ریپورتاژ آگهی
گوا ، زیباترین شهر هند

گوا ، زیباترین شهر هند

گوا یكی از مقاصد توریستی شناخته شده در هند است. مردم از دور و نزدیك برای دیدن سواحل ،فعالیت‌های هیجان‌انگیز ، مهمانی‌ها ، طبیعت و تاریخ به این شهر سفر می‌كنند گوا نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است. گوا شامل بندر گوا و شهر گوای كهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدوداً ۴۰ كیلومتری آن می‌باشد.
  • 1401/03/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در حاشیه جنوب غربی هندوستان
تلفن : 66059000-021
گوا یكی از مقاصد توریستی شناخته شده در هند است. مردم از دور و نزدیك برای دیدن سواحل ،فعالیت‌های هیجان‌انگیز ، مهمانی‌ها ، طبیعت و تاریخ به این شهر سفر می‌كنند

گوا نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است. گوا شامل بندر گوا و شهر گوای كهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدوداً ۴۰ كیلومتری آن می‌باشد.

گوا ، زیباترین شهر هند-0SvKWGdA7H

 گوا یكی از مقاصد توریستی شناخته شده در هند است
طبیعت گوا با تپه‌های بسیار سبز در كنار رودهای فراخ با كشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع‌ترین سواحل و مراكز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌كند. سواحل گوا پهناور بوده و آفتابی درخشان و زیبا دارد. ۴۵۱ سال حكومت پرتغال بر این منطقه، باعث شده كه تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشند.
 از معماری خانه ها و معابد شهر گوا گرفته تا خرده فرهنگ های مردم این منطقه تاثیر پذیرفته از فرهنگ پرتغالی هایی است كه بیش از چهار سده در این شهر حكومت می كرده اند.
اما خود این شهر شگفت و زیبا هم به بندرش شهره است. طبیعت به شدت سبز، نخل های سربرافراشته و زیبا، سواحلی آرام با مراكز تفریحی و امكانات مطلوب گردشگری با هزینه نسبتا كم از مهم ترین عواملی است كه گردشكران را تشویق می كند به منطقه گوا سفر كنند.
غذاهای گوا بسیار معروف است و مخلوطی است از غذاهای پرتغالی، جنوب هند و عربی اما به سبب حضور همیشگی گردشگران، غذاهای متنوعی در همه جای شهر در دسترس است. گوا یكی از معدود مكان های هند است كه اغلب رستوران های آن گوشت گاو هم سرو می كنند.

گوا ، زیباترین شهر هند-yw3YpAFgCW

 سواحلی آرام با مراكز تفریحی و امكانات مطلوب گردشگری، گردشكران را تشویق می كند به گوا سفر كنند
 چند مورد از مكان‌های محبوب در گوا

سواحل گوا:
خط ساحلی شنی طول و دراز گوا برای سواحل زیبایش مشهور است . در این سواحل موارد مختلفی همچون اقامت‌گاه‌های مجلل ، مهمانی‌های خوب و آرامش بسیار زیاد وجود دارد . سواحل گوا بسته به نوع تجربه‌ای كه شما می‌خواهید داشته باشید ، مناسب خواهد بود . اگر می‌خواهید ورزش‌های آبی داشته باشید سری به باگا بزنید . اگر تنهایی و آرامش را ترجیح می‌دهید ، بهتر است سفر به سواحل آگوندا یا patnem را از دست ندهید .
بازارهای گوا :
چهارشنبه بازار آنجونا هر چهارشنبه از صبح تا عصر برگزار می‌شود . این بازار تنها در طول فصل باران‌های موسمی تعطیل است . بازار آنجونا در جنوب ساحل آنجونا قرار گرفته است . این بازار می‌تواند بیشتر افراد را از سراسر گوا به خود جذب كند . بازار آنجونا در حال حاضر500 غرفه دارد كه این غرفه‌ها روز به روز در حال رشد است . شما می‌توانید مجموعه‌ی عظیمی از محصولات را در آنجا پیدا كنید اما مطمئن باشید كه چانه زدن را فراموش نمی‌كنید .بعد از یك روز خرید ، می‌توانید به سواحل آن بروید و در آنجا غروب زیبای خورشید را نظاره‌گر باشید . اگر همین بازار برای شما كافی نیست ، بازار شبانه‌ی یك شنبه‌ها و بازار شبانه‌ی مكی نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد . هر دوی این بازارها در ناحیه‌ی آرپورا باگا واقع شده‌اند. در این بازارها سرگرمی‌های مختلفی همچون موسیقی زنده و انواع غذاها وجود دارد. 

گوا ، زیباترین شهر هند-bU04zxxgqa

بازارهای گوا یكی از جاذبه های گردشگری شهر گوا میباشد
بخش لاتین:
پانجیم به خاطر وجود محله‌ی Fontainhas جالب توجه است . در سال 1984، این منطقه به عنوان میراث جهانی یونسكو ثبت شد و نام خود را از چشمه‌هایی كه در پای تپه وجود دارد گرفته است . زمانی كه از كنار ساختمان‌های رنگی و قدیمی پرتغالی عبور می‌كنید كه بازمانده‌ی آخرین قوم از پرتغالی‌ها در گوا هستند، به گذشته سفر خواهید كرد . خیابان‌ها و خطوط پیچ در پیچ، مغازه‌های عجیب و غریب، گالری‌های نقاشی، نانوایی و رستوران‌ها به آن جذابیت غیرقابل انكاری بخشیده است.گوای قدیمی :
گوای قدیمی كه زمانی پایتخت مهم و بزرگ پرتغالی‌ها بوده ، امروزه تنها تعداد انگشت شماری كلیسا و كلیسای جامع مهم دارد . این كلیسا‌ها از جمله بزرگترین كلیساها در آسیا می‌باشند . برخی از ساختمان‌ها امروزه به موزه‌های تاریخ شناسی و باستان‌شناسی تبدیل شده‌اند و مكانی عالی برای نمایش تاریخ گوا هستند .یكی از بناهای جذاب در گوای قدیمی ، صومعه و كلیسای سنت فرانسیس از آسیسی است كه در سال 1521 ساخته شده است. یكی دیگر از این بناها، كلیسای بوم عیسی مسیح می‌باشد كه شامل بقایای حفظ شده از بدن سنت فرانسیس خاویر، یك مبلغ مذهبی و قدیس حامی گوا، است . بدن این فرد هر 10 سال یكبار به نمایش عموم گذاشته می‌شود.گوای قدیمی چندان از پانجیم دور نیست.

گوا ، زیباترین شهر هند-f5fM2qCfhd

طبیعت به شدت سبز و نخل های سربرافراشته و زیبای گوا، هر گردشگری را به سوی خود حذب میكند
مزارع ادویه در گوا :
یكی دیگر از موارد برجسته در سفر به گوای هندوستان ، مزارع ادویه‌ای است كه در جنگلی انبوه در سراسر پوندا وجود دارد . آب و هوای گرمسیری گوا ، این مكان را به موقعیتی عالی برای كشت ادویه‌های مختلف تبدیل كرده است . مزارع ادویه برای بازدید همگان باز است. شما می‌توانید از یك تور راهنما استفاده كنید و از مناظر زیبا لذت برده و با یك نهار تند آن را به پایان برسانید. یكی از قدیمی‌ترین و تحسین بر انگیز ترین مزارع در گوا ،مزرعه‌ی 130 هكتاری ادویه sahakari است . این مزرعه تنها 40 دقیقه با پانجیم فاصله دارد . سایر مزارع شامل مزرعه‌ی ادویه گرمسیری، مزارع Savoi و روستای ادویه‌ی Pascol می‌باشد . اقامت و فعالیت‌های دیگری همچون فیل یا قایق سواری در بیشتر این مزارع وجود دارد . اگر شما به گیاهان دارویی و باغداری ارگانیك علاقه‌مند باشید ، بازدید از Sai Abyss Herbarium را از دست ندهید.
پناه‌گاه‌های حیات وحش گوا :
گوای هندوستان تنها محدود به كلیسا و سواحل زیبا نیست . موقعیت این منطقه در امتداد كوهستان غربی ، پناه‌گاه پرندگان و انواع مختلفی از حیوانات است و تقریبا 20 درصد از گوا شامل پناهگاه حیات وحش است . این مكان‌ها در طول سال باز هستند اگرچه ماه اكتبر تا مارس بهترین زمان برای بازدید می‌باشد .
دو پناهگاه اصلی شامل Bhagwan Mahvir و Cotigao است . اقامت گاه‌هایی كه توسط حوزه‌ی جنگل گوا فراهم شده است برای هر دو پناه گاه موجود و در دسترس می‌باشد.

گوا ، زیباترین شهر هند-xLZIwaf92X

گوا ، زیباترین شهر هند-cdjz2ZZScj

گوا ، زیباترین شهر هند-Dby7sEDcab

گوا ، زیباترین شهر هند-7Dg8wzhPFT

گوا ، زیباترین شهر هند-aakAvkv6vd

گوا ، زیباترین شهر هند-ESILzKpha4

گوا ، زیباترین شهر هند-XoeBZA6ej0