ریپورتاژ آگهی
جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی

جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی

كوش‌آداسی با دیدنی‌های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌های كاج كناره‌ی دریا، برای خود ترك‌ها هم شهری ییلاقی و تفریحی به حساب می‌آید
  • 1401/03/17
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در استان دنیزلی قرار دارد
تلفن : 66059000-021

جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی-FnYe36rblg
 كوش‌آداسی با دیدنی‌های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌های كاج كناره‌ی دریا، برای خود ترك‌ها هم شهری ییلاقی و تفریحی به حساب می‌آید. تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی، باعث شده سفر به كوش‌آداسی، هر موقع سال، جذابیت‌های خودش را داشته باشد؛ ولی با تمام این‌ها، بهار این شهر با وجود گل‌های كاغذی رنگارنگ و دریای آرام و خیابان‌های گل‌كاری‌شده، چیز دیگری است.
كوش‌آداسی فرودگاه ندارد، ولی رفتن به آن‌جا از طریق فرودگاه ازمیر، كه در هشتادكیلومتری شهر واقع شده، امكان‌پذیر است.
كوش‌آداسی، به سواحل شنی و صخره‌ایش معروف است. یكی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسكی روی آب  است.

جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی-LXyykQ99PI
 آدالند  پارك آبی كوش‌آداسی یكی از بزرگ‌ترین پارك‌های آبی اروپاست و دنیایی از بازی‌های آبی را در خودش دارد

جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی-tM02sJCWLM
 پاموك كاله ( پاموك قلعه ):  پاموك كاله یا قصر پنبه ای با teraverten های سفید، آبهای گرم و شهرهای آنتیك، یك مركز بسیار مهم گردشگری بوده كه در استان دنیزلی قرار دارد و می توان از طریق جاده زمینی به پاموك كاله كه در 18 كیلومتری دنیزلی قرار دارد رفت و آمد نمود.ودر نزدیكی بودروم و كوش آداسی واقع است

جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی-dyO8mOAXZF
جزیره‌ی كبوتر هم جزیره‌ی كوچكی است كه با یك جاده‌ی باریك به شهر وصل می‌شود؛ در فصل مهاجرت پرندگان، خانه‌ی پرنده‌ها می‌شود و یك‌جورهایی سمبل كوش‌آداسی است؛ ساحلی دنج و خلوت دارد و برای آدم‌هایی كه دنبال آرامش هستند و می‌خواهند دور از هیجان باشند، جای زیبایی است.

جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی-vPfU2FuapW

جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی-UEIsm2adVV
افه‌سوس یكی از جاهایی كه هر سال مسافران زیادی را به كوش‌آداسی می‌كشاند، تور افه‌سوس است. افه‌سوس، بازمانده‌های شهری است چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی كه بین ازمیر و كوش‌آداسی قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممكن است. تور از صبح تا بعدازظهر طول می‌كشد و ناهار را هم در یكی از رستوران‌های محلی صرف می‌كنند. قبل از رسیدن به افه‌سوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد كه حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است، می‌توانید روی دیوارهای بیرون خانه، شمع روشن كنید یا از چشمه‌ی آرزوها بنوشید و آرزو كنید. بعد از آن شهر زیبای افه‌سوس است با ستون‌های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه‌های شهر. كوه‌های شمال افه‌سوس، جایی است كه می‌گویند اصحاب‌كهف توی غاری در دامنه‌ی كوه نزدیك به دویست سال خوابیده بودند.

جاذبه های گردشگری شهر كوش آداسی-1uzknSPnAT