ریپورتاژ آگهی
مكانهای دیدنی دبی

مكانهای دیدنی دبی

دبی از شهرهای مهم امارات متحده عربی می باشد. دبی یكی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد
  • 1401/03/16
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : دبی -دبی
تلفن : 66059000-021

مكانهای دیدنی دبی-oD0phO6WG8

آشنایی با دیدنی های دبی

دبی از شهرهای مهم امارات متحده عربی می باشد. دبی یكی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد. در ادامه شما را با مكانهای دیدنی و جالب شهر دبی آشنا می كنیم.

دبی به خاطر جاذبه های دیدنی مانند برج خلیفه (بلندترین ساختمان جهان) و مراكز خرید كه با آكواریوم  و پیست های اسكی داخل سالن كامل می شوند ، مشهور است. اما این شهر دارای نكات برجسته فرهنگی و كارهای زیادی برای انجام دادن است.

1. از منظره مشهور شهر دبی در برج خلیفه دیدن كنید

مكانهای دیدنی دبی-4WsjHhlYmr

بنای برجسته و مهمترین جاذبه گردشگری دبی برج خلیفه است كه با ارتفاع 829.8 متر بلندترین ساختمان در جهان و مشهورترین مكان دیدنی این شهر است.

برای بیشتر بازدیدكنندگان ، رفتن به عرشه در طبقه 124 در اینجا یك كار ضروری است. مناظر سراسر شهر از این منظره حیرت انگیز هستند.

برج خلیفه در چهارم ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح گردید. این برج در خیابان شیخ زاید در دبی قرار دارد و دارای بخش‌هایی با كاربردهای تفریحی، مسكونی، تجاری و اداری می‌ باشد و بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌ است.

گل صحرایی اصلی ‌ترین ایده‌ ی طراحی برج دبی را به معماران آن داده ‌است. این طراحی نه تنها از نظر شكل فیزیكی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌كند، بلكه به ساكنان هر كدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سایر واحدها می‌ دهد.

2. دبی مال بزرگترین مركز خرید

مكانهای دیدنی دبی-zQWcO6K29U

دبی مال مركز خرید برتر شهر و یكی از بهترین مكانهای شهر دبی برای خرید و سرگرمی با بچه ها می باشد. ورود به برج خلیفه و همچنین آكواریوم دبی را فراهم می كند.

همچنین اگر به دنبال گزینه های سرگرمی بیشتر هستید ، یك زمین اسكی روی یخ ، منطقه بازی و مجموعه سینما وجود دارد.

تقریباً همیشه رویدادهای خاص مانند موسیقی زنده و نمایش های مد در بازار وجود دارد. مشهورترین آنها جشنواره سالانه خرید دبی در ژانویه و فوریه و جشنواره تابستانی دبی در جولای و آگوست است.

3. تاریخچه امارات را در موزه دبی كشف كنید

مكانهای دیدنی دبی-WICxJiYJOF

موزه عالی دبی در قلعه الفاهیدی واقع شده است كه در سال 1787 برای دفاع از شهر دبی ساخته شده است. دیوارهای قلعه از بلوك های مرجانی سنتی ساخته شده و همراه با آهك نگه داشته شده اند. طبقه فوقانی توسط تیرهای چوبی پشتیبانی می شود و سقف آن از نخل ، گل و گچ ساخته شده است.

در تاریخ خود ، این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده حاكم ، مقر دولت ، پادگان و زندان عمل كرده است. در سال 1971 (و مجدداً به طور گسترده در سال 1995) مرمت شد ، اكنون موزه برتر شهر است. در ورودی یك نمایشگاه جذاب از نقشه های قدیمی امارات و دبی وجود دارد.

4. مشاهده معماری سنتی در خانه شیخ سعید آل مكتوم

مكانهای دیدنی دبی-WdDJkryjSY

خانه شیخ سعید آل مكتوم

شیخ سعید آل مكتوم از 1921 تا 1958 حاكم دبی و پدربزرگ حاكم فعلی بود. محل اقامت سابق وی به عنوان موزه ای كه نمونه بارزی از معماری عرب است ، بازسازی و مرمت شده است. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شد و تخریب شد ، اما خانه فعلی در كنار محل اصلی با درب های چوب ساج تراش خورده ، صفحه های مشبك چوبی از پنجره ها با طرح های گل و هندسه شبیه به مدل اصلی خود بازسازی شد ، سی اتاق در اطراف یك حیاط مركزی با جزئیات برج باد ساخته شده است.

در داخل آن موزه عكس ها و اسناد تاریخی دبی با بسیاری از عكس های شگفت انگیز قدیمی دبی از دوره بین 1948 و 1953 قرار دارد.

5. به میراث دریایی در نهر دبی و منطقه ال سیف بروید

مكانهای دیدنی دبی-O6RsZKqdOK

نهر دبی و منطقه ال سیف

نهر دبی این شهر را به دو شهر، شهرهای دیره از شمال و بر دبی از جنوب تقسیم می كند.

نهر یكی از عناصر تأثیرگذار در رشد این شهر بوده است ، ابتدا شهرك نشینان را برای ماهیگیری و غواصی مروارید جذب می كند.

روستاهای كوچك از 4000 سال پیش در كنار نهر بزرگ شدند ، در حالی كه دوران مدرن از دهه 1830 با استقرار قبیله بنی یاس در منطقه آغاز شد.

6. مسجد جمیرا

مكانهای دیدنی دبی-szCz2I8dY8

 مسجد جمیرا

بسیاری مسجد جمیرا را از زیباترین مساجد دبی می دانند. یك نسخه دقیق از مسجد الازهر قاهره ، كه هشت برابر مسجد آن است ، مسجد جمیرا نمونه خوبی از معماری اسلامی است. این سازه سنگی در سنت فاطمی قرون وسطایی ساخته شده است ، با دو مناره كه جزئیات ظریف را در سنگ تراشی به نمایش می گذارد. هنگام نورپردازی با نورافكن بسیار جالب توجه است 7. در جاده شیخ زاید قدم بزنید

مكانهای دیدنی دبی-7yJTgm20fl

جاده شیخ زاید

جاده شیخ زاید شاهراه اصلی است كه از منطقه تجاری مدرن در مركز شهر دبی عبور می كند. این بزرگراه عریض و هشت لاین با برج های بلند شیشه ای ، كروم و فولاد در كل طول خود پوشانده شده است. این یكی از بهترین نقاط دیدنی در زمین برای تماشای آسمان خرش های دبی است. بیشتر مراكز خرید معروف دبی در امتداد مسیر جاده واقع شده اند.

8. از یك دنیای زیر آب در آكواریوم دبی دیدن كنید

مكانهای دیدنی دبی-sbHHFgS20j

آكواریوم دبی

آكواریوم دبی ، یكی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر ، 140 گونه جانور دریایی را در مخزن معلق عظیم طبقه همكف مركز خرید دبی نگهداری می كند. جدا از منظره ای كه به رایگان از مركز خرید دبی می توانید تماشا كنید، اگر از ورودی باغ وحش زیر آب وارد شوید می توانید میان تونل های آكواریوم قدم بزنید. 

فعالیت های مختلف به شما كمك می كند تا از نزدیك به زندگی دریایی نگاه كنید. تورهای قایق كف شیشه ای (بالای مخزن) از محبوبیت خاصی برخوردارند. فعالیت های غواصی در قفس و غواصی با كوسه نیز ارائه می شود.

9. پارك آبی آكواونچر

مكانهای دیدنی دبی-6qcAxpxtoF

پارك آبی آكواونچر یا آتلانتیس

پارك آبی آكواونچر یا آتلانتیس ، مكانی عالی برای خنك شدن بعد از چند روز خرید پرشور و گشت و گذار است.  پارك آبی آكواونچر در فضایی به مساحت 17 هكتار ساخته شده است.

بزرگترین آكواریوم دبی هم در همین پارك آبی قرار دارد كه 65000 موجود دریایی را در خود جای داده است. این پارك دارای تعداد زیادی سرسره آبی صاف و مارپیچ با ارتفاع و شیب های متفاوت است كه هریك برای سلیقه ای خاص طراحی گردیده اند. این پارك همچنین دارای بلندترین سرسره جهان می باشد.

10. در باغ معجزه رنگارنگ دبی گشت و گذار كنید

مكانهای دیدنی دبی-QXD6667425

 باغ گل معجزه ، بزرگترین باغ گل جهان

دبی كه به احداث بزرگترین ساختمانها و مراكز خرید دنیا بسنده نكرده است ، بزرگترین باغ گل جهان را با مساحت 2000 متر مربع و 100 میلیون گل ایجاد كرده است.

همه چیزهایی كه می توان با گل پوشانده شده است ، از كلبه های سبك انگلیسی گرفته تا آسیاب بادی و كامیون. حتی یك نسخه برج خلیفه پوشیده با گل نیز وجود دارد.

در مسیرهای پیاده روی قدم بزنید و از گل های رنگارنگ و زیبا لذت ببرید.