ریپورتاژ آگهی
آشنایی با سواحل آنتالی

آشنایی با سواحل آنتالی

سواحل آنتالیا یكی از محبوب ترین نقاط تركیه برای تعطیلات به شمار می رود.این ساحل علاوه بر نقاط توریستی مثل رستوران های بسیار عالی،مغازه ها و ... دارای طبیعتی زیباست كه همگان را به خود جذب می كند.
  • 1401/03/16
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : آنتالیا-آنتالیا
تلفن : 66059000-021

آشنایی با سواحل آنتالی-sY16qqBlYA

سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا یكی از محبوب ترین نقاط تركیه برای تعطیلات به شمار می رود.این ساحل علاوه بر نقاط توریستی مثل رستوران های بسیار عالی،مغازه ها و ... دارای طبیعتی زیباست كه همگان را به خود جذب می كند.

آنتالیا، شهر ساحل و دریاست؛ روزهای درخشان، مثل خورشید و شب‌های آرام شبیه به مدیترانه؛ شهری با جمعیت جوان كه اولین سكونت‌گاه‌های انسانی تركیه را در خود دارد؛ شهر هیجان بازی‌های آبی و رستوران‌ها و كافه‌های سنگی.

آشنایی با سواحل آنتالی-JcS6JpUzqn

هوای آنتالیا در طول سال تغییر چندانی نمی‌كند، بیشتر روزها گرم و شرجی است. زمستان‌ها كمی خنك‌تر می‌شود و چند روزی باران می‌بارد. بهترین وقت سفر به آن‌جا، از اوایل فروردین تا اواخر آبان است كه می‌شود در دریا شنا كرد؛ به هر حال تعریف سواحل آنتالیا را همه یك باری شنیده‌اند. جز پلاژهای خصوصی هتل‌ها، دو تا ساحل عمومی هم در آنتالیا هست: یكی ساحل ماسه‌ای لارا و دیگری مجموعه‌ی كُنی‌آلتی. سواحل آنتالیا از جمله سواحلی هستند كه به داشتن پرچم آبی* معروف‌اند.

ساحل لارا كه یكی از پرطرفدارترین سواحل آنتالیاست، در شرق شهر واقع شده و بیشتر هتل‌های شهر هم توی همین منطقه هستند. در آنتالیا بهتر است نگران جای اقامت‌تان نباشید؛ در شلوغ‌ترین روزهای تعطیلات هم هتل پیدا می‌شود. هزینه‌ی اقامت در آنتالیا كلاً ارزان است، یعنی حتی لوكس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های این‌جا هم در مقایسه با مشابه‌شان در شهرهای دیگر دنیا، ارزان‌تر به نظر می‌رسند. هتل چهارستاره‌ی تر و تمیزی كه امكانات سرگرم‌كننده‌ی خوبی هم داشته باشد، برای هر شب از پنجاه شصت‌هزار تومان به بالا قیمت دارد.

آشنایی با سواحل آنتالی-2aApldh4gg

از ساحل لارا كه ده كیلومتر به سمت شرق بیایید، آبشار دودَن كوتاه را می‌بینید كه به دریا می‌ریزد و بازارچه‌ی صنایع دستی كوچكی هم در كنارش برپاست.

دومین ساحل عمومی آنتالیا، مجموعه‌ی بزرگ كُنی‌آلتی است. كنی‌آلتی را جوری ساخته‌اند كه از پیر و جوان و بزرگ كوچك، بتوانند تویش اوقات خوشی داشته باشند: یك پارك آبی هیجان‌انگیز دارد پر از وسایل و اسباب‌بازی‌های آبی، یك استخر دلفین دارد كه دلفین‌های باهوش و زیبایی در آن هنرنمایی می‌كنند، یك شهر كوچك دارد كه ماكت مینیاتوری تركیه است و می‌توان تمام دیدنی‌های تركیه را با اندازه‌ی ٢٥ برابر كوچك‌تر در آن دید، پارك جنگلی و محوطه‌ی بازی در كنار ساحل صخره‌ای و شنی‌ و رستوران‌ها و كافه‌های روبازش هم جان می‌دهد برای وقت‌گذرانی‌های طولانی.

برای رفت و آمد در شهر، می‌توانید تاكسی بگیرید كه خیلی ارزان نیست؛ گاهی چهار یا پنج برابر قیمتی است كه برای همین مسافت در ایران می‌پردازید، اما مینی‌بوس‌های خوبی دارد كه به غیر از مبدأ و مقصد، اسم ایستگاه‌های میانی را هم روی شیشه‌شان نوشته‌اند. یك تجربه‌ی جالب‌تر هم این است كه سوار تراموای قدیمی‌ای شوید كه از مركز شهر می‌گذرد و هدیه‌ی شهر نورنبرگِ آلمان به آنتالیا است؛ تراموا از موزه‌ی آنتالیا كه میراث پنج‌هزارساله‌ای از سكه‌ها و فرش‌ها و سفال‌ها را نمایش می‌دهد، شروع به حركت می‌كند و به منطقه‌ی قدیمی كاله‌ایچی می‌رسد. كاله‌ایچی، معروف است به آنتالیای قدیم و خانه‌های سنگی و چوبی‌اش با دیوارهای سنگی بلندی كه تا پائین و كنار دریا كشیده شده، محافظت می‌شود. كافه‌ها و چای‌خانه‌های كوچك كاله‌ایچی، نوشیدنی‌های طبیعی و سنتی خوش‌مزه‌ای دارد كه در كنار بندرگاه زیبای پایین قلعه با قایق‌های سفید تفریحی، حتماً خیلی می‌چسبد.

آشنایی با سواحل آنتالی-fRvTZKj7eC

آنتالیا شهر ورزش‌های دریایی مثل موج‌سواری، اسكی روی آب و قایق‌رانی است. تور رافتینگ، سوار شدن بر قایق‌های بادی و حركت بین رودخانه‌ی خروشان رافتینگ است. تور كشتی هم از مسافران با غذاها و نوشیدنی‌های مختلف و موسیقی زنده، روی دریای مدیترانه پذیرایی می‌كند. در هر دوی این تورها، توقف‌های كوتاهی هست برای این‌كه از روی صخره‌ها توی آب شیرجه بزنید و اوه بله چه هیجانی!

مركز خرید چند طبقه‌ی میگروس و بازارهای شلوغی كه از انتهای خیابان ایشیكلار شروع می‌شوند، جاهای خوبی برای خرید و گشت و گذار هستند. خیابان سنگ‌فرش ایشیكلار پر از رستوران‌‌هایی با غذاهای جورواجور است.

هر سال جشنواره‌ها و برنامه‌های زیادی در آنتالیا برگزار می‌شود، مثل جشنواره‌ی‌سینمایی پرتقال طلایی كه نزدیك به سی دوره است از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمای تجربی شناخته می‌شود و دوره‌ی قبل هم بهمن قبادی، رئیس هیأت داورانش بوده.

آشنایی با سواحل آنتالی-SgVx8ogvJM

اهالی آنتالیا میزبان‌های مهربانی هستند، مردمی آرام و اكثراً جوان كه شب‌های گرم تابستان توی تراس خانه‌هایشان شام می‌خورند و تلویزیون تماشا می‌كنند. معماری منازل مسكونی تقریباً شبیه به هم و بسیار ساده است و دیوارهای سبز و قرمز و بنفش با پنجره‌های سفید، جلوه‌ی خوبی به این آپارتمان‌ها می‌دهد.

 

آشنایی با سواحل آنتالی-TlYtiHpPUD

- تور شب تركی یا افسانه‌ی هزار و یك شب: موسیقی فولكور تركی با نمایش مراسم ازدواج در زمان عثمانی‌ها باید جالب باشد. برای رزرو این برنامه‌ها باید با آژانس‌هایی كه هتل معرفی می‌كند، هماهنگ كنید.

- آبشار دودَن بلند: در ١٤ كیلومتری شمال شرقی آنتالیاست. منظره‌اش بی‌نظیر است و می‌شود پشت آبشار راه رفت.

* پرچم آبی برای ساحل‌ها، مثل پنج‌تا ستاره می‌ماند برای هتل؛ هر وقت كه داشته باشند، یعنی با جای باكیفیتی طرف هستید. نشانه‌اش هم پرچمی به شكل زیر است كه توی ساحل می‌زنند:

 

آشنایی با سواحل آنتالی-cIbF1zepjB

آشنایی با سواحل آنتالی-TiaTkX1z8T

آشنایی با سواحل آنتالی-Qb6hz9CbwK

آشنایی با سواحل آنتالی-KiwEA8skIf

آشنایی با سواحل آنتالی-aBVrxZmQih

آشنایی با سواحل آنتالی-fJB8cRMgoF

آشنایی با سواحل آنتالی-s2rJ7yn4BC

آشنایی با سواحل آنتالی-NIBUcWiASH