ریپورتاژ آگهی
مسجدامام حسن

مسجدامام حسن

بنای مسجد امام حسن مجتبی(ع) در ۱۷ ربیع الاول ۱۳۹۲ق. شروع و در سال ۱۴۰۶ق. به پایان رسید.
  • 1400/11/11
  • استان : قم
  • شهر : قم
  • دسته : مساجد تاریخی ایران
آدرس : قم
تلفن : 66059000-021

یكی از زمینهای با فضلیت و مباركی كه شایستگی زیارت قدوم پر بركت حضرت مهدی(ع) را پیدا كرده است محل بنای مسجد شریف امام حسن مجتبی(ع) است كه در ابتدای شهرك امام حسن(ع) در كنار جاده قدیم قم تهران ساخته شده است. سالها پیش از این وقتی كه در این مكان و اطراف آن هیچ ساختمان و سكنه ای نبود و در حقیقت این منطقه بیابانی بود كه چندین كیلومتر با شهر قم فاصله داشت امام عصر(عج) به فردی به نام احمد عسكری كرمانشاهی خبر دادند كه این زمین تبدیل به مسجد خواهد شد و حتی طرح مسجد و نقشه بخشهای مختلف آن را پس از خط كشی با دست مباركشان به ایشان نشان دادند. آنچه در پی خواهد آمد شرح بنای این مسجد مبارك است.

نكاتی اخلاقی از: داستان ساخت مسجد امام حسن مجتبی (ع)

« مســجد امام حسن مجتبی (ع) » با لطف و عنایت خود حضرت ســاخته شده و مورد توجه دوستان حضرت هم هست . داستانش را آقای عســكری كه برای خودشــان در آنجا اتفاقــی افتاده در ســال چهل شمســی نقل می كنند . آقای احمد عسكری می گوینــد : من در تهران جلســه ای قرآنی داشــتم كه نوجوان ها و جوان ها در آن مجلس شــركت می كردند وهمین طور با جوان های محل آشنا بودیم .

انگیزه و چگونگی بنای مسجد امام حسن مجتبی (ع)

بنای مسجد امام حسن مجتبی(ع) در ۱۷ ربیع الاول ۱۳۹۲ق. شروع و در سال ۱۴۰۶ق. به پایان رسید. درباره انگیزه ساختن این مسجد از مرحوم حاج یدالله حبیبیان چنین نقل شده است: در یكی از سفرهای حج در مدینه به قبرستان بقیع مشرف گشتم. از دیدن وضع نامناسب آنجا و غربت و مظلومیت ائمه بقیع(ع)۲ به ویژه قبر حضرت حسن مجتبی(ع) بسیار متأثر شدم و در همان حال با خدای خود عهد كردم وقتی به قم برگشتم مسجدی به نام امام حسن مجتبی(ع) بنا نمایم. پس از آمدن به قم به این عهد خود عمل كردم و طی مراسمی با حضور شخصیتهای مذهبی كلنگ بنای مسجد را حضرت آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری به زمین زدند.

نقل می كنند مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری یك روز خطاب به مرحوم حاج یدالله رجبیان گفته بودند: جناب آقای رجبیان! برو خدا را شكر كن كه اینجا به دست تو مسجد شد. اگر تو هم اینجا را نمی ساختی بالاخره یك روزی اینجا مسجد می شد. ولی تقدیرالهی و عنایت امام زمان(ع) این بود كه اینجا به وسیله شما تأسیس شود…

 

مسجدامام حسن-XcWxG8o4uF

مسجدامام حسن-ZeUGkpxWMQ

مسجدامام حسن-OIvArVE2P3