ریپورتاژ آگهی
هفت پل از زیباترین پل های جهان

هفت پل از زیباترین پل های جهان

معماری نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌كند؛ باعث ایجاد هویت و فضا می‌شود و با كمك این هنر است كه می‌توانیم شهری را از شهر دیگر تشخیص دهیم. معمارها همه چیز را به شكل متفاوتی می‌بینند و سعی می‌كنند ایده های خود را در سازه های مختلف به منصه ظهور برسانند.
  • 1401/03/09
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : ونیز-ونیز
تلفن : 66059000-021

هفت پل از زیباترین پل‌های جهان-peogutM6RB

زیباترین و بیادماندنی ترین پل‌های جهان

 معماری نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌كند؛ باعث ایجاد هویت و فضا می‌شود و با كمك این هنر است كه می‌توانیم شهری را از شهر دیگر تشخیص دهیم. معمارها همه چیز را به شكل متفاوتی می‌بینند و سعی می‌كنند ایده های خود را در سازه های مختلف به منصه ظهور برسانند.
 یكی از سازه های مهم در شهرها كه نمی‌توان آنها را نادیده گرفت پل‌ها هستند. این سازه ها علاوه بر داشتن كارایی بر زیبایی شهر می‌افزایند.
در زیر به هفت مورد از زیباترین و بیادماندنی ترین پل‌های جهان اشاره می‌كنیم.
1-پل ریالتو در ونیز

از آنجا كه ونیز روی آب بنا شده بنابراین نمی‌توان این شهر را بدون پل‌هایش تصور كرد. قایق‌های گاندولا در همه جای این شهر دیده می‌شوند و می‌توان هنگام قایق سواری از مناظر زیبای ونیز استفاده كرد. پل ریالتو را نمی‌توان نادیده گرفت چرا كه نمای خارق العاده آن برای همیشه در ذهن بیننده باقی خواهد ماند.

هفت پل از زیباترین پل‌های جهان-JD5vggqhWs

یكی از زیباترین پل های جهان، پل ریالتو در ونیز است كه چشم هر بیننده ای را به خود جلب می كند
2- پل برج در لندن

لندن پر از اماكن چشم نواز است كه همگی ارزش دیدن را دارند. پل برج به خاطر كلیسا، صومعه و دیگر بناهای تاریخی كه در خود جای داده معروف است. لندن شهری است كه روی رودخانه‌ها بنا شده و به همین دلیل در این شهر پلهای زیادی وجود دارد. مردم لندن به ویژه به پل برج افتخار می‌كنند چرا كه این پل نماد آشكار لندن مربوط به دوران ملكه ویكتوریا است.

هفت پل از زیباترین پل‌های جهان-yrh14nWzue

 یكی از زیبا ترین پل های جهان، پل برج در لندن است
3- پل هلیكس در سنگاپور

سنگاپور همیشه به معماری و شهرسازی مدرن خود افتخار كرده است. یكی از سازه هایی كه حتما در سنگاپور باید از آن دیدن كرد پل هلیكس است كه از فولاد و شیشه ساخته شده است. این بنا هم در روز و هم در شب با نورپردازی آبی شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

هفت پل از زیباترین پل‌های جهان-OLxqNHVIcf

 پل هلیكس در سنگاپور یكی از زیباترین پل های جهان كه از فولاد و شیشه ساخته شده است

4-پل "پون دو گار" روی رود گاردون در فرانسه

فرانسه كشور محبوب آن دسته از افرادی است كه به تاریخ علاقه دارند. در فرانسه قلعه ها و بناهای بی نظیری را مشاهده خواهید كرد كه در هیچ جای دیگری وجود ندارد. رود گاردون به خاطر وجود پل منحصربفرد پون دو گار معروف است. این اثر باستانی بیش از 2000 سال قبل توسط رومیان ساخته شده است. 

هفت پل از زیباترین پل‌های جهان-doQXfcROgJ

 پل  «پون دو گار» در فرانسه یكی از پل های زیبای جهان است كه توسط رومیان ساخته شده است
5- پل بروكلین در نیویورك

نیویورك همیشه چیزی برای غافلگیر كردن گردشگران دارد. این شهر به دلیل داشتن پل بروكلین معروف است. این پل توسط توسط جان روبلینگ ساخته شده است. 15 سال طول كشید تا روبلینگ رویای خود را به واقعیت تبدیل كرد و شورای شهر نیویورك سرانجام اجازه استفاده از آن را صادر كرد. طولانی ترین پل معلق جهان ساخته شد ولی عمر طراح آن كفاف نداد و وی قبل از اینكه كار ساخت و ساز تمام شود، درگذشت. كار ساخت این پل سپس توسط واشنگتن پس روبلینگ ادامه یافت و در نهایت امیلی همسر واشنگتن كار را به پایان رساند.

هفت پل از زیباترین پل‌های جهان-ys14zEGmjU

 6-  پل پنت وچیو در فلورانس

هر گردشگری كه به فلورانس ایتالیا سفر كند به هیچ وجه نباید پل زیبای پنت وچیو روی رود آرنو را از دست بدهد. این پل یك بنای فوق العاده برای گردشگران خواهد بود چرا كه می‌توان تعداد زیادی مغازه چرم فروشی و اقلام لوكس و جواهرات را در آنجا پیدا كرد. در فلورانس این فرصت را خواهید داشت كه از یك شهر افسانه ای و طعم واقعی غذاهای ایتالیایی لذت ببرید.

هفت پل از زیباترین پل‌های جهان-opU9ukErfd

پل پنت وچیو در فلورانس، یك بنای فوق العاده برای گردشگران می باشد

  7- پل گلدن گیت(دروازه طلایی) در سانفرانسیسكو

این پل از سال 1937 نماد شهر سانفرانسیسكو بوده است. احداث این پل 30 میلیون دلار هزینه داشته است. این سازه هر ساله عكاسان زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌كند و با رنگ قرمزش به سادگی قابل تشخیص است.   

هفت پل از زیباترین پل‌های جهان-Cf09ssfxHG

پل گلدن گیت در سانفرانسیسكو یكی از زیباترین پل های جهان كه عكاسان را به سوی خود جذب میكند

این فهرست با این هفت پل تكمیل نمی‌شود و قطعا پلهای زیاد دیگری در جهان هستند كه سزاوار قرار گرفتن در این لیست هستند. طراحان همیشه عاشق رقابت هستند و پل های زیادی در جهان هستند كه باید آنها را تحسین كرد. بار دیگری كه به یك كشور خارجی سفر كردید به پلهای آنجا توجه كنید. برخی پلها علاوه بر داشتن كارایی بسیار زیبا هستند.