ریپورتاژ آگهی
پارك جنگلی جوارم

پارك جنگلی جوارم

پارك جنگلی جوارم با مساحتی بالغ بر ۳۶۵ هكتار یكی از مناطق نمونه گردشگری است كه در مسیر جاده تهران ـ فیروزكوه، جایی میان شهر زیرآب و شهر شیرگاه قرار دارد
  • 1400/11/11
  • استان : مازندران
  • شهر : زیرآب
  • دسته : جنگل های ایران
آدرس : در مسیر جاده تهران ـ فیروزكوه، جایی میان شهر زیرآب و شهر شیرگاه قرار دارد
تلفن : 66059000-021

پارك جنگلی جوارم با مساحتی بالغ بر ۳۶۵ هكتار یكی از مناطق نمونه گردشگری است كه در مسیر جاده تهران ـ فیروزكوه، جایی میان شهر زیرآب و شهر شیرگاه قرار دارد. به طور دقیق تر در فاصله حدود ۶ كیلومتری شمال تا شمال غربی شهر زیراب و ۱۱ كیلومتری جنوب شهر شیرگاه و در ضلع شرقی جاده آسفالته فیروزكوه قرار دارد.

پارك‌ جنگلی جوارم كه به خاطر پوشش زیبای گیاهی دارای استعدادهای گردشگری است دارای سفره خانه سنتی، سرویس بهداشتی،‌ آلاچیق و سكوهای اسكان و محوطه بازی كودكان، ساختمان نگهبانی، جاده آسفالت و شن ریزی مناسب و سه محوطه پیك نیك، نمازخانه و فروشگاه است كه این امكانات این پارك جنگلی را آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران كرده است. همچنین باید اشاره كرد كه با نصب دكل تقویت آنتن تلفن همراه اكثر این منطقه آنتن دهی خوبی دارد.

از جمله گونه‌های جانوری رایج در این جنگل‌ها می توان به گراز، شغال، شوكا، خرگوش، گرگ، جوجه تیغی (تشی)، قرقاول، ابیا، قمری، فاخته و… اشاره كرد. كه البته شكار حیوانات و پرندگان داخل عرصه ممنوع می باشد.

از جمله گونه‌های گیاهی رایج در جنگل‌های جوارم می توان به ممرز، انجیلی، راش، كلهو، افرا، توسكا، گردو، كرات، شب، خسب، بلوط، لرگ، شیردار، توت آزاد، انجیر و نمدار و…است همچنین چشمه‌های متعدد، مناظر چشم نواز و بكر از جمله ویژگی‌های بارز جنگل جوارم هستند.

در حال حاضر جنگل جوارم از آب آشامیدنی برخوردار بوده و این امر به همراه فضای بسیار زیبای آن با ده ها جاذبه طبیعی و جاده و راه اهن زیبای سراسری عوامل بیتوته گردشگران زیادی را بویژه در فصل تابستان فراهم آورده است.

توضیحات تكمیلی برای دسترسی به پارك جنگلی جوارم سوادكوه :

به عبارتی دیگر پس از عبور از زیرآب،‌ ۶ كیلومتر كه به سمت شیرگاه بروید،‌ در سمت راست جاده به مسیر فرعی برخورد می‌كنید كه به سمت پارك جنگلی جوارم می‌رود كه این جاده به صورت كامل آسفالته است.

پارك جنگلی جوارم-ASzAhTxJnU

پارك جنگلی جوارم-2ZIyYJ3BpB
پارك جنگلی جوارم با مساحتی بالغ بر ۳۶۵ هكتار، یكی از مناطق نمونه گردشگری و جاهای دیدنی سوادكوه است كه در مسیر جاده تهران ـ فیروزكوه، میان شهر زیرآب و شهر شیرگاه قرار دارد. به طور دقیق‌تر این پارك در فاصله حدود ۶ كیلومتری شمال تا شمال غربی شهر زیرآب و ۱۱ كیلومتری جنوب شهر شیرگاه، در ضلع شرقی جاده آسفالته فیروزكوه واقع شده است. پارك‌ جنگلی جوارم كه به خاطر پوشش زیبای گیاهی از مقاصد گردشگری در این منطقه به شمار می‌رود، دارای سفره‌خانه سنتی، سرویس بهداشتی،‌ آلاچیق و سكوهای اسكان، محوطه بازی كودكان، ساختمان نگهبانی، جاده آسفالت و محوطه پیك‌نیك، نمازخانه و فروشگاه است.

پارك جنگلی جوارم-mJQENDD9s3

پارك جنگلی جوارم-RC6OY9Wmss