ریپورتاژ آگهی
بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )

بستنی فروشی های تهران را در این مطلب به شما معرفی می كنیم . البته كه همه آنها دریك مطلب نمی گنجند در نتیجه بهترین و معروف ترین ها را انتخاب كرده ایم . علاوه بر بستنی های سنتی و فالوده امروزه بستنی فروشی های ایتالیایی هم جایگاه ویژه ای در میان طرفداران بستنی دارد.
  • 1401/03/23
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

بستنی فروشی های تهران را در این مطلب به شما معرفی می كنیم . البته كه همه آنها دریك مطلب نمی گنجند در نتیجه بهترین و معروف ترین ها را انتخاب كرده ایم . علاوه بر بستنی های سنتی و فالوده امروزه بستنی فروشی های ایتالیایی هم جایگاه ویژه ای در میان طرفداران بستنی دارد.در گذشته بستنی مخصوص تابستان بود و اكثر مغازه هایی كه بستنی داشتند در زمستان به كار دیگری مشغول بودند ولی امروزه چنان خوراكی محبوبی است كه دیگر تابستان و زمستان ندارد حتی در سرد ترین روزهای سال نیز این دسر خنك و شیرین ، نشاط آور است و لحظاتی شیرینی را رقم می زند .

امروزه كه در كنار كیفیت بالا، تنوع حرف اول را در صنعت بستنی‌سازی می‌زند، هنوز تولیدكنندگان قدیمی وجود دارند كه با همان سبك و سیاق گذشته و كیفیتی اصیل و تمام‌نشدنی، دائقه ایرانی را جذب هنر و تجربه خود می‌كنند. در این میان جوان‌ترها نیز با آموخته‌هایی كه بعضا از آن سوی آب‌ها با خود آورده‌اند، تجربه‌های شگفت‌انگیزی از بستنی‌های خوش‌طعم، متنوع و متفاوت را پیش روی مشتریان خود می‌گذارند. با این وجود، شاید هنوز پایتخت را به بستنی اكبر مشتی‌ دوست‌داشتنی و نوستالژیك‌ بشناسند؛ اما تعداد بهترین بستنی‌فروشی‌های تهران را دیگر نمی‌توان درست تخمین زد.

حالا فكرش را بكنید بستنی را در كنار دوستان و عزیزانتان نوش جان كنید و لذتی چند برابر را بچشید.بهترین بستنی فروشی های پایتخت برای سهیم شدن در شادی شما پدید آمده‌اند. بستنی فروشی‌هایی كه هر كدام با سبك و شكل جدید و طعم‌های متفاوت از دیگری، در یك گوشه از شهر خودنمایی می‌كند و شما را به هوس می‌اندازد.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-2haFWPfOR1

تاریخچه بستنی در جهان

علاقه مردمان سراسر جهان به معجون سرد و یخ‌زده و نشاط ‌آور،‌ عمری به درازای تاریخ بشر دارد. اینكه چه كسی و در كجای جهان اولین خوراكی مشابه بستنی را كشف یا ابداع كرد، هنوز در پرده ابهام باقی مانده است. ادعاهای فراوانی در این ارتباط وجود دارد؛ فرانك اپرسون (Frank Epperson) یكی از مدعیانی است كه می‌گوید بستنی یخی یا آلاسكا را در ۱۱ سالگی كشف كرد و در بزرگسالی این اختراع را با عنوان پاپسیكل (Popsicle) به ثبت رساند. نقل است كه این مرد آمریكایی در كودكی و به‌طور اتفاقی، لیوان نوشیدنی حاوی سودا و میوه خود را با چوبی كه برای هم‌زدن از آن استفاده می‌كرد، یك شب سرد در ایوان خانه جا گذاشت؛ صبح روز بعد كه به سراغش رفت، با یك قالب یخ داخل لیوان مواجه شده كه از قضا خوشمزه و دلچسب و لذت‌بخش بود و بستنی یخی به همین سادگی كشف و سال‌ها بعد ثبت می‌شود.

سال‌‌ها و شاید قرن‌ها پیش از این اختراع اتفاقی، مردمان ممالك دیگر نیز هریك به‌نوعی، شیوه منحصر به فردی را در تهیه و تولید نوشیدنی‌های یخی داشته و تركیبات منجمدی از شیر، ‌برف یا خامه یخ‌زده را با لذت و اشتیاق صرف می‌كردند. افسانه‌های فراوانی نیز از سال‌ها پیش از میلاد مسیح، در تاریخ و فرهنگ كهن امپراتوری‌های چین، روم، هند باستان و بعضا ایران وجود دارد كه ریشه اولین بستنی‌ها در جهان را به آن‌ها پیوند می‌زند.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-mje8Uo0D3P

هرچند برخی اعتقاد دارند كه بستنی در امپراتوری مغول شكل گرفته و در طول گسترش این امپراتوری،‌ برای اولین بار وارد چین شد؛ اما گفته می‌شود كه قدمت دسرهای یخی در چین به حدود چهار هزار سال قبل برمی‌گردد و ظاهرا تاریخچه اولین تولید و مصرف مواد لبنی یخ‌زده را نیز باید در چین باستان جستجو كرد. چینی‌‌ها برای تهیه دسرهای یخی، سنگ نمك و برف را در جداره‌های ظروف حاوی شربت قرار می‌دادند (نمك دمای یخ زدن آب را به زیر صفر می‌رساند) و در نوع دیگر تهیه این دسرها، شیر و برنج كاملا پخته را به‌همراه ادویه در داخل برف می‌گذاشتند و برای تهیه بستنی یخی، آب‌میوه، عسل و ادویه را با هم تركیب می‌كردند.

از سویی دیگر برخی مدارك حاكی از علاقه بسیار «اسكندر مقدونی» به نوشیدنی های یخی در قرن چهارم قبل از میلاد دارد. نرون امپراطور روم باستان را نیز از علاقه‌مندان نوشیدنی‌های یخی در سال ۶۲ قبل از میلاد معرفی كرده و اولین دسر‌های میوه‌ای یخ‌زده را به او منسوب می‌كنند؛ نقل است كه وی افرادی را به كوهستان‌های آپنین (Apennines) می‌فرستاد تا برایش یخ و برف بیاورند و بعد آن را با شربت، پوره میوه یا عسل مخلوط كرده و میل می‌كرد. البته به‌دلیل مراحل سخت تهیه یخ و تركیب آن با میوه و تبدیل به چیزی شبیه به بستنی، این دسر خوشمزه در روزگار دور، صرفا مختص طبقه اشراف و ثروتمندان جامعه بود.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-I8evaaoyQL

در برخی منابع گفته شده كه بازرگانانی چون ماركوپولو، شیوه تهیه یخ را از خاور دور به اروپا انتقال داده و بدین ترتیب مراحل ابتدایی تهیه بستنی در اروپا شكل گرفت. انقال تجربه ماركوپولو از بستنی‌ چینی كه برخلاف سایر ملل باستان، شیر نقش مهمی در تركیب آن داشت، ایتالیایی‌ها را به فكر ساختن بستنی‌هایی به‌شكل امروزی انداخت.

بستنی كه امروزه با عنوان «جلاتو» می‌شناسیم در واقع از همین نقطه منشا گرفته و قدمتش به حدود قرن‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی می‌ر‌ٰسد. جلاتو در ایتالیایی به‌معنای منجمد بوده؛ ولی این نام برای این نوع خاص بستنی، تا به امروز باقی مانده است؛ هرچند كه میان جلاتویی كه به‌عنوان بستنی ایتالیایی نیز شناخته می‌شود، با بستنی معمولی تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-Y36zd1JSL9

تاریخچه بستنی در ایران

قدمت بستنی در ایران تقریبا به ۷۰ سال پیش باز می‌گردد. در زمان‌های دور مردم عصاره آب انگور را بر روی برف می‌ریختند و به عنوان یك خوراكی خوشمزه و یا یك دسر محبوب نوش جان می‌كردند. تولید بستنی در ایران در ابتدا به شكل مخلوط شیر و شكر و گیاه ثعلب وجود داشت. اما در دهه ۴۰ شمسی، اولین دستگاه‌های بستنی به ایران آمدند و در مدت اندكی به تولید فالوده كه تركیبی از نشاسته، آب و شكر بود، هم می‌پرداختند.

یكی از اولین بستنی‌ها كه همچنان نیز طرفداران زیادی دارد و با تكه‌های بزرگ خامه طعم بی‌نظیری به خود می‌گیرد، بستنی سنتی زعفرانی است. امروزه انواع متنوع، خاص و متفاوتی از بستنی وجود دارد كه امتحان هر از آن‌ها، تجربه‌ای جالب و به یادماندنی است

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-geOeSgaoCR

بستنی فروشی های تهران

بستنی فروشی اكبر مشتی ملایری

جوانی ملایری با نام اكبر جعفری ملایری به تهران آمد و برای امرار معاش مشاغل زیادی را تجربه كرد و مدتی را نیز از تهران قند و شكر و چای به شهرهای شمالی می‌برد و در راه برگشت از آنجا هیزم و زغال به تهران می‌آورد و می‌فروخت تا گذران زندگی كند.

۲۰ ساله بود كه با «ممد ریش» آشنا شده و به كمك او كه با درباریان مظفرالدین شاه قاجار ارتباط داشت،‌ به آشپزخانه دربار راه پیدا كرده و در این مكان با یك خوردنی به نام بستنی آشنا می‌شود. در زمان به قدرت رسیدن رضاشاه كه همه خدمه دربار قاجار از كار اخراج می‌شوند، اكبر ملایری معروف به اكبر مشتی یا مشدی نیز ظاهرا یكی از آن‌ها بود كه به فكر كسب و كار تازه افتاد. «محمد ملایری» یا همان «امیر مشتی» كه تنها وارث اكبر مشتی‌ است دراین‌باره می‌گوید:
اكبر جعفری نام شناسنامه‌ای اكبر مشتی است. رفاقت او با محمد ریش، مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. محمد ریش با آشپزی كه از زمان قاجار در دربار كار می‌كرد و بستنی زدن را در فرانسه یاد گرفته بود، رابطه دوستانه داشت. وقتی در سال۱۳۱۷ آشپز را از دربار بیرون می‌كنند، به محله آب‌منگل می‌آید و همان موقع‌ها بستنی‌سازی‌ را به محمد ریش و اكبر مشتی یاد می‌دهد. مثلا ثعلب‌زدن به بستنی را كه یك‌جورهایی ضدیخ بستنی است، همان آشپز سابق دربار به آن‌ها یاد داد.

سال ۱۳۱۸ و قبل از باز كردن مغازه بستنی‌فروشی، سر كوچه آب‌منگل بستنی‌فروشی می‌كرد. خودش می‌گفت، بستنی‌فروشی نوعی دوره‌گردی بود و ما آن را به شغل ثابت بدل كردیم. اكبر مشتی كاری كرد كه مشتری از همه جای تهران برای بستنی‌خوردن به مغازه‌اش در خیابان ری بیاید.

اكبر مشتی رسم جار زدن بستنی‌فروش‌ها در كوچه و خیابان را عوض كرد. او شعر معروفی داشت كه می‌گفت «خامه داره بستنی، نوبر بهاره بستنی». این شعر را زمانی برای مردم می‌خواند كه سر كوچه آب‌منگل كنار بشكه بستنی می‌ایستاد.اكبر مشتی و ممد ریش،‌ با شراكت یكدیگر،‌ اولین مغازه بستنی فروشی ایران را در سال ۱۳۲۰ خورشیدی در خیابان ری تهران، تاسیس می‌كنند.
دو سال پس از تاسیس این مكان بی‌رقیب كه نزد پایتخت‌نشینان محبوبیت بسیاری نیز داشت، ممد ریش از كار و شراكت انصراف داد؛ اما اكبر با اراده‌ای بیشتر، تصمیم به ادامه راه گرفت.پس از جدایی از استاد،‌ اكبر مشتی مصمم شد كه بستنی متفاوت از نوع فرنگی‌اش به مردم عرضه كند. چنانچه میراث دار اكبر می‌گوید، او بر این اعتقاد بود كه بستنی‌های ایرانی باید با بستنی های خارجی فرق داشته باشد؛ چراكه ایرانیان دوست دارند خامه، گلاب و زعفران بیش از سایر تركیبات در بستنی‌هایشان وجود داشته باشد:

بستنی ایرانی كه اكبر مشتی درست كرد با نوع خارجی آن كاملا متفاوت بود. ایرانیان سرشیر، گلاب و زعفران را بیشتر می‌پسندیدند. اكبر مشتی از برخی گیاهان به‌جای افزودنی‌های غذایی استفاده كرد. این خامه خشكی كه امروزه در بستنی می‌بینید، ابتكار اكبر مشتی است. فكر می‌كنم عشق و صداقتی كه در كارش داشت، نامش را جاودانه كرده است.

او زمستان‌ها در كوه‌های اطراف تهران به‌دنبال تهیه یخ بود. آن وقت‌ها یخچال نبود و مردم از یخچال طبیعی استفاده می‌كردند. اكبرآقا یخ را در گودال‌هایی به عمق ۵۰ تا ۶۰ متر برای تابستان انبار می‌كرد تا بستنی درجه یك دست مردم بدهد.

درباریان، سفرا و مردم عادی مشتریان اكبر مشتی بودند. وقتی تهران دو میلیون نفر جمعیت داشت، روزی دو تن بستنی می‌فروخت. یعنی بستنی را كیلویی پنج ریال می‌فروخت و من كه پای دخل می‌ایستادم، روزی ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان تحویل می‌دادم.

با گذشت حدود ۵۰ سال از فوت اكبر مشتی، این بستنی فروشی، همچنان فعالیت خودش را در میدان تجریش انجام می‌دهد. كیفیت بستنی‌های این مغازه بسیار عالی‌ست و از گلاب ناب كاشان، زعفران‌های اعلا و شیر تازه درست می‌شود. محیط بستنی فروشی، گرم و صمیمی است و روی دیوارهای آن پر از بریده روزنامه‌هایی‌ست كه از اكبر مشتی و مغازه جذابش روایت كرده است.

شهرت اكبر مشتی روز‌به‌روز بیشتر و بیشتر شد؛ تا جایی‌كه رجال مملكتی و سفرای خارجی مقیم تهران نیز به جمع مشتریان ثابت و وفادار او پیوستند. نقل است كه شهرتش چنان در شهر پیچیده بود كه او هر سال و در سالگرد مشروطه، مغازه را تعطیل می‌كرد و انبوه بستنی‌هایش راهی مجلس می‌شد. زمانی نیز فخرالدوله، مادر دكتر علی امینی كه نخست‌وزیر وقت در ابتدای دهه ۴۰ خورشیدی بود، از اكبر خواست تا با هزینه شخصی وی به فرانسه سفر كرده و برای مهمانان خارجی‌اش،‌ بستنی مخصوص خود را سرو كند. در خاطرات محمد ملایری آمده:

همه رجال سیاسی از صدر تا ذیل، مشتری اكبر مشتی بودند. از اهالی معمولی شمیران گرفته تا رجال سیاسی درجه یك، شب جمعه‌ها به زیارت شاه عبدالعظیم می‌رفتند و در راه برگشت طعم بستنی‌های ما را می‌چشیدند.

مشتری خاص ما فخرالدوله، دختر محمدعلی شاه و مادر دكتر امینی بود. سال ۱۳۴۲ كه دكتر امینی نخست‌وزیر بود، در روز ۱۴ مرداد و سالگرد مشروطه، حدود ۲۰ عدد فلاسك عقاب‌نشان می‌آوردند و ۵۰ كیلو بستنی اكبر مشتی را از ایران به فرانسه می‌بردند تا در جشنی كه به همین مناسبت در سفارت ایران برپا می‌شد، از مردم پذیرایی كنند. این‌گونه بود كه شهرت بستنی اكبر مشتی از مرزهای ایران فراتر رفت.

اكبر مشتی حدود ۹۰ سال زیست و بیش از ۷۰ سال از عمرش را صرف بستنی‌ فروشی كرد. زمانی‌ كه بر اثر عارضه كلیوی در ۹۲ یا ۹۷ سالگی دار فانی را وداع گفت، آن‌قدر به شهرت رسیده بود كه خبر درگذشتش را در رزونامه‌های عراق و پاكستان نیز انعكاس دادند و حتی یكی از دیپلمات‌های پاكستانی، مقاله‌ای را برای بزرگداشت اكبر مشتی در روزنامه به چاپ رساند.

درست است كه ممد ریش بود كه فوت و فن بستنی‌سازی را به اكبر یاد داد؛ اما حال و پس از گذشت سال‌ها، نام اكبر مشتی است كه به‌عنوان نخستین بستنی‌فروش تهران ثبت شده و هنوز محبوب‌ترین بستنی پایتخت در انحصار نام او است.

می‌گویند هیچ برندی در ایران و شاید خارج از مرزهای كشور، به‌اندازه اكبر مشتی شعبه فیك و جعلی ندارد و با وجودی‌كه از سال‌ها پیش از این تاكید داشتند كه «اكبر مشتی شعبه دیگری ندارد»، نه‌تنها در تهران كه در بسیاری از كشورهای دیگر جهان نیز دست‌كم یك بستنی‌فروشی به نام اكبر مشتی به چشم می‌خورد.

بستنی فروشی اكبر، مدتی پس از مرگش توسط كارگر قدیمی مغازه اداره می‌شد و بعد از مشكلات زندگی و از‌كارافتادگی او، بستنی فروشی خیابان ری نیز بلاتكلیف ماند و در نهایت در سال ۱۳۶۶ تعطیل شد. حدود سال ۱۳۷۵ خورشیدی، محمد ملایری كه میراث‌دار اكبر بود، بعد از بازنشستگی مغازه‌ای را در حوالی میدان تجریش خرید و شعبه اصلی اكبر مشتی را دوباره راه‌اندازی كرد.

بستنی فروشی كه برای حفظ مشتری نه نیاز به بزرگ كردن مساحت مغازه دارد و نه تبلیغات گسترده‌ای، مردم هنوز هم برای خرید بستنی اكبر مشتی، ساعت‌ها در صف‌های طولانی می‌ایستند و خود را به لذتی ناب از جنس خامه و طعم گلاب و زعفران مهمان می‌كنند.مردم این بستنی فروشی قدیمی را آنقدر دوست دارند كه هر روزه عده زیادی به آنجا می‌روند و گاهی صفی برای سفارش ایجاد می‌شود. اگر دوست داری طعم بستنی سنتی اصیل، باكیفیت و خوشمزه را بچشید، مابستنی فروش اكبر مشتی را به شما پیشنهاد می‌كنیم.

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس : تهران ، میدان تجریش، خیابان شهرداری، نرسیده به خیابان ناهید

بستنی فروشی منصور

بستنی فروشی منصور یكی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران است و شهرت آن به حدی است كه در بسیاری از شهرهای ایران یا شعبه دارد یا مغازه ای با همین نام در حال فعالیت است. این جا نیز برای چشیدن طعم بستنی سنتی ایرانی و فالوده شیرازی انتخاب مناسب است. قیمت های آن ارزان هستند و البته باید بگوییم در ساعت های شلوغ ممكن است مجبور شود در صفی طولانی بایستید. اگر هم مایل باشید می توانید بستنی را كیلویی خریداری كنید و آن را به منزل ببرید.

این بستنی فروشی قدیمی و معروف پایتخت، در فضایی كوچك اما تمیز و سنتی و با دكوری ساده،‌ گوی سبقت را از بسیاری از رقبای مدرن خود با وجود محیط شیك و خوراكی‌‌های جدید و متنوع‌‌شان ربوده و همچنان یكی از موفق‌ترین‌‌های این حرفه در سطح شهر است كه نوستالژی شیرینی برای بسیاری از اهالی پایتخت دارد.

علاوه بر كیفیت و شهرت، قیمت متعادل و نسبتا ارزان بستنی‌های سنتی و میوه‌ای و فالوده منصور نیز مزید بر علت شده تا مشتریان انتظار در صف‌های طولانی را به جان بخرند تا دقایقی را در لذتی شیرین و خنك بگذرانند. این بستنی فروشی جایی برای نشستن داخل مغازه ندارد؛ ولی نیمكت‌هایی كه در اطراف منصور قرار گرفته، فرصتی برای نشستن و نوش‌جان كردن در اختیار مشتریان می‌گذارد.

آدرس: ونك، خیابان ملاصدرا، بعد از چهارراه شیراز، پلاك 93

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-xbvmWHjgvm

بستنی شاد

شركت لبنیات و بستنی شاد عباس آباد، فعالیت خود را با تولید بستنی، از سال ۱۳۶۱ خورشیدی و در فروشگاهی واقع در چهارراه ولی‌عصر تهران آغاز كرد. پس از گذشت چند سال و موفقیت در تولید محصول با كیفیت و روند رو به رشد تقاضا از سوی فروشگاه‌‌های مختلف، تصمیم به گسترش فضا و افزایش ظرفیت تولید گرفت.افزایش فروش محصولات شاد در سال ۱۳۶۸، مدیران این شركت را به فكر ارتقا كیفیت و تامین مكانی مناسب‌تر و كاملا صنعتی جهت عرضه محصولات تولیدی بیشتر انداخت. كارخانه شاد در سال ۱۳۷۲ خورشیدی در شهرك صنعتی عباس آباد خریداری و از سال ۱۳۷۶ كار خود را آغاز كرد.

اكنون تولیدات شاد با محوریت بستنی و تمركز بر خلق طعم‌های تازه و متنوع كه از عدد ۸۶ تجاوز كرده، به‌سمت محصولات لبنی دیگر چون شیر، ماست، دوغ و خامه نیز گسترش یافته و با افتتاح شعبه‌های مختلف در سراسر كشور،‌ به یكی از موفق‌ترین تولیدی‌های بستنی و فرآورده‌های لبنی پایتخت تبدیل شده است.

بستنی شاد با وجود صنعتی بودن، از بسیاری از رقبای قدیمی و سنتی خود پیشی گرفته و به زعم برخی عنوان «غول بستنی تهران» را یدك می‌كشد. كیفیت بالای مواد اولیه، استفاده از شیر تازه، خلاقیت و تنوع بسیار بالای بستنی‌ها از لحاظ طعم (بیش از ۸۶ طعم) از جمله مواردی هستند كه بستنی شاد را نسبت به سایر بستنی‌فروشی‌های تهران متمایز می‌كند.

شاد را علاوه بر بستنی لیتری، به بستنی‌های اسكوپی لذیذ و متنوعی می‌شناسند كه در پنج گروه میوه‌ای، ایتالیایی، مغزدار، سنتی و كیك‌دار تولید و عرضه می‌شود. با وجود تعدد شعبات بستنی شاد در كشور، هنوز و همچنان، شعبه اصلی و سنتی آن واقع در چهارراه ولیعصر تهران، معروف‌ترین شعبه این بستنی فروشی زنجیره‌ای است كه با همان رونق روزهای اوج، به فعالیت خود و شیرین كردن كام مشتریان پر و پاقرصش ادامه می‌دهد.

آدرس شعبات بستنی شاد در تهران:

شعبه اصلی: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر، رو‌به‌روی بازار كامپیوتر رضا
شعبه ۲: چهارراه سبلان، خیابان مدنی جنوبی، خیابان شهید رضا رجبی، پلاك ۱۲۴
شعبه ۳: خیابان پیروزی، ابتدای خیابان پرستار شمالی
شعبه۴: تهرانپارس، خیابان امیری طائمه، بین فلكه اول و خیابان كیخسروی

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-MoetETM9YO

بستنی فروشی نعمت

بستنی نعمت از دیگر بستنی ‌فروشی‌های معروف تهران به شمار می‌آید كه اكنون در سراسر كشور به نامی آشنا در صنعت بستنی تبدیل شده و عامه مردم را به خود جذب كرده است. بستنی نعمت كار خود را در سال ۱۳۷۷ خورشیدی و در خیابان شریعتی تهران، با نام تجاری ملك آغاز كرد. بعد از گذشت هشت سال، مالكان این بستنی فروشی كه این حرفه شیرین را از پدر به ارث برده بودند، تصمیم گرفتند برای زنده نگه داشتن نام ایشان،‌ عنوان كسب و كار خود را به «نعمت» تغییر دهند.

۱۰ سال پس از تاسیس اولین بستنی‌فروشی در تهران یعنی در سال ۱۳۸۷، بستنی نعمت در كرج كار پیشین خود را از سر گرفت و با استقبال بی‌نظیری كه از سوی مشتریان روبه‌رو شد، شعبه دوم را در گوهردشت افتتاح كرد. آوازه طعم و كیفیت بستنی نعمت خیلی زود به شهرهای دیگر نیز رسید و مدیران را بر آن داشت تا جهت ارتقای این كیفیت و كمیت، واحد تولید جدید خود را در شهر صنعتی نظرآباد كرج تاسیس كنند.

با احداث كارخانه، شعبات متععدی از این بستنی خوش‌آوازه، یكی پس از دیگری در اقصی نقاط كشور و البته كشورهای همسایه، تاسیس و بستنی نعمت را وارد بازار فروش زنجیره‌ای كرد. حال نعمت بیش از ۱۱۸ شعبه فعال دارد كه بیش از ۳۰ شعبه آن، داخل شهر تهران وجود داشته و همچنان در حال ارتقا است.

محبوبیت و موفقیت شعبات بستنی نعمت بر دو ركن اصلی و اصیل و كلاسیك در میان علاقه‌مندان بستنی ایرانی استوار شده و آن، بستنی سنتی زعفرانی و بستنی فالوده شیرازی است. نعمت توانسته با حفظ كیفیت برتر، حجم خوب محصولات و قیمت مناسب در عین حفظ اصالت طعم كلاسیك بستنی‌های ایرانی، با نوآوری‌های خود، رضایت روز افزون مشتریان را به دست آورد. نعمت علاوه بر بستنی‌های سنتی و میوه‌ای،‌ آب‌میوه‌های طبیعی خوبی نیز برای عرضه دارد.

آدرس برخی از شعبات بستنی نعمت در تهران:

شعبه بلوار ابوذر: خیابان پیروزی، بلوار ابوذر، پل پنجم
شعبه كارون: میدان آزادی، خیابان كارون، نبش خیابان امام خمینی
شعبه اكباتان: اكباتان، فاز ۳، نبش مجتمع تجاری
شعبه هفت حوض: هفت حوض، گلبرگ شرقی، نبش مدائن
شعبه صادقیه: صادقیه، فلكه اول، خیابان شهید رحیمی، پلاك ۱۲
شعبه پونك: اشرفی اصفهانی، میدان پونك، خیابان میرزا بابایی، تقاطع سردار جنگل
شعبه شهران: شهران، بین فلكه دوم و سوم، رو‌به‌روی نیروگاه، جنب مجتمع پزشكان، پلاك ۱۹۲
شعبه مشیریه: شهرك مشیریه، ۳۰ متری صالحی، نبش كوچه ۱۰
شعبه جنت آباد شمالی: جنت آباد شمالی، بعد از چهارراه ایرانپارس

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-H2wuH4ldy4

بستنی بابا رحیم

بابا رحیم از قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین بستنی فروشی‌ها در غرب تهران به حساب می‌آید كه عمده شهرتش را در همه این سال‌ها، از معجون‌های گردویی نوستالژیك و شیر پسته‌های خوشمزه‌‌اش دارد. بستنی بابا رحیم، نامش را وامدار موسس آن مرحوم «حاج رحیم جمالخانی» معروف به «بابا رحیم» است و در حدود یك قرن تلاش كرده تا سنت تهیه بستنی‌های مرغوب در ایران را زنده نگه دارد.

همت سه نسل از این خانواده، هنوز این اسم را برای بسیاری از اهالی پایتخت،‌ شیرین،‌ نوستالژیك و خواستنی جلوه داده و همچنان نام بابا رحیم برای تهرانی‌ها، به معجون‌های خاص گره خورده، هرچند این بستنی‌ فروشی در سال‌های اخیر، تنوع محصولات خود را ارتقا داده است.

در واقع خاص‌ترین و بارزترین محصول بابا رحیم را،‌ همان معجون یا بستنی آناناسی موزی آن می‌دانند كه با مرغوب‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و مورد تایید همه مشتریان این فروشگاه است. تركیب آشنای بستنی،‌ موز، گردو و پسته برای علاقه‌مندان به این نوع خوراكی،‌ طعمی به خوشمزگی دوران كودكی را تداعی می‌كند و البته چنان سنگین در نظر گرفته می‌شود كه گاه به‌عنوان یك وعده غذایی كامل از آن یاد می‌كنند. بابا رحیم به‌جز معجون‌های پرطرفدارش، آب‌میوه‌های تازه، فالوده‌های خوشمزه و بستنی‌های میوه‌ای در طعم‌های مختلف را نیز با رعایت اصل سنتی بودنشان، به مشتریان عرضه می‌كند.

آدرس شعبات بستنی بابا رحیم:

شعبه اول: میدان توحید، خیابان ستارخان، نرسیده به خیابان باقرخان، نبش كوچه شادی، پلاك ۱۰۵
شعبه دوم: خیابان نواب شمالی، بالاتر از میدان جمهوری، نرسیده به خیابان ارومیه، پلاك605

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-rz3MFrfiTo

بستنی سال سال

سال‌ها پیش ماست بستنی میوه‌ای برای اولین بار در خیابان شریعتی تهران با كیفیتی خوب عرضه می‌شد كه دوام چندانی نیاورد. بستنی سال سال را می‌توان دومین تجربه این نوع خاص بستنی در ایران دانست كه برندی جدید و ابتكاری از شركت آیس پك ایرانیان معرفی شده و ابتدا در كرج و بعد در تهران،‌ محصولی با عنوان «فروزن یوگرت» یا ماست بستنی را به مشتریان ارائه می‌كند.

بستنی ماستی را به‌دلیل چربی كمتر،‌ حجم سبك‌تر و هضم آسان‌تر و نیز افزایش جذب كلسیم و ویتامین‌های مورد نیاز بدن، در زمره سالم‌ترین خوراكی‌های موجود تعریف می‌كنند. هدف سال سال نیز از تولید و توزیع این نوع متفاوت از بستنی‌های مدرن، سلامتی،‌ دریافت كالری كمتر و تناسب بدنی عنوان شده و شیوه ارائه این خوراكی را نیز متفاوت از سایر رقبا در نظر گرفته است.

پس از ورود به این فروشگاه،‌ به‌صورت سلف سرویس،‌ ظرفی را برداشته و از طریق دستگاه (مشابه دستگاه ساخت بستنی قیفی) تا جایی كه تمایل دارید از طعم‌های موجود،‌ پر از ماست می‌كنید و با میوه، شكلات، ژله و تنقلات و مواد خوراكی تزئینی آراسته و به فروشنده می‌دهید تا وزن كند و قیمت را پرداخت كنید.

امتیاز جالب توجه سال سال در میان بهترین بستنی‌ فروشی‌های تهران، در همین دو نكته خلاصه می‌شود: ماست بستنی متفاوت و سالم و عرضه سلف سرویس؛ نكاتی كه باعث شده حجم و مقدار بستنی توسط مشتری تعیین شود و همین امر، محبوبیت بسیاری برای این برند جوان در پایتخت ایجاد كرده است.

سال سال به‌عنوان اولین سلف سرویس ماست بستنی در ایران، محیط مناسب و دلپذیری برای نشستن و صرف بستنی دارد و قیمت محصولاتش را نیز باید متوسط رو به بالا در نظر گرفت. منوی سال سال علاوه بر ماست بستنی شامل انواع كوكتل، نوشیدنی‌های سرد، شیر میوه، اسموتی، آب میوه طبیعی، فروزن فروت و … نیز می‌شود.

آدرس دو شعبه از بستنی سال سال در تهران:

شعبه پاسداران: خیابان پاسداران، بین دشتستان هفتم و هشتم
شعبه سعادت آباد: سعادت آباد، بالاتر از میدان كاج، بین خیابان ۴ و ۶، پلاك

بستنی ایتالیایی سن ماركو

بهترین نوع غذاها و دسرهای ملل را باید در میان كسانی جستجو كرد كه از مركز این خوردنی‌ها می‌آیند و همه فوت و فن كار را به‌خوبی یاد گرفته‌اند. سن ماركو یكی از همین مكان‌های خاص است كه مالك آن بستنی‌سازی را در ایتالیا آموخته و همه دانسته‌هایش را به ایران آورده تا به‌عنوان یكی از بهترین بستنی‌ فروشی‌های تهران خود را مطرح كند.

این بستنی فروشی كوچك اكنون آن‌قدر طرفدار پیدا كرده كه در اغلب اوقات،‌ با صف طویلی از مشتاقان بستنی ایتالیایی مرغوبی مواجه است كه روزانه با مواد طبیعی و فاقد اسانس تهیه می‌شود. شاید هربار با طعم جدیدی در این بستنی‌فروشی معروف پایتخت روبه‌رو شوید؛ اما طعم‌های كارامل و بادام زمینی، كیندر، موهیتو،‌ عسل و لیمو، دوناتلا، شكلات دبل، پنیری، سن ماركو و بستنی‌های آجیلی (پسته، فندق، گردو، بادام زمینی، بادام) از جمله بستنی‌های خاص این مكان است كه باب طبع بسیاری از سلیقه‌ها قرار می‌گیرد.

طعم واقعی این بستنی‌های خوشمزه، قطعا یكی از مولفه‌های موفقیت سن ماركو در میان مردمان پایتخت به شمار می‌آید. تنوع بالا و كیفیت خوب این بستنی‌ها هم از دیگر عوامل محبوبیت سن ماركو است و البته رفتار محترمانه كاركنان این بستنی‌فروشی را نمی‌توان از آن مستثنی كرد.

در سن ماركو، قبل از سفارش می‌توانید برای اطمینان از انتخاب خود،‌ طعم بستنی دلخواه را تست كرده و بعد سفارش خود را قطعی كنید. قیمت هر اسكوپ از بستنی‌های ایتالیایی سن ماركو با توجه به كیفیت خوب آن به نسبت كمی بالا است؛ اما ارزش امتحان كردن دارد. این مكان از معدود بستنی‌فروشی‌های تهران است كه جای نشستن (به تعداد بسیار محدود) دارد؛ ولی می‌توانید از نوش‌جان كردن بستنی دلخواه‌تان در پارك زیبای قیطریه كه رو‌به‌روی آن قرار گرفته، نهایت لذت را ببرید.

آدرس : بلوار ۳۵ متری قیطریه، جنب كوچه شب‌تاب، رو‌به‌روی پارك قیطریه پلاك ۹۳

۱۴۱

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-Roe6GGPYJf

جلاتو هاوس (خانه جلاتو)

در میان طیف مدرن بهترین بستنی‌فروشی‌های تهران،‌ به یقین جلاتو هاوس یكی از برترین‌ها است. بستنی فروشی محبوب،‌ خاص،‌ موفق و جذاب كه تیم حرفه‌ای و مودب آن،‌ آموزش‌های لازم را در ایتالیا دیده و حال با بستنی‌های خوش‌طعم، متنوع و هیجان‌انگیز ایتالیایی،‌ مشتریان را شگفت‌زده می‌كنند.

جلاتو هاوس در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، توسط آكادمی كافه جلاتو CafeGelato (بنیانگذار صنعت جلاتو در ایران) تاسیس و با هدف ارائه محصولی استاندارد و مطابق با آنچه در كشور ایتالیا وجود دارد،‌ كار خود را گسترش داد. حال این مجموعه مدعی تنها تولیدكننده بستنی ایتالیایی ۱۰۰ درصد سالم و طبیعی است كه با حذف كامل رنگ، اسانس و افزودنی‌های صنعتی از پروسه تولید تهیه می‌شود.

این بستنی فروشی همچنین با ارائه بستنی‌های فاقد لبنیات، برای وگان‌ها و افرادی كه به لاكتوز شیر یا حتی كازئین شیر (نوعی پروتئین) حساسیت دارند، استفاده از این خوراكی محبوب و لذید را همگانی كرده است. از دیگر ابتكارات خانه جلاتو، تولید بستنی فاقد مواد قندی در روزهای خاص برای دیابتی‌ها ذكر می‌شود تا نگرانی این عزیزان را نیز از لذتی شیرین و خواستنی مرتفع سازد.

از جمله مزیت‌های جلاتو هاوس به سفارش آنلاین آن باید اشاره كرد كه می‌توانید سفارش‌تان را به‌صورت اینترنتی ثبت و به دو صورت حضوری یا ارسال با پیك، تحویل بگیرید. قیمت این نوع خاص بستنی به نسبت بالا است؛ اما كیفیت مطلوب، تنوع بی‌نظیر و طعم‌های دلچسب آن،‌ علاقه‌مندان را ترغیب به یك خرید دوست‌داشتنی و رضایت‌بخش می‌كند.

آدرس جلاتو هاوس: شهرك غرب، بلوار دادمان غربی، خیابان فخار مقدم، پلاك ۹

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-Y6779s2pjy

سوییت دریم جلاتو

جلاتو با چربی بسیار كم، بافت نرم و كرمی و هوای كمتر نسبت به بستنی، طرفداران ویژه‌ای در كشور ما پیدا كرده و سوییت دریم جلاتو به‌عنوان یكی از بهترین كافه جلاتوهای تهران، با محصولات خوبش،‌ نام آشنایی در این حوزه به شمار می‌رود.

در این بستنی فروشی مدرن پایتخت، طعم‌های مختلف و متنوع جلاتو را با «چوروس» سرو می‌كنند كه نوعی شیرینی اسپانیایی مشابه بامیه ایرانی و آغشته به شكر و دارچین است و معمولا با شكلاتی شبیه به نوتلا صرف می‌شو؛ اما در سوییت دریم جلاتو، می‌توانید كاسه چوروس را با طعم دلخواه جلاتو سفارش داده و از تركیب طعم و گرمای چوروس و تنوع و سرمای جلاتو غرق لذت شوید.

علاوه بر انواع جلاتو ایتالیایی در طعم‌های مختلف، سوییت دریم تركیبی سنتی را نیز در منوی خود قرار داده تا بزرگ‌ترها و كلاسیك دوستان را نیز از خاطر نبرده باشد؛ جلاتوی زعفرانی با خلال پسته فراوان از محصولات خاص این بستنی‌فروشی ایتالیایی در تهران است كه توجه بسیاری از مشتریان را جذب می‌كند.

طعم سافت جلاتو (بستنی دستگاهی) این كافه در روزهای مختلف متفاوت بوده و طعم‌های مختلف جلاتو استیكی (بستنی چوبی) سوییت دریم نیز به انتخاب مشتری، با شكلات تلخ، شیری یا سفید روكش شده و عرضه می‌شود. ساندویچ بستنی از ابتكارات خوب سوییت دریم به حساب می‌آید كه بستنی را میان دو چوروس گرد گذاشته و عرضه می‌كنند.

علاوه بر چوروس، می‌توانید برانی داغ را با بستنی سفارش داده و از تركیب رویایی آن لذت ببرید. قیمت‌های سوییت دریم جلاتو كمی بالا است و با وجود دو طبقه بودن،‌ فضای محدودی برای نشستن دارد كه با انبوه مشتریان، معمولا خیلی زود پر می‌شود.

آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، نرسیده به خیابان ونك، شماره ۲۲۹

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-iLZpJe7kKG

كافه بستنی جلاتو لب (كارگاه جلاتو)

كافه بستنی جلاتو لب، از دیگر تیم‌های تخصصی و آموزش دیده بستنی ایتالیایی در ایران و تهران محسوب می‌شود كه حدود هفت سال سابقه فعالیت دارد. جلاتو لب با وجود جوانی و تجربه اندك در این حوزه، با ارائه محصولاتی لذید و با كیفیت در محیطی دلچسب و دوست‌داشتنی، خیلی زود به یكی از بهترین بستنی فروشی‌های تهران تبدیل شد. شاید عمده موفقیت كارگاه جلاتو در كسب رضایت مشتریان را، باید در تجربه پیشین آن یعنی صنعت گردشگری جستجو كرد.

جلاتو لب كه موسسه تولید و فروشگاه بستنی ایتالیایی با متد اصیل ایتالیا است، پس از سال‌ها تجربه در خدمات توریستی تاسیس شد و با رهاوردی كه از كسب و كار پیشین با خود آورده بود، به سرعت توانست جایگاه خود را در صنعت بستنی‌سازی تثبیت كند. آن‌ها اعتقاد دارند كه جلاتو باید بافتی لطیف، شیرینی متعادل و ماندگاری طعم بالایی داشته باشد؛ فاقد رنگ و طعم افزودنی حتی از نوع مجاز بوده و ‌در عین تازگی تولید و مصرف شود و این حداكثر كیفیتی است كه می‌توان در جلاتو لب یافت.

قیمت بستنی‌های كافه جلاتو به نسبت كمی بالا به نظر می‌رسد؛ اما تنوع جذاب، طعم بی‌نظیر و كیفیت بسیار خوب بستنی‌های این كافه، انتظار علاقه‌مندان به بستنی را به‌طرز چشمگیری بالا می‌برد. طعم‌های چای ماسالا، ‌زعفران، سیب و دارچین و لیمو، از پرطرفدارترین بستنی‌های موجود در این كافه بستنی است. وافل‌های عالی جلاتو لب نیز از دیگر نقاط قوت آن به حساب می‌آید و بستنی‌های وگان كه از میوه‌های طبیعی تازه تهیه می‌شوند را نیز می‌توان در این كافه بستنی پیدا كرد.

علاوه بر بستنی می‌توانید انواع كیك و نوشیدنی دلخواه را نیز در كافه جلاتو سفارش داده و از طعم و كیفیت آن لذت ببرید. سرویس‌دهی مطلوب و رفتار بسیار خوب و مودبانه كاركنان كارگاه جلاتو نیز، ‌بر محبوبیت این مكان در میان اهالی پایتخت افزوده است.

آدرس : شهرك غرب، فاز ۱، خیابان ایران زمین، مركز تجاری گلستان، طبقه همكف،‌ شماره ۱۱۵

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-eOvH0QlyMA

جلاتو ایلیو

جلاتو ایلیو قیطریه از محبوب‌ترین و بهترین بستنی فروشی های تهران است كه با سبكی متفاوت و تنوعی جذاب فعالیت می‌كند. جلاتو در واقع همان بستنی است اما با سبكی متفاوت و با چربی كمتر كه باعث می‌شود بستنی متراكم‌تر شود و بیشتر كش بیاید. فضا و محیط ایلیو بسیار تمیز و آرامش‌بخش است و رنگ‌های سفید و شیری در تزیین بستنی فروشی باعث می‌شود كه بستنی‌ها و رنگ‌های متنوع آن‌ها بیشتر به چشم‌ بیایند. درون مغازه فضایی برای نشستن وجود ندارد اما قرار داشتن آن درست روبه‌روی پارك قیطریه باعث می‌شود بعد از تهیه بستنی، در پارك بنشینید و در هوای آزاد بستنی‌تان را نوش جان كنید.

برای انتخاب طعم بستنی‌ها، كاركنان ایلیو جلاتو قیطریه، با صبر و حوصله تست هر بستنی را در اختیارتان می‌گذارند و این كار باعث می‌شود انتخابی راحت‌تر داشته باشید. اگر به این بستنی فروشی رفتید، حتما جلاتو با طعم فندق، كارامل و پای سیب و دارچین را بچشید و از مزه فوق‌العاده آن شگفت‌زده شوید.

اگر تجربه طعم‌های جدید، مزه‌های متفاوت را دوست دارید، حتما سری به جلاتو ایلیو بزنید و مطمئن باشید كه از انتخابتان خوشحال می‌شوید.

ساعات سرویس‌دهی: ۹ صبح الی ۲۳ شب.

محدوده قیمتی: منوسط

آدرس جلاتو ایلیو | قیطریه : تهران، بلوار قیطریه، روبه‌روی پارك قیطریه، نبش كوچه خراسانی، پلاك ۲.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-YwTpQE0P2R

بستنی فروشی عموحسین

یكی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران بستنی فروشی عموحسین است. پیشنهاد می كنم حتماً‌ به این بستنی فروشی سری بزنید و از انبه بستنی ویتامینه آن سفارش دهید، فوق العاده خوش طعم و مقوی است!

بستنی فروشی های میدان سپاه

میدان سپاه برای بسیاری یاد آور خدمت مقدسی سربازی است، اما در ذهنم شكم گردها معجون های پر و پیمان و آب میوه بستنی را بیاد می آورد. بیش از سه دهه است كه چندین مغازه بستنی فروشی در اطراف میدان به فروش بستنی مشغول هستند و باید كل میدان را در فهرست بهترین بستنی فروشی های تهران گنجاند.

اگر تا به حال متوجه این مغازه های خوشمزه نشده اید باید بگوییم كه آن ها در ضلع شرقی میدان و دقیقا كنار سازمان نظام وظیفه عمومی مشغول كسب و كار خود هستند. از ساعت ۷ صبح تا نیمه شب می توانید انواع بستنی و آب میوه های ارزان را سفارش دهید. البته همان طور كه حدس می زنید اینجا خبری از صندلی های راحت و فضای شیك نیست. باید بستنی را پیاده یا سوار ماشینتان (در صورت پیدا كردن جای پارك) بخورید. قیمت مغازه های میدان سپاه تفاوت قابل توجهی با سایر بستنی فروشی های فهرست بهترین بستنی فروشی های تهران دارد.

آدرس بستنی فروشی عموحسین در تهران: نرسیده به بلوار ارتش، خیابان بدیعی، نبش خیابان علیخانی

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-u95dGqg2Vl

بستنی مكلی

بستنی مكلی یكی از بهترین بستنی فروشی های تهران است كه به تازگی فعالیت خود را آغار كرده و تمركز اصلی آن ها بر روی تولید جلاتوهای با كیفیت و با استفاده از عسل است. این جا می تواند به جای بستنی های سنتی با نان های حصیری، انواع بستنی های شكاتی، فندقی، نوتلای، پسته و … را داخل وافل سفارش دهید.

آن ها محصولاتی هم همراه با انواغ مغز دارند كه نام ساندای را برایشان انتخاب كرده اند و البته باید بدانید كه قیمت های مكلی به نسبت گران تر است و در حال حاضر دارای چندین شعبه در سراسر كشور هستند و شعبه مركزی مكلی در سعادت آباد است.

آدرس بستنی فروشی مكلی:

شعبه ۱: سعادت آباد، بالاتر از میدان كاج، بین كوچه ۴ و ۶، پلاك ۱۵۴.

شعبه ۲: تهران پارس، پایین تر از چهارراه تیرانداز، نرسیده به فلكه اول، بین ۱۵۴ و ۱۵۶ غربی، پلاك ۷۸

شعبه ۳: شهرك راه آهن، بلوار كوهك، مجتمع تجاری طوبا، واحد ۷.

شعبه ۴: پاسداران، بالاتر از برج سفید،‌بین بوستان ۶ و ۷.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-mGJY4IsecQ

بستنی كارول

كارول یكی دیگر از مدرن ترین و بهترین بستنی فروشی های تهران است. بیشتر منوی آن شامل تركیبی از انواع بستنی، شیك، وافل داغ همراه با نوتلا، موز، توت فرنگی و فندق هستند. كارول چندین شعبه در تهران دارد كه شعبه مركزی آن در خیابان اندرزگوست. البته لازم به ذكر است كه در كارول جلاتو سرو می شود و نه بستنی! در ضمن اگر به كارول مراجعه كردید و در منو كلمه دشر را دیدید تعجب نكنید، این یك اشتباه تایپی نیست. دشر لیوانی بزرگ از بستنه همراه با چندین لایه میوه و طعم دهنده دیگر است. كلاس قیمیتی كارول نیز در گروه متوسط قرار می گیرد.

آدرس بستنی كارول : تهران، بلوار قیطریه،نبش كوچه شب‌تاب.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-Zw9HJc2i0O

بستنی ناصر

یكی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران كه مورد توجه خاص اهالی پایتخت است، بستنی ناصر نام دارد. یك بستنی فروشی دنج، قدیمی و با اصالت كه در محله نوبنیاد قرار گرفته و یك حس حال قدیمی و دوست داشتنی را به شما هدیه می‌كند.

اگر دوست دارید در حال و هوای دهه ۶۰، انواع بستنی‌های ساده وانیلی، سنتی زعفرانی، هویج بستنی، اسكوپی، میوه‌ای و … را نوش جان كنید، مطمئن باشید بستنی ناصر بهترین گزینه پیش روی شماست. در این كافه بستنی می‌توانید انواع شیك‌های خوشمزه و معجون‌های پرمغز را هم سفارش دهید و از طعم و مزه بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

مشتری‌های قدیمی اینجا می‌گویند كه طعم بستنی‌های ناصر از چندین سال پیش تا الان تغییری نكرده و تازگی و كیفیت بستنی‌ها همچنان دل آدم را آب می‌كند. قیمت بستنی‌ها در اینجا بسیار مناسب است و نكته مثبت آن، جای نشستن زیاد در آنجاست.

بستنی ناصر پرچمدار بستنی‌های قدیمی با طعم‌های بی‌نظیر است كه خاطره خوبی را از بستنی خوردن در ذهنتان ایجاد می‌كند.

ساعات سرویس‌دهی: ۱۶ عصر الی ۲۴ شب.

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس بستنی ناصر : پاسداران،بالاتر از نوبنیاد، رو به روی نارنجستان یكم.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-fkobHbFVx2

خانه بستنی سی ‌دا

یكی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران كه نزدیك به خیابان سهروردی است و ویژگی اصلی اش داشتن سوربتو، ماست بستنی و طعم های خاص است. سوربتو بستنی بدون مواد افزودنی و فاقد شیر برای افراد دارای حساسیت به این ماده لبنی است. قیمت بستنی بر طبق وزن محاسبه می شود و می تواند مزه های خاصی مانند خرمالو، آلوی ترش و انواع آجیل (هر روز منوی بستنی ها متفاوت است) را در آن پیدا كنید.

امكان نشستن در مغازه وجود دارد و در عین حال می توانید كارگاه بستنی سازی سی دا را تماشا كنید. امكان بسته بندی بستنی ها برای حملش تا مسافت نسبت طولانی نیز وجود دارد.

آدرس بستنی فروشی سی دا: سهروردی شمالی، پایین تر از بهشتی،‌نبش اندیشه ۳، پلاك ۱۴۹

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-vtfwgzJYbE

بستنی متری و كیلومتری

بستنی متری و كیلومتری همان طور كه از اسمش مشخص است به خاطر حجم زیادش طرفداران زیادی دارد. اگر گذرتان به پارك ملت افتاد سری هم به بستنی متری و كیلومتری بزنید. بستنی قیفی های این جا بسیار بزرگ هستند و تمام كردنش برای یك نفر كار دشواری خواهد بود. البته طعم بستنی های معمولی دارند و به جز حجم زیادشان نباید دنبال چیز خای باشید. می توانید بستنی را با خود داخل پارك ببرید و با خیال راحت و سر فرصت آن را نوش جان كنید.

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )-MJejXnY6Nd