ریپورتاژ آگهی
خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر

با زندگی پراسترس و فشاری كه این روزها داریم، گه‌گاه تلاش می‌كنیم با تغییر دادن برخی چیزها راه فراری از این شرایط پیدا كنیم. سفر به مكان‌های جدید و ناشناخته هم یكی از این راه حل‌هاست. اما باید مراقب بود این تغییر حال و هوا به قیمت جان‌مان تمام نشود!
  • 1401/03/09
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در شمال غرب هندوراس
تلفن : 66059000-021

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-M9PMW7FepU
ناامن ترین شهرهای جهان برای سفر

با زندگی پراسترس و فشاری كه این روزها داریم، گه‌گاه تلاش می‌كنیم با تغییر دادن برخی چیزها راه فراری از این شرایط پیدا كنیم. سفر به مكان‌های جدید و ناشناخته هم یكی از این راه حل‌هاست. اما باید مراقب بود این تغییر حال و هوا به قیمت جان‌مان تمام نشود!
طبیعی است برای هر سفر از حدود یك ماه پیش برنامه‌ریزی و مقصد را مشخص كنیم؛ از دیدگاه دیگر مسافران هتل مدنظرمان مطلع شویم، قیمت‌ها را بررسی كنیم و... در این میان امنیت مقصد سفر هم از فاكتورهای مهمی است كه مسلما روی تصمیم ما اثر می‌گذارد.
طی سال‌های اخیر جنگ عراق، سوریه، یمن و ظهور پدیده تروریستی داعش آنچنان امنیت منطقه را لكه‌دار كرده كه نام این كشورها و بعضا همسایه‌های كم شانس آنها در فهرست قرمز سفارت‌ها قرار گرفته است.
 این نوع ناامنی‌ها كه تاثیر مستقیمی بر كاهش گردشگران آن كشورها دارد را می‌توان موقتی دانست. در مقایسه با این نوع از ناامنی، مناطق و شهرهایی هستند كه به دلایلی طولانی مدت‌تر به مسافران خارجی توصیه نمی‌شوند و اگر هم گردشگران بر تصمیم خود اصرار داشته باشند، حفظ جان و مال آنها بر عهده خودشان خواهد بود.اگر قصد سفر خارجی دارید پس از خواندن این گزارش، برای رزرو بلیت سفر به این شهرها دوباره فكر كنید.
«سن پدرو سولا» ، هندوراس

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-rpAMZDeWvx

  سن پدرو سولا به عنوان یكی از خطرناكترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود
شهر «سن پدرو سولا» در شمال غرب هندوراس واقع است و حدود 60 كیلومتری جنوب «پوئرتو كورتز» در حاشیه دریای كارائیب است. آب وهوای این شهر گرمسیری و دلچسب است و در طول سال دمای بالایی دارد. دیدنی‌های بسیاری همچون موزه انسان شناسی و تاریخ، افلاك‌نمای كودكان و پارك مركزی در این شهر وجود دارند. خیابان «رینگ» منطقه محبوب گردشگران است كه هتل‌ها، مراكز خرید، بانك‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای در آن قرار دارند.
باهمه این اوصاف، سن پدرو سولا به عنوان یكی از خطرناكترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود. در سال 2011 از هر 100 هزار شهروند این شهر 159 نفر خودكشی كردند. این آمار برای سومین سال متوالی سن پدرو را از «سیوداد خوارس» مكزیك كه لقب خطرناك‌ترین منطقه روی زمین را یدك می‌كشید، جلو انداخت.
گزارشات نشان می‌دهد این شهر مركز قتل و جنایت دنیاست، چرا كه روزانه سه نفر در آن كشته می‌شوند. شرایط وقتی بدتر می‌شود كه بدانید قتل تنها مساله‌ای نیست كه باید نگرانش باشید! فعالیت‌های مافیایی در این شهر آنقدر گسترده است كه قاچاق مواد مخدر و اعضای بدن انسان در آن براحتی انجام می‌شود. وقتی این همه سلاح در شهر پخش است، این آمار بالای قتل و جنایت چندان تعجبی ندارد.

«كاراكاس»، ونزوئلا

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-jmaiYeZUVt

كاراكاس یكی از پایتخت‌های جهان است كه درصد جرم و جنایت در آن بسیار بالاست

اگرچه كاراكاس هم در منطقه گرمسیری واقع شده، اما درجه هوایش به نسبت دیگر مناطق ساحلی مناسب‌تر است. كاراكاس همچون آكوپولكو شهرت بین‌المللی ندارد، اما مقصد شگفت‌انگیزی برای سفر به حساب می‌آید. وجود جاذبه‌های مذهبی و تاریخی فراوانی همچون «كلیسای سن فرانسیسكو» باعث می‌شود سفر به آن به گردشگران مذهبی توصیه شود.
اسقف اعظم كاراكاس در كلیسای جامع این شهر اسكان دارد و مسجد «شیخ ابراهیم الابراهیم» كه لقب دومین مسجد بزرگ آمریكای لاتین را یدك می‌كشد، در همین شهر قرار دارد.
اما فریب ظاهر مذهبی این منطقه را نخورید، براساس آمار به دست آمده كاراكاس یكی از پایتخت‌های جهان است كه درصد جرم و جنایت در آن بسیار بالاست. بیشتر قتل‌ها و جنایت‌های خشونت‌آمیز این شهر بدون رسیدگی و نتیجه قانونی باقی می‌مانند.
شهرهای همسایه كاراكاس هم از این خطرها بی‌نصیب نیستند و به همین دلیل است كه به مسافران توصیه می‌شود به تنهایی، مخصوصا در شب پا به این منطقه نگذارند. دعواهای خیابانی و سرقت مسلحانه بیشترین جرم‌هایی هستند كه در این ناحیه اتفاق می‌افتند.

«آكاپولكو»، مكزیك

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-ySYo9v9w4Q

آكاپولكو یكی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مكزیك است

صنعت گردشگری دهه‌هاست مهم‌ترین منبع درآمد این شهر مكزیكی است. زندگی در تمام ساعات شبانه‌روز در آكاپولكو در جریان است. مسافران در حاشیه ساحل، بارها و كافه‌های شبانه پذیرایی می‌شوند و از موسیقی تكنو و راك لذت می‌برند. آنها كه به دنبال تجربه‌های هیجان‌انگیز هستند هم می‌توانند بانجی جامپینگ را امتحان كنند.
آكاپولكو یكی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مكزیك است كه در اوج شكوفایی‌اش در دهه 1950 پذیرای ستاره‌های هالیوودی و میلیونرهای معروف بوده است. اما امروزه گردشگران این شهر با مشكلات جدی مواجه می‌شوند؛ نیروهای فاسد پلیس آكوپولكو مسافران را به حبس، تهدید كرده و از آنها اخاذی می‌كنند.
اجساد مرده‌ها در نقاط مختلف شهر سرگردانند و اگر در زمان و مكان نادرست قرار بگیرید، هیچ كس نمی‌تواند تضمین كند شما هم به آن سرنوشت دچار نشوید.
«تگوسیگالپا»، هندوراس

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-VeOdvhCSXP

 هندوراس بالاترین درصد قتل در جهان را داراست

تگوسیگالپا در منطقه‌ای كوهستانی و در یك دره واقع شده و سطح همواره كمی دارد. كلیسای جامع «متروپولتین»، كاخ سابق ریاست جمهوری كه حالا دیگر موزه شده، كلیسای «باكره سویاپا» و سالن تئاتر«مانوئل بونیلا» از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آیند .
 این شهر كه تاریخی 400 ساله را پشت سر گذاشته، 14 موزه دارد كه بیشترشان حوالی مركز تاریخی آن واقع هستند اما اجازه ندهید این زیبایی‌ها و جاذبه‌ها روی ذهن‌تان تاثیر بگذارد چون هندوراس بالاترین درصد قتل در جهان را داراست.
در سال 2010 درصد قتل استان «فرانسیسكو مورازان» 83/2 درصد و این رقم در سطح ملی 86 درصد بود. یك سال پیش از آن 246 فقره مرگ در اثر تصادف با موتورسیكلت در این شهر گزارش شد كه بیشتر قربانیان آنها پیاده‌روها و دوچرخه سواران بودند.
علاوه بر این، فقر شدید خشونت روزافزونی را در این منطقه گسترش داده است. واقعیت این است كه فساد بیداد می‌كند و مافیای موجود به بدتر شدن اوضاع كمك می‌كند. در یك كلام، میهمان‌نوازی و خطرناكی تگوسیگالپا به یك اندازه شهرت دارد. توصیه می‌شود بلیط خود به این مقصد را لغو كنید و به فكر جایی باشید كه سفر كردن به آن حداقل خطر جانی نداشته باشد.

«هاوانا»، كوبا

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-VwldbdwWGa

 هاوانا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر كوبا است كه جرم و جنایت حضور دائمی در فضای این شهر دارد
هاوانا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر كوبا و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر در منطقه كارائیب است. این شهر مركز دولت كوبا، محل قرارگیری بسیاری از وزارتخانه‌ها، دفتر اصلی مراكز تجاری و بیش از 90 دفتر دیپلماتیك است. پایتخت كوبا سالانه بیش از یك میلیون گردشگر بین‌المللی را به خود جذب می‌كند، با این حال جرم و جنایت حضور دائمی در فضای این شهر دارد.
گرچه دولت كوبا آمار دقیقی از جنایت‌ها در هاوانا را منتشر نمی‌كند، روشن است كه قاچاق مواد مخدر بسیار رایج است. مقصد بیشتر این مواد، ایالات متحده آمریكا است. به این خاطر كه كوبا سابق كشوری سوسیالیست بوده، فقر یكی از فاكتورهای پررنگ زندگی مردم آن است.
رشوه از جرم‌های بسیار فراگیر در این كشور است، حتی در سیستم سلامت. نوازندگان برای این كه بتوانند در مناطق توریستی هنرنمایی كنند و درآمدی كسب كنند، باید باج بدهند و رشوه بپردازند. هاوانا كه مهم‌ترین شهر توریستی كوباست، به اندازه مكان‌هایی كه تاكنون به آنها اشاره كردیم خطرناك نیست، البته اگر پای‌تان را فراتر مناطق توصیه شده نگذارید.

«ماسیو»، برزیل 

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-Tp8NFbfvaS

 ماسیو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایالت ساحلی «آلاگواس» برزیل است كه جزو شهر خطرناك جهان میباشد

ماسیو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایالت ساحلی «آلاگواس» برزیل است. آب وهوای این منطقه با رطوبت تقریبا بالا و هوای موسمی، بسیار خاص است اما دمای هوا هیچ وقت خیلی بالا نمی‌رود و خبری از بادهای مداوم نیست. برای گذران تعطیلات، ماسیو با شن‌های سفید سواحل، دریای سبز و آبی رنگ و آب‌های شفافش مقصد بسیار دلپذیری است اما آنچه خیلی از مسافران در مورد این ایالت نمی‌دانند این است كه نام آن در فهرست 14 شهر خطرناك جهان ذكر شده است.
آمارها حاكی از آن است كه در ازای هر 100 هزار نفر 135 فقره قتل در این شهر رخ می‌دهد و همین موضوع آن را در فهرست خطرناك‌ترین شهرهای جهان بالاتر از ریو دوژانیروی برزیل قرار داده است.
«دیترویت»، آمریكا   

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-yuvZEvXb8c

دیترویت ششمین رتبه در فهرست جرم‌های خشونت‌بار در شهرهای آمریكا دارد
اگر می‌خواهید به همراه خانواده به یك پیكنیك یك روزه بروید، دیترویت اصلا پیشنهاد خوبی نیست. طبق آمارگیری كه در سال 2005 انجام شد، دیترویت ششمین رتبه در فهرست جرم‌های خشونت‌بار در شهرهای آمریكا دارد. تقریبا دوسوم قتل‌هایی كه سال 2011 در ایالت میشیگان انجام شد، در این شهر رخ داده بود. گرچه آمار جرم و جنایت در سال 2008 دیترویت تا 11 درصد كاهش پیدا كرد، جایگاه این شهر در میانگین سالانه كشور تغییری پیدا نكرد.
بر هیچ كس پوشیده نیست كه مسافران دیترویت باید با محافظه كاری راهی این سفر شوند. با وجود این كه آمار جنایت در این شهر آمریكایی رو به كاهش است، هنوز هم سفر به آن توصیه نمی‌شود.

«كی‌یف»، اوكراین      

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-GxOTlpZFng
كی‌یف هشتمین شهر بزرگ اروپا و پایتخت اوكراین است. این شهر مركز صنعتی، علمی، آموزشی و فرهنگی اروپای شرقی محسوب می‌شود. علاوه بر وجود بناهای تاریخی مشهور و مراكز آموزش معتبر در كی‌یف، این شهر سیستم فراساختاری سطح بالایی دارد كه سیستم حمل و نقل پیشرفته، نمونه‌ای از آن است.
 از آنجا كه كی‌یف نزدیك دریا نیست، به صورت بالقوه مكان محبوبی برای گردشگران به حساب نمی‌آید، اما از سال 2005 كه صدور ویزای اوكراین برای اعضای كشورهای عضو اتحادیه اروپا رایگان شد، وضعیت تغییر كرد و كی‌یف شاهد رشد چشمگیر ورود مسافران خارجی شد.
اما اوكراین هنوز طعم لذت شكوفایی صنعت گردشگری را نچشیده، نامش وارد فهرست مقاصد خطرناك جهان شد. ناآرامی‌های سیاسی و اعتراضات شهروندی كی‌یف در سال‌های اخیر، عامل اصلی به خطر افتادن وضعیت گردشگری كشور شد. رییس جمهور اوكراین خواهان ارتباط دوستانه با روس‌هاست، ولی مردم كشورش طالب پیوستن به اتحادیه اروپا هستند. سفر به كی‌یف از نظر مالی هزینه زیادی ندارد، اما ممكن است به قیمت جان‌تان تمام شود!

«قاهره»، مصر    

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-6f7buvLeCv

به دلیل ناآرامی‌ها و اعتراضات سیاسی، امنیت مسافران در قاهره تضمین شده نیست

بیشتر بخش‌های این كشور آفریقایی بیابانی است. طی سال‌ها قاهره یكی از جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران بود. به دلیل دمای همیشه بالای این شهر و نزدیكی آن به اقیانوس، زمستان بهترین فصل توریستی آن به حساب می‌آید. اهرام ثلاثه هم كه گنج بزرگ این منطقه محسوب می‌شود. اما متاسفانه نام قاهره هم در اثر نابسامانی‌های سال‌های اخیر در فهرست خطرناك‌ترین شهرهای جهان وارد شده است.
 ناآرامی‌ها و اعتراضات سیاسی در كاهش آمار ورود گردشگران به این شهر نقش پررنگی داشته است. اقدامات تروریستی، بمب‌گذاری‌ها و تظاهرات مردمی سال‌های گذشته آن چنان امنیت این شهر را نشانه رفته كه نام قاهره حتی در فهرست سیاه برخی كشورها ذكر شده و این به معنای این است كه امنیت مسافران به هیچ عنوان در این شهر تضمین شده نیست.
«نوئوو لاردو»، مكزیك      

خطرناك ترن شهرهای جهان برای سفر-xZWA2PVcuz

شهر مرزی نوئوو لاردو قلمرو جنگی بین قاچاق‌چیان مواد مخدر محسوب می‌شود
این شهر مكزیكی با سه پل بین‌المللی و یك پل راه آهن به لاردو و تگزاس متصل است. شهر مرزی نوئوو لاردو قلمرو جنگی بین قاچاق‌چیان مواد مخدر محسوب می‌شود. این منطقه نقش راهروی انتقال مواد مخدر و منفجره را بازی می‌كند.
اتحادیه قاچاقچیان این ناحیه، در آمریكا و مكزیك بسیار فعال هستند و گزارش شده از سال 2006 نزدیك به شش هزار نفر طی اعمال خشونت‌آمیز حاصل از این تجارت غیرقانونی جان خود را از دست دادند.
اما این تنها خطری نیست كه توریست‌ها را تهدید می‌كند؛ سرقت اتوموبیل، آدم‌ربایی و دزدی دیگر جرم‌های رایج در این منطقه هستند. به همین دلیل است كه دولت‌ها گردشگران را از سفر به این شهر بر حذر می‌دارند. با این حال اگر تصمیم به این سفر گرفتید، سعی كنید تمام ساعات روز و شب هشیاری خود را حفظ كنید.