ریپورتاژ آگهی
گنتینگ هایلند، مالزی

گنتینگ هایلند، مالزی

جنتینگ هایلند (Genting Highlands) مكانی مجهز و جالب توجه می باشد كه توسط كمپانی جنتینگ ساخته شده است. این منطقه بر بالای یكی از كوه های رشته كوه تیتی وانگ سا (Titiwangsa) به ارتفاع 1860 متر و در مرز بین شهرهای پاهانگ و سیلانگور از كشور مالزی واقع شده است.
  • 1401/03/17
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در مرز بین شهرهای پاهانگ و سیلانگور از كشور مالزی واقع شده است.
تلفن : 66059000-021

جنتینگ هایلند، مالزی-DCctvfAyRR

جنتینگ هایلند (Genting Highlands) مكانی مجهز و جالب توجه می باشد كه توسط كمپانی جنتینگ ساخته شده است. این منطقه بر بالای یكی از كوه های رشته كوه تیتی وانگ سا (Titiwangsa) به ارتفاع 1860 متر و در مرز بین شهرهای پاهانگ و سیلانگور از كشور مالزی واقع شده است. این جاذبه توسط كمپانی جنتینگ مالزی اداره می شود كه سرپرست امور هتل و اقامتگاه زنجیره ای آوانا (Awana) نیز می باشد. می توانید در عرض 1 ساعت از كوالالامپور با ماشین به این منطقه برسید و یا از تله كابین Genting Skyway كه حدود 3.38 كیلومتر طول دارد استفاده كنید. در زمان افتتاح، این تله كابین سریعترین سیستم تله كابین جهان و طولانی ترین سیستم تله كابین در جنوب شرقی آسیا بوده است.

 

جنتینگ هایلند، مالزی-nEtvc8iLhj

جنتینگ هایلند، مالزی-KClzpsaLFc

اگر به دنبال جایی هستید كه مدتی را در آرامش استراحت كنید، بهتر است به این منطقه سفر نكنید مخصوصا در فصل شلوغ چراكه این ارتفاعات مملو است از توریست های بیشمار سنگاپوری و ازدحام جمعیت زیادی دارد. در اینجا صف های طولانی در لابی هتل ها بسیار عادی است بنابراین نباید انتظار داشته باشید كه سرویس دهی آنها عالی باشد.
شخصی به نام تان سیری لیمگو تونگ درطی یك سفر تجاری به ارتفاعات كامرون در سال 1964 ایده ی ساخت چنین مكانی در نزدیكی كوالالامپور را در ذهن پروراند. بنابراین پس از مطالعه ی نقشه ی كوالالامپور، محل استقرار آن را نیز تعیین نمود كه در 55 كیلومتری این شهر مستقر می شد. و برای این كار تصمیم گرفت ناحیه ای دور افتاده در درون جنگل های بكر و استوایی مالزی را تغییر شكل داده و آنرا به مقصدی توریستی تبدیل كند. در 27 آوریل سال 1965، شركتی خصوصی به نام Genting Highlands به منظور پیشبرد این طرح تاسیس شد و چند سال بعد، تان سیری لیم توانست مالكیت 49 كیلومتر مربع از زمین های شهر پاهانگ و 11 كیلومتر مربع از شهر سیلانگور را بدست آورد و سرانجام پس از مذاكراتی طولانی، موفق شد مالكیت مطلق این زمین ها را از مسئولین دولتی این شهرها بگیرد.
در آگست سال 1965 یك گروه فنی و مهندسی مسئول انجام این پروژه ی غول پیكر شد كه حدود 4 سال به طول می انجامید و در مارچ 1969 سنگ بنای آن توسط نخست وزیر مالزی نهاده شد. در سال 1971 اولین هتل این پروژه كامل شد كه امروزه هتل Theme Park نامیده می شود. همچنین این پروژه در حالی صورت پذیرفت كه مسئولین تلاش می كردند آسیب وارده به طبیعت زیبا و دست نخورده ی منطقه را به حداقل برسانند. امروزه ارتفاعات جنتینگ شامل 6 هتل به نام های ماكسیمز، هتل جنتینگ، هتل هایلندز، ریزورت هتل، هتل Theme Park و هتل First World به همراه 2 آپارتمان به نام های ریا و كایانگان (Kayangan) می باشد كه با افتتاح تله كابین Genting Skyway به طول 3.38 كیلومتر در سال 1997، اینجا به یكی از مجهزترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل شد.

جنتینگ هایلند، مالزی-2VdAK5iI1g

جنتینگ هایلند، مالزی-jMGYHLLH0V

جنتینگ هایلند، مالزی-xmfim8dBPZ
جنتینگ پارك های جنگلی و آبی فراوانی دارد. هتل First World Plaza باید اولین انتخاب شما برای خرید و غذا خوردن باشد. هتل های دیگری نیز هستند كه از هتل های ارزان قیمت تا هتل های 5 ستاره را شامل می شوند مانند جنتینگ (5ستاره) –هایلندز (Highlands) (5ستاره) –Resort (4ستاره) –First World (3ستاره) – و Theme Park (3ستاره). مبلمان اكثر این هتل ها كهنه و قدیمی هستند و نیازمند بازسازی می باشند (با عكس هایی كه این هتل ها در سایت های اینترنتی خود قرار می دهند گمراه نشوید!) این اتاق ها سیستم گرمایشی نیز ندارند و شب ها بسیار سرد هستند مخصوصا در روزهای بارانی.

جنتینگ هایلند، مالزی-2XEVGzCJJh

جنتینگ هایلند، مالزی-ADS0VbM1vt
در جنتینگ، پارك های متنوعی وجود دارد كه حتی خانواده ها را جذب می كند. پارك های سرباز و سرپوشیده با استخرهای آب گرم و سرد نیز وجود دارند. پارك های هوای آزاد شامل 20 نوع ترن هوایی مناسب حال خانواده ها می باشد مانند Corkscrew، Flying Dragon و Cyclone. سواری های آرام تر دیگری نیز هستند مانند مونوریل، ترن هوایی كوچك، Tea Cup و Jumbo كه برای بچه ها مناسب است. پارك سرپوشیده و زیبای First World Plaza نیز ارائه دهنده ی 6 تفرجگاه به سبك 6 كشور فرانسه، انگلستان، ایتالیا، آمریكا، سوئیس و مالزی می باشد. این پلاژ همچنین اولین تله كابین رایگان آسیا را ارائه می دهد.
ساعات كاری: تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 6 عصر و آخر هفته ها 8 صبح تا 8 عصر ترن های پارك های سرباز و سرپوشیده همه روزه از 8 صبح تا 12 نیمه شب باز هستند.
دسترسی به مركز تفریحی جنتینگ كمی دشوار است زیرا باید در صف طولانی اتوبوس و تله كابین معطل شوید و بازگشت به هتل نیز نیازمند پرداخت مبلغ زیادی به تاكسی ها می باشد. مركز گلف كه در این ناحیه قرار دارد، اتاق های گران تری ارائه می دهد و زمین های بازی گلف شرایط چندان مناسبی ندارد.

جنتینگ هایلند، مالزی-g5sAEeLTrv

جنتینگ هایلند، مالزی-EOAdNalPJ1

جنتینگ هایلند، مالزی-rcPw2L0lEz
هتل Seri Malaysia كه در Gohtong Jaya مستقر شده، با مركز جنتینگ فاصله زیادی دارد اما محیطی آرام و دلپذیر دارد و ایستگاه های ماشین های سریع السیر آن بسیار نزدیك است و به راحتی به جنتینگ می رسید.
غذاهای جنتینگ نیز تقریبا گران تر از جاهای دیگر شهر می باشند. غذاهای محلی، غربی و فست فود (مك دونالد، KFC، Burger King و Mary Brown) همگی در دسترس هستند. و اكثرا آمادگی پذیرایی از مسافرین مسلمان را دارند. كافه تریای این ناحیه توسط هتل جنتینگ اداره می شود و غذاهای محلی را از صبح تا شب ارائه می دهد. می توانید از بوفه استفاده كنید و یا غذا سفارش دهید. برنج و مرغ Hainanese كه در اینجا سرو می شود بهترین نوع غذایی است كه در جنتینگ خواهید یافت و غذای سبك هندی Fish Head Curry نیز ارزش امتحان كردن را دارد.

جنتینگ هایلند، مالزی-gy38efGfZX

جنتینگ هایلند، مالزی-mG93kfMKcn

جنتینگ هایلند، مالزی-qjPWcao9WE

جنتینگ هایلند، مالزی-us9dUYI5X6
سفره خانه ی Canteen Station Highland كه 24 ساعت شبانه روز مشغول به كار است، در كنار هتل Theme Park قرار گرفته. این سفره خانه معمولا به كارمندان منطقه، رانندگان تاكسی و اتوبوس سرویس دهی می كند اما توریست هایی هم می بینید كه در آن مشغول صرف غذا هستند. غذاهای محلی خوشمزه و ارزانی نیز همچون nasi lemak، roti canai، kueh، نودل های سرخ شده و برنج به همراه سبزیجات مختلف در آن سرو می شوند.

جنتینگ هایلند، مالزی-gZgeCLO5vQ

جنتینگ هایلند، مالزی-74z7BJwl56
دهكده ی غذای پنانگ (Penang Food Village) در هیچ كجای مالزی قابل توجه نخواهد بود اما در جنتینگ جزو بهترین رستوران ها است زیرا قیمت های مناسبی دارد، جمعیت زیادی در آن نیست و دود سیگار در آن وجود ندارد. غذای آن نیز بسیار خوش مزه است، نودل انگور سیاه را مخصوصا امتحان كنید.

جنتینگ هایلند، مالزی-rfB8jvfx6Y
غذاخوری زیتون (Olive) كه در لابی هتل جنتینگ قرار گرفته، طراحی هنری مدرنی دارد و با رنگ های زیتونی و گرم خود، احساس خوشایندی به انسان می دهد. غذاهای شرقی این رستوران تجملاتی است و رائحه و سبكی دارد كه با مواد اولیه و مزه های كلاسیك ادغام شده است. تكه های گوشت، غذاهای دریایی، سالادها، پیتزاها، دسرهای خوشمزه و نوشیدنی های فوق العاده ای در اینجا سرو می شود. بیفتك آب دار و خوشمزه ی Wagyu نیز جزو منوی مخصوص است.