ریپورتاژ آگهی
جاذبه‌های گردشگری روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه

گردشگران به دفعات از سراسر جهان به روسیه سفر می كنند تا از جاذبه های گردشگری روسیه دیدن نمایند
  • 1401/03/09
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در شمال اوراسیا
تلفن : 66059000-021
گردشگران به دفعات از سراسر جهان به روسیه سفر می كنند تا از جاذبه های گردشگری روسیه دیدن نمایند.

روسیه پهناورترین كشور جهان است كه در شمال اوراسیا قرار دارد زمستان‌های روسیه طاقت فرسا و به شدت سرد است به طوری كه در مسكو هوا به 50- یا 60- درجه سانتی‌گراد می‌رسد ولی باز هم در این فصل علاقه‌مندان به گردشگری برای لذت از برف و سرما دل را به دریا می زنند و در رستوران‌ها و كافی شاپ‌های مسكو و اطراف به تماشای بارش برف می نشینند.
فصل بهار هم خیلی انتخاب مناسبی برای سفر به روسیه نیست چرا كه در این فصل برف‌ها شروع به آب شدن می‌كنند و مشكلات فراوانی برای رفت و آمد در خیابان‌ها ایجاد می‌كنند.
مرداد ماه و  شهریورماه گرم‌ ترین فصول روسیه هستند و بهترین فصل برای برگزاری تورروسیه می باشد زمان مناسب برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری روسیه است .
معرفی جاذبه های گردشگری روسیه:
از جاذبه گردشگری روسیه كاخ كرملین می باشد:
كاخ كرملین یادگار‌های سیاست ، سلطنت ، كمونسیم و دمكراسی در روسیه را در بر دارد. در این كاخ بود كه ناپلئون در آن نشست و سوختن مسكو را تماشا كرد؛  لنین دیكتاتوری كارگری را به راه انداخت؛ خروشچف جنگ سرد كرد و یلتسین از روسیه نوین سخن گفت. موزه كاخ كرملین میراث به جا مانده از این وقایع تاریخی-سیاسی را برای شما به نمایش می‌گذارد.

جاذبه‌های گردشگری روسیه-GjfMQQ8p7J

 جاذبه های گردشگری روسیه، كاخ كرملین
مجسمه یادبود مادر میهن روسیه و مامیف كورگن یكی دیگر از جاذبه های گردشگری روسیه است:
این مجسمه غول‌آسا در اواخر دهه 50 میلادی به یادبود كشته ‌شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شد. نام این مجسمه به عنوان بلندترین تندیس یادبود در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسیده‌است. زن نماد روسیه بعد از مجسمه آزادی با اختلاف 85 متر بلندترین بنای یادبود دنیاست یكی از مناطق دیدنی روسیه به شمار میرود.
مامیف كورگن (MamayevKurgan) یادگار جنگ استالینگراد است و یادبود‌های سربازانی را كه كشته شدند در بر دارد.
مجسمه مامیف كورگن در كنار مجسمه مادر روسیه كه شمشیری را در دست دارد قرار گرفته است.

جاذبه‌های گردشگری روسیه-HPAXbRnvhC

 مجسمه یادبود مادر میهن روسیه بلندترین تندیس یادبود در گینس ثبت شده است
یكی از بهترین جاذبه های دیدنی روسیه كاخ پترگوف سن پترزبورگ است:
كاخ پترگوف یكی از دیدنیهای سن پترزبورگ در حومه شهر سن پترزبورگ و در كنار خلیج فنلاند یكی از زیباترین مجموعه های دنیا است. پتر كبیر در سال 1711 شروع به احداث قصر به سبك كاخ ورسای فرانسه نمود.
پتر كبیر فواره ها را بسیار دوست داشت و به جهت اینكه موقعیت مكانی پترگوف در نزدیكی خلیج فنلاند واقع شده است، امكان ساختن فواره در این محل زیاد بود. پترگوف از دو پارك بالا و پایین تشكیل شده است و مساحت كلی آن 117 هكتار است.
در این مكان 150 فواره و 5 آب نمای بزرگ به صورت آبشار وجود دارد. این فواره ها در زمان پتر كبیر با جریان آب طبیعی و با استفاده از اختلاف سطح كار می كردند و تا به امروز نیز همان گونه به كار خود ادامه می دهند.
در این مجموعه كلیسا، آشپزخانه، حمام خانواده تزار و ده ها بنای دیگر موجود است. رو به روی قصر بزرگ مجموعه فواره های سامسون قرار گرفته است كه به مناسبت پیروزی ارتش روسیه بر كشور سوئد احداث شده است.
مجموعه پترگوف، نگین سن پترزبورگ از طریق زمینی و دریایی با سن پترزبورگ ارتباط دارد كه سفر دریایی لحظات بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان می آورد؛ كاخ پترگوف یكی از برترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ و جاذبه های دیدنی روسیه به شمار می رود.

 

جاذبه‌های گردشگری روسیه-0y43a2KYPL

كاخ پترگوف یكی از زیباترین جاذبه های گردشگری روسیه است
كلیسای جامع سن باسیل از مناطق دیدنی روسیه به شمار می رود:
كلیسای جامع سن باسیل واقع در میدان سرخ بی شك بنایی بی همتاست. هشت كلیسا با گنبد های افسانه ای و رنگارنگ، دور تا دور كلیسای چادری شكل مركزی حلقه زده اند.در سال 1552 همزمان با پیروزی نیروهای روسیه به فرماندهی ایوان مخوف بر تاتارها در جبهه شرقی، ساخت این كلیسا به افتخار این پیروزی آغاز شد در آن زمان تزار دستور ساخت این بنا را داد كه برای ساخت آن مجربترین معماران دنیا گرد هم آمدند و این بنای عظیم را ساختند و پس از اتمام كار تزار آنها را به خوبی تشویق كرد و از آنها پرسید كه آیا می توانند بنایی مانند آن را دوباره بسازند كه معماران كه خوشحال شدند گفتند بله می توانیم. تزار دستور داد كه چشمان تمامی آنها را در بیاورند تا هرگز دیگر نتوانند بنایی مانند آن را بسازند و آن بنا همیشه یگانه باقی بماند. هر ساله جشن های ملی و روز سال نو و مراسم رسمی كشوری در محوطه این كلیسا یا همان كرملین برگزار می شود.

جاذبه‌های گردشگری روسیه-Nd5CilulIj