ریپورتاژ آگهی
روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )

روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )

روستاهای كلاله را در این مطلب به شما معرفی می كنیم .۱۳۱ روستای كلاله كه صفا و سرسبزی آنها زبانزد است و سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد. در ابتدا با شهرستان كلاله آشنا خواهیم شد
  • 1401/03/21
  • استان : گلستان
  • شهر : کلاله
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : كلاله - كلاله
تلفن : 66059000-021

روستاهای كلاله را در این مطلب به شما معرفی می كنیم .۱۳۱ روستای كلاله كه صفا و سرسبزی آنها زبانزد است و سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد. در ابتدا با شهرستان كلاله آشنا خواهیم شد .شهرستان كلاله یكی از شهرستانهای ایران در استان گلستان است. شهر كلاله مركز این شهرستان است. جمعیت شهرستان كلاله در سال ۱۳۹۵، برابر با ۱۱۷۳۱۹ نفر بوده‌است. شهرستان كلاله با چهار هزار و ۹۶۲كیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان قرار دارد، در این شهرستان علاوه بر عشایر كوچنده اكراد شمال خراسان، حدود ۱۶۰ هزار نفر سكونت دارند كه تركیب جمعیتی آن را تركمن ، سیستانی ، بلوچ ، آذری ، خراسانی و شاهرودی تشكیل می‌دهند

روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )-eMg6m04Gmy

تقسیمات كشوری

تقسیمات این شهر در سال ۱۳۸۶ تغییرات جدیدی كرده‌است.

شهر: كلاله

بخش مركزی شهرستان كلاله
دهستان عرب‌داغ و زاوكوه (مركز: عزیزآباد)
دهستان آق‌سو (مركز: اَجَن سَنگرلی)
دهستان تَمِران (مركز: تَمِر قره‌قوزی سفلی)

در سال ۱۳۸۶ بخش مراوه‌تپه در شمال شهرستان كلاله به شهرستان ارتقاء یافت و از آن جدا شد. دهستان پیش‌كمر نیز در آن سال به بخشارتقاء یافت.

روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )-wGkqLAT0wC

موقعیت جغرافیایی

شهرستان كلاله با وسعتی معادل ۱۷۵۲۰۴ كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۱۷,۳۱۹تن ۳۲,۹۹۸ شهری و ۹۰,۳۴۲تن روستایی. در شمال شرق استان گلستان در جوار پارك ملی گلستان و امتداد دیوار تاریخی جرجان یا سد اسكندر ملقب به مار سرخ واقع شده است .این شهرستان از شمال به شهرستان مراوه تپه و استان خراسان شمالی و از جنوب به شهرستان تازه تاسیس گالیكش و از شرق به پارك ملی گلستان و از جنوب غربی به گنبدكاوس ختم می شود .

روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )-OZ4672RU1I

قدمت تاریخی كلاله

شهرستان كلاله قریب به ۷۵۰۰ سال قدمت دارد كه متعلق به دوره های پیش از تاریخ است ، فرهنگ و تمدنی كه به فرهنگ های باستانی آسیای مركزی ارتباط تنگاتنگ دارد. به طوریكه در این شهرستان ۱۳۵ تپه و محوطه متعلق به دوره های پیش از تاریخ كشف شده است كه از جمله تپه های باستانی كلاله می توان به خدرتپه، قره تپه شیخ ، لیلان تپه و … نام برد كه توصیف آن در این گزاره نمیگنجد .شهرستان كلاله در دوره اشكانیان و در زمان اشك اول و دوم دومین پایتخت اشكانیان بود و این افتخار را دارد كه در تاریخ جهان باستان بدرخشد.براساس تحقیقات بعمل آمده موسس سلسله اشكانیان یعنی اشك بانی شهر كلاله یا دارایوم (نام سابق) بوده است .در دوره ساسانیان نیز از اهمیت و جایگاه استراتژیك كلاله كاسته نشد و دو اثر (آتشكده یاساقلیق و سد گركز و دیوار تاریخی جرجان یا سد اسكندر ملقب به مار سرخ) با قدمتی قریب به ۲۰۰۰ هزار سال ساخته شد .در دوران اسلامی كلاله بخشی از ولایت های جرجان بوده است و تا قبل از دوره قاجار ارتباطی با استرآباد یا گرگان كنونی نداشته است .نام این منطقه از دوره استیلای تركان خوارزمشاهی بر ایران، گوكلان بوده است كه از نام یكی از قبایل تركمن اخذ گردیده است .

در قرن نوزدهم میلادی دهكده كوچكی به نام آی درویش در نقشه سیاسی كلاله كه آن زمان گوگلان نام داشت شكل گرفت . این روستا محل سكونت غیردایم تیره آی درویش از طوایف گوكلان بود .

در سال ۱۳۳۳ كلاله به شهر تبدیل شد و در سال ۱۳۷۹ از شهرستان مینودشت منتزع و به یك شهرستان مستقل تبدیل شد . این شهرستان منطقه ای ۴ فصل با لاله ها و گل های وحشی و دارویی متنوع و رنگارنگ است و در فصل بهار جلوه خاصی به خود میگیرد .

روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )-bScT4ej65i

آب و هوای كلاله

كلاله به‌‌دلیل بارندگی زیاد، بسیار سرسبز و حاصلخیز است. اینجا شهری چهار فصل است و در هر زمان از سال می‌توان به این شهر سفر كرد؛ هرچند كه زیبایی‌های آن در فصل بهار خودنمایی می‌كنند و بیشتر گردشگران، بهار را به عنوان بهترین زمان سفر به كلاله در نظر می‌گیرند.

سوغات كلاله

گلیم، نمد، سوزن‌دوزی، لباس سنتی و ابریشم‌بافی، بخشی از صنایع دستی كلاله را تشكیل می‌دهند كه یادگاری‌های جذابی از سفر به این منطقه به حساب می‌آیند. همچنین به واسطه رواج دامداری در این منطقه، دوغ شتر، كشك، پنیر، كره و ماست محلی و عسل طبیعی نیز می‌توانند در سبد سوغاتی گردشگران قرار بگیرند.

صنایع دستی

صنایع دستی كلاكه بیشتر شامل زیورآلات و لباس‌های محلی است.

زیورآلات تركمنی
لباس‌های سنتی
حصیربافی
دوغ شتر
عسل كوهی
شیرینی زنجبیلی
گیاهان دارویی

روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )-EiSGgtWPSU

جاذبه های گردشگری كلاله

مراكز گردشگری و آثار باستانی این شهرستان عبارتند از:
زیارتگاه خالد نبی
چشمه زاو
چشمه آق سو
مدرسه و مسجد كریم ایشان
نیل كوه
تپه نورالشهدا (شهدای گمنام)
پارك گل كلاله
كوه بیلی
دیوار تاریخی گرگان
پرورش اسب اصیل تركمن، صوفیان
باشگاه یاسین و یاسر و باشگاه سعدی

روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )-1TaZsGKCnt

روستاهای كلاله

روستای آق تقه

آق تقه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۰ نفر بوده‌است.

روستای آق چاتال

آق چاتال، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۷ نفر بوده‌است.

روستای آق یاجی

آق یاجی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۸ نفر بوده‌است.

روستای آیدرویش

آیدرویش، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۵۴ نفر بوده‌است.

روستای اجن سنگرلی

اجن سنگرلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا مركز دهستان آق سو می باشد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۱۵ نفر بوده‌است.

روستای اجن یلی

اجن یلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱۹ نفر بوده‌است.

روستای اراز علی‌شیخ

اراز علی‌شیخ، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵۷ نفر (۶۱خانوار) بوده‌است.

روستای ارجنلی

ارجنلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۲۵نفر (۲۲۰ خانوار) بوده‌است.این روستا در دامنه كوه بیگلو با ارتفاع ۲۰۰۰ متر قرار دارد دارای آب و هوای معتدل بوده و از مناظر طبیعی زیبایی برخوردار است این روستا از طرف جنوب با روستای تنگراه و از غرب با روستای یكه قور مرتبط است

روستای امان خوجه

امان خوجه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۹ نفر بوده‌است.

روستای اوقچی بزرگ

اوقچی بزرگ، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۸۴ نفر بوده‌است.

روستای اوقچی كوچك

اوقچی كوچك، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۲ نفر بوده‌است.

روستای باینال

باینال، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۲۵ نفر بوده‌است.

روستای بربرقلعه

بربرقلعه (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸۱ نفر بوده‌است.

روستای بسطام‌دره

بسطام‌دره، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۰ نفر بوده‌است.

روستای بق‌قجه بالا

بق‌قجه بالا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان گلی داغ قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۴۴ نفر بوده‌است.

روستای بق‌قجه پایین

بق‌قجه پایین، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان گلی داغ قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۴ نفر بوده‌است.

روستای بلوك اجن

بلوك اجن، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۵ نفر بوده‌است.

روستای بیشك‌تپه (مراوه‌تپه)

بیشك‌تپه (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان گلی داغ قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۲۵۰ نفر بوده‌است.

روستای پاشائی

پاشائی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۳ نفر بوده‌است.

روستای پست‌دره (مراوه‌تپه)

پست‌دره، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۸ نفر بوده‌است.

روستای پلی علیا

پلی علیا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان گلی داغ قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۳ نفر بوده‌است.

روستای پیروزآباد

پیروزآباد ، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۳ نفر بوده‌است.

روستای ترناولی پایین

ترناولی پایین، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۹ نفر بوده‌است.

روستای تگك امام عبدالله

تگك امام عبدالله، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۲ نفر بوده‌است.

روستای تمر قره‌قوزی

تمرقرقوزی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵۵۶ نفر بوده‌است.

روستاهای كلاله ( ۱۳۱ روستای كلاله )-F2O64orlYw

روستای توتلی تمك

توتلی تمك، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر بوده‌است.

روستای چاتال

چاتال، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۳ نفر بوده‌است.

روستای چالجه

چالجه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده‌است.

روستای چروك پیشكمر

چروك پیشكمر، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۸ نفر بوده‌است.

روستای چشمه نیل

چشمه نیل، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۹ نفر بوده‌است.

روستای چشمه‌لی

چشمه‌لی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان گلی داغ قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰۲ نفر بوده‌است.

روستای چقرشیرملی

چقرشیرملی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۳ نفر بوده‌است.

روستای چناران (مراوه‌تپه)

چناران (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰۷ نفر بوده‌است.

روستای چنارلی

چنارلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در شهرستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱۰ نفر بوده‌است.

روستای چهارمازو

چهارمازو، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌است.

روستای چیشت خوجه‌لر

چیشت خوجه‌لر، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۱ نفر بوده‌است.

روستای حاجی بیگ سفلی

حاجی بیگ سفلی روستایی در شرق استان گلستان ایران و از توابع شهرستان كلاله می‌باشد. فاصله آن از نزدیكترین شهر (كلاله) ۳۰ كیلومتر بوده و در مسیر ارتباطی كلاله به مراوه تپه قرار دارد. راه اصلی دسترسی به آن راه فرعی آسفالته روستایی است كه از جاده اصلی بین شهری منشعب شده‌است. روستا در فاصله ۳ كیلومتری این راه اصلی قرار دارد.
دره‌ای در میان تپه ماهورها و رود قره شور كه موقعیت مناسبی در این منطقه برای استقرار به وجود آورده‌است. در امتداد این رود روستاهای متعددی استقرار یافته‌اند كه حاجی بیگ‌ها نمونه‌ای از آنها هستند. رود و آب هر چند شور دلایل كافی برای انتخاب این مكان برای سكونت در نظر موسسین روستا بوده‌است. هرچند كه اكنون بر اثر قهر طبیعت و سیل و تهدید جدی روستاهای حاشیه این رود تردیدهای جدی برای ساكنین فعلی برای ادامه زندگی در این مكان به وجود آمده‌است.

روستای حاجی حسن

حاجی حسن (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۶ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌بیك علیا

حاجی‌بیك علیا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۰۷ نفر بوده‌است.

روستای حیدرآباد محمدشیر

حیدرآباد پولاد، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۵۰ نفر (۳۷۵خانوار) بوده‌است.

روستای خمبرآباد

خمبرآباد (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۳ نفر بوده‌است.

روستای خوجه لر

خوجه لر یك روستا در ایران است كه در دهستان زاوكوه واقع شده‌است. خوجه لر ۱۲۵ نفر جمعیت دارد.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای كلاله آشنا شوید .

روستای خوجه یاپاقی

خوجه یاپاقی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۷ نفر بوده‌است.

روستای خوجه‌لر

خوجه‌لر (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵۷ نفر بوده‌است.

روستای دشتی

دشتی (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۷ نفر بوده‌است.

روستای دوجی

دوجی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۰ نفر بوده‌است.

روستای دومانلی

دومانلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۲ نفر بوده‌است.

روستای دهنه پرسوقویی

دهنه پرسوقویی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۲۴ نفر بوده‌است.

روستای ابوذر

روستای ابوذر، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۵۰ نفر بوده‌است.

روستای انقلاب

روستای انقلاب، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌است.

روستای بلال

روستای بلال، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۳ نفر بوده‌است.

روستای ثارالله

روستای ثارالله، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶۲ نفر بوده‌است.

روستای چمران

روستای چمران (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر بوده‌است.

روستای خان بابااحمدی

روستای خان بابااحمدی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰ نفر بوده‌است.

روستای عاشورا

روستای عاشورا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌است.

روستای زابلی محله قره‌شور

زابلی محله قره‌شور، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۲۷ نفر بوده‌است.

روستای زاو پایین

زاو پایین، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر بوده‌است.

روستای سدچمران

سدچمران، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹۷ نفر بوده‌است.

روستای سوار بالا

سوار بالا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۷ نفر بوده‌است.

روستای سوار پایین

سوار پایین، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۳ نفر بوده‌است.

روستای سواروسط

سواروسط، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۰ نفر بوده‌است.

روستای شارلق (بخش مركزی مراوه‌تپه)

شارلق (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر بوده‌است.

روستای شهرك جمهوری اسلامی

شهرك جمهوری اسلامی روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۵۹ نفر بوده‌است.

روستای صالح‌آباد چقرلی

صالح‌آباد چقرلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۷۸ نفر بوده‌است.

روستای صوفی شیخ

صوفی شیخ، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۷ نفر بوده‌است.

روستای صوفی شیخ غراوی

صوفی شیخ غراوی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۸۵ نفر بوده‌است.

روستای صوفی شیخ‌داز

صوفی شیخ‌داز، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۹۹ نفر بوده‌است.

روستای صوفیان

صوفیان (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۰۸ نفر بوده‌است. روستای صوفیان كلاله با دشتهای وسیع و رؤیایی، پایتخت اسب اصیل و زیبای تركمن است و تمام ساكنانش با اسب و اسب‌داری خو گرفته‌اند.در این روستای باصفا و كوچك كه هم‌اكنون بالای ۱۶۰۰ نفر جمعیت دارد، بیش از ۲۰۰ راس اسب اصیل تركمن شناسایی شده‌است، گونه زیبا كه عروس اسبهای خزری لقب گرفته‌است.

اسب‌داری و اسبدوانی در روستای صوفیان كلاله از جلوه‌های گردشگری به‌شمار می‌رود و هر ساله اردیبهشت ماه گردشگران و علاقمندان به ورزش اسبدوانی و اسب از این روستا دیدن می‌كنند.با توجه به اشتیاق و علاقه‌ای كه بین اهالی منطقه برای پرروش اسب وجود دارد، نیاز است تا تسهیلات ارزان قیمت از سوی جهاد كشاورزی در اختیار پرروش دهندگان قرار گیرد.هشت دوره جشنواره اسب اصیل تركمن در این روستا برگزار شد كه در اولین دوره جشنواره ۲۰ تا ۳۰ راس اسب اصیل در منطقه وجود داشت كه اكنون تعداد آن‌ها به ۲۰۰ راس افزایش یافته كه نشان از علاقه مردم به اسبدوانی است.

این روستا، مهد اسبدوانی استان و كشور و هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج از كشور برای بازدید از روستا و شركت در جشنواره اسب اصیل به روستا سفر می‌كنند.بیشتر اهالی منطقه به كشاورزی و پرورش اسب مشغول هستند و باشگاه پرورش اسب نیز در منطقه فعال است و این روستا به عنوان پایتخت اسب اصیل تركمن محسوب می‌شود.مردم صوفیان درخواست دارند با توجه به اینكه این روستا هر سال میزبان جشنواره اسب اصیل است، محل همایش و كورس به صورت قانونی ثبت شود.

تاكنون شناسایی ۳۸۸ راس اسب اصیل تركمن در كلاله انجام شده و سه واحد صنعتی اسب‌داری دایر شده كه ۱۰۰ اسب اصیل در آن وجود دارد و همچنین در مجموع ۳۸۸ راس اسب تركمن در شهرستان در سه واحد صنعتی و ۷۰ واحد سنتی وجود دارد.

همچنین در كارگروه توسعه كشاورزی نیز ۹۳ میلیون تومان برای طرح‌های اسب‌داری تخصیص یافته‌است و ما آمادگی داریم تا علاقمندان اسب‌داری با مراجعه به جهاد كشاورزی و ارائه طرح از بسته‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

روستای طوقه

طوقه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۲ نفر بوده‌است.

روستای عزیزآباد

عزیزآباد سیتی ، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان عربداغقرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۹ جمعیت آن ۳.۵۴۸ نفر (۵۸۹خانوار) بوده‌است.

روستای فتح‌آباد

فتح‌آباد (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۷ نفر بوده‌است.

روستای قپان سفلی

قپان سفلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۶ نفر بوده‌است.

روستای قپان علیا

قپان علیا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۲ نفر بوده‌است.

روستای قدونه سفلی

قدونه سفلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷۸ نفر بوده‌است.

روستای قدونه علیا

قدونه علیا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰۰ نفر بوده‌است.

روستای قراول حاجی تاجی

قراول حاجی تاجی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱۵ نفر بوده‌است.

روستای قرقیز

قرقیز (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۰ نفر بوده‌است.

روستای قرناق

قرناق، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۰ نفر بوده‌است.

روستای قرنگی جنگل

قرنگی جنگل، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵۸ نفر بوده‌است.

روستای قره جه

قره جه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۱ نفر بوده‌است.

روستای قره شور

قره شور، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴۴ نفر (۲۵۱خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌آغاچ

قره اغاج روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۲۶ نفر بوده‌است.

روستای قره‌آقا چلی

قره‌آقا چلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌است.

روستای قره‌دام یك

قره‌دام یك، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌است.

روستای قره‌سعید

قره‌سعید (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۴ نفر بوده‌است.

روستای قره‌قول‌تپه

قره‌قول‌تپه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۵ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گل تخته وسط

قره‌گل تخته وسط، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۷ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گل شرقی

قره‌گل شرقی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۹۲ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گل‌كله

قره‌گل‌كله، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۶ نفر بوده‌است.

روستای قره‌یسر بالا

قره‌یسر بالا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۸ نفر بوده‌است.

روستای قره‌یسر پایین

قره‌یسر پایین، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۳ نفر بوده‌است.

روستای قوجمز

قوجمز، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۰۷ نفر بوده‌است.

روستای قوشه‌تپه

قوشه‌تپه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۸ نفر بوده‌است.

روستای قویجق

قویجق (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۴ نفر بوده‌است.

روستای كاظم خوجه

روستای كاظم خوجه روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۱۱ نفر بوده‌است. اغلب افراد این روستا سیستانی هستند و به زبان فارسی با گویش زابلی و بعضی به زبان كردی با گویش كرمانجی با هم دیگر صحبت می‌كنند.

روستای كروك چوتور

كروك چوتور، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در جوار دیوار تاریخی گرگان قرار دارد و قلعه تاریخی قره دیب در نزدیكی آن واقع شده است. اهالی روستا اكثرا كشاورز و دامدار می باشند. این روستا از سه روستای كوچك به نام های قلاجق ، چاروه ، و چوتور كروك تشكیل شده است. مدرسه ابتدایی آن سه كلاس دارد كه در هر كلاس آن دو مقطع تدریس میشود. این مدرسه نیاز به بازسازی دارد ولی به دلیل كمبود بودجه آموزش پرورش بازسازی صورت نگرفته است و نیازمند كمك خیرین مدرسه ساز میباشد.
این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۴ نفر بوده‌است.

روستای كسر پیشكمر

كسر پیشكمر، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش پیشكمر كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۷۰۸ نفر بوده‌است.

روستای كسن

كسن، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان گلی داغ قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷۸ نفر بوده‌است.

روستای كنگور

كنگور، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۵۷ نفر بوده‌است.

روستای كورلر

كورلر، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸۷ نفر بوده‌است.

روستای كوروك

كوروك، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر بوده‌است.

روستای كوسه

كوسه (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۷۳ نفر بوده‌است.

روستای كولی بایندر

كولی بایندر، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۰ نفر بوده‌است.

روستای گاومیشلی

گاومیشلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر بوده‌است.

روستای گچ‌سو بالا

روستای گچ سو بالا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۷ نفر بوده‌است.

روستای گچ‌سو پایین

گچ‌سو پایین، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۸ نفر بوده‌است.

روستای گركز

گركز، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰۰ نفر بوده‌است.

روستای گرگاندوز

گرگاندوز، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۳ نفر بوده‌است.

روستای گل‌چشمه (مراوه‌تپه)

گل‌چشمه (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان گلی داغ قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای گوكجه

گوكجه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۸۱ نفر بوده‌است.

روستای گوك‌دره

گوك‌دره، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹۷ نفر بوده‌است.

روستای گونیلی

گونیلی، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۱ نفر بوده‌است.

روستای گینك لیك قره‌صحنه

گینك لیك قره‌صحنه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۳ نفر بوده‌است.

روستای مالای شیخ گینك‌لیك

مالای شیخ گینك‌لیك، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۲۲۸۷ نفر بوده‌است.

روستای مجاور

مجاور (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۰ نفر بوده‌است.

روستای محمد شاهیر

محمد شاهیر، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۰ نفر بوده‌است.

روستای مردم‌دره

مردم‌دره، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر بوده‌است.

روستای میدان‌جیغ كوچك

میدان‌جیغ كوچك، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای همت‌آباد (مراوه‌تپه)

همت‌آباد (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۷ نفر بوده‌است.

روستای همت‌آباد سیستانی‌ها

همت‌آباد سیستانی‌ها، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان كنگور قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۰ نفر بوده‌است.

روستای یارم‌تپه

یارم تپه یك روستا در ایران است كه در دهستان تمران واقع شده‌است. یارم تپه ۶۵۰ نفر جمعیت دارد.

یارم تپه یا به زبان محلی یاریم تپه شامل آثار اولین سكونت اقوام دوره ما قبل تاریخ و روزگار باستان در دشت است و ظاهراً این اقوام از هزاره پنجم قیل از میلاد در این محل ساكن شده و مدارج ترقی را تا اواخر دوره ساسانی در این جلگه پیموده‌اند. یارم تپه به علت سكونت‌های مداوم شكل مرتب و منظمی را ندارد. تمدن یارم تپه را می‌توان معرف تمدن شمال شرقی ایران كه تاكنون مطالعه گسترده‌ای در مورد آن نشده‌است. برخی از نقوش بر روی سفال‌ها منحصر به فرد بوده ودارای خصوصیات و مشخصات محلی می‌باشد این تپه تاریخی در حدود ۵۰۰ متری غرب بندیان و در مجاورت رود درونگر قراردارد.

روستای یاساقلق

یاساقلق، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۵ نفر بوده‌است.

روستای یانبلاغ (مراوه‌تپه)

یانبلاغ (كلاله)، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان گلی داغ قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۲۱۸۳ نفر بوده‌است.

روستای یكه‌تپه

یكه‌تپه، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش پالیزان كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۴ نفر بوده‌است.

روستای یكه‌توت پایین

یكه‌توت پایین، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مراوه تپه كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان مراوه تپه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۰ نفر بوده‌است.

روستای یكه‌قوز بالا

یكه‌قوز بالا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۰۸ نفر بوده‌است.

روستای یكه‌قوز پایین

یكه‌قوز پایین، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان آق سو قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۵۴ نفر بوده‌است.

روستای یل‌چشمه جدید

یل‌چشمه جدید، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۲ نفر بوده‌است.

روستای یل‌چشمه سفلی

یل چشمه سفلی  روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۰۵ نفر بوده‌است.

روستای یل‌چشمه علیا

یل‌چشمه علیا، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان زاوكوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۷۲ نفر بوده‌است.

روستای یلی بدراق

یلی بدراق، روستایی از روستاهای كلاله از توابع بخش مركزی كه در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان تمران قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۴۲ نفر بوده‌است.

راهنمای سفر به كلاله

كلاله یكی از حیرت‌انگیزترین و زیباترین جاهای ایران است كه گردشگران می‌توانند به‌صورت زمینی یعنی با خودروی شخصی، یا اتوبوس و قطار، خود را به این بهشت رویایی برسانند.

فاصله تهران تا كلاله حدود ۵۳۰ كیلومتر است كه شهروندان تهرانی برای سفر به كلاله می‌توانند از مسیر تهران، ورامین، گرمسار، دامغان، شاهرود و آزادشهر به كلاله برسند یا مسیر تهران، دماوند، فیروزگوه، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، گرگان و آزادشهر را انتخاب كنند كه به كلاله منتهی می‌شود.

اگر قصد دارید از غرب كشور و شهر سنندج راهی كلاله شوید، می‌توانید از مسیر سنندج، همدان، ساوه، تهران، سمنان، شاهرود و آزادشهر یا مسیر سنندج، بیجار، ابهر، كرج، قائم‌شهر، ساری، گرگان و آزادشهر، خود را به كلاله برسانید.

ساكنان جنوب كشور و شهر بندرعباس می‌توانند مسیر بندرعباس – سیرجان را در پیش بگیرند و سپس با عبور از جاده‌ی میبد-احمدآباد یزد، وارد ‪جاده اردكان – چوپانان‏ شده و به‌سوی جاده انارك – خور در استان اصفهان بروند و در ادامه به‌طرف سمنان و شاهرود و در نهایت كلاله حركت كنند. در صورتی هم كه در شرق كشور و شهری مثل بیرجند زندگی می‌كنید، پس از عبور از شهرهای سرایان، فردوس، كندر، بردسكن و سبزوار، در نهایت به كلاله خواهید رسید.

راه دیگر سفر به كلاله، قطار تهران – گرگان است كه یكی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران به شمار می‌رود و مسیر سرسبزی دارد كه از روی پل ورسك می‌گذرد. ایستگاه راه‌آهن گرگان جزئی از راه‌آهن سراسری ایران محسوب می‌شود و در نتیجه گردشگران اكثر شهرهای بزرگ ایران می‌توانند ابتدا خود را به گرگان برسانند و سپس از راه زمینی به كلاله سفر كنند.

چنانچه سفر با اتوبوس را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهید، می‌توانید از پایانه‌ی شرق تهران راهی كلاله شوید. از اكثر شهرهای ایران به گرگان و گنبد كاووس، اتوبوس وجود دارد كه ادامه‌ی مسیر تا كلاله را باید با خودرو طی كنید؛ هرچند برای اطلاع از وجود اتوبوس برای شهر كلاله می‌توانید با پایانه‌های مسافربری محل سكونت خود تماس بگیرید.

فرودگاه كلاله در شرق استان گلستان با افزون بر ۴۰ سال قدمت، نخست به‌منظور استفاده اختصاصی یكی از وابستگان رژیم طاغوت و نیز سم‌پاشی اراضی زراعی تحت تصرف وی، در سه كیلومتری شمال غربی شهر كلاله تاسیس شد. در حال حاضر هیچ پروازی از این فرودگاه انجام نمی‌شود و نزدیك‌ترین فرودگاه به كلاله، فرودگاه گرگان است كه سایر گردشگران می‌توانند ابتدا به این فرودگاه پرواز كرده و مابقی مسیر را به‌صورت زمینی طی كنند. كلاله در ۱۲۵ كیلومتری گرگان قرار دارد و برای رسیدن به آن باید شهرهای علی‌آباد، فاضل‌آباد، آزادشهر، مینودشت و گالیكش را پشت سر بگذارید تا بعد از دو ساعت به كلاله برسید.