كردیم، مشهد یعنی شهری كه دل بسیاری از عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) به آن گره خورده است. مشهد در ایران جای خالی كربلا را پر كرده است. مشهد یعنی جایی برای خلوت با امام (ع)، محلی برای كسب معارف دین، فرصتی برای رهایی از هیاهوی این دنیای شلوغ، ساعتی برای آسایش از تكرار روزمرگی، و خلاصه جایی كه مشابه آن در ایران كم است. شاعری خوش ذوق، مشهد را اینگونه توصیف كرده است:

هرچند حال و روز زمین و زمان بَد است
یك قطعه از بهشت در آغوش مشهد است
حتی فرشته ای كه به پابوس آمده
انگار بین رفتن و ماندن مردد است
اینجا مدینه نیست نه اینجا مدینه نیست
پس بوی عطر كیست كه مثل محمد است؟!
حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای
اینجا برای عشق، شروعی مجدد است
جایی كه آسمان به زمین وصل می شود
جایی كه بین عالم و آدم زبانزد است
هرجا دلی شكست به اینجا بیاورید
اینجا بهشت ـ شهر خدا ـ شهر مشهد است

با اینكه هر سال میلون ها نفر از نقاط مختلف ایران و جهان برای زیارت به مشهد می آیند، اما هنوز هستند كسانی كه در جای جای ایران به دلیل مشكلات مالی هنوز نتوانسته اند حتی یكبار به مشهد بیایند. آنها فقط تصاویر حرم امام رضا (ع) دیده اند و اشك ریخته اند. اما حضور قلب نزد امام از حضور جسم مهمتر است. هر جا كه باشی می توانی همانجا را حرم فرض كنی، كافیست كه حضور قلب داشته باشی. چرا كه برای امام محدودیت جغرافیایی معنا ندارد. بهرحال چه خوب است یاری كردن كسانی كه مشكل سفر به مشهد دارند. ما نیز به نوبه خود بعنوان رزرواسیون هتل در مشهد می توانیم مشاركت داشته باشیم. باشد كه با كمك شما عزیزان یك دل منقلب شود و همین ما را بس. به قول حافظ:

دلا بسوز كه سوزِ تو كارها بكند
نیازِ نیمْ شبی دفع صد بلا بكند