ریپورتاژ آگهی
بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا

رفتینگ یكی از ورزش های هیجان انگیز بیرونی هست كه فقط در طبیعت انجام میشه. توی این رشته شما به شكل گروهی یا انفرادی روی قایق های بادی میشینید و در مسیر یه رودخونه كه میتونه آروم یا خروشان باشه شروع می كنید به پارو زدن و هدایت كردن قایق. هیجان سرعت، ارتفاع، خیس شدن زیر آب رودخونه و نیاز به تسلط داشتن روی قایق بادی، همه ی چیزهایی هست كه این ورزش رو جزو یكی از محبوب ترین ورزش ها می كنه.
  • 1401/03/11
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : نپال - نپال
تلفن : 66059000-021

 رفتینگ یكی از ورزش های هیجان انگیز بیرونی هست كه فقط در طبیعت انجام میشه. توی این رشته شما به شكل گروهی یا انفرادی روی قایق های بادی میشینید و در مسیر یه رودخونه كه میتونه آروم یا خروشان باشه شروع می كنید به پارو زدن و هدایت كردن قایق. هیجان سرعت، ارتفاع، خیس شدن زیر آب رودخونه و نیاز به تسلط داشتن روی قایق بادی، همه ی چیزهایی هست كه این ورزش رو جزو یكی از محبوب ترین ورزش ها می كنه.
جلیقه های نجاتتون رو تنتون كنین، كلاهاتون رو محكم كنین، شما رو به بزرگترین و خشن ترین رودخونه های قایق سواری و رفتینگ می بریم. امروز میخوایم ۱۰ تا از بهترین رودخونه های رفتینگ كه تجربه این ورزش هیجان انگیز رو فراموش نشدنی می كنن بهتون معرفی كنیم.
رودخونه ی سان كسی، نپال
سان كسی در لغت به معنای رود خانه ای از طلا ست. سرچشمه ی این رود در نزدیكی كوه شیشاپانگما در تبت هست و ادامه ی مسیرش رو در هیمالیا طی می كنه. این رود خونه شرق نپال رو آبرسانی میكنه و خودش هم به مدت ۵ ماه از یخچال ها تغذیه میشه، كه همین مقدرا آب زیاد قابلیت رفتینگ رو به این رودخونه میده. مسیری ۲۷۳ كیلومتری از دولقات تا تنگه چترا در حال قایق سواری در دره های تنگ و بر روی آب های پر تلاطم تا رسیدن به روستاهای دور افتاده نپال و كمپینگ در سواحل شنی سفید. در انتها شما می بینین كه چرا اسمش رودخونه ای از طلاست.
رفتینگ در این منطقه بین ماه های سپتامبر و ژانویه انجام میشه چون بعد از این زمان حجم آب رودخانه سه برابر میشه و دیگه قابلیت رفتینگ رو از دست میده.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-RICds3PWFq
  وقتی به این منطقه و دریاچه مگپای نزدیك میشین جنگل بی پایانی از كاج و صنوبر میبینین ومتوجه میشین كه سفر باور نكردنی ای در پیش دارین. سفری از رود مگپای و از مسیر تنگه ها. شب ها در كناره های سنگ ها یا روی ساحل این رود ها در حالیكه مشغول دیدن شفق های قطبی هستین شروع میشه، در این سفر مراقب حیوان های وحشی هم باشین، حیواناتی مثل خرس های سیاه و سفید، عقاب و گوزن شمالی كه در اون منطقه زندگی می كنن. در آخر سفرتون هم می تونین از آبشار دیدن كنین .
اوت و سپتامبر بهترین ماه ها برای قایق رانی در این رودخونه است.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-Cr7LvDbGMn
  رودخونه زامبزی، زیمبابوه/ زامبیا
امیدوارم از خیس شدن بدتون نیاد، زیر آبشار بزرگ ویكتوریا رودخونه ی زامبزی، چهارمین رودخونه طولانی آفریقا! به نظر خیلی ها رفتینگ در این رودخونه بهترین قایق سواری عمرتونه، و شمارو به نقطه جوشتون میرسونه و اتفاقات هیجان انگیز غیر منتظره ای شما رو متحیر می كنه. راستی كروكودیل هارو فراموش نكنین.
بهترین زمان برای رفتینگ در زامبزی در ماه جولای تا اواسط ماه فوریه است.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-EhYEAsgqBA
 رودخونه ی السك، ایالات متحده آمریكا / كانادا
وقتی قایق سواری رو در السك شروع كردین، تعریف جدیدی از سرما پیدا می كنین. آب یخ این رود دمایی در حدود نیم درجه سانتیگراد داره. جدا از مناظر و محیط خیلی زیبای اطراف، این رود آب خیلی خیلی زیادی رو به همراه داره و رفتینگ در این جریان آب سرعت خیلی بالایی داره و فاصله ی ۲۵۰ كیلومتری از یك منطقه بكر تا پارك ملی كولوعانه رو طی می كنه. قسمتی از این رودخونه كاملا كشنده ست و از اون قسمت با هلیكوپتر رفت و آمد می كنن. باید این رو اضافه كنم كه در این منطقه عقاب های طاس و خرس های خاكستری زیادی هم وجود داره. این رو گفتم كه فصل وجود این خرس ها دقیقا با فصل رفتینگ یكیه؟
بهترین زمان برای رفتینگ در این منطقه، ماه ژوئن.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-CytFQIxV1Q
  منطقه میدل فورك رودخونه ی سالامون، آیداهو، ایالات متحده آمریكا
رفتینگ در منطقه میدل فورك رودخونه سالامون كه طولانی ترین رودخونه ایالات متحده ست یك پكیج كامل برای این ورزش حساب میشه. رفتینگ در این منطقه می تونه ضربان قلب شمارو بالا ببره، همراه با مناظر طبیعی و حیات وحش فوق العاده و همچنین بهترین منطقه در ایالات متحده برای ماهیگیری ماهی پرنده ها. البته شش چشمه ی آب گرمی كه در امتداد این رود هست رو فراموش نكنین.
فصل قایق سواری در این منطقه از ماه مه تا سپتامبر و برای رفتینگ در این منطقه حتما باید مجوز داشته باشین .

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-6qtupFMeuz
  رودخونه ی فرانكلین، تاسمانی، استرالیا
از وقتی كه قایق وارد این رود میشه، رودخونه یه جورایی شمارو بنده ی خودش می كنه. انرژی دائمی این رود در روز و شب ادامه داره و روحیه شما با تغییرات اون عوض میشه؛ اگه هوا سرد و بارونی باشه، اوضاع حسابی بهم میریزه. زمانی كه حجم آب زیاد میشه، ترشح آدرنالین هم در بدن شما بالا مبره. وقتی هم كه در سكوت و تابش خورشید حركت می كنین همه چیز در صلح و آرامشه.
رود فرانكلین در فصل تابستان شما رو به مبارزه دعوت می كنه. بیشتر مردم سفر خودشون رو با یك قایق بادبانی در كنار آبشار سر جان به پایان می رسونن.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-9ChNgz4tbo
  ریو فیتالیفو، شیلی
اولین چیزی كه نظرتون رو در مورد این رود جلب می كنه رنگ اونه، از فیروزه (غیر عادی) روشن تا آبی مایل به خاكستری كه این تغیر رنگی به دلیل مواد معدنی موجود در اونه.
در حالیكه روز شما می تونه صرف مبارزه با آب های خروشان و ترسناك باشه، سازمان های راهنمای این رود كمپ های رویایی رو با امكاناتی مثل وعده های غذایی مناسب،حمام های گرم و… ساختن تا شما بتونید شبها استراحت كاملی داشته باشید.
رود فیتالیفو ماه دسامبر تا مارس برای رفتینگ مناسبه.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-AxdFCgXn7L
  رود كانتاهوسی، پرو
در هیچ كجا لفظ «كوه های مرتفع، رود های پست» به این خوبی قابل توصیف نبوده مگه در مورد رود كانتاهوسی كه از دره ی كانتاهوسی كه عمیق ترین دره است عبور میكنه (عمیق ترین نقطه ی این دره ۳۵۳۵ متره!) . این منطقه شامل ارتفاع های زیادی هم هست. راهی كه با ماشین ۱۲ ساعت طول می كشه به اضافه ی دو روز سفر با قاطر، البته با سختی زیادی، پاداش خوبی هم انتظار شما رو می كشه: محل كمپینگ فوق العاده زیبا، هفت روز رفتینگ و كشف ناشناخته های ویرانه های تمدن هوآری . فرهنگ و ماجراجویی، عالی نیست؟!
این سفر تنها برای با تجربه هاست. ماه های ژوئن و ژوئیه بهترین زمان برای سفر به این منطقه ست.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-kVwB1m8rMP
 رودخونه كلرادو، آریزونا، ایالات متحده آمریكا
خیلی ها اعتقاد دارن كه در آب های قهوه ای رود كلرادو رفتینگ بهتری انجام میشه. در واقع، این رود در معروف ترین حفره در زمین گراند كنیون حركت می كنه. هر سال حدود ۲۲۰۰۰ نفر از این قسمت رود كلرادو و گراند كنیون دیدن می كنن. مناظر باور نكردنی ای از تشكیلات زمین شناسی مربوط به نیم میلیارد سال پیش و قسمت بومی آمریكا بخش های مهمی برای بازدید از این منطقه ست.
زمان مناسب رفتینگ در كلرادو، از مه تا اكتبر، و سفرتون میتونه از ۱ روز تا ۱۸ روز ادامه داشته باشه. گروه های خصوصی ممكنه برای گرفتن مجوز مجبور بشن تا ۱۰ سال صبر كنن.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-ve02pVASxU
 رود نوس، ایتالیا
بودن بر روی آبهای سبز و یخ و موج های بزرگ رود نوس شما رو مطمئن می كنه كه شما به روی بهترین رود اروپا برای رفتینگ هستین. این رود در منطقه ی دولومیت، بهشتی در شمال ایتالیا واقع شده ودر مسیر زیبا و پیچ در پیچ به دره وال دو سول می رسه. نكته ی قابل توجه در مورد این رود اینه كه شما خیلی از شهرهای منطقه ها ومحل زندگی انسان ها دور نمیشین.
تابستون بهترین زمان برا رفتینگ در این روده و این رود یكی از قابل دسترس ترین رود های این لیسته.

بهترین رودخونه های رفتینگ دنیا-7tXnIVcVvS