ریپورتاژ آگهی
آكواریوم كیش

آكواریوم كیش

جزیره كیش یكی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس است كه برای سال‌های متمادی، یكی از قطب‌های گردشگری محبوب ایران محسوب می‌شود.
  • 1401/05/08
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : ایران، استان هرمزگان، جنوب شرقی كیش، مجاورت پارك دلفین‌ها
تلفن : 66059000-021

آكواریوم كیش-cFSwDIRe6L

جزیره كیش یكی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس است كه برای سال‌های متمادی، یكی از قطب‌های گردشگری محبوب ایران محسوب می‌شود. این جزیره به‌دلیل موقعیت قرارگیری، دیدنی‌ها، مراكز خرید و تفریحاتی كه دارد مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و سفری به‌یادماندنی برای آن‌ها رقم می‌زند. تجربه بازدید از شهر زیرزمینی كاریز، شهر باستانی حریره، كشتی یونانی و همچنین تجربه تفریحاتی مانند غواصی، اسكی روی آب، جت اسكی، پاراسل سواری، سافاری، كارتینگ، بانجی جامپینگ و شترسواری را در این جزیره نباید از دست داد. در كنار دیدنی‌ها و تفریحات آبی و غیر آبی، یكی دیگر از جاذبه های گردشگرییش آكواریوم آن است كه از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره كیش به شمار می‌آید.

معرفی آكواریوم كیش

آكواریوم كیش-yxq9tl5j0T

آكواریوم كیش از جااهای دیدنی استان هرمزگان به شمار می‌آید و از كامل‌ترین و مجهزترین آكواریوم‌های ایران است كه سالانه گردشگران بسیاری از سراسر كشور برای بازدید از آن به جزیره كیش سفر می‌كنند. برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب و افرادی كه امكان غواصی ندارند، این آكواریوم فرصتی را فراهم كرده است تا به‌راحتی بتوانند در آن قدم زده و از تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس لذت ببرند.

در آكواریوم كیش انواع آبزیان زیبا در اندازه‌های مختلف نگهداری می‌شوند كه از نظر شكل، رنگ، فلس و ظاهر منحصربه‌فرد هستند. بیشتر بازدیدكنندگان این آكواریوم پژوهشگران، دانشجویان و كودكان هستند. در كنار بازدید از دیگر تفریحات كیش، بازدید از آكواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوشی را در كنار خانواده و دوستان برای شما رقم خواهد زد.

آكواریوم كیش كجاست؟

آكواریوم كیش-ghNxMUFH7J

آكواریوم كیش در قسمت جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارك دلفین‌ها قرار گرفته است. این آكواریوم زیبا فاصله زیادی تا مركز شهر ندارد. برای دسترسی به این آكواریوم می‌توانید با استفاده از تاكسی، مینی‌بوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه به آسانی خود را به این مجموعه برسانید و سفری به‌یادماندنی را در خاطرات خود ثبت كنید. بهتر است بدانید این آكواریوم جزئی از مجموعه دلفین كیش نیست؛ اما دقیقا در كنار آن قرار دارد.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره كیش، بلوار مرجان، ساختمان كانون هنر

بخش‌های مختلف آكواریوم كیش

آكواریوم كیش-JthYHeXb3I
این آكواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشكیل شده است. یكی با حجم ۵۰ هزار لیتر كه شامل آبزیان بزرگ مانند كوسه و ماهی‌های عظیم است و دیگری با حجم ۲۰ هزار لیتر كه به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد و بالغ بر ۷۰ ماهی كمیاب و منحصر علاوه بر كوسه‌ها و آبزیان بزرگ در آن نگهداری می‌شوند.

از قسمت‌های مهم آكواریوم كیش، بخش دیرینه‌شناسی به‌منظور نمایش آبزیان تاكسیدرمی است

همچنین بخشی به‌عنوان دیرینه‌شناسی برای آبزیان تاكسیدرمی‌شده در نظر گرفته شده است. در این آكواریوم علاوه بر ماهی انواع خزنده‌ها مانند انواع مار، كروكودیل، عقرب و... نیز نگهداری می‌شود. لاك پشت عظیم دو متری كه در این آكواریوم نگهداری می‌شود از جمله قسمت‌های عجیب و دیدنی است.

نزدیكی آكواریوم كیش در كجا اقامت كنیم؟

جزیره كیش به‌دلیل توریستی بودن، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی را در خود جای داده است. اگر علاقه به نزدیكی محل اقامت خود به آكواریوم كیش دارید، هتل‌های مارینا پارك، هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل كوثر فاصله‌های كوتاه‌تری به نسبت سایر هتل‌ها تا آكواریوم دارند و از گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آیند.

ساعت بازدید و هزینه بلیط آكواریوم كیش

آكواریوم كیش-op1Zkn6S5i

ساعات بازدید از آكواریوم كیش هر روز هفته به‌ جز جمعه‌ها از ساعت هشت صبح تا هشت شب در نظر گرفته شده است و توصیه می‌شود برای بازدید از آن بهتر است بازه تقریبی دو ساعت را در نظر داشته باشید تا بتوانید از قسمت‌های مختلف آن دیدن كنید.

همچنین هزینه بلیط بازدید آكواریوم ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است كه البته در صورت تمایل به بازدید از این آبزیان زیبا از نزدیك می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر و به‌وسیله تجهیزات غواصی این لذت را تجربه كنید.

كشتی‌های آكواریومی كیش

آكواریوم كیش-QOCHt4Nc2m

در سفر به جزیره كیش اگر علاقه‌مند به تماشای زیبایی‌های زیر آب خلیج فارس هستید علاوه بر آكواریوم راه‌های دیگری مانند غواضی و كشتی آكواریوم پیش روی شما است. كشتی آكواریوم از گزینه‌های محبوب گردشگران این جزیره است. مزیتی كه این كشتی‌ها نسبت به آكواریوم دارند، تماشای آبزیان زیبا در دریای بی‌كران و زیستگاه اصلی‌شان است كه لذت آن را چندین برابر می‌كند. همچنین تماشای زندگی دسته‌ جمعی ماهی‌ها هیجانی وصف ناپذیر دارد. در طول یك ساعت گشت این كشتی‌ها، علاوه بر آبزیان رنگارنگ، شاهد پوشش گیاهی و مرجان‌های زیبای خلیج فارس نیز خواهید بود.

كشتی‌های آكواریوم انواع مختلفی دارند كه می‌توان از میان آن‌ها كشتی‌های گردشگر، تیكا، نهنگ سفید، سیمرغ، توتیا و ستاره را نام برد. این كشتی‌ها بر اساس نوع بدنه و كف شیشه‌ای دارند و تقریبا تا عمق پنج متری پایین می‌روند. همچنین پذیرایی و موسیقی زنده در این كشتی‌ها لذت بازدید را چندین برابر می‌كند. با پرداخت ۹۵ هزار تومان می‌توانید از گشت با این كشتی‌ها در زیر آب لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیك آكواریوم كیش

آكواریوم كیش-N5GKdpWFWp

در كنار بازدید از آكواریوم كیش می‌توانید سری به جاهای دیدنی اطراف آن نیز بزنید. از مهم‌ترین جاهای دیدنی می‌توان به پارك دلفین‌ها و باغ پرندگان اشاره كرد كه در فاصله ۱٫۴ كیلومتری از آكواریوم قرار دارند. از دیگر جاهای دیدنی پارك ساحلی سیمرغ است كه فاصله دو كیلومتری با آكواریوم دارد. پارك آبی اوشن، پارك آهوان، پارك هنگام، ساحل مرجان و اسكله تفریحی از دیگر جاذبه‌های نزدیك به آكواریوم كیش هستند.

آكواریوم كیش-bKkSUeeYI8

علاوه بر دیدنی‌ها و تفریحات كیش، مراكز خرید یكی از دلایل جذب گردشگر به این جزیره است. اگر به‌دنبال مركز خرید در نزدیكی آكواریوم كیش هستید مراكز خرید كوروش، مرجان، سارینا ۱، پانیذ، زیتون و میسا می‌توانند از گزینه‌های مناسب برای شما باشند. همچنین از رستوران‌ها و كافه‌های نزدیك به آن نیز می‌توان به رستوران و كافی‌شاپ هتل سیمرغ، كافه توین كیش، رستوران لوتوس، فودكورت فودلند، چاپس گریل و رستوران پارس اشاره كرد.

پرسش‌های متداول

آكواریوم كیش كجاست؟

آكواریوم كیش در قسمت جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارك دلفین‌ها قرار گرفته است.

كدام هتل‌های كیش در نزدیكی آكواریوم قرار دارند؟

هتل‌های مارینا پارك، هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل كوثر

ساعت كار آكواریوم كیش چگونه است؟

هر روز هفته به‌ جز جمعه‌ها از ساعت هشت صبح تا هشت شب

هزینه بلیط بازدید از آكواریوم كیش چقدر است؟

هزینه بلیط بازدید آكواریوم ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است كه البته در صورت تمایل به بازدید از این آبزیان زیبا از نزدیك می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر و به‌وسیله تجهیزات غواصی این لذت را تجربه كنید