ریپورتاژ آگهی
آسان و كم هزینه به تركیه سفر كنید!

آسان و كم هزینه به تركیه سفر كنید!

همیشه نیازی نیست برای یك سفر خارجی هزینه گران قیمت تورهای هوایی را به جان بخرید. اگر علاقه زیادی دارید كه غیر از ارمنستان، نخجوان و آذربایجان سفر خارجی رازان قیمت دیگری را تجربه كنید، ما به شما سفر به شهرهای توریستی شرق تركیه را پیشنهاد می دهیم
  • 1401/03/09
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تركیه - تركیه
تلفن : 66059000-021

همیشه نیازی نیست برای یك سفر خارجی هزینه گران قیمت تورهای هوایی را به جان بخرید. اگر علاقه زیادی دارید كه غیر از ارمنستان، نخجوان و آذربایجان سفر خارجی رازان قیمت دیگری را تجربه كنید، ما به شما سفر به شهرهای توریستی شرق تركیه را پیشنهاد می دهیم. البته در این سفر زمینی دیگر باید قید رسیدن به استانبول را بزنید چرا كه از مرز تركیه تا استانبول باید بالا 2950 كیلومتر رانندگی كنید. پیشنهاد ما برای سفر زمینی به تركیه شهر توریستی ارزروم است كه فاصله زیادی هم با مرز ایران ندارد. اما چطور باید به ارزروم سفر كرد؟

آسان و كم هزینه به تركیه سفر كنید!-VdAeXcjr91

معروف ترین مرز ایران- تركیه مرز بازرگان است
از چه مرزی برویم؟
معروف ترین مرز ایران- تركیه مرز بازرگان است. اگر قصد سفر به شهرهای شمالی مانند ترابوزان، آنكارا، ارزروم و ازمیر داشته باشید مرز بازرگان مسیری ایده آل برای شما خواهدبود. البته به دلیل عبور نكردن اتوبوس از مرز رازی، اتوبوس هایی كه از مسیر تبریز به قصد ورود به تركیه را دارند از مرز بازرگان تردد می كنند. مرز بازرگان از تبریز 290 كیلومتر فاصله دارد و جاده آن هم مناسب است.
 در شهر بازرگان قبل از وارد شدن به گمرك می توانید باك خودرو را پر كنید. ساختمان پایانه مرزی به دلیل اینكه در ارتفاع بالاتری از شهر بازرگان است به خوبی ار دور مشخص است. موقع ورود برگه كاپوتاژ را به متصدی مربوطه نشان دهید و وارد گمرك شوید. توصیه همیشگی به مسافران این است كه از قبول هرگونه بسته، محموله و باكس سیگار یا پیشنهاد انتقال مسافر به آن سوی مرز خودداری كنید
در آن سوی مرز چه خبر است؟
جاده های مرز ایران تا ارزروم در چند سال گذشته یا لكه گیری های آسفالت جاده ها وضعیت بهتری پیدا كرده و این موضوع شایعاتی كه جاده های آن سوی مرز را ناامن توصیف می كنند، رد می كند. شهر ارزروم بزرگ ترین شهر شرق تركیه است. این شهر 280 كیلومتر بعد از بازرگان و در راه آنكارا و استانبول قرار دارد. آب و هوای این شهر در زمستان سرد و برفی و تابستان خنك است.

آسان و كم هزینه به تركیه سفر كنید!-taRgwlWaMe

شهر ارزروم روی شیب تند چند تپه ساخته شده
متوسط دمای هوا در زمستان 11- درجه است كه گاهی تا 30- درجه همراه با بارش برف سنگین هم می رسد. در ارتفاعات جنوب این شهر پیست اسكی مهشور پالان دوكن قرار دارد كه امكانات مناسب اسكی در آن فراهم است. امكانات تله اسكی و اجاره لوازم اسكی و كلاس های آموزش اسكی در فصل زمستان رونق زیادی دارد. پیست اسكی ارزروم 15كیلومتر طول دارد. كلمه ارزروم در زبان پارسی به معنی سرزمین رومیان است. جمعیت این شهر حدود 400 هزار نفر است.در شهر ارزروم به چه جاهایی سر بزنید؟
شهر ارزروم روی شیب تند چند تپه ساخته شده. شیب شهر برعكس تهران از جنوب به شمال است. در شهر ارزروم برعكس شهرهای كوچك تركیه خبری از خیابان های سنگفرش نیست و همه خیابان ها آسفالت هستند. فروشگاه میگروس و كارفور در خیابان ایستگاه راه آهن شعبه دارند. خیابان اصلی شهر، خیابان جمهوریت با پهنای نه چندان زیاد است. دستبندها، گردنبندها، سنجاق های سینه، گل آویز و تسبیح ساخته شده از سنگ از صنایع دستی شهر ارزروم است. دانشگاه آتاتورك ارزروم با 42 هزار دانشجو جزو بزرگ ترین دانشگاه های تركیه است. 

آسان و كم هزینه به تركیه سفر كنید!-oL2VeisjhK

شهر ارزروم بزرگ ترین شهر شرق تركیه است
چطور از ارزروم به استانبول بروید؟
ایستگاه راه آهن ارزروم انتهایی ترین ایستگاه شرق تركیه است و این شهر را به شهرهای غربی تركیه متصل می كند. هر روز ساعت 8:35 صبح قطار از استانبول به سوی ارزروم حركت می كند و در آنكارا، اسكی شه، سیواس و ارزنجان توقف دارد. علاوه بر این، قطار روزانه از آنكارا به سمت ارزروم حركت می كند كه این قطارها راحت تر هستند. قطارهای سریع السیر بین استانبول- آنكارا و آنكارا- قونیه با سرعت 250 كیلومتر در ساعت در ماه های گذشته راه اندازی شده اند.
هتل های شهر ارزروم چطور هستند؟
هتل های این شهر با اتاق های مجلل هتل های استانبول متفاوت است. اما اتاق دونفره شبی 120 دلار است. این هتل در خارج شهر و در بلندی های پالاندوكن واقع شده و مركز اسكی ارزروم است و تا مركز شهر حدود 5 كیلومتر فاصله دارد. هتل های لوكس ارزروم در این منطقه قرار دارند. یك هتل 5 ستاره به نام پولیت رنسانس با قیمت با شبی 180 دلار برای اتاق دونفره و 3 هتل 4 ستاره، به نام های دمان هتل، اسكی لوژو پالن هتل در این ناحیه قرار دارند.