ریپورتاژ آگهی
آشنایی با بهترین جزایر مالزی

آشنایی با بهترین جزایر مالزی

مالزی كشوری واقع در جنوب شرق آسیا است كه برای بسیاری از جزایر عجیب و غریب و سواحل خیره كننده، جنگل‌های انبوه مناطق گرمسیری و فرهنگ‌های مختلف شناخته شده است. تعداد زیادی از این جزایر در حال حاضر به خاطر آب‌هایی شفاف و صخره‌های مرجانی رنگارنگ مقصد محبوب غواصی هستند.
  • 1401/03/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در جنوب شرق آسیا
تلفن : 66059000-021

مالزی كشوری واقع در جنوب شرق آسیا است كه برای بسیاری از جزایر عجیب و غریب و سواحل خیره كننده، جنگل‌های انبوه مناطق گرمسیری و فرهنگ‌های مختلف شناخته شده است. تعداد زیادی از این جزایر در حال حاضر به خاطر آب‌هایی شفاف و صخره‌های مرجانی رنگارنگ مقصد محبوب غواصی هستند. با این حال جزایر مالزی فقط در مورد سواحل و غواصی نیستند. تجربه‌های خیلی بیشتری مانند دیدن روستاهای استعماری، معابد زیبا، اقامتگاه‌های تفریحی پر جنب و جوش و فعالیت‌های ماجراجویانه در این‌جا وجود دارد. اطلاعات بیشتر در مورد بهترین جزایر مالزی را در زیر پیدا خواهید كرد.

لنكاوی
لنكاوی بهترین و شناخته شده‌ترین مقصد برای تعطیلات در مالزی است. این مجمع الجزایر از ۹۹ جزیره در نزدیك به مرز تایلند در دریای آندامان تشكیل شده است. تا كنون بزرگترین جزیره eponymous با جمعیت حدود ۶۵۰۰۰ نفر بوده است، جزیره مسكونی دیگر در این نزدیكی توبا است. با وجود بسیاری از مناظر متنوع آن از سواحل، كوه‌ها، جنگل انبوه و تالاب‌های مانگرو، لنكاوی برای گردشگران جاذبه‌های كسترده‌ای را فراهم می‌آورد. فعالیت‌های محبوب در اینجا سوار شدن بر ماشین كابلی برای رفتن به Gungung Mat Chinchang و راه رفتن در سراسر پل آسمان برای دیدن مناظر باور نكردنی در سراسر تایلند. در نزدیكی قله لنكاوی Gungung Raya قرار دارد كه شامل یك هتل تفریحی، رستوران و برج مراقب پر زرق و برق در قله آن است. جاذبه‌های اینجا بسیار فراوانند، مانند مزرعه برنج Laman Padi، آكواریوم های داخلی در دنیای زیر آب و روستای مشرقی كه در آن بازدید كنندگان می‌توانند از جلوه فرهنگی، تماشای افسونگری مار و فیل سواری لذت ببرند.

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-uwQx0mD300

لنكاوی بهترین و شناخته شده‌ترین مقصد برای تعطیلات در مالزی است

جزایر پرهنتیان
جزایر پرهنتیان در سواحل شمال شرقی مالزی واقع شده است كه از مرز تایلندی چندان دور نیست. این جزایر یكی از بهترین مكان‌ها برای مسافران با بودجه‌ی كم است. .دو جزیره اصلی پرهنتیان بسار (پرهنتیان بزرگ) و پرهنتیان كسیل ( پرهنتیان كوچك) هستند. آنها دارای برخی از زیبا ترین سواحل مالزی و محل غواصی عالی با تعداد زیادی از محل‌های اقامت ارزان‌قیمت است. بازدید كنندگان همچنین می‌توانند به اكتشاف جنگل‌های استوایی كه بسیاری از زمین‌های جزیره را پوشش می‌دهد بپردازند.

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-wnqlqrYsQG

جزایر پرهنتیان در سواحل شمال شرقی مالزی واقع شده است

جزیره تیامون
جزیره تیامون (Pulau Tioman) توسط بسیاری به عنوان یكی از زیباترین جزایر جهان در نظر گرفته شده است. تیامون برای محل فیلم برداری فیلم “جنوب اقیانوس آرام ” در سال ۱۹۵۸ استفاده شده است. اگرچه این جزیره یكی از توسعه یافته‌ترین جزایر مالزی است اما هنوز بسیاری از زیبایی‌های طبیعی و حیات وحش و تنوع خود مانند بزمجه راحفظ كرده است. از آنجا تیامون توسط صخره‌های مرجانی احاطه شده است، این جزیره به یك نقطه داغ برای غواصی است. گردشگران همچنین می‌توانند در اینجا جنگل نوردی، لذت بردن از شنا در زیر آبشارها، بازدید از مزرعه لاك پشت و تجربه فرهنگ بومی در روستای سنتی در ساحل جوارا را تجربه كنند.

    

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-RHSc8qeN5E

جزیره تیامون توسط بسیاری به عنوان یكی از زیباترین جزایر جهان در نظر گرفته شده است

 جزیره ردانگ
جزیره ردانگ (Redang) یكی از بزرگ‌ترین جزایر واقع در سواحل شرقی مالزی است كه برای سواحل شن سفید پودری و آب‌های آبی‌رنگ روشن آن محبوب است. اطراف صخره‌های مرجانی جایگاه گونه‌های مختلفی مانند ماهی نمو، نوزاد كوسه و عروس دریایی است كه جزیره ردانگ را مقصد محبوبی برای غواصی ساخته است. بازدید كنندگان مایل به غواصی و شنا در اینجا هیچ كمبودی برای تجهیزات نخواهند داشت. همچنین چندین مسیر پیاده روی برای جنگل پیمایی وجود دارد.     

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-Tkk99d5eu6

 جزیره ردانگ یكی از بزرگ‌ترین جزایر واقع در سواحل شرقی مالزی است

 جزیره مابول
جزیره مابول (Pulau Mabul) یك جزیره كوچك در سواحل جنوب شرقی صباح است كه شامل سواحل زیبا از درختان نارگیل، شن نرم سفید و آب فیروزه‌ای است، جزیره مابول یكی از بهترین مقاصد در جهان و برای غواصی كف دریا است. جزیره مابول همچنین یكی از ذخایر متمركز در جهان از زندگی كوچك دریایی است كه شامل انواع گونه‌های قورباغه‌ماهی، عقرب‌ماهیان، سپیداج، ماهی مركب، گاوماهیان و حلزون صدف‌دار است. بازدیدكنندگان در اینجا به راحتی می‌توانند در اطراف جزیره برای كشف جاذبه‌هایی مانند روستاهای مرسوم با كلبه كاهگلی به گردش بپردازند.   

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-WTKtEZWOgf

 جزیره مابول یك جزیره كوچك در سواحل جنوب شرقی صباح است

جزیره سیپادان
جزیره سیپادان (Sipadan) در سواحل شرقی از مالزی بورنئو واقع شده است كه در بین غواصان حرفه‌ای به عنوان یك افسانه شناخته می‌شود. منطقه پر از گونه‌های عجیب و غریب از جمله رنگین كمانی از ماهی صخره‌ای، لاك پشت‌های دریایی، كوسه سرچكشی است. اخیرا جزیره سیپادان تبدیل به یك منطقه حفاظت شده و در حال حاضر تمامی اقامتگاه‌های تفریحی در جزیره تعطیل شده‌اند. غواصی هنوز مجاز است اما غواصان در داخل و بیرون از سرزمین اصلی و جزایر دیگر از آب عبور می‌كنند. یك پایگاه عالی برای كشف جزیره سیپادان جزیره مابول است كه جایگاه تعداد زیادی هتل در سطح بالا و چند مهمانسرا است.

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-doLfYMujxu

جزیره سیپادان در سواحل شرقی از مالزی بورنئو واقع شده است

جزیره تنگول
جزیره تنگول (Pulau Tenggol) به بازدید كنندگان احساس بودن در جزیره گرمسیری خصوصی خودشان را می‌دهد. جزیره ابتدا غیر مسكونی بود، اما در حال حاضر شامل چندین هتل است . سواحل سفید و درخشان جزیره تنگول توسط جنگل‌های استوایی سبز زمردی جزیره ساخته شده است. این جزیره كوچك یك مكان ارزشمند برای ماهیگیران و غواصان است.

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-eyGTfTPpK0
جزیره تنگول به بازدید كنندگان احساس بودن در جزیره گرمسیری خصوصی خودشان را می‌دهد

 پنانگ
از لحاظ تاریخی به دلیل موقعیت مهم خود در مسیر تجارت دریایی، به عنوان مروارید شرق در نظر گرفته شده است. پنانگ یك جزیره بزرگ و رنگارنگ است كه به وسیله‌ی فرهنگ‌های گوناگون، میراث فرهنگی و غذاهای مشهور جهان شكل گرفته است. در اینجا قدم زدن و یا سوار شدن كالسكه در اطراف جورج تاون تاریخی برای دیدن ساختمان استعماری و قصرهای با شكوه آن ، معابد دوست داشتنی و هتل‌ها قابل توجه است. بازدید كنندگان فعالیت‌های زیادی مانند یك خرید عالی و تجربه آشپزی، اسب سواری در ساحل، عكاسی از مارها در معبد مار و سوار شدن در ماشین كابلی برای رفتن به تپه پنانگ را می‌توانند در این جزیره تجربه كنند.

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-BOFXcmveSW

 پنانگ یك جزیره بزرگ و رنگارنگ است كه به وسیله‌ی فرهنگ‌های گوناگون جهان شكل گرفته است

جزیره كاپاس
جزیره كاپاس (Pulau Kapas) در سواحل سرزمین اصلی مارانگ قرار گرفته است. جزیره كاپاس به معنی جزیره پنبه‌ای، نامی است كه توسط مردم محلی با توجه به سواحل سفید و نرمش به آن داده می‌شود. غواصان مختلف به دلیل آب‌های آرام و زیبا، فراوان از انواع حیات دریایی از اینجا بازدید می‌كنند.

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-od9ES4E13B

 جزیره كاپاس (Pulau Kapas) در سواحل سرزمین اصلی مارانگ قرار گرفته است

جزیره پانگكور
جزیره پانگكور (Pulau Pangkor) به معنی “جزیره زیبا” چشم‌انداز دیدنی برای فرار از جهان شلوغ را فراهم می‌كند. اكثر توریست‌ها برای فضای آرام و سواحل فوق العاده كه شامل Niphah، خلیج Teluk Belanda، Pasir Bogak و خلیج مرجانی، به بازدید پانگكور می‌روند. بازدیدكنندگان می‌توانند از جاذبه‌های گشت و گذار مانند معبد چینی فو لین كنگ ، معبد كالی عمان و بقایای یك قلعه هلندی كه پناهگاه سنگ تاریخی به نام ببرصخره‌ای لذت ببرند. فعالیت‌های اوقات فراغت در اینجا مانند قایق موزی، جت اسكی، كوه پیمایی جنگل و شنا در شب در میان پلانكتون آبی درخشان فراوانند.در كنار جزیره پانگكور جزیره كوچكتر پانگكور لائوت وجود دارد كه جایگاه یكی از تجملاتی‌ترین استراحتگاه‌ها در تمام مالزی است.

آشنایی با بهترین جزایر مالزی-sdd6Pvd3pn