ریپورتاژ آگهی
مهمان‌سرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسكو ثبت می‌شود

مهمان‌سرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسكو ثبت می‌شود

دبیركل كمیسیون ملی یونسكو-ایران، گفت: مهمان‌سرای عباسی اصفهان به عنوان نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در فهرست خاطرات جمعی یونسكو ثبت می‌شود.
  • 1401/05/09
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : ایران، استان اصفهان
تلفن : 66059000-021

دبیركل كمیسیون ملی یونسكو-ایران، گفت: مهمان‌سرای عباسی اصفهان به عنوان نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در فهرست خاطرات جمعی یونسكو ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی كمیسیون ملی یونسكو- ایران، تفاهم‌نامه همكاری سه‌جانبه میان كمیسیون ملی یونسكو–ایران، شركت سهامی بیمه ایران و هلدینگ توسعه كسب و كار سبا در حوزه‌های فرهنگی، توسعه دیپلماسی بیمه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای صنعت بیمه با همكاری مؤسسات بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر جهان و ثبت آثار تاریخی با هدف ارتقاء سطح كمی و كیفی زندگی و هویت ملی و سبك زندگی ایرانی و برگزاری مشترك همایش‌های تخصصی بیمه‌ای در سطح منطقه و بین‌المللی، صبح روز شنبه اول مرداد ۱۴۰۱، طی مراسمی به امضاء حجت‌الله ایوبی دبیركل كمیسیون ملی یونسكو– ایران، حسن شریفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت سهامی بیمه ایران و محسن احمدی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل هلدنیگ كسب و كار سبا، رسید.

مهمان‌سرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسكو ثبت می‌شود-PaHRNJPrhJ

در پاسداشت جهان نوروز و راه ابریشم فعال هستیم

حجت‌الله ایوبی دبیر كل كمیسیون ملی یونسكو-ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با ارزش‌گذاری به حضور دلگرم‌كننده بیمه ‌ایران به‌عنوان یك تشكل با قدمت ٨۶ ساله گفت: تفاهم‌نامه قبلی ما با بیمه ایران با بحران كرونا مواجه شد و فعالیت‌های آموزشی ناكام ماند اما امیدواریم موج تازه كرونا، آخرین موج آن باشد گرچه دیگر وحشت ما در مقابل كرونا، مثل قبل نیست.

وی گفت: وقتی به دلیل فراز و فرودهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی، درهای تعامل با جهان بسته می‌شود، یونسكو روزنه‌ای برای برقراری ارتباط با دنیا پیدا می‌كند. این سازمان خوش‌نام تلاش كرده سیاسی نباشد و ثابت كند اعتبار علمی، آموزشی، فرهنگی ایران در بین سازمان‌های جهانی قابل حذف نیست و توان تشكل‌های كشور در زمینه‌های مختلف آموزش، فرهنگ و میراث فرهنگی قدرتمند است. ما در كمیسیون ملی یونسكو، به عنوان یك نهاد ۷۵ ساله، وظیفه سازمانی و قانونی داریم تا منافع نظام را در عرصه بین‌الملل پیگیری كنیم.

«ما بیمه را یك عامل روانی و فرهنگی برای جوامع می‌بینیم. اگر سفر به كشورها برای ملل جاذبه دارد، یك دلیل‌ مهم‌ آن، آسایش‌ و آرامش‌خاطری است كه بیمه‌ها آن را به وجود می‌آورند. بیمه با این نگاه، یك پدیده اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی است و برای آن كه با قدرت پیش برود، وظیفه ما است تا از تجربه كشورهای مختلف استفاده كنیم»

ایوبی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پیش‌روی كمیسیون ملی یونسكو-ایران و همكاری با شركت‌های تابعه هلدینگ سبا و بیمه ایران، گفت: ما در عرصه پاسداشت جهان نوروز و راه ابریشم بسیار فعال هستیم. این هفته یك سلسله نشست ارزشمند و اثرگذار طراحی كرده بودیم كه به‌خاطر آغاز موج تازه كرونا، در آخرین دقایق لغو شد. به‌خاطر این برنامه نمایندگانی از همه كشورها عازم ایران بودند تا شبكه‌ای از كشورهای نوروز تشكیل دهیم و از تجارب گوناگون فرهنگی كشورهای مختلف بهره‌گیری كنیم.

او با اشاره به ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسكو گفت: هتل عباسی اصفهان یك نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در یك مجموعه زیبا و ماندگار است كه هر كس به این مكان می‌رود، عاشق و دلباخته هنر بازمی‌گردد. باید تلاش برای ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسكو را به فال نیك بگیریم.

مهمان‌سرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسكو ثبت می‌شود-730huE8OzD

بیمه ایران خدمت بی‌منت به مردم

حسن شریفی مدیرعامل شركت سهامی بیمه ایران در سخنانی گفت: این شركت با قدمت ٨۶ ساله در بسیاری از پروژه‌های ملی و اقتصادی حضور فعال دارد و طبق اسناد بالادستی تنها شركت بیمه دولتی به حساب می‌آید.

وی افزود: صنعت بیمه، صنعتی پویا است و به دانش بیمه‌ای روز متكی است و تمایل دارد از شركت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری استفاده كند. بیمه ایران در اصفهان در حوزه گردشگری و هتل‌داری فعال بوده و تملك مهمان‌سرای عباسی با قدمت ۳۰۰ ساله، در سال ۱۳۴۰ شمسی به بیمه ایران واگذار شد. از این‌رو ما در حوزه بیمه گردشگری می‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

شریفی اظهار داشت: شعار و عملكرد بیمه ایران به‌گونه‌ای است كه خدماتش را تحت عنوان خدمت بی‌منت در اختیار مردم می‌گذارد و امیدواریم این مراسم سبب شود تا به افزایش ضریب بیمه در جامعه كمك كنیم.

برگزاری دوره‌های آموزش عالی مدیریت حرفه‌ای بیمه با همكاری دانشگاه‌های معتبر جهان

محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ توسعه كسب و كار سبا (سرمایه‌گذاری بیمه ایران) نیز در این نشست گفت: این مجموعه هلدینگ ازسال ۱۳۷۱ از محل ذخایر عمر بیمه‌شدگان، فعالیت‌های اقتصادی گوناگون را در حوزه‌ سرمایه‌گذاری آغاز كرده و در همین راستا، در سال ۱۳۹۰، مركز آموزش عالی سبا را نیز راه‌اندازی كردیم؛ زیرا یكی از وظایف ما، ارتقای سطح دانش، ارتباط با بیمه بین‌المللی و تعامل با كشورهای پیشرو در این عرصه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این هلدینگ در عرصه هتل‌داری، تاكید كرد: مهمان‌سرای عباسی به‌عنوان نماد گردشگری سنتی ما، یكی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های جهانی در خاورمیانه است و جا دارد با ظرفیت كمیسیون ملی یونسكو، ثبت آن در فهرست خاطرات جمعی یونسكو با برگزاری نشست‌های تخصصی بین‌المللی بیمه پس از انعقاد این تفاهم‌نامه پیگیری شود.

مركز آموزش علمی كاربردی سبا به‌عنوان اولین مركز دانشگاهی صنعت بیمه كشور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز كرده و تاكنون فارغ‌التحصیلان بسیاری از این دانشگاه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، حقوقی، مالی و بازاریابی به بازار كسب و كار صنعت بیمه كشور وارد شده‌اند. همچنین آموزش‌های تكمیلی بیمه‌ای برای نمایندگی‌های بیمه ایران و سایر بیمه‌های كشور از جمله فعالیت‌های این مركز دانشگاهی به شمار می‌آید.

بر اساس بخش‌هایی از توافق سه جانبه، همكاری طرفین برای برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی عالی بیمه با مشاركت دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی با همكاری موثر مركز آموزش علمی كاربردی سبا پیش‌بینی شده است، همچنین مقرر شده است دوره‌های دكترای حرفه‌ای كسب و كار DBA با حضور اساتید بین‌المللی مورد تایید كمیسیون ملی یونسكو در مركز آموزش علمی كاربردی سبا و دوره‌های دفاع در دانشگاه مورد نظر برگزار شود و دوره‌های حرفه‌ای كوتاه مدت با گواهی و تأیید مؤسسات و دانشگاه‌های علمی نیز در حوزه بیمه بین‌الملل برای مدیران عالی بیمه كشور در این مركز برگزار می‌شود. همچنین ثبت قدمت مهمان‌سرای عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران در حافظه خاطرات جمعی یونسكو پیش‌بینی شده است.

تلاش متمركز برای انجام و برگزاری اجلاس‌های تخصصی توسعه بیمه راه ابریشم با مشاركت مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی بیمه‌ای كشورهای راه ابریشم با مشاركت طرفین كمیسیون ملی یونسكو- ایران در آینده‌ای نزدیك از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه سه جانبه است.

مهمان‌سرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسكو ثبت می‌شود-bto0TtCJqz

مهمانسرای عباسی اصفهان

مهمان‌سرای عباسی اصفهان یكی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌های ایران است كه به دلیل معماری و قدمت آن و واقع شدن در میان بافت تاریخی اصفهان شهرت جهانی دارد. این مهمانسرا از جمله موقوفات مادر شاه سلطان حسین صفوی به مدرسه چهار باغ است كه دیوار به دیوار این مدرسه تاریخی قرار داشته است. مهمانسرای عباسی اصفهان به دلیل داشتن نقاشی و آثار تاریخی منحصر به‌فرد آن در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان زیباترین هتل خاورمیانه انتخاب شده است. این هتل كه از سال ۱۳۲۷ به شركت سهامی بیمه ایران واگذار شده است دارای ۲۲۴ اتاق و سوئیت اختصاصی است كه سالانه پذیرای مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی و پذیرای هیأت‌های عالی رتبه سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی است، قرار است شركت مهر سیاحت سبا (از شركت‌های تابعه هلدینگ سبا) موضوع انجام فرایند ثبت این رویداد تاریخی را عهده دار شود.