ریپورتاژ آگهی
بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟

جاهای دیدنی ایران، آن‌قدر زیاد هستند كه افراد كمی در سراسر دنیا، می‌توانند بگویند همه این جاذبه‌ها را از نزدیك دیده‌اند و به‌خوبی می‌شناسند
  • 1401/05/11
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : ایران، استان تهران
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی ایران، آن‌قدر زیاد هستند كه افراد كمی در سراسر دنیا، می‌توانند بگویند همه این جاذبه‌ها را از نزدیك دیده‌اند و به‌خوبی می‌شناسند. اما در عین‌حال، آن‌قدر هم زیبا هستند كه سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا، برای تماشای جاهای دیدنی ایران به كشورمان سفر می‌كنند.
این شرایط باعث شده تا افراد مختلفی بخواهند جاهای دیدنی ایران به مردم جهان معرفی كنند. اما ما در این مقاله قرار نیست این‌كار را تكرار كنیم. در این مقاله قرار است با همراهی شركت خدمات گردشگری یوتراوز، شما را به یك سفر جذاب برای بازدید از جاهای دیدنی ایران، دعوت كنیم.
پس چمدان سفرتان را ببندید و بیایید تا در كنار هم، به بسیاری از جاهای دیدنی ایران سفر كنیم. وسیله نقلیه ما در این سفر خیالی، چیزی جز تخیل آزاد و خلاقیت خودمان نیست. اما اگر شما بعد از خواندن این مقاله تصمیم گرفتید تا سفر واقعی به هركدام از این جاذبه‌های گردشگری داشته باشید، می‌توانید از خدمات شركت یوتراوز استفاده كنید.
یوتراوز یك سیستم یك‌پارچه خرید بلیط هوایپما و رزو هتل  است كه به شما كمك می‌كند بتوانید با استفاده از فیلترهای مختلف، بلیط موردنظر خودتان را پیدا كرده و با تضمین بهترین قیمت، آن‌را تهیه كنید. به‌عنوان مثال، اگر بخواهید از مشهد به كیش سفر كنید، یوتراوز به شما اطمینان می‌دهد كه بلیط مشهد كیش را با بهترین قیمت خریده‌ و در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی كرده‌اید.
همچنین در یوتراوز می‌توانید برای مسیر برگشت هم با چند كلیك ساده، بلیط هواپیما كیش مشهد را تهیه كنید تا در روزهای سفر، بدون هیچ دغدغه و نگرانی خاصی، از سفرتان لذت ببرید.

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-lKfGm4afFA
قبل از شروع سفر، باید این نكته را هم بدانید كه تلاش می‌كنیم در این سفر به آن‌دسته از جاهای دیدنی ایران اشاره كنیم كه كمتر به آن‌ها پرداخته شده و در دسته‌بندی‌هایی متفاوت با آن‌چه قبل از این دیده‌اید، آن‌ها را به شما ارائه كنیم. اما در بعضی از موارد، ناچاریم كه به معروف‌ترین جاهای دیدنی هم اشاره كنیم. چراكه چاره‌ای در برابر زیبایی و شكوه آن‌ها نداشتیم و بدون سر زدن به آن‌ها، سفر خیالیمان تكمیل نمی‌شد.
پس حالا كه برای سفر واقعی و خیالی به جاذبه‌های گردشگری ایران آماده شده‌‎اید، بیایید كنار هم سفرمان را آغاز كنیم و به رویایی‌ترین مكان‌های ایران سر بزنیم. پس خودتان را برای یك سفر هیجان‌‌انگیز به جاهای دیدنی ایران، آماده كنید

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-99v9GkVv3D

جاهای دیدنی ایران در بهار

دشت دریاسر
برای شروع سفرمان می‌خواهیم به یكی از زیباترین جاهای دیدنی ایران، سر بزنیم. در دشت دریاسر مازندران، قرار است منظره‌هایی را ببینید كه قبل از این در انیمه‌های محبوب ژاپنی دیده بودید. این دشت سرسبز و زیبا، در حوالی شهر تنكابن مازندران قرار گرفته و اگر در فصل بهار از آن بازدید كنید می‌توانید یك منظره‌ی بی‌نظیر از بابونه‌های زرد را ببینید.
جالب است بدانید كه ده‌ها چشمه آب در سراسر این دشت، درحال جوشش‌اند و به‌خاطر جوی‌های آب باریكی كه از میان چمن‌ها جاری هستند به‌سختی می‌توانید یك نقطه خشك در این دشت زیبا پیدا كنید. همچنین اگر كمی خوش‌شانس باشید، می‌توانید در كنارهای اسب‌های زیبا بایستید و عكس‌های زیبا بگیرید.
دشت دریاسر، از چهارطرف در محاصره كوه‌های مختلف قرار گرفته و از سمت جنوب غربی به كوه الموت می‌رسد. بنابراین، این دشت را می‌توانیم نقطه اتصال جنگل‌های سرسبز مازندران با یخچال‌های طبیعی الموت بدانیم.
برای تماشای این دریاچه، بعد از این‌كه به روستای عسل‌محله رسیدید باید مسیری حدودا دوساعته را پیاده‌روی كنید. اما مطمئن باشید كه این سختی، ارزش تماشای منظره‌های زیبای این دشت را دارد. با این‌حال پیشنهاد ما این است كه برنامه سفرتان را طوری طراحی كنید كه بتوانید یك شب را هم در این دشت كمپ بزنید و از تماشای آسمان پرستاره آن لذت ببرید.
آرامگاه سعدی
زمانی‌كه وارد آرامگاه سعدی یا سعدیه‌ شیراز می‌شوید، اولین‌چیزی كه شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، حال‌وهوای خاص این مجموعه است كه مثل مادری مهربان، شما را در آغوش كشیده و آرامش خاصی به شما می‌بخشد. بعد از آن‌هم كاشی‌های لاجوردی و ستون‌های بلند این مقبره می‌توانند چشم شما را ساعت‌ها به خود خیره كنند.
حتما برایتان جالب است كه بدانید محل آرامگاه سعدی، در زمان حیات شیخ اجل، محل زندگی‌اش بوده و الان شما دارید پا جای پای سعدی می‌گذارید. بنابراین توصیه می‌كنیم كه از لحظه‌لحظه سفرتان لذت ببرید و تا جایی‌كه می‌توانید از حضور در آرامگاه یكی از بزرگ‌ترین شاعران ایرانی، لذت ببرید.
اگر می‌خواهید از تماشای مقبره سعدی لذت كافی ببرید و چندساعتی را دركنار این شاعر نام‌آشنای ایرانی، خلوت كنید؛ پیشنهاد می‌كنیم كه در اردیبهشت‌ماه یا در روزهای اول ماه خرداد، به شیراز سفر كنید.

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-ebiKMzvqj2

آرامگاه حافظ
همه ما ایرانی‌ها حداقل یك‌بار به اشعار حافظ تفأل زدیم و برای مهم‌ترین مسئل زندگیمان از حضرت حافظ، كمك خواسته‌ایم. اما حالا قرار است سری به مقبره او در شهر شیراز بزنیم. آرامگاه این شاعر پرآوازه ایرانی در زمینی به مساحت دو هكتار ساخته شده و سالانه گردشگران و علاقه‌مندان زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از این جاذبه گردشگری به شیراز سفر می كنند.
جالب است بدانید كه حافظ هم، مثل سعدی، در یكی از مكان‌های موردعلاقه‌اش در شهر شیراز به‌ خاك سپرده شده است. آرامگاه حافظ در منطقه‌ای قرارگرفته كه او خودش، آن‌جا را به‌نام «گلگشت مصلی» می‌نامید. علاقه خافظ به این منطقه از شیراز، به‌قدری زیاد بود كه در یكی از غزل‌هایش این‌گونه به آن اشاره می‌كند:
اگر آن ترك شیرازی به‌دست آرد دل مارا به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا
بده ساقی می باقی كه در جنت نخواهی‌یافت كنار آب ركن‌آباد و گلگشت مصلی را
اما این همه جذابیت‌های آرامگاه حافظ نیست. وقتی در این باغ زیبا قدم می‌زنید، چنان آرامش شما را در بر می‌گیرد كه انگار از همه ناراحتی و غصه‌های زندگی فارغ شده‌اید و حالا می‌خواهید در محضر حضرت لسان‌الغیب، لحظات شادی و خوشخالیتان را بگذرانید.
بنای روی سنگ قبر هم كه یكی از بهترین و مهم‌ترین آثار معماری ایرانی به‌شمار می‌آید، یكی‌دیگر از جذاب‌ترین قسمت‌های حافظیه شیراز است كه می‌تواند چشم هر گردشگر و رهگذری را به‌خود خیره كند.

روستای جواهرده
حدود ۳۰ كیلومتر كه از شهرستان رامسر فاصله بگیرید، به روستایی می‌رسید كه به‌جرئت می‌توانیم بگوییم مثل یك تابلوی نقاشی زیباست. روستای زیبای جواهرده، در مرز استان‌های مازندران و گیلان قرارگرفته و سالانه گردشگران زیادی برای تماشای جاذبه‌های طبیعی این روستا، به‌ آن‌جا سفر می‌كنند.
اگر از هیاهوی زندگی در شهرهای شلوغ خسته شده‌اید یا دلتان می‌خواهد روزهای آخر فصل بهار را همراه با عزیزانتان، به یك سفر چندروزه بروید، روستای جواهرده رامسر، بهترین گزینه برای شماست. فقط كافی‌ست كه خودتان را برای چندساعت رانندگی در یك جاده زیبا و پر پیچ‌وخم آماده كنید.
البته باید بدانید كه زیبایی‌های این جاده‌ی افسونگر، فقط بخش كوچكس از قشنگی و منظره‌های رویایی جواهرده است. پس فقط از زیبایی‌های جاده لذت ببرید و منتظر شگفتی‌های بیشتر این روستای كوچك باشید.
وقتی وارد روستا می‌شوید، می‌توانید به‌سادگی بوی زندگی را استشمام كنید. انگار همه‌چیز با آن‌چه كه در شهرهای بزرگ می‌بینیم متفاوت است. از خون‌گرمی و مهمان‌نوازی مردم روستا تا منظره‌های طبیعی بی‌نظیری كه از هرطرف شما را محاصره كرده‌اند.
از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی روستای جواهرده، می‌توانیم به آبشار، پارك جنگلی و دریاچه قو اشاره كنیم كه هركدامشان می‌توانند گزینه خوبی برای یك بازدید چندساعته باشند. اما توصیه ما به شما این است كه پیاده‌روی در هوای پاك و سالم جواهرده را هم فراموش نكنید.

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-4S82p3wudS

دریاچه اوان
وقتی ۷۵كیلومتر از شمال شرقی قزوین، فاصله بگیریم به دریاچه‌ای می‌رسیم كه درمیان چهار روستای اوان، ورین، زواردشت و زرآباد قرارگرفته و به نگین الموت معروف است.
مسیر رسیدن به دریاچه اوان هم مثل خود دریاچه بسیار زیباست و پیشنهاد می‌كنیم كه اگر فرصت كافی داشتید، حتما چندباری در مسیر توقف كنید و تماشای دشت‌های سرسبز و زیبای این مسیر، لذت ببرید. البته باید این نكته را هم بدانید كه قرار است در یك مسیر صعب‌العبور رانندگی كنید و اگر می‌خواهید در مسیر، توقفی داشته‌باشید باید به وضعیت ترافیكی جاده هم دقت كنید.
اما وقتی به دریاچه برسید؛ مطمئن خواهیدشد كه این‌همه زیبایی، ارزش آن‌را دارد كه از این جاده‌ی سخت عبور كنید و خودتان را به اوانِ زیبا برسانید. در هرفصلی از سال كه به این دریاچه سفر كنید، می‌توانید از امكانات تفریحی آن استفاده كرده و لذت ببرید. اما اگر در بهار به تماشای اوان بروید، می‌توانید منظره‌های بی‌نظیری را ببینید كه در هیچ فصل دیگری از سال، قابل مشاهده نیستند.
درنهایت، می‌توانیم دریاچه اوان را در كنار قلعه الموت، یكی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی استان قزوین بدانیم كه سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌كند.

خانه‌های تاریخی كاشان

اگر دلتان برای خانه‌های قدیمی و حال‌وهوای بازی‌های دوران كودكی در حیاط خانه مادربزرگ، تنگ شده؛ پیشنهاد ما برای شما سفر به كاشان و تماشای خانه‌های تاریخی این شهر است. البته موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود كه بدانید بعضی از این خانه‌ها، امروزه به‌عنوان اقامتگاه‌های سنتی فعالیت می‌كنند و می‌توانند برای پچندروز، میزبان شما و خاطرات دوران كودكیتان باشند.
معماری، رنگ‌بندی، تزئینات و اصالت این خانه‌های تاریخی، به‌قدری زیباست كه سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تماشای آن‌ها به كاشان سفر می‌كنند. معمولا در مركز همه‌ی این خانه‌ها یك حوض كوچك وجود دارد و دورتادور آن‌را درخت‌های سبزِ سربه‌فلك كشیده، پوشانده‌اند.
تنوع رنگ و ظریف‌كاری‌های این خانه‌های تاریخی آن‌قدر زیاد است كه وقتی آن‌ها را با خانه‌های خاكستری و برج‌های نه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چندان جذاب شهرهای بزرگ مقایسه می‌كنید، به عمق زیبایی، هنر و به‌معنای واقعی «خانه» بودن آن‌ها پی می‌برید.
خلاصه كلام این‌كه اگر كودك درونتان، این‌روزها حسابی بهانه‌ی خاطرات گذشته را می‌گیرد و دلتان می‌خواهد چند روز زندگی در خانه‌های قدیمی كه تداعی‌كننده خاطرات حیاط مادربزرگ هستند را به او هدیه كنید، خانه‌های تاریخی كاشان، در فصل بهار میزبان‌ خوبی برای شما و خاطرات كودكیتان خواهند بود.

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-HWjy4xeqHy

دریاچه مهارلو
اگر از جنوب غربی شیراز، ۱۸ كیلومتر فاصله بگیرید، به این دریاچه جذاب و رویایی می‌رسید كه به‌خاطر رنگ صورتی منحصربه‌فردش، گردشگران زیادی را به سوی خود می‌كشاند.
سفر به دریاچه مهارلو، در همه فصل‌های سال جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اما برای این‌كه بتوانیم این دریاچه صورتی شیرازی در بهترین حالتش ببینیم، باید در روزهای آخر فصل بهار به تماشای آن برویم. چراكه طیف رنگی آب این رودخانه در طول سایر تغییر می‌كند و همیشه به رنگ صورتی نیست.
اگر كمی خوش‌شانس باشید می‌توانید در اطراف این دریاچه، تعداد زیادی فلامینگو را هم از نزدیك ببینید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.
اما متاسفانه باید این نكته را هم بگوییم كه دریاچه مهارلو، درحال‌حاضر، وضعیت خوبی ندارد و یكی از دوره‌های خشكسالی خودش را پشت‌سر می‌گذارد. البته بازهم چیزی از زیبایی‌های این منطقه طبیعی كم نشده و هنوز هم گردشگران زیادی برای تماشای آن، به استان فارس و شهر شیراز سفر می‌كنند.

آرامگاه فرودسی
حالا قرار است به زیارت مقبره كسی برویم كه حتی همین كلمات و زبان شیرین فارسی را مدیون او و تلاش سی‌ساله‌اش هستیم. پس خودتان را یكی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر خیالی خودمان آماده كنید؛ چراكه قرار است سری به آرامگاه پادشاه سخن پارسی، فردوسی توسی، بزنیم.
به‌جرئت می‌توانیم بگوئیم كه یكی از دنج‌ترین و آرام‌ترین جاهایی كه در مشهد می‌توانید پیدا كنید، آرامگاه حكیم ابوالقاسم فردوسی است. وقتی از محوطه ورودی باغ و غرفه‌هایی كه در فصل‌های خاصی از سال، برپا شده‌اند می‌گذرید و وارد محوطه اصلی مقبره می‌شوید، تصویر كمیابی از شكوه و سادگی را خواهید دید كه در ابیات شاهنامه هم دیده می‌شوند.
از پله‌های بنای سنگی مقبره كه بالا بروید، وارد یك تالار سرپوشیده خواهید شد كه دور‌تا‌دور آن با نقاشی‌های و آثار دیگری مربوط به شاهنامه یا زندگی فردوسی، تزئین شده است. مقبره سنگی هم دقیقا در مركز این تالار قرارگرفته و می‌توانید چند دقیقه‌ای را بر مزار استاد سخن پارسی، بنشینید.
وقتی كه از تالار اصلی مقبره خارج شدید، همچنان به قدم‌زدن در باغ ادامه بدهید تا متوجه شوید كه در هرگوشه‌ای از این محوطه، چیزهای جدیدی برای تماشا وجود دارد. از موزه و كتابخانه فردوسی گرفته تا فروشگاه آثار مربوط به شاهنامه و آرامگاه اساتید بزرگی مثل مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان؛ همه و همه را می‌توانید در این محوطه تماشا كنید.

جاهای دیدنی ایران در تابستان

ارتفاعات آلاشت
شهر آلاشت، یكی از زیباترین مناطق استان مازندران است كه به آن «بهشت مه‌گرفته» هم می‌گویند. نزدیكی این شهر به تهران، باعث شده تا در طول سال، گردشگران زیادی از پایتخت، برای تماشای زیبایی‌های آلاشت، به این منطقه سفر كنند.
وقتی در آلاشت قدم می‌زنید، چیزهای زیادی برای تماشا وجود دارد كه می‌توانند روح شما را نوازش كنند. از درختان گیلاس، سیاه‌ریشه، گردو، فندق، تلكا، زالزالك، ازگیل، زرشك، ترنج، سر و صنوبر بگیرید تا دشت‌هایی پوشیده از گل‌های پامچال، بنفشه، گل‌گاو‌زبان و آویشن.
اما مهم‌ترین بخش سفر به آلاشت كه می‌تواند روح شما را نوازش كند، قدم‌زدن بر بالای اقیانوسی ازز ابرهای درجریان است كه برای همیشه در خاطر شما خواهدماند و هربار از یادآوری آن لذت خواهید برد. البته به‌صورت كلی، قدم‌زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و كوچه‌های تنگ و باریك روستای آلاشت هم یكی از جذاب‌ترین چیزهایی است كه پیشنهاد می‌كنیم، حتما آن‌را تجربه كنید.
برای سفر به آلاشت، باید چیزی حدود ۱۰۷ كیلومتر، از ساری فاصله‌بگیرید و در حدفاصل سوادكوه و پل ورسك، به این بهشت گمشده‌ی مازندران سر بزنید. وقتی به این شهر رسیدید، پیشنهاد می‌كنیم تماشای پل تاریخی ورسك را هم از دست ندهید.

آسیاب‌خرابه
شاید برایتان جالب باشد كه چه‌طور یك آسیابِ خرابه می‌تواند یك جاذبه گردشگری مناسب برای فصل تابستان باشد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم كه این نام‌گذاری فقط به‌خاطر قرارگیری یك آسیاب قدیمی در نزدیكی‌های این جاذبه‌ی طبیعی‌ست. پس درواقع ما قرار است به تماشای یك آبشار زیبا و تماشایی در استان آذربایجان شرقی برویم.
این آبشار ۱۵ متری، در دل دره‌ها قرارگرفته و یكی از جذاب‌ترین منظره‌هایی كه تا امروز دیده‌اید را به چشم‌های شما هدیه می‌كند. آب‌وهوای خنك این منطقه باعث شده تا در فصل‌های بهار و تابستان، مورد استقبال گردشگرانی از سراسر ایران قرار بگیرد.
جالب است بدانید كه در زمستان ۱۳۹۲ آبشار آسیاب‌خرابه به‌دلیل سرمای بیش‌ازحد هوا یخ زد و افزایش وزن شدید توده‌های یخ، باعث فروریختن بخش زیادی از صخره‌های این منطقه شد. به همین‌دلیل، اگر درحال‌حاضر به آبشار آسیاب‌خرابه سفر كنید، در سراسر مسیر تابلوهایی را می‌بینید كه روی آن هشدار ریزش صخره، به گردشگران اعلام شده است.
پس توصیه می‌كنیم در زمان سفر به این آبشار رویایی در شهرستان جلفای استان آذربایجان شرقی، حسابی مواظب خودتان باشید و به هشدارهای داده شده، توجه كنید. اما تا جایی‌كه می‌توانید از زیبایی و بكر بودن این منقه طبیعی لذت ببرید.

 

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-tVhzbLVEQD

روستای ماسوله
احتمالا همه چیزهایی كه باید درباره ماسوله بگوییم را خودتان می‌دانید. اما زیبایی این روستا آن‌قدر چشمگیر است كه دلمان نیامد آن‌را نادیده بگیریم و به‌عنوان یكی از مقاصد سفر خیالی خودمان در این مقاله، با شما به آن‌جا سفر نكنیم. پس نوبتی هم كه باشد، نوبت به یكی از معروف‌ترین و جالب‌ترین روستاهای ایران رسیده است.
درست در ۶۰كیلومتری شهر رشت (مركز استان گیلان)، روستایی پلكانی وجودا دارد كه در سال ۱۳۵۴، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. چشم‌اندازهای رویایی از خانه‌های پلكانی، جنگل‌های بكر، آبشارهای تماشایی و كوه‌های بلند، ماسوله را به مقصدی تبدیل كرده كه همیشه و در هر فصلی از سال، می‌تواند شما را عاشق خودش كند.
البته آب‌وهوای خوب و مطلوب این روستا باعث شده تا بیشتر گردشگران، فصل تابستان را برای سفر به ماسوله انتخاب كنند و برای فرار از گرمای شهرهای بزرگ، به روستای خوش آب‌وهوای ماسوله پناه ببرند. همچنین وقتی‌كه در ماسوله قدم می‌زنید، تصویر بالكن‌هایی كه با گل‌های شمعدانی تزئین شده‌اند، چشم شما را به خود خیره خواهد كرد.
جدای از تمام زیبایی‌های طبیعی، ماسوله هنوز هویت تاریخی و اصالت خودش را هم حفظ كرده و حال‌وهوای منحصربه‌فردی را به مهمانان خود هدیه می‌كند. برای مثال؛ وقتی از اقامتگاه خود در ماسوله خارج می‌شوید، احساس خواهید كرد كه به روستایی در دل تاریخ سفر كرده‌اید.
پیشنهاد می‌كنیم اگر به ماسوله رفتید، حتما پیاده‌روی شبانه و و یا قدم‌زدن در هوای مه‌آلود صبح‌های ماسوله را تجربه كنید تا لذت بیشتری از سفرتان ببرید.

روستای فیلبند
اگر كسی به شما بگوید روزی آن‌قدر بالا می‌روید كه توده‌های ابر، دور پاهایتان را می‌گیرد و در میان ابرها قدم خواهید زد؛ حرفش را باور می‌كنید یا نه؟ واقعیت این است كه چه باور بكنید چه نكنید، ما قرار است در این مورد از بهترین جاهای دیدنی ایران در تابستان، شما را به چنین روستایی در استان همیشه زیبای مازندران ببریم.
روستای فیلبند، یكی از زیباترین مناطق پردشپری در شرق استان مازندران است كه در ارتفاعات چلاو قرارگرفته و یكی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای‌داده است. موقعیت جغرافیایی خاص این روستا باعث شده تا در نیمه اول سال، توسط توده‌های ابر احاطه شود و چشم‌اندازی تماشایی از اقیانوس ابرهای روان را به مهمانان خود هدیه كند.
روستای فیلبند با ارتفاع ۲۳۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین نقطه در قسمت شرقی مازندران شناخته می‌شود كه به آن «بام شرقی مازندران» هم می‌گویند. البته برای سفر به این روستا، باید مسیر سخت و پرپیچ‌وخمی را طی كنید. اما مطمئن باشید كه لذت تماشای منظره‌هایی كه قرار است در روستای فیلبند ببینید، ارزش پیمودن این مسیر سخت را دارد.
با شروع فصل سرما، در پاییز و زمستان، اقامت در این روستا بسیار سخت است. به‌ همین‌دلیل مردم محلی هم در نیمه دوم سال، از فیلبند، به مناطق اطراف كوچ می‌كنند و روستا خالی از سكنه می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید لذت لمس ابرها را در فضایی سرسبز و رویایی تجربه كنید، حتما در نیمه اول سال و مخصوصا در فصل تابستان به فیلبند سفر كنید تا از آب‌وهوای مطلوب آن هم نهایت استفاده را ببرید.

روستای كندوان
برای ایجاد تنوع هم كه شده باید كمی از منظره‌های طبیعی فاصله بگیریم و به تماشای یكی دیگر از جذاب‌ترین روستاهای ایران برویم كه علاوه‌بر مناظر طبیعی، چیزهای دیگری هم برای ارائه دارد. پس برای تماشای تنها روستای صخره‌ای جهان كه هنوز هم قابل سكونت است، به ۶۵ كیلومتری تبریز می‌رویم.
وقتی وارد این روستا می‌شوید؛ اولین‌چیزی كه توجه شما را به خودش جلب می‌كند، خانه‌های مخروطی‌شكلی است كه در دل صخره‌ها ایجاد شده است. خانه‌هایی كه احتمالا از فوران آتش‌فشان و تغییر شكل مواد مذاب، در طول زمان ساخته شده‌اند. اما درباره سكونت انسان‌ها در این خانه‌ها، داستان‌های متفاوتی وجود دارد.
بعضی‌ها، سكونت در این خانه‌ها را به عشایران كهن نسبت داده‌اند. بعضی‌ها دلیل این موضوع را موقعیت نظامی مطلوب این منطقه می‌دانند و بعضی‌ها هم معتقدند كه در زمان حمله مغول به ایران، مردم روستاهای اطراف، به این صخره‌ها پناه آورده‌اند و با حفاری در دل كوه، برای خودشان پناهگاه‌هایی ساخته‌اند كه هنوز هم به‌عنوان خانه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آب‌وهوای خنك و خانه‌های جذاب روستای كندوان باعث شده تا گردشگران زیادی در فصل‌های گرم سال به این روستای تاریخی و قدیمی، سفر كرده و چندروزی را مهمان خانه‌های صخره‌ای كندوان باشند. جالب است بدانید كه در بین این خانه‌ها می‌توانید خانه‌های چندطبقه هم پیدا كنید كه در نوع خود، اتفاق شگفت‌انگیزی‌ست.

جاهای دیدنی ایران در پاییز

جزیره كیش
احتمالا یكی از معروف‌ترین مقاصدی كه در این سفر خیالی به آن سر می‌زنیم، جزیره كیش است. سفر به این جزیره جذاب و شگفت‌انگیز، در سال‌های اخیر با استقبال خوب گردشگران ایرانی مواجه شده و سالانه افراد زیادی برای گذراندن تعطیلات یا اوقات فراغت خودشان به كیش سفر می‌كنند.
اكثر افرادی كه قصد سفر به جزیره كیش را دارند، معمولا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌كنند كه ایام تعطیلات نوروز یا تعطیلات تابستانه را در این جزیره بگذرانند. همین مسئله باعث شده تا در این بازه‌های زمانی با شلوغ‌ترین و گران‌ترین روزهای جزیره كیش، مواجه شویم.
باتوجه به این موضوع، پیشنهاد ما این است كه برنامه سفرتان را طوری طراحی كنید كه در روزهای میانی پاییز، به جزیره برسید و از همه امكانات و تفریحات آن لذت ببرید. در این بازه از سال، علاوه‌بر این‌‌كه با روزهای خلوت و ارزان جزیره مواجه می‌شوید، آب‌وهوای بهتری را هم تجربه خواهید كرد و از گرمای طاقت‌فرسای این جزیره، در امان خواهید بود.
از جمله جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا و گرم، می‌توانیم به كشتی یونانی، تفریحات آبی، دلفیناریوم، سواحل زیبای خلیج فارس، شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی كاریز، قلعه وحشت، قایق‌های شیشه‌ای و كشتی‌های تفریحی اشاره كنیم. ضمن این‌كه معمولا در بیشتر روزهای سال، جشنواره‌ها و كنسرت‌های متنوعی در جزیره كیش درحال برگزاری است كه می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید.
دریاچه چورت
حدود هشتاد سال قبل بود كه بعد از یك زمین‌لرزه و رانش زمین، دریاچه كوچكی درمیان جنگل‌های انبوه استان مازندران خودش را نشان داد و تبدیل به یكی از بكرترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران شد.
بدون تردید می‌توانیم بگوییم كه تماشای این دریاچه، تبدیل به یكی از بهترین و فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات سفر شما خواهد شد. چراكه وقتی به این دریاچه می‌رسید، هر طرفی كه سرتان را بچرخانید، چیزی جز زیبایی و درختان سربه‌فلك كشیده نخواهید دید.
این یعنی ما به یكی از جاهای بكر و دیدنی ایران سفر كرده‌ایم كه می‌تواند حتی برای چندساعت هم كه شده، هیاهو و بی‌رنگی زندگی در شهرهای شلوغ را از شما دور كرده و با زیباترین منظره‌ها از شما پذیرایی كند. پس تا می‌توانید، در كنار این طبیعت بی‌نظیر، عكس‌های یادگاری بگیرید.

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-0wkndV8NLb

گل‌افشان‌های چابهار
اگرچه كه سراسر ایران، پر از جاذبه‌های گردشگری زیبا و متنوع است؛ اما یكی از شگفت‌انگیزترین و متفاوت‌ترین آن‌ها، در چابهار است. اگر از چابهار به سمت كنارك حركت كنید، بعد از پیمودن ۸۰ كیلومتر به روستای تنگ می‌رسید. در همین روستاست كه می‌توانید به تماشای یكی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ایران بنشینید.
گل‌افشان‌های چابهار در سه تپه تقسیم شده‌اند كه درحال‌حاضر فقط یكی از آن‌ها فعال است و گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌كشاند. وقتی به نزدیكی این گل‌فشان‌ها می‌رسید تپه‌هایی را خواهید دید كه بالای آن‌ها مثل دهانه‌ی آتش‌فشان باز است. اما به‌جای آتش، گل‌های خاكستری‌رنگ از دل زمین فوران كرده و بر دامنه‌ی تپه‌ها جاری می‌شوند.
طبق آن‌چه كارشناسان گفته‌اند، دوره تناوب گل‌افشان‌های چابهار، بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است اما اگر می‌خواهید كه بیشترین فعالیت این پدیده طبیعی را ببینید، پیشنهاد می‌كنیم در روزهای میانی ماه آذر به چابهار سفر كنید. ضمن این‌كه سفر به چابهار در فصل پاییز، به شما كمك می‌كند تا از هوای گرم این شهر هم در امان باشید.
البته خوب است بدانید كه گل‌های فوران‌كرده از دل زمین، خاصیت‌های درمانی دارند و برای درمان بیماری‌هایی مثل زانودرد، كمردرد و مشكلات پوستی استفاده می‌شود. نكته جالب‌تر درباره گل‌فشان‌های چابهار این است كه در زمان فوران، صدایی مثل صدای شلیك گلوله به‌گوشتان خواهد خورد. حتی اگر نزدیك دهانه‌های گل‌افشان بایستید، ممكن است لرزش زمین در زیر پاهایتان را هم احساس كنید. كه مطمئنیم تبدیل به یكی از بهترین خاطرات سفرتان خواهد شد.

جنگل الیمستان
دوباره باید به شمال كشور برگردیم. جایی‌كه قرار است به سراغ یكی از زیباترین جنگل‌های پاییزی ایران، یعنی جنگل الیمستان در استان مازندران برویم.
در ابتدای مسیر، وقتی شروع به قدم زدن در جنگل می‌كنید، با یك جنگل انبوه و پر از درخت، مواجه می‌شوید. اما بعد از چند دقیقه جنگل‌پیمایی، دشت دل‌بازی را خواهید دید كه چشم‌اندازی رویایی از قله دماوند را در مقابل شما قرار می‌دهد. اما اگر باز هم دلتان می‌خواهد جلوتر بروید، باید بگوییم یك جنگل بی‌نظیر و شكوهمند در انتظار شماست.
جنگل الیمستان آمل آن‌قدر زیباست كه وقتی در آن قدم می‌زنید، با هر قدم می‌توانید چیزهای جدیدی برای تماشا پیدا كنید. مثلا ممكن است یكی از دوستانتان، بوته‌های مردابی را به شما نشان دهد. خودتان از تماشای خزیدن یك مارمولك بزرگ به‌وجد بیایید. یا یكی دیگر از دوستانتان بخواهد از گل‌های رنگارنگ بین راه عكس بگیرد.
اگر می‌خواهید لذت بیشتری از زیبایی‌های جنگل الیمستان ببرید، پیشنهاد می‌كنیم كه در فصل پاییز به این جنگل سفر كنید. اما باید حواستان به یك‌سری نكات ایمنی باشد تا اتفاق ناگواری برای شما و همراهانتان رخ ندهد.

دره ستارگان
وقتی به قشم سفر می‌كنید، یكی از جاهای دیدنی كه به‌هیچ‌عنوان نباید تماشای آن‌را از دست‌بدهید، دره ستارگان است. این صخره‌های سنگی كه در طول سال‌های زیاد و به‌دلیل تغییرات آب‌وهوایی به‌وجود آمده‌اند آن‌قدر زیبا هستند كه سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تماشای آن‌ به ایران و جزیره قشم سفر می‌كنند.
برای بازدید از این جاذبه گردشگری، توصیه می‌كنیم برنامه‌هایتان را طوری طراحی كنید كه در ساعت‌ها و روزهای خنك سال به تماشای آن بروید. چراكه موقعیت قرارگیری این صخره‌ها در كنار گرمای طاقت‌فرسای جزیره قشم در ماه‌های گرم سال، باعث می‌شود تا گرمای زیادی را تحمل كنید.
افسانه‌های زیادی درباره دره ستارگان قشم وجود دارد كه سینه‌به‌سینه در میان مردم محلی می‌چرخد. مثلا بعضی از بومی‌های این منطقه معتقدند كه این صخره‌های هیجان‌انگیر، در اثر برخورد یك شهاب‌سنگ به این منطقه، به‌وجود آمده‌اند و حتی اسم این دره را هم با توجه به همین موضوع انتخاب كرده‌اند.
عده دیگری هم معتقدند كه شب‌ها وقتی همه‌ی شهر به خواب فرو می‌روند جن‌ها در میان این صخره به گشت‌وگذار می‌پردازند و به همین دلیل نباید شب‌ها به تماشای دره ستارگان رفت.
اما پیشنهاد ما این است كه در زمان سفر به این دره‌ شگفت‌انگیز، تا حدامكان از تماشای آن لذت ببرید و با منظره‌های بی‌نظیر آن عكس یادگاری بگیرید. چراكه شما در كنار یكی از كم‌یاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی جهان قرارگرفته‌اید.

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-sEZhcoIuqB

معبد چغازنبیل
اگر به جاذبه‌های تاریخی و سفرهای ماجراجویانه به دل شهرها و تمدن‌های باستانی علاقه‌مندید، شما را به تماشای زیگورات چغازنبیل دعوت می‌كنیم. این جاذبه گردشگری یكی از یادگاری‌هایی‌ست كه از دوره تمدن ایلامی‌ها برای ما به‌یادگار مانده و هنوز هم گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌كند.
در دوران حیات این معبد تاریخی، از آن به‌عنوان محلی برای پرستش دو خدای بزرگ ایلامی‌ها یعنی ناپیرشاه (خدای شهر انشان) و این‌شوشینك (حامی شهر شوش) استفاده می‌شده‌است. همچنین این معبد باستانی، روزگاری میزبان جشن‌ها و مراسمات آیینی مردم تمدن ایلام بوده‌است.
این بنای تاریخی كه به‌عنوان بلندترین ساختمان شهر باستانی اونتاش‌گال، شناخته می‌شود. به‌صورت چهارگوش و در پنج طبقه ساخته شده كه مثل یك هرم هرچه‌قدر بالاتر برویم، مساحت طبقات آن، كوچك‌تر خواهد شد.
وقتی در اطراف این معبد تاریخی قدم می‌زنید، باید بدانید كه در كنار یكی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران قرار گرفته‌اید. پس تمام حواستان را جمع كنید تا به این اثر بی‌نظیری آسیبی نرسد.

جاهای دیدنی ایران در زمستان

جزیره هنگام
وقتی درباره سفر در فصل زمستان صحبت می‌كنیم، یكی از بهترین گزینه‌هایی كه همیشه پیش‌رویمان قرار دارد؛ سفر به استان‌های جنوبی و به‌طور ویژه جزیره‌های تفریحی خلیج فارس است. یكی از این جزیره‌ها كه همیشه از محبوبیت خاصی در میان گردشگران برخوردار بوده و توریست‌های زیادی را به تماشای زیبایی‌های خود كشانده، جزیره هنگام است.
وقتی وارد این جزیره كوچك و دوست‌داشتنی می‌شوید، اولین‌چیزی كه توجه شما را به‌خود جلب می‌كند سادگی و چهره‌ی سنتی این جزیره است كه از گذشته تا امروز، هویت و اصالت خودش را حفظ كرده و درحال‌حاضر یكی از زیباترین جزایر ایران محسوب می‌شود. بنابراین اگر دلتان می‌خواهد كمی از هیاهوی زندگی در شهرهای شلوغ فاصله بگیرید، جزیره‌ بدون خیابان و بدون اتومبیل هنگام می‌تواند انتخاب جذاب و خاطره‌انگیزی برای شما باشد.
از میان جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام، می‌توانیم به سواحل خلیج فارس مثل ساحل نقره‌ای هنگام، ساحل كله‌خماسی و ساحل درخشان اشاره كنیم. همچنین خاك سرخ هنگام، آكواریوم، سنگ مادر و دختر، نخلستان‌های هنگام و پارك كروكودیل هم از جاذبه‌های گردشگری دیگر این جزیره هستند.
علاوه‌براین‌ها، پیشنهاد ما این است كه در زمان سفر به جزیره هنگام، به‌هیچ‌عنوان تماشای بازی و شیطنت دسته‌جمعی دلفین‌ها در آب‌های خلیج فارس را از دست‌ندهید. و خودتان از لذت تماشای محبوب‌ترین جاذبه گردشگری هنگام، محروم نكنید.

كویر مصر
شاید برایتان عجیب باشد اما كویر مصر، یكی از جاهای دیدنی استان اصفهان است كه در منطقه‌ای به‌نام خور و بیابانك قرارگرفته و علاقه‌مندان خاص خودش را هم دارد. اگر به كویر و كویرنوردی علاقه‌مند هستید و دلتان می‌خواهد تجربه كمپ در یك كویر زیبا را به‌دست آورید، كویر مصر می‌تواند نقطه شروع خوبی برای كویرنوردی‌های هیجان‌انگیز شما باشد.
وجود خانه‌ها و اقامتگاه‌های كویری، امكان شترسواری، آفرود و جاذبه‌های گردشگری دیگری كه در سال‌های اخیر در كویر مصر طراحی شده‌اند، باعث شده تا گردشگران بیشتری برای تماشای این كویر، به استان اصفهان و روستای مصر سفر كنند.
شاید این سوال برای شما هم به‌وجود آمده باشد كه چرا یك بیابان در دل ایران، باید به نام مصر شناخته شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم كه همه‌چیز به یك داستان قدیمی برمی‌گردد. زمانی‌كه یكی از جوانان این روستا به نام یوسف كه به كار چوپانی مشغول بوده، برای حل بحران كم‌آبی و خشك‌شدن سفره‌های آب زیرزمینی شروع به كندن چاه‌ها و قنات‌های عمیق می‌كند و مشكلا كم‌آبی را به‌صورت موقت برطرف می‌كند.
از آن‌زمان، به این روستا، روستای «چاه‌دراز» می‌گفتند اما چون‌كه یوسف از این اسم خوشش نمی‌آمد از اهالی روستا خواست كه چون نام او یوسف است و قصه زندگی حضرت یوسف هم در مصر اتفاق افتاده، اسم این روستا را «مصر» بگذارند. مردم هم از این پیشنهاد استقبال كرده و از آن‌زمان تا همین امروز، به این روستا و منطقه كویری مجاور آن، مصر می‌گویند.
پیشنهاد ما به شما این است كه اگر به كویر مصر سفر كردید، حتما از تماشای آسمان پرستاره شب غافل نشوید.

جزیره هرمز
وقتی می‌خواهید به هرمز سفر كنید، باید بدانید كه قرار است به یك منطقه رنگارنگ قدم بگذارید. پس باید از همان ابتدا خودتان را برای تماشای منظره‌های چشم‌نواز و شگفت‌انگیزی آماده كنید كه تا مدت‌ها در حافظه شما به یادگار خواهدماند.
در این جزیره، می‌توانید بیش از ۷۰ نوع كانی رنگارنگ پیدا كنید كه در هیچ‌كجای دیگری از كره زمین، پیدا نمی‌شوند. همچنین می‌وتوانید در كنار سواحل زیبای خلیج‌فارس بنشینید و در آرامش بی‌نظیر جزیره هرمز، به هرچیزی كه می‌خواهید فكر كنید.
اما باید این نكته را هم بدانید كه در هرمز، به‌سختی می‌توانید هتل‌ یا اقامتگاه چندستاره پیدا كنید. پس اگر به بهداشت اهمیت زیادی می‌دهید. یا نمی‌توانید در هر محیطی بخوابید و استراحت كنید، پیشنهاد می‌كنیم كه به قشم یا كیش برگردید. اما اگر برای كسب تجربه‌های تازه سفركرده‌اید، هیچ پیشنهادی بهتر از هرمز، برای شما سراغ نداریم.
به‌دلیل آب‌وهوای گرم استان‌های جنوبی ایران، سفر به هرمز در فصل زمستان، به شما كمك می‌كند تا از گرمای طاقت‌فرسای این منطقه در امان بمانید و از سفرتان لذت بیشتری ببرید. ضمن این‌كه در سفر به جزیره هرمز باید همیشه دوربینتان را آماده نگه‌دارید. چراكه‌ در هرلحظه با منظره شگفت‌انگیز تازه‌ای مواجه می‌شوید كه هیجان و شوق شما را برانگیخته خواهد كرد.

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-BLaHOlxezY
جنگل جیغ
اگر شما هم از آن‌دسته افرادی هستید كه فكر می‌كنید هیچ‌چیزی در دنیا نمی‌تواند شما را بترساند، پیشنهاد می‌كنیم سری به مشهد بزنید و بعد از غروب آفتاب، خودتان را به روستای سر‌برج (از توابع شهرستان طرقبه) برسانید و در جنگل جیغ قدم بزنید.
سال‌هاست كه صداهای مرموز و عجیبی كه شب‌ها از این جنگل به گوش می‌رسد، توجه افراد زیادی را به‌خود جلب كرده و داستان‌های متنوعی را به‌وجود آورده‌است. اما واقعیت این است كه تا امروز، هیچ دلیل قطعی و مشخصی برای این پدیده مرموز، شناخته نشده و هنوز كسی نمی‌داند صدای مرموز جنگل جیغ، مربوط به چیست.
باورهای مختلفی درباره این صدای مرموز وجود دارد. به‌عنوان مثال، بعضی از مردم بومی معتقدند كه در سال‌های گذشته، یك زن در این جنگل، در میان شعله‌های آتش سوزانده شده و حالا او هر شب با صدای جیغ به دنبال قاتل خود می‌گردد. در داستان دیگری هم این جنگل به‌عنوان یك مكان نفرین‌شده شناخته می‌شود كه شب‌ها محل پرسه‌زدن و تجمع اجنه و شیاطین است.
اما در پاسخ به باورهای قدیمی، دلایل علمی هم در توجیه صدای جیغ این جنگل، منتشر شده است. مثلا بعضی‌ها آن‌را به هجوم ملخ‌ها در سال ۱۳۹۰ نسبت داده‌اند و بعضی‌های دیگر معتقدند كه علت این صدا، پیچیدن باد در میان شاخ‌وبرگ درختان است.
اما به‌هرحال واقعیت این است كه به‌محض تاریك شدن هوا، صدای جیغ از دل این جنگل، به‌گوش می‌رسد و تا امروز افراد زیادی را به‌سوی خود جذب كرده‌است. البته بسیاری از این افراد هم بعد از شنیدن ثدای جیغ، از پیمودن ادامه مسیر پشیمان شده و به مسیرسان ادامه نداده‌اند.
باغ سنگی
وقتی درباره یك باغ هزارمتری با ۱۸۰ عدد درخت صحبت می‌كنیم، اولین‌چیزی كه ممكن است به ذهن همه‌ ما برسد، باغی سرسبز و میوه‌های به‌ثمرنشسته است كه می‌توان در سایه درختان آن استراحت كرد و از میوه‌های آن چشید. اما باغ سنگی سیرجان، با همه باغ‌هایی كه تا امروز دیده‌اید، متفاوت است.
داستان این باغ به زندگی یك هنرمند كر و لال به‌نام درویش‌خان اسفندیارپور برمی‌گردد كه برای نشان‌دادن اعتراضش به اصلاحات‌ زمین یا بیان غم‌ها و غصه‌های زندگی‌اش، دست به ساخت یك باغ سنگی زد.
او تنه‌ی خشك درختان را در خاك می‌كاشت و بعد سنگ‌هایی با شكل و ابعاد مختلف از آن آویزان می‌كرد تا به‌ مرور زمان، یكی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین آثار تاریخی ایران را به‌وجود بیاورد كه سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا را به‌سوی خود می‌كشاند.
اما نكته جالب‌تر درباره باغ سنگی درویش‌خان این است كه او در همه این‌سال‌ها بعد از هر اتفاق ناگواری كه در زندگی‌اش رخ می‌داد این‌كار را تكرار می‌كرد. پس می‌توانیم بگوییم كه پشت هركدام از درخت‌ها و سنگ‌های این باغ، یكی از اسرار زندگی درویش‌خان پنهان شده‌است كه به‌دلیل مشكلات او در شنیدن و گفتن جملات، تا امروز، كسی از آن‌ها خبر ندارد.
برای بازدید از این اثر هنری، پیشنهاد می‌كنیم كه صبح زود در باغ این حاضر شوید تا از گرمای هوا و تاریكی باغ، در امان بمانید.

بهترین جاهای دیدنی ایران در هر فصل كدام است؟-aQY9dMVMCc
مثلث برمودای ایران
حتما شما هم چیزهای زیادی درباره مثلث برمودا شنیده‌اید. اما این‌بار قرار است به منطقه‌ای در دل كویر ریگ‌جن برویم كه به مثلث برمودای ایران معروف است و طبق داستان‌های نقل شده، تا امروز هركسی كه به آن‌جا سفركرده، دیگر برنگشته است.
همین موضوع باعث شده تا داستان‌ها و افسانه‌ای زیادی درباره این منطقه به‌وجود بیاید. مثلا بسیاری از افراد معتقدند كه شیاطین و موجودات اهریمنی در این منطقه زندگی می‌كنند و دلیل همه اتفاقات تلخ این منطقه را به این موجودات، نسبت می‌دهند. عده دیگری هم اعتقاد دارند كه این‌جا محل زندگی اجنه است.
اما نكته عجیب‌تر درباره برمودای ایران این است كه هرگر نمی‌توانید محل دقیق آن‌را روی هیچكدام از نقشه‌های ایران پیدا كنید. و همین موضوع هم بر اسرارآمیز بودن این تكه از بیابان، افزوده است. بااین‌حال باید بپذیریم كه بخش زیادی از داستان‌های تعریف شده درباره مثلث برمودای ایران، كاملا واقعی هستند و در حقیقت هم اتفاق افتاده‌اند.
اما نكته‌ای كه وجود دارد این است كه در گذشته مردم محلی معتقد بودند كه این بیابان، محل زندگی اجنه است و آن‌ها اجازه نمی‌دهند كه هیچ انسانی، پایش را در این كویر بگذارد. اما امروزه شاهدیم كه تورهای گردشگری زیادی برای تماشای زیبایی‌های كویر ریگ‌جن به این منطقه سفر می‌كنند و در كمال سلامت، به شهر خودشان برمی‌گردند.
حالا كه به پایان سفر رسیدیم…
احتمالا متوجه شده‌اید كه تنوع و تعداد جاهای دیدنی ایران، آن‌قدر زیاد است كه ما هم نمی‌توانیم همه آن‌ها را در یك مقاله به شما معرفی كنیم.
اما با این‌حال، ما در این سفر خیالی، در كنار هم به زیارت مقبره مشاهیر ایران رفتیم، از جاذبه‌های طبیعی و چشم‌نواز ایران، بازدید كردیم و سری هم به روستاهای زیبا و هیجان‌انگیز كشورمان زدیم تا رنگ‌وبوی واقعی زندگی را به خودمان یادآوری كنیم. همچنین صفحه‌هایی از تاریخ غنی و پر افتخار ایران را ورق زدیم تا فراموش نكنیم زمینی كه در آن قدم می‌زنیم، روزی محل زندگی انسان‌های بزرگ و تاثیرگذاری بوده كه بخشی از تاریخ كشور یا حهان زندگی خودشان را تغییر داده‌اند.
در پایان، امیدواریم كه در این سفر خیالی، به شما هم خوش گذشته باشد و از شناختن جاهای دیدنی ایران كه ممكن است تا قبل از این، آن‌ها را نمی‌شناختید، لذت برده باشید.
اگر هم بعد از خواندن هركدام از بخش‌های این مقاله، دلتان خواست تا چمدانتان را ببندید و به تماشای این جاذبه‌های گردشگری بروید، فراموش نكنید كه یوتراوز، آماده است تا با ارائه بهترین خدمات و تضمین بهترین قیمت، شرایط سفر را برای شما آسان كرده و به شما كمك كند تا از سفرتان، لذت بیشتری ببرید.
شما هم می‌توانید در قسمت نظرات این مقاله، جاهای دیدنی شهر خودتان را به معرفی كنید تا در مقاله‌های بعدی، سری هم به شهر شما بزنیم و از جاذبه‌های گردشگری شهر محل سكونتتان، بازدید كنیم.