ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی كیش در بهار

جاهای دیدنی كیش در بهار

در كیش مكان های دیدنی و تفریحی و تاریخی منحصر به فردی خواهید دید. توریستی‌ترین جزیره ایران كیش است
  • 1401/05/11
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : ایران، استان هرمزگان، كیش
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی كیش در بهار زیاد است. جاذبه های دیدنی كیش می تواند چند روز مسافرت شیرین و جذاب را به شما هدیه دهد. در كیش مكان های دیدنی و تفریحی و تاریخی منحصر به فردی خواهید دید. توریستی‌ترین جزیره ایران كیش است، جزیره‌ای با غروب‌های دل انگیز و سواحل مرجانی. می‌توانی پاساژگردی كنی و وقتی خسته شدی خودت را به ساحل كیش و دریای آبی‌اش بسپاری. می‌توانی به دیدن دلفین‌ها و لاك‌پشت‌هایش بروی و از دیدن آنها كه فارغ شدی در ساحل بی‌انتهایش دوچرخه سواری كنی یا با كشتی بروی وسط آب و نفهمی كه زمان چه طور می‌گذرد. كیش به دلیل تفریحات آبی متنوع در نوروز انتخاب بسیاری برای سفر است. اما اگر در نوروز تور كیش را انتخاب كردیم كجاها را ببینیم؟ غذا كجا بخوریم؟ از كدام مراكز خرید كنیم؟ راهنمای گردشگری كیش را بخوانید.

جاهای دیدنی كیش در بهار-Yv5PbQeWe1

جاهای دیدنی كیش در بهار كجاست؟

جدا از سواحل مرجانی كیش، این جزیره جاذبه‌های دیدنی‌ زیادی نیز دارد. ولی اگر سفری دو سه روزه به كیش داشتید و وقت دیدن همه آنها نبود، بدون دیدن این جاذبه‌ها حداقل جزیره را ترك نكنید:

نماد كیش، كشتی یونانی است، كشتی‌ای به گل نشسته در غرب جزیره كه دیدن غروب‌های دل‌انگیزش و عكس گرفتن با آن یكی از جاذبه‌های سفر به كیش است. برای دیدن داخل كشتی نیز می‌توان به یكی از كلوب‌های غواصی كیش مراجعه كرد.

در نزدیكی كشتی یونانی، دیدار از ساحل صخره‌ای كلبه هور را هم از دست ندهید. ساحل كلبه هور در غربی‌ترین نقطه جزیره قرار گرفته و آلاچیق‌هایی برای نشستن و تماشای غروب بسیار قشنگ جزیره دارد. آنچه بیشتری‌های را به كلبه هور می‌كشاند، بكر بودن و دیدن خرچنگ‌های آن است. همچنین در ۲۰۰ متری ساحل كلبه هور لنجی متعلق به بومیان جزیره وجود دارد كه در حدود ۱۰ سال پیش به گل نشسته.

اگر دلتان تفریحات دریایی را یك جا می‌خواهد، راه اسكله تفریحی جزیره را در پیش بگیرید. در اسكله تفریحی كیش می‌توانید ماهیگیری كنید یا ماهیگیری بقیه را تماشا كنید، از داخل قایق‌های شیشه‌ای ماهی‌ها را نگاه كنید یا با آنها در جزیره دور بزنید. جت اسكی، قایق‌های پدالی (با ظرفیت چهارنفر)، قایق‌های ماهیگیری، قایق‌های پارویی، سه چرخه‌های آبی، امكانات غواصی، از جمله هیجانات اسكله تفریحی كیش است. اسكله تفریحی كیش انتهای بلوار دریا قرار گرفته.

پارك ساحلی مرد ماهیگیر با مجسمه ۱۲ متری از مردی كه تورش را به سمت دریا گرفته است، دیدنی‌های كیش را دوچندان می‌كند. برای رفتن به پارك ساحلی مرد ماهیگیر باید به كرانه شرقی جزیره بروید. ساحل پارك مرد ماهیگیر یكی از جاهای جزیره است كه خیلی‌ها برای درست كردن مجسمه‌های شنی انتخابش می‌كنند.

سری به بازار مرجان می‌زنید، در آنجا خریدتان را می‌كنید و بعد راهی پارك مرجان می‌شوید، جایی كه تماشای طلوع و غروب آفتاب از آن دیدنی‌تر است. تا دلتان بخواهد آلاچیق دارد و پیست دوچرخه‌سواری كیش هم از آن می‌گذرد و گذشته از اینها تفریح‌های آبی هم در آن برقرار است. از جت اسكی گرفته تا غواصی. ساحل صخره‌ای مرجان هم مثل سواحل دیگر جزیره پر از ماهی و آبزیان جزیره كیش است و جان می‌دهد برای تماشای صدف و حلزون، شقایق‌ها و عروس‌های دریایی.

در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه‌سواری كیش یعنی در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل، پارك ساحلی سیمرغ قرار گرفته. در این پارك هم فضای بزرگی برای بازی بچه‌ها در پارك درنظر گرفته شده و هم زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسكیت و مسیر پیاده‌روی دارد و از اینها مهمتر، اولین و بزرگترین پارك دلفین ایران در مجاورتش قرار گرفته. در مجموعه دلفین این پارك كه به آن دلفیناریوم می‌گویند، گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایی مثل دلفین، شیر دریایی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن كه هر كدام حركات نمایشی خاص خود را انجام می‌دهند. فقط اینكه این پارك مثل دو پارك قبلی رایگان نیست.

شهر باستانی حریره، بوستان آهوان، آكواریوم و شهر زیرزمینی كاریز هم دیدنی است.

جاهای دیدنی كیش در بهار-4EUevN5HlA

هیجان انگیزترین تفریحات آبی كیش كدام است و كجاست؟

اسكی روی آب با قایق یا كیبل اسكی می‌تواند یكی از اولین انتخاب‌ها باشد. اولین سایت كیبل اسكی خاورمیانه متعلق به جزیره كیش است و بزرگترین سایت كیبل اسكی دنیا را هم جزیره كیش دارد. سایت كیبل اسكی كیش نزدیك اسكله بزرگ تفریحی قرار گرفته. انتخاب دیگری هم هست و آن پشت تالار شهر است. قیمت هر ساعت كیبل اسكی ۶۰ هزار تومان درمی‌آید.

رفتن به زیر آب و شنا كردن با ماهی‌ها و دیدن قشنگی‌های زیرآب تجربه نابی است. سایت‌های مرجانی و مناسب غواصی در كیش عبارتند از : بیگ كورال و ژوراسیك پارك در شرق جزیره، كلبه هور، كشتی داما و كشتی یونانی. برای رسیدن به این سایت‌ها هم باید به مراكز غواصی در ساحل هتل شایان یا هتل داریوش مراجعه كرد. هزینه هر ساعت غواصی در جزیره ۱۰۰ هزار تومان است.

شاتل سواری یا تیوبی كه به وسیله قایقی تندرو روی دریا كشیده می‌شود، یكی از تفریحاتی است كه خیلی‌ها توصیه‌اش می‌كنند. در پارك ساحلی مرجان، پارك ساحلی سیمرغ، دامون ساحلی نیز امكان این ورزش آبی مهیاست. هزینه این تفریح آبی برای یك نفر به مدت ۲۰ دقیقه ۴۵ هزار تومان، دو تا چهار نفر ۳۵هزار تومان و پنج تا ۷ نفر ۳۰ هزار تومان است.

چتربازی بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس یا همان پاراسل یكی از تفریحات هیجان‌انگیز دیگر جزیره است. در كیش برای استفاده از چتر پاراسل باید یا راه مجتمع تفریحات دریایی را درپیش گرفت یا پارك ساحلی مرجان و دامون ساحلی را. هزینه چتر پاراسل گران است و برای ۱۵ دقیقه ۹۰ هزار تومان باید بپردازید.

در سرتاسر جزیره تقریبا جت اسكی، پرطرفدارترین تفریح آبی است. تفریحی كه برای ۱۵ دقیقه از آن ۶۰ هزار تومان باید پرداخت كرد و برای كرایه‌اش می‌توان به پارك‌های ساحلی مرجان، سیمرغ، كشتی یونانی، دامون ساحلی، برج‌های ساحلی پرشین و جنب هتل مارینا پارك یا هتل شایان رفت.

جاهای دیدنی كیش در بهار-X6zGjEgS2Z

كیش كجا بمانیم؟

كیش، شهر هتل‌های لوكس و پنج ستاره است و در این بین آنهایی كه روبه ساحل و نزدیك مراكز خریدند با اقبال بیشتری مواجه‌اند. هتل های ساحلی كیش جزو محبوب‌ترین هتل‌های جزیره‌اند. بهترین هتل‌های ساحلی جزیره از دید مسافران، هتل مارینا پارك، سورینت مریم، شایان و ترنج است. اگر می‌خواهید در كیش در هتلی اقتصادی بمانید هتل شایلی، گراند، هلیا و ارم، از بقیه هتل‌های كیش قیمت مناسبتری دارند.

جاهای دیدنی كیش در بهار-jZ0gbpwKRj

كیش چی بخوریم؟

رستوران توتی فروتی یكی از بهترین رستوران های كیش است و خودش یك جاذبه توریستی محسوب می‌شود. نزدیك اسكله تفریحی جدید است، منظره رو به دریا دارد و پشت بام چوبیش كه از آن دریا را می‌شود دید، خیلی‌ها را به آن می‌كشاند. توتی فروتی ظهرها غذای ایرانی و شبها غذای فرنگی سرو می‌كند. ماهی كبابی، جوجه تندوری و سالاد سزار و پیتزاهای توتی فروتی را باید حتما امتحان كرد. این رستوران در انتهای بلوار دریاست.

كیش فود كورت های زیادی دارد، اما به نظر خیلی‌ها فود كورت دامون بهترینش است. هم تنوع بالایی دارد و هم روی كیفیت غذاهایش بیشتر می‌شود حساب كرد. فود كورت دامون درطبقه دوم مركز خرید دامون كه خودش مركز خرید معروفی است، واقع شده و تراس و فضای سبزی رو به دریا دارد. در این فود كورت باید پاستای آلفردو، ماهی و غذای هندی اش را حتما خورد و تراس را برای صرف غذا انتخاب كرد، از خیر بوفه صبحانه آن هم نباید گذشت. فود كورت دامون در خیابان وصال قرار گرفته.

یكی از شیك ترین رستوران های كیش، رویال استار است. رویال استار را بیشتر به استیك‌ها و برگرهایش می‌شناسند و می‌گویند بهترین استیك و برگر جزیره را باید در آن خورد. علاوه بر این چیكن پارمزان، بشقاب غذاهای دریایی، پاستای آلفردو و سالاد سزار آن هم نظر خیلی ها را جلب كرده. رویال استار رستوران گرانی محسوب می‌شود.

از رستوران‌های خوب دیگر كیش، فست فود بومرنگ در ایوان مروارید و رستوران كوه سنگی كنار بازار پردیس است.

جاهای دیدنی كیش در بهار-d2u1NWKhl7

كیش چی بخریم؟ از كجا بخریم؟

مركز تجاری پردیس۲، مركز تجاری كیش و مركز خرید مروارید، سه مركز خریدی هستند كه مسافران همیشگی كیش توصیه‌اش می‌كنند.

اگر به دنبال اجناس ارزان هستید باید راه مراكز خریدی چون پانیذ، ونوس و مروارید را در پیش بگیرید كه اجناسشان هم از نظر كیفی قابل اعتماد است و هم ارزان‌تر است.

اگر به دنبال اجناس خیلی ارزان هستید در نزدیكی بازار مروارید سری به بازار لوازم چینی بزنید كه اجناسشان معمولا بیشتر از ۲۰ هزار تومان نیست. ضمن اینكه بازار صفین عرب‌ها و مجتمع تجاری پارس خلیج فارس را از یاد نبرید.

بازار پردیس ۲ برای خرید لوازم خانگی انتخاب مناسبی می‌تواند باشد.

شكلات و قهوه را از فروشگاه های آرتا كیش باید خرید.

برای خرید لباس نوزاد و بچه گانه باید به بازار مرجان رفت.

جاهای دیدنی كیش در بهار-RXYmycE4Fm