ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )

جاهای دیدنی بندر عباس از شهر های جنوبی ایران كه به علت آب و هوای گرم آن مردم بیشتر ترجیح می دهند كه در نیمه دوم سال بخصوص زمستان به بندرعباس سفر كنند از جاذبه های گردشگری نادر كشورمان هستند
  • 1401/03/22
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر عباس
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : معبد هندوها در بلوار امام خمینی، رو به روی بازار روز بندر عباس در استان هرمزگان قرار دارد
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی بندر عباس از شهر های جنوبی ایران كه به علت آب و هوای گرم آن مردم بیشتر ترجیح می دهند كه در نیمه دوم سال بخصوص زمستان به بندرعباس سفر كنند از جاذبه های گردشگری نادر كشورمان هستند. تعداد زیادی از مسافران هستند كه به جای خرید تور كیش از آژانس های گردشگری تصمیم می‌گیرند با ماشین شخصی به بندرعباس سفركنند و از بندر با لنج به جزیره كیش بروند، به هرحال اگر قصد سفر مستقیم به بندر عباس را دارید و یا اینكه در مسیر كیش یا قشم می‌خواهید سری به بندر بزنید، لازم است با جاهای دیدنی این شهر زیبا آشنا شوید، بندرعباس ساحل بسیار زیبایی دارد كه خود به تنهایی می تواند دلیل سفر باشد ولی ما در اینجا جاهای دیدنی بندرعباس در زمستان را به شما معرفی می كنیم تا با این اطلاعات سفری لذتبخش را داشته باشید .

معبد هندوها

معبد هندوها در بلوار امام خمینی، رو به روی بازار روز بندر عباس در استان هرمزگان قرار دارد.این معبر برای نیازهای هندوهای مقیم شهر بندرعباس كه از سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ شمسی سكونت داشته و به كارهای تجاری می‌پرداختند ساخته شده است.همچنین این معبد یكی از نقاط مهم ارتباط فرهنگی و هنری میان ایران و هند بوده است. هندوها پیروان مكتب برهمنی (كسانی كه به خدایان برهما، ویشنو و تسیوا معتقدند) هستند و این معبد بنابر تحقیقات به عمل آمده متعلق به خدایان ویشنو است.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-XRjD3XJeLY

آبگرم گنو از جاهای دیدنی بندرعباس

آبگرم گنو یكی از مناطق دیدنی بندر عباس است. این چشمه آبگرم حدود ۳۴ كیلومتر با شهر بندرعباس فاصله دارد و در اطرافش مجتمع‌های توریستی‌ای ساخته شده تا گردشگرانی كه به این منطقه می‌آیند از نظر امكانات رفاهی مشكلی نداشته باشند. آب این چشمه از آب‌های گوگردی خیلی گرم است و از آن برای آبیاری نخلستان‌ها و استحمام استفاده می‌شود. تركیبات آبگرم گنو به گونه‌ای است كه بسیاری از گیاهان و جانوران نمی‌توانند در آن زندگی كنند. از ویژگی‌های خود چشمه گنو كه بگذریم نخلستان‌ها و مناظر طبیعی اطراف چشمه می‌تواند لحظات خوبی را برایتان بسازد. پس اگر به بندرعباس سفر كردید دیدن این چشمه منحصر‌به‌فرد را از دست ندهید.

آدرس: هرمزگان، جاده بندرعباس به سیرجان

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-8gUB9qpffX

موزه مردم شناسی خلیج فارس

از دیگر مكان های دیدنی بندرعباس ، این موزه مردم شناسی خلیج فارس است كه یكی از بزرگ ترین موزه های مردم شناسی ایران محسوب می شود. بنای این موزه با بهره گیری از معماری سنتی هرمزگان در محوطه تاریخی بركه های باران ساخته شده است.
این موزه سه بخش دارد: بازار سنتی، صید و صیادی و آزادسازی جزیره هرمز از دست پرتغالی ها. در این موزه همچنین بخش های مختلف دیگری همچون باستان شناسی، دوره تاریخی، دوره اسلامی، بخش سكه و نگارخانه نیز وجود دارد. فضای عمومی، بخش خدماتی، كتابخانه تخصصی و نمایشگاه از امكانات موجود در موزه مردم شناسی خلیج فارس است. این موزه در بلوار پاسداران بندرعباس نیز قرار دارد.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-bhamUQpEg7

غار نمكی خرسین

غار خرسین در بخش سیاهو، روستای درگز در شمال شرقی بندرعباس و در فاصله ۸۰ كیلومتری مركز استان هرمزگان واقع است. با حدود یك و نیم ساعت كوهپیمایی سبك به دهانه غار میرسیم.دهانه در ارتفاع ۱۰۸۰ متر از سطح دریا قرار دارد. در خرسین قندیل های نمكی متعددی می بینیم كه جزء جدا ناشدنی این غار زیبا و بكر هستند. لازم به ذكر است جریان آب شوری در غار وجود دارد كه در فصل زمستان و بارش های شدید دارای سرعت نسبتا زیادی به سمت خارج غار میباشد. همچنین به علت ریزشی و ناپایدار بودن دیواره های غار و بطور كلی محیط این گنبد نمكی بازدید از غار در فصل هایی كه با بارش شدید همراه می شود به هیچوجه توصیه نمی گردد اشكال انحلالی نمك به صورت متنوع در این گنبد ایجاد شده است و ….

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-k2VrvgoTHy

اسكله ی قدیم بندرعباس

از دیگر دیدنی های شهر بندرعباس اسكله قدیم بندرعباس ، هم اكنون از مراكز دیدنی مورد توجه مسافران استان هرمزگان است كه در كناره ی جنوبی بلوار طالقانی قرار گرفته است.این اسكله در سال ۱۳۱۸ شمسی ساخته شده و دارای ۱۸۵ متر طول و ۴٫۲۰ متر عرض است .عظمت اسكله جدید و تاسییسات آن نیز بسیاری از تازه واردان به این شهر را جذب خود می‌كند.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-cnQdboS6l8

آبشار تزرج

آبشار تزرج حاجی آباد دراستان هرمزگان واقع است. آبشار تزرج حاجی آباد در ۱۷۵ كیلومتری شمال بندرعباس در جاده منتهی به روستای برآفتاب واقع شده است. تزرج یكی از نقاط كوهستانی این شهرستان می باشد كه در جاده منتهی به روستای برآفتاب واقع شده است. شما عزیزان میتوانید با وسیله نقلیه خود به راحتی تا كنار این آبشار بروید و از این منظره زیبا لذت ببرید و ساعات خوشی را سپری كنید.
این محل، منطقه ای ییلاقی و دارای رودخانه و آبشاری فصلی است. شهرستان حاجی آباد به واسطه داشتن نخلستان های وسیع و سرسبز، مشهور است. در ۱۷ كیلومتری جنوب حاجی آباد به سمت بندرعباس، جاده ای فرعی جدا می شود كه پس از طی مسافت حدود ۱۰ كیلومتر در جوار رودخانه حاجی آباد و ادامه مسیر از دوراهی تزرج به سمت راست به مسافت یازده كیلومتر به روستای تزرج خواهد رسید.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-QkUYKadIwi

آبشار بدو از جاهای دیدنی بندرعباس

آبشار بدو در استان هرمزگان واقع است. این آبشار فصلی از ارتفاعات كوه بدو (Bedoo) در شمال روستای لمزان واقع در ۵۰ كیلومتری شمال غرب بندرعباس سرچشمه میگیرد. آبشار به صورت پلكانی به پایین میریزد. فاصله آبشار تا روستای لمزان در حدود ۴ كیلومتر است و دسترسی به آن از طریق جاده خاكی به سمت شمال روستا قابل انجام است. وجود اشكال پلكانی منظم در این آبشار مناظر زیبایی خلق كرده است. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به گنبد نمكی لمزان واقع در جنوب روستا اشاره كرد.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-qVMpVXoOPh

گنبد سرخ از جاهای دیدنی بندرعباس

یكی از دیدنی‌های این منطقه، گنبد سرخ است. بنای گنبد سرخ در جاده بندرعباس ـ میناب، در ۶۰ كیلومتری شمال غرب بندر‌عباس، دهستان شمیل و روستای گنبد سرخ واقع شده است. این بنا در جنوب روستای گنبد سرخ و در میان قبرستانی قدیمی و در مجاورت یك نخلستان قرار گرفته است.نمای گنبد سرخ صد درصد آجری است. نقشه این بنا از داخل چلیپایی و از خارج مربع شكل است كه این نوع معماری تداعی‌كننده چهار طاقی و معماری سبك پیش از اسلام است. متاسفانه در طول تاریخ گنبد بنا فرو ریخته و امروزه بنا فاقد پوشش سقف است.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-fHSkt0GzNM

قلعه فین بندرعباس

در فاصله ۹۵ كیلومتری بندرعباس می‌توانید یكی از زیباترین مكان های دیدنی بندرعباس را مشاهده كنید. قلعه فینكه بیشتر كاربرد نظامی داشته، تا چند سال اخیر هم مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.این قلعه تاریخی كه مربوط به دوره ایلخانی و تیموریان است، معماری اسرارآمیزی دارد.در حال حاضر به دلیل آسیب‌های متعددی كه به این قلعه وارد شده، بخش زیادی از آن باقی نمانده است، اما همچنان همان دیوارهای به جا مانده از این قلعه باعث شده كه قلعه فین یكی از عجیب‌ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی بندرعباس باشد.اگر به تاریخ و بناهای قدیمی و نظامی علاقه دارید، احتمالا بازدید از قلعه فین بندرعباس یكی از زیباترین تجارب شما خواهد بود. قلعه فین در بخش فین واقع در ۹۵ كیلومتری شهر بندرعباس قرار دارد.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-WJ3AaizBlc

حمام بزرگ (حمام گپ)

در دوران قاجار كه سیستم لوله كشی وجود نداشته، حمام بزرگ یا حمام گپ بزرگترین حمام بندرعباس بوده‌است. نكته بسیار جالب این كه حمام بزرگ از دوران قاجار تا حدود دهه ۵۰ شمسی همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.این حمام دارای دو قسمت زنانه و مردانه مجزا بوده كه برای استفاده تمام مردم شهر بنا نهاده شده‌است.این روزها حمام بزرگ یا حمام گپ به عنوان یكی از زیباترین جاهای دیدنی بندرعباس شناخته می‌شود.حمام گپ بندرعباس در خیابان امام موسی صدر، نرسیده به چهارراه سازمان قرار دارد.

محله باستانی سورو

بافت تاریخی بندرعباس یكی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه های بندرعباس است. محله باستانی سورو كه در گذشته میزبان نخل‌های متعددی بوده، این روزها به عنوان یكی از جاهای دیدنی بندرعباس شناخته می‌شود.با توجه به كشف مجموعه متنوعی از سكه‌های قدیمی در این منطقه، به نظر می‌رسد كه محله باستانی سورو در گذشته به عنوان محل ضرب سكه در حكومت ملوك هرمز استفاده می‌شده است.محله باستانی سورو بندرعباس از دیرباز به عنوان یكی از سكونت گاه‌های شهروندان شناخته شده و این روزها می‌توان آثار بسیار زیادی را از فرهنگ مردم بندرعباس در طول زمان مشاهده كرد.
اگر به زندگی و آداب و رسوم مردم بندرعباس در طول تاریخ علاقه دارید و دوست دارید بیشتر با تاریخ شهرنشینی در بندرعباس آشنا شوید، پیشنهاد ما به شما این است كه حتما بازدید از محله باستانی سورو را به عنوان یكی از جاهای دیدنی بندرعباس در برنامه سفر خود قرار دهید.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-mfe1oUe2pK

موزه آب بندرعباس

یكی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس كه در زمره حاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر به حساب می‌آید، موزه آب بندرعباس است.این موزه كه در دوران صفویان بنانهاده شده، وسایل و تجهیزات مورد استفاده در چاه‌ها و قنات‌های تاریخی و نحوه استخراج و انتقال آب در طی دوران صفویه تا زمان لوله كشی آب را به نمایش می‌گذارد.موزه آب بندرعباس در خیابان ۲۲ بهمن این شهر واقع شده‌است

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-kGAodpbr1I

مسجد ناصری

یكی دیگر از جاهای دیدنی بسیار زیبای شهر بندرعباس مسجد ناصری است. این مسجد كه در سال ۱۳۰۴ توسط محمدعلی ناصری ساخته شده، یكی از زیباترین مساجد شهر بندرعباس است.نكته جالب درباره این مسجد، استفاده از چوب صندل در ساخت بنای این مسجد است كه عمدتا از هندوستان وارد شده‌است.گچبری‌های زیبای دیوار این مسجد، از جذابیت‌های دیگر مسجد ناصری بندرعباس است.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-2ky7F8hoQX

پل لاتیدان

پل لاتیدان كه یكی از طولانی‌ترین پل‌های تاریخی در ایران است، با قدمتی متعلق به دوره صفویان یكی از جاهای دیدنی بندرعباس است. این پل به روی رودخانه كول در مسیر غرب بندرعباس به لار قرار دارد.

این پل در زمان شاه عباس و برای نبرد بزرگ به منظور بیرون كردن پرتغالی‌ها ساخته شد. پس از اتمام این نبرد، پل لاتیدان به منظور حركت كاروان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این پل برخلاف اكثر پل‌های دوره صفوی كه از آجر ساخته شده اند، از سنگ‌های مختلف ساخته شده است.

جاهای دیدنی بندرعباس ( ۲۰ جاذبه گردشگری )-kuVQfEY2yB

بهترین فصل سفر به بندرعباس چه فصلی است ؟

با توجه به هوای مطبوع و عالی در اوایل فروردین، سفر به بندرعباس می‌تواند یكی از بهترین گزینه‌های سفر نوروزی در عید باشد.در عید نوروز شما می‌توانید انواع خوراكی‌ها و غذاهای متنوع بندرعباس را تجربه كنید. همچنین موزه‌های حیات وحش و مردم شناسی بندرعباس هم گزینه دیگری برای بازدید از بندرعباس در عید نوروز است.

بهترین جاهای دیدنی بندرعباس در شب ؟

با توجه به گرمای هوا، معمولا شب‌های بندرعباس حال و هوای دیگری دارد. با غروب آفتاب و خنك شدن هوا، حال و هوای شهر در شب متفاوت می‌شود.
پارك ساحلی سورو و پارك ساحلی غدیر یكی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح در شب بندرعباس است.
همچنین محله باستانی سورو یكی دیگر از گزینه‌ها برای بازدید از بندرعباس در شب است.

غذاهای محلی بندرعباس چیست ؟

انواع ماهی‌ها، میگو، قلیه ماهی، از معروف‌ترین غذاهای محلی بندرعباس است. علاوه بر این، هواری، نان تمشی، مهیاوه، برنج دیشو و كوفته مومغ از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین غذاهای بندرعباس است.