ریپورتاژ آگهی
بازار مرجان كیش

بازار مرجان كیش

كشور چهار فصل و زیبای ایران همواره گزینه‌های بسیاری برای سفر پیش روی مسافران می‌گذارد. جنوب كشور و جزایر دیدنی خلیج فارس از جمله مناطق مهم گردشگری ایران هستند
  • 1401/05/08
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : بازارهای ایران
آدرس : ایران، استان هرمزگان، جزیره كیش، جاده جهان، بازار مرجان 09160784036
تلفن : 66059000-021

بازار مرجان كیش-k0NcyvReNH

كشور چهار فصل و زیبای ایران همواره گزینه‌های بسیاری برای سفر پیش روی مسافران می‌گذارد. جنوب كشور و جزایر دیدنی خلیج فارس از جمله مناطق مهم گردشگری ایران هستند. جزیره كیش یكی از شناخته‌شده‌ترین قطب‌های توریستی است كه با امكانات رفاهی، تفریحی و طبیعی بسیار خود توجه مسافران زیادی را به خود معطوف می‌كند.

اقتصاد جزیره كیش بیش از هرچیز به حضور گردشگران وابسته است و به همین دلیل مراكز خرید بسیاری در این جزیره به چشم می‌خورند. بازار مرجان كیش از جاهای دیدنی كیش است. برای آشنایی بیشتر با بازار مرجان كیش در ادامه این مقاله با كجارو همراه باشید.

بازار مرجان كیش-sGR3q4g1oJ

بازار مرجان كجاست؟

بازار مرجان كیش-p8mIKrvYM0

خرید همواره یكی از بخش‌های مهم و هیجان‌انگیز هر سفر است. جزیره كیش نیز با بازارهای بسیار و متنوع خود شناخته می‌شود. بازار مرجان كیش یكی از این مراكز خرید به شمار می‌رود كه در سال ۱۳۷۰ در بخش شرقی جزیره به بهره‌برداری رسیده‌ است. بازار بین‌المللی مرجان كیش با رعایت اصول معماری ساخته شده است. سبك معماری جذاب این بازار از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. بازار مرجان كیش تنها یك طبقه و دو سالن دارد و از بالا به‌شكل حرف انگلیسی «Y» است. در حال حاضر حدود ۱۴۰ واحد تجاری در مجموعه بازار مرجان كیش فعال هستند. تنوع محصول و صنوف مستقر در بازار مرجان كیش سبب شده است تا كمتر كسی دست خالی از آن بیرون برود.

قرار گرفتن ساحل زیبای مرجان در پشت بازار، سبب محبوبیت بیشتر آن شده است

بازار مرجان از مراكزخرید قدیمی دیدنی كیش به شمار می‌رود كه نزدیك ساحل معروف و پارك ساحلی مرجان واقع شده است. این بازار از جاذبه‌های توریستی جزیره كیش محسوب می‌شود و تعامل سازنده‌ای با ساحل آرام مرجان دارد. مسافران می‌توانند بعد از بازارگردی، در ساحل مرجان و اسكله چوبی كوچك و زیبای آن استراحت كنند. در این ساحل وسایل تفریحی ورزشی مانند دوچرخه و موتور شارژی برای تفریح وجود دارد.

نمای بیرونی بازار مرجان ۳۹ آب‌نما به ارتفاع حدود ۵۰ متر دارد كه آن را بسیار زیباتر كرده‌اند؛ همچنین پروژكتورهای رنگی و نورپردازی‌های ویژه مجموعه، منظره خیره‌كننده‌ای را، به‌ویژه در شب پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. در بخش‌هایی از فضای داخلی بازار، درختچه‌ها و بوته‌هایی از گل‌ها وجود دارند كه بر زیبایی محیط افزوده‌اند.

بازار مرجان كیش-DnFV8ySjls

بازار مرجان كیش از مراكز اقامتی و خرید جزیره كیش فاصله دارد؛ ولی تنوع، قیمت مناسب اجناس و نزدیكی به ساحل زیبای مرجان سبب محبوبیت آن شده است. زمان لازم برای بازدید از مركز خرید مرجان كیش بسته به میزان خرید، یك تا سه ساعت است.

مسیر دسترسی به بازار مرجان كیش

بازار مرجان كیش-VIEJfxCYe3
ازار مرجان كیش یكی از جاهای دیدنی استان هرمزگان و قدیمی‌ترین مراكز خرید مروارید خلیج فارس محسوب می‌شود كه در جنوب شرقی كیش قرار دارد و فاصله آن از مركز جزیره زیاد است. با توجه به موقعیت و بعد مسافت، استفاده از تاكسی بهترین گزینه برای دسترسی به بازار مرجان است.

  • آدرس: بندرعباس، جزیره كیش، جاده جهان، بازار مرجان

ساعت كار بازار مرجان كیش

بازار مرجان كیش-ZnKJ4TRerJ

بازار مرجان كیش جهت رفاه حال گردشگران همه روزه در دو شیفت صبح و عصر فعال است. با توجه به دور بودن بازار مرجان از مركز كیش، مسافران باید با برنامه‌ریزی مناسب از این مركز خرید بازدید كنند.

  • ساعت‌های فعالیت: ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۲
  • شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۶۶۱۶۰

اجناس و فروشگاه‌های بازار مرجان

بازار مرجان كیش-F6UU5N5mVa

بازار مرجان كیش مكانی ایدئال برای خرید محسوب می‌شود و بسیاری از برندهای معتبر در آن نمایندگی دارند. در واحدهای تجاری بازار مرجان كیش انواع لوازم برقی، لوازم‌خانگی، شكلات، قهوه، پوشاك زنانه مردانه و بچه‌گانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، كیف، كفش، مواد غذایی، كالای خواب و لوازم خرازی به فروش می‌رسند.

خرید لباس كودك در بازار مرجان كیش به‌صرفه است

تنوع بالای اجناس، حضور مارك‌ها و برندهای روز دنیا با قمیت‌های مناسب در بازار مرجان كیش، سبب رضایت‌مندی گردشگران شده است. یكی از شاخصه‌های مهم و معروف مركز خرید مرجان كیش قیمت مناسب اجناس آن، به‌خصوص در زمینه پوشاك بچه‌گانه است. بسیاری از گردشگران با هدف خرید لباس كودك راهی این بازار می‌شوند. تعدادی از واحدهای بازار مرجان وارد كننده مستقیم اجناس از دبی هستند و همین امر سبب می‌شود كه قیمت‌های مناسبی داشته باشند.

امكانات بازار مرجان كیش

بازار مرجان كیش-w7F235Dfjw

بازار مرجان كیش حدود ۲۲ هزار مترمربع وسعت دارد. علاوه بر غرفه‌های تجاری، ۸۰ دفتر اداری در مجموعه فعالیت می‌كنند. بازار مرجان كیش امكانات مناسبی برای رفاه حال مشتریان دارد. در این بازار شعب بانك‌های سپه، ملی و صادرات فعال هستند و امكان واریز و برداشت وجه و سایر عملیات‌های بانكی را فراهم می‌كنند.

فوت‌كورت بازار مرجان كیش به به فودلند شهرت دارد و انواع غذاهای بین‌المللی، ایرانی و فست‌فود را سرو می‌كند. ساعات فعالیت فوت كورت از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴ و ۱۷:۳۰ تا یك بامداد است. دو رستوران در مجموعه بازار مرجان كیش كه انواع غذاهای ایرانی، دریایی و فست‌فود را با كیفیتی بالا توسط سرآشپزان حاذق خود سرو می‌كنند؛ سبب بهبود كیفیت امكانات بازار شده‌اند.

بازار مرجان كیش-ViblLIwue6

وجود دو كافی‌شاپ در فضایی دل‌نشین و آرام، از دیگر امكانات بازار مرجان كیش است. این كافی‌شاپ‌ها مكان‌هایی مناسب برای رفع خستگی خرید و گشت و گذار طولانی هستند. چشیدن طعم لذیذ نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع دسر، بستنی و كیك لذت خرید را دو چندان می‌كند. مجموعه رستوران‌های فودلند و كافی‌شاپ لیالی نیز در نزدیكی بازار مرجان كیش قرار دارند. 

بازار مرجان كیش سوئیت‌های متعددی برای اقامت گردشگران دارد كه در فضایی مجزا از مجموعه واقع شده‌اند. این سوئیت‌ها امكانات مناسبی برای پذیرایی از گردشگران دارند.

كدام هتل‌ها در نزدیكی بازار مرجان كیش قرار دارند؟

بازار مرجان كیش-jwuBTCH8o1

جزیره زیبای كیش  دارای امكانات رفاهی و گردشگری مطلوبی است. بازار مرجان كیش از مركز جزیره فاصله دارد. مسافران می‌توانند با رزرو هتل، سوئیت یا اقامتگاه بومگردی در مركز جزیره، ساعاتی را برای بازدید از ساحل مرجان و بازار مرجان به شرق كیش سفر كنند. البته در بازار مرجان كیش سوئیت‌هایی با امكانات رفاهی مناسب برای مسافران وجود دارند كه گزینه خوبی برای اقامت هستند. بازار مرجان كیش در مجاورت هتل‌های شباویز، كوثر، سیمرغ و مارینا پارك واقع شده است.

بهترین زمان خرید از بازار مرجان كیش

بازار مرجان كیش-PlkRIrYxRn
جزیره كیش با آب و هوایی گرم و مرطوب خود تقربیا در تمام طول سال میزبان گردشگران بسیاری است. جزیره كیش در اواخر بهار و تابستان هوای شرجی دارد؛ البته در تابستان به‌دلیل برگزاری جشنواره تابستانه، جزیره بسیار شلوغ است. پاییز، زمستان و اوایل بهار، هوا در كیش بسیار مطلوب است. بازار مرجان كیش دارای تهویه مناسب است و در تمام طول به‌راحتی می‌توان از آن بازدید كرد.

نكات بازدید از بازار مرجان كیش

بازار مرجان كیش-QxcmsvfZpm

جزیره كیش دارای جاذبه‌های بسیاری است؛ پس برای بازدید از آن‌ها به برنامه‌ریزی درست و دقیقی نیاز خواهید داشت. برای داشتن سفری بهتر لازم است قبل از حركت محل اقامت خود را در جزیره رزرو كرده باشید. 

خرید از صنایع دستی مقصد به‌عنوان سوغات و سكونت در اقامتگاه‌های بومگردی، می‌توانند بسیار در رونق اقتصاد بومیان منطقه موثر باشند.

متاسفانه در سال‌های اخیر حضور پر تعداد گردشگران در طول سال و رعایت نكردن نكات محیط زیستی، به‌ظاهر بكر جزیره بسیار آسیب وارد كرده است. مسافران باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود در سفر به جزیره كیش و ساحل زیبای مرجان، نسبت به رها نكردن هرگونه زباله یا فیلتر سیگار در محیط حساس باشند.

جاهای دیدنی اطراف بازار مرجان كیش

بازار مرجان كیش از مركز جزیره فاصله دارد؛ اما جاذبه‌های گردشگری مهمی در اطراف آن واقع شده‌اند. در ادامه به‌معرفی مختصر دیدنی‌های اطراف این بازار می‌پردازیم.

پارك دلفین‌ها

بازار مرجان كیش-OcIKsMC7Uq

پارك دلفین های كیش در جنوب شرقی جزیره، اولین دلفیناریوم ایران است. در بخشی از این پارك بزرگ به مساحت ۱۰۰ هكتار، نمایشی خیره‌كننده از بازی دلفین‌های باهوش به نمایش گذاشته می‌شود.

پارك دلفین‌ها یكی از مهیج‌ترین و پربازدید‌ترین جاذبه‌های جزیره كیش است كه علاوه بر قسمت دلفین‌ها شامل بخش‌هایی چون باغ پرندگان، سیرك آكروبات و آكواریوم آب شور و باغ گیاه‌شناسی در فضایی سبز با درختان و گیاهان خاص است. این مجموعه از طریق مسیر بلوار مرجان كیش در دسترس است.

در مجموعه پارك دلفین‌های كیش حدود ۲۱ گونه پستاندار دریایی همچون گراز دریایی، شیر دریایی، پنگون و گربه دریایی هنرنمایی می‌كنند. در بخش باغ پرندگان ۵۷ گونه پرنده از نقاط مختلف جهان نگهداری می‌شوند. حدود دو هكتار از این باغ دارای فضایی باز برای پرواز پرندگان است.

پارك آبی بادی مارینا

بازار مرجان كیش-AoqSkDxYwM

پارك آبی بادی مارینا یا «ویبیت پارك مارینا» تنها پارك بادی در ایران به شمار می‌رود كه روی آب دریا شناور است. این پارك در ساحل هتل مارینا پارك راه‌اندازی شده و شامل مجموعه‌ای از وسایل بادی پیوسته روی امواج نیلگون خلیج فارس است. وجود ترامپولین، سرسره‌های بزرگ و سكوهای پرش تفریحی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی برای بازدید‌كنندگان به‌جای می‌گذارند. البته این مجموعه مخصوص استفاده آقایان و كودكان بالای سه سال است و دختران تا ۱۱ سال می‌توانند از این پارك استفاده كنند.

پارك ساحلی سیمرغ

بازار مرجان كیش-g1gAQ6Qxgn

پارك ساحلی سیمرغ كیش پس از ساحل مرجان پرطرفدارترین پارك كیش است. این ساحل در بخش جنوبی جزیره و در كنار جاده جهان قرار دارد. وجود مجسمه‌های بزرگ و بسیار زیبا از ویژگی‌های خاص ساحل سیمرغ است. وجود آلاچیق‌ها، فضای خانوادگی و تمیزی ساحل سبب محبوبیت این پارك شده‌اند.

پرسش‌های متداول

بازار مرجان كیش كجاست؟

بازار مرجان در شرق جزیره كیش قرار دارد.

ساعات كاری بازار مرجان كیش چگونه است؟

بازدید از بازار مرجان كیش همه روزه و در ساعات ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۲ امكان‌پذیر است.

امكانات بازار مرجان كیش چیست؟

بازار مرجان كیش با حدود ۱۴۰ واحد تجاری فعال، ۸۰ دفتر اداری، شعب بانك‌های سپه، ملی و صادرات، فوت كورت، دو رستوران، دو كافی‌شاپ، سوئیت‌های متعدد، نمازخانه و سرویس بهداشتی امكانات مناسبی برای گردشگران فراهم آورده است.  

در بازار مرجان كیش چه اجناسی به فروش می‌رسد؟

در واحدهای تجاری بازار مرجان كیش انواع لوازم برقی، لوازم‌خانگی، شكلات، قهوه، پوشاك زنانه مردانه و بچه‌گانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، كیف، كفش، مواد غذایی، كالای خواب و خرازی به فروش می‌رسد.