ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس

خانه مردم‌شناسی بومیان كیش، حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و با سبك معماری كاملا بومی، در یكی از محله‌های قدیمی كیش ساخته شده است
  • 1401/05/11
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : كیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌سمت كشتی یونانی، روبه‌روی بندرگاه صیادی
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی كیش در فصول سرد به دلیل خنكی مطلوب هوا جذابیت خاصی دارند. كیش جاذبه های دیدنی سرگرم كننده و گردشگری زیادی دارد. مكان های دیدنی كیش می تواند تعطیلات خوب و سرشار از نشاط و شادی را برای شما به ارمغان بیاورد كه در جای دیگری تچربه نكرده اید. كیش از جزایر بزرگ و سرسبز استان هرمزگان است .بیشتر جاهای دیدنی جزیره كیش شگفت انگیز است كه طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است. ما در اینجا شما را با جاهای دیدنی كیش آشنا خواهیم كرد تا در صورت انتخاب تور كیش و سفر به این جزیره زیبا از دیدنی های این جزیره شگفت انگیز لذت ببرید، با آرزوی سفری خوش برای شما

باغ پرندگان و پارك دلفین‌ها از جاهای دیدنی كیش

این مجموعه به اسم پارك دلفین‌ها شناخته می‌شود و یكی از معروف‌ترین جاهای دیدنی كیش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیك حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیكان‌ها و پرندگان دیگری كه كمتر امكان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارك از آكواریوم آب‌شور دیدن می‌كنید كه در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و كلاسیك‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-eR3C89UsCK

بوستان آهوان كیش

بوستان آهوان كیش یكی از جذاب ترین اماكن تفریحی كیش است، این بوستان با زمینی به مساحت ۲ هكتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره كیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات كه در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارك زندگی می كنند. كودكان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارك نیز استفاده كنند.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-m3JLyQUWQh

اسكله تفریحی كیش از بهترین جاهای دیدنی كیش

اسكله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی كیش است كه در لیست ۱۶ جاذبه برتر كیش ما قرار می گیرید،این اسكله در ساحل جزیره قرار گرفته است كه دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می كند. این مكان یكی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره كیش می باشد. این اسكله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد. این اسكله تفریحی به مراكز تفریحی دیگر چون بولینگ مریم كیش، سینما ۴ بعدی و كلوپ تفریحات دریایی نزدیك است و می توانید از این امكانات به خوبی استفاده كنید در اطراف اسكله تفریحی پر است از كافه، رستوران، مراكز تفریحی و…. كه می توان در اینجا لحظات خوشی را بگذرانید.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-9g3CHUa86Q

خانه مردم‌شناسی بومیان كیش

خانه مردم‌شناسی بومیان كیش، حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و با سبك معماری كاملا بومی، در یكی از محله‌های قدیمی كیش ساخته شده است. این خانه به یكی از شخصیت‌های معروف و محبوب كیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین تعلق داشته و از سال ۹۳ به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده است. در این خانه تاریخی می‌توانید سبك كار و زندگی بومیان در دوران‌ گذشته را ببینید و با ابزار و وسایل قدیمی‌ای كه از آن‌ها برای ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و… استفاده می‌شد آشنا شوید.
بازدیدكنندگان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این موزه دیدن كنند.

آدرس: كیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌سمت كشتی یونانی، روبه‌روی بندرگاه صیادی

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-9n1u2XKrai

شهر زیرزمینی كاریز از جاهای دیدنی كیش

كاریز واژه فارسی قنات است. كاریز كیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌كرده. قنات قدیمی كیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روزها با تغییر كاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری كیش با امكاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عكاسخانه، چایخانه و رستوران از بازدیدكنندگان پذیرایی می‌كند. از وسعت شهر زیرزمینی كاریز كه بگذریم، چیزی كه این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌كند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است كه از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده.
آدرس: جزیره كیش، میدان المپیك، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی كیش (كاریز)

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-V22yey8FC4

شهر حریره از جاهای دیدنی كیش

شهر حریره نیز یكی از مكان های دیدنی كیش است كه می توانید در كیش به آنجا بروید. شهر حریره كیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است كه در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یكی از نقاط دیدنی جزیره كیش است و در وسعتی سه كیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهری بزرگ و آباد در آن زمان می باشد كه جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته یك شهر وجود دارد كه از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-BqmPFMasZf

مركز غواصی كیش

این مركز از سال ۱۳۷۰ فعالیتش را شروع كرده و این روزها با فراهم‌كردن امكان غواصی و تفریحات آبی اوقات خوشی را برای مسافران جزیره كیش ساخته است. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید می‌توانید در این مركز دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج‌فارس تجربه‌ كنید. خوبی غواصی تفریحی این است كه لازم نیست شنا و غواصی بلد باشید، با گذراندن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده خواهید بود كه به زیر آب بروید. این مجموعه تورهای مختلف غواصی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها در مناطق مختلفی برگزار می‌كند. تفریحات مركز غواصی به این‌ها محدود نمی‌شود و تفریحات آبی متنوعی را نیز فراهم كرده است:

شاتل و بنانا در كیش: اگر از قایق‌سواری آرام و دست‌جمعی خوشتان می‌آید بناناسواری را انتخاب كنید. بنانا قایق بادی‌ای شبیه به موز است كه ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر دارد. اما اگر می‌خواهید كمی هیجان چاشنی قایق‌سواری‌تان بكنید، شاتل را به شما پیشنهاد می‌كنیم. شاتل قایق بادی‌ای است كه نسبت به بنانا ابعاد كوچكتر و سرعت بیشتری دارد و می‌تواند روی آب جهش كند. هر شاتل می‌تواند ۲ تا ۳ نفر را حمل كند.

جت‌اسكی در كیش: اگر سرتان برای هیجان درد می‌كند، جت‌اسكی را انتخاب كنید، جت‌اسكی از هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی كیش است. هر جت اسكی ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد .

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-nF5ipmIoe1

پاراسل در كیش: اگر از پرواز خوشتان می‌آید باید یك‌بار هم شده چترهای پاراسل را تجربه كنید. برای این كار سوار بر چترها می‌شوید و با قایق به درون آب می‌روید. چترها با باد از روی قایق بلند می‌شوند و دوباره به روی قایق برمی‌گردند. هر پاراسل ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد ..

اسكی روی آب: اگر قبلا تجربه این ورزش را نداشتید بهتر است از خیرش بگذرید. امكان این تفریح فقط برای كسانی فراهم است كه از قبل به اسكی روی آب تسلط دارند.

آدرس: میدان ساحل، پشت هتل شایان، مركز غواصی كیش

البته این تفریحات آبی را در جاهای دیگری هم می‌توانید تجربه كنید؛ مثلا مجموعه آبی هتل مارینا پارك كیش، آكادمی غواصی سیشل، كلوب دریایی ناتیلوس، اسكله‌های تفریحی كیش و… هم امكان این تفریحات آبی را در جزیره كیش فراهم كرده‌اند.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-JgNptmQw7N

تم‌پارك آبی اوشن

این پارك آبی یكی از بزرگ‌ترین پارك‌های آبی ایران است. در این مجموعه علاوه بر راید‌های مختلف كه به سه دسته آرام، تند و هولناك تقسیم شده‌اند می‌توانید از استخرهای مختلف و جكوزی استفاده كنید. همچنین در مجموعه رستوران و فروشگاهی وجود دارد كه نیازهایتان در طول روز را برطرف می‌كند. البته باید توجه داشته باشید سانس‌‌ها و روزهای این مجموعه برای خانم‌‌ها و آقایان متغیر است و باید قبل از رزرو بلیت روزهای كاری مجموعه را چك كنید.

آدرس و تلفن: جزیره كیش، جاده جهان، تم‌پارك آبی اوشن

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-WWxESmVzNg

مجموعه پارس سافاری كیش

مجموعه ورزشی-تفریحی-توریستی پارس سافاری كیش ده‌ها نوع تفریح برای سنین مختلف فراهم كرده است كه اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوت باشید از رفتن به این مجموعه لذت خواهید برد. در تور سافاری كیش با خودروی لندكروز سرعت و گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز را در صحرا تجربه خواهید كرد.كسانی هم كه هیجان را دوست ندارند و تفریحات آرام را ترجیح می‌دهند می‌توانند در تور شترسواری مجموعه ثبت‌نام كنند و در محیطی بیابانی شترسواری كرده، عكس بگیرند و خودشان را در فضایی متفاوت قرار دهند. موتورسواری و كارتینگ هم از تفریحات دیگری است كه در این مجموعه می‌توانید تجربه‌شان كنید.می‌توانید در این مجموعه تفریحات دیگری مثل بانجی‌شوتینگ و پینت بال را تجربه كنید.

آدرس: كیش، بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز ۳ صنعتی

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-zak88A0RKc

دوچرخه سواری در كیش

یكی از تفریحاتی كه در كیش نباید از دست بدهید، دوچرخه‌سواری دور جزیره‌ است. طول این مسیر حدود ۷۵ كیلومتر است كه به موازات جاده ساحلی ساخته شده. این مسیر در بخش‌های مختلف جزیره مثل اسكله تفریحی، بازار مرجان، كشتی یونانی و… ایستگاه‌هایی دارد و شما می‌توانید با ارائه كارت شناسایی دوچرخه‌ اجاره كنید. در این ایستگاه‌ها می‌توانید اسكوتر و دوچرخه برقی هم كرایه كنید.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-VJlPVwqCUu

كشتی های تفریحی كیش

كشتی‌سواری در خلیج‌فارس یكی دیگر از تفریحات در جزیره كیش است. كشتی‌های شبانه از ساعت ۹ شب تا ۱ بامداد با شام، موسیقی زنده و جنگ‌های شادی از مهمانان پذیرایی می‌كنند. كشتی‌های آكواریومی هم مسافران را به جاهایی می‌برند كه محل زندگی آبزیان است و شما می‌توانید از نزدیك زندگی این موجودات دریایی را ببینید. برای استفاده از كشتی‌های تفریحی كیش كافی‌ست به اسكله تفریحی جزیره بروید.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-YmG0H4zHBD

كشتی یونانی از جاهای دیدنی كیش

در غرب جزیره یك كشتی عظیم‌الجثه در سواحل نیلگون كیش جا خوش كرده است كه به كشتی یونانی معروف است. در یكی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بومیان جزیره كیش ناگهان كشتی عظیم‌الجثه‌ای را كه در نزدیكی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این كشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره كیش این اتفاق روی‌ داده است.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-OgZVbamS4c

مركز تفریحات كیش

آبهای گرم و آرام و زلال اطراف كیش بهترین فرصت را برای استفاده از جدیدترین امكانات ورزشی و تفریحی دریایی كه در كلوپ های متعدد فراهم شده اند ، ایجاد كرده است .

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-2kxJ86885i

پارك ساحلی سیمرغ كیش

پارك ساحلی سیمرغ با جمع كردن هر آنچه از امكانات و وسایل مورد نیاز برای آسایش مسافران و گردشگران مورد نیاز بوده است دریغ نكرده است. از آلاچیق های زیبا و شیك گرفته كه پناهگاهی برای مسافران در برابر نور خورشید و باران می باشد تا مجموعه ای از پیست های دوچرخه سواری در امتداد ساحل و پیاده روی و همچنین زمین های تنیس پینگ پونگ در سواحل زیبای جزیره كیش همه و همه را در یك مجموعه گرد هم جمع كرده است.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-YuQg5vyONZ

ساحل مرجان از جاهای دیدنی كیش

ساحل مرجان در شرق جزیره كیش قرار دارد كه یكی از زیباترین ساحل‌ها به شمار می رود. ساحل نقره ای، آبهای نیلگون و آفتابی درخشان جزیره كیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل كرده است. وجود مرجان های زیبا در ساحل مرجان آن را به قطب توریستی كیش تبدیل كرده است. از ویژگی های جذاب ساحل مرجان پوشانده شدن مسیر با درخت است كه موجب شده تا محیطی بسیار دلنشین برای افراد پیاده به وجود آورد.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-IUTGvvfSaL

قلعه وحشت كیش

قلعه وحشت اولین قلعه وحشت كیش در ایران است كه به تازگی شروع به كار كرده است. این مكان در كیش یك كلبه چندصد متری در جزیره كیش است كه حالا تبدیل به یك مكان مهیج و جذاب برای عده ای شده كه دوست دارند هیجان و ترس را با تمام وجودشان احساس كنند تمام كسانی كه به كیش سفر می كند كمتر پیش میاید كه سری به قلعه وحشت نزنند یكی از جدید ترین مراكز تفریحی كیش است كه تونسته تمام بازدید كننده هاراضی نگه دارد.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-GSmSIRjvmu

جاده جهان كیش

جاده جهان همچون حلقه ایی نگین زیبای جزیره كیش را دربرگرفته است. این جاده به صورت یك جاده كمربندی دورتادور جزیره امكان ارتباط با طبیعت بكر كیش را فراهم آورده و دوستداران مناظر طبیعی می‌توانند چشم اندازهایی از دریا، ساحل، پوشش گیاهی و حیات جانوری متنوع جزیره را در سراسر طول جاده مشاهده كنند.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-bFp5eRcBX1

آكواریوم جزیره كیش

خلیج فارس از نظر تنوع و تعداد موجودات آبزی، یكی از مهم‌ترین پهنه‌های آبی در جهان محسوب می‌شود از این رو گردشگرانی كه به جزیره كیش سفر می‌كنند، می‌توانند با غواصی در داخل آب‌های شفاف و زلال نقاط مختلف جزیره، انواع ماهی‌ها و آبزیان دیگر را مشاهده كنند. اما افرادی كه امكان غواصی در زیر آب و دیدن ماهی‌های رنگارنگ زیبا و بعضاً عجیب را در محیط طبیعی ندارند، می‌توانند برای دیدن اكواریوم جزیره كیش به ساختمان كانون هنر كیش واقع در خیابان فردوسی این جزیره و در مجاورت بوستان آهوان مراجعه نمایند.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-3iwHHRO37v

درخت سبز كیش

درخت سبز كیش ، كهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر همان انجیر معبد در جزیره كیش است و چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد، درختان انجیر معابد، در ابتدا تنه است، ولی با رشد درخت، شاخه های آن به سمت زمین آویزان می شوند و بعد از مدتی در آن فرو می روند كه خود به تنه تبدیل می شوند. این روند آن قدر ادامه می یابد تا یك درخت با چندین ساقه به هم پیچیده و پیوسته در داخل زمین بوجود می آید.

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-dgU3HIKtHN

پیست باگی كیش

پیست خاكی باگی به طول ۴۰۰ متر با ماشین های دو نفره، میزبان باگی سواران در جزیره كیش است. همچنین تورهای ورزشی تفریحی باگی با راهنمای حرفه ای و با موتور چهار چرخ ATV در جلو،

جاهای دیدنی كیش ۲۰ مورد با عكس-gRJlgFckT6