ریپورتاژ آگهی
مالزی كشوری كه باید دید !

مالزی كشوری كه باید دید !

جزیره ساحلی «صباح» در مالزی، از نظر وسعت، دومین ایالت این كشور است كه 2 میلیون نفر جمعیت و سه گروه قومی بزرگ و 32 قومیت فرهنگی دارد.
  • 1401/03/10
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : مالزی -مالزی
تلفن : 66059000-021

 جزیره ساحلی «صباح» در مالزی، از نظر وسعت، دومین ایالت این كشور است كه 2 میلیون نفر جمعیت و سه گروه قومی بزرگ و 32 قومیت فرهنگی دارد.
این جزیره رویایی، آمیخته ای از آب های صاف، شن های نرم و جنگل های استوایی است. صباح روزگاری در تملك سلطان برونئی بوده و مدتی به اجاره یك فرد آمریكائی و سپس یك فرد انگلیسی به نام دنت درآمد.
این جزیره، بعد از جنگ جهانی دوم و اعلام استقلال مالزی به این كشور پیوست و امروزه یكی از پتانسیل های بزرگ گردشگری در مالزی است و بسیاری از گردشگران از آن به عنوان مالدیو مالزی یاد می كنند.
جزیره صباح با آب های دریای چین جنوبی در غرب و دریاهای سولو و سلبز در شرق احاطه شده است. مركز آن شهر كوتا كینبالو دارای اقامتگاه های لوكسی همانند شانگری و سوترا است. هر دو اقامتگاه مشرف به مناظر خارق العاده دریای چین جنوبی و پارك تونكو عبدالرحمن هستند.

مالزی كشوری كه باید دید !-Qijvs6Zkkt
 هتل سوترا اقامتگاه رویایی
 هتل 5 ستاره و لوكس سوتراختربور یكی از زیباترین و آرامش بخش ترین محل های اقامت در جزیره صباح است. شما در این هتل می توانید كلیه تسهیلات تفریحی از جمله میدان گلف و چشمه های آب گرم را در اختیار داشته باشید. مركز ماساژ هتل یكی از دل انگیزترین مراكز ماساژ دنیا است.
در شب هایی كه در هتل سوترا اقامت دارید می توانید از موزیك زنده و موسیقی با میزهای پر از شمع و گل بهره مند شوید. این هتل خود یكی از جاذبه های گردشگری است كه اقامتگاه های ساحلی ویژه ای برای عروس خانم ها و آقا دامادها دارد و به این دلیل به عنوان اقامتگاه ماه عسل شناخته شده است.
همسرایی امواج، پرندگان، گیاهان
در هتل سوترا با طلوع آفتاب می توانید از پنجره محل اقامت خود، از منظره زیبای دریا و كشتی های سفید كه در ساحل لنگر انداخته اند لذت ببرید. رو به رو در آسمان ها صدای پرندگان به گوش می رسد و اطراف پر از گاهان سبز استوایی است. یكی از مراكز تفریحی كه در جزیره صباح وجود دارد ساحل های شنی و دریای آرام آن است كه می توان انواع بازی های آّی مانند بناناسواری، قایق سواری، غواصی، جت اسكی، بالن سواری و... را در آن تجربه كرد. برای رفتن به این ساحل های شنی می توانید با قایق های گردشگری كه كنار ساحل سوترا لنگر انداخته اند؛ در عرض یك ربع به مكان موردنظر برسید.

مالزی كشوری كه باید دید !-cMCUgpfcYZ
 پلیس اختصاصی برای گردشگران
نكته مهمی كه در مالزی دیده می شود، وجود پلیس اختصاصی برای گردشگران است. پلیس توریسم از ساعت 8 صبح تا 12 شب در كیوسك های مشخص و سطح شهر تردد دارد. پلیس توریسم به زبان انگلیسی مسلط هستند (البته در مالزی اگر انگلیسی بلد باشید می توانید با اكثر مردم ارتباط برقرار كنید) آنها گردشگران را راهنمایی می كنند و به ایشان نقشه می دهند.
با وجود این پلیس ها، توریست ها احساس امنیت بیشتری دارند. نكته جالب دیگر در فرودگاه های مالزی این است كه در تمام آنها غرفه هایی برای ارائه بروشورها و كاتالوگ های نقاط دیدنی مالزی به زبان انگلیسی وجود دارد. به شما پیشنهاد می كنم از این بروشورها غافل نشوید چون زیباترین نقاط دیدنی مالزی را در آنها پیدا می كنید.
تنوع در خوراكی های حلال
بعد از بازی های آبی می توانید از غذاهای دریایی كه به صورت تازه و در رستوران های چوبی دریایی طبخ می شوند، استفاده كنید. البته پیشنهاد می كنم برای صرف غذا از رستوران های بین المللی مثل مرغ سوخاری و همبرگر استفاده كنید. البته با توجه به این كه غذاهای مالزی اغلب حلال هستند شما برای صرف غذای حلال مشكل ندارید ولی غذاهای محلی به رغم گرانی قیمتشان و این كه اغلب غذاهای دریایی و حتی میگوها، به اندازه كف دست هستند؛ به خاطر طبخ خاصی كه دارند، با مذاق ما سازگار نیستند.

مالزی كشوری كه باید دید !-45vIPSRhmL
در این منطقه، یك موزه از حشرات و باغ گیاه شناسی در منطقه مرتفع «كوتاكنیابالو» كه در آن از قارچ های سمی تا گیاهان گوشت خوار هستند؛ وجود دارد. در باغ وحش كوتاكنیابالو نیز حیوانات جالب و دیدنی مانند میمون های خرطوم دار دیده می شوند. چشمه های آب گرم، غارهای گومامتونگ و جاذبه های دیگر صباح را به عنوان یكی از زیباترین نقاط حاره ای در آورده است.
مالزی كشوری كه باید دید
در پایان این سفرنامه باز حرف اول خود را تكرار می كنم؛ «مالزی را ببینید». كشوری كه باور كرده با گردشگری می تواند بالاترین درآمد را نصیب خود كند و سهمش را در این بازار افزایش دهد.