ریپورتاژ آگهی
معرفی كشور هند + جاذبه های گردشگری هند

معرفی كشور هند + جاذبه های گردشگری هند

كشور هند، یكی از پرجمعیت ترین كشورهای آسیایی است كه در بین سواحل طلایی اقیانوس هند و قله های پوشیده شده از برف رشته كوه های هیمالیا قرار گرفته است.
  • 1401/03/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : هند-هند
تلفن : 66059000-021

كشور هند، یكی از پرجمعیت ترین كشورهای آسیایی است كه در بین سواحل طلایی اقیانوس هند و قله های پوشیده شده از برف رشته كوه های هیمالیا قرار گرفته است. هند كشوی است كه به ۷۲ ملت معروف است و دلیل آن هم وجود اقوام و اهذاب گوناگونی است كه در این هند كنار هم در حال زندگی هستند.

معرفی كشور هند:

هند یا هندوستان با نام رسمی جمهوری هندوستان (هندی: भारत गणराज्य؛ تلفظ: بْهَارَتْ گَنَرَاجْیَه) كشوری در جنوب آسیا است كه پایتخت آن دهلی نو می‌باشد. هند از شمال غربی با پاكستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه‌است. همچنین هند از باختر با دریای عمان و خلیج فارس، از خاور با خلیج بنگال، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد.
هند دومین كشور پرجمعیت دنیا پس از چین به‌شمار می‌آید. بندر بمبئی (مومبائی) پرجمعیت‌ترین شهر هند است. هند بیش از سی و پنج شهر بزرگ با جمعیت بالای یك میلیون تن دارد. بمبئی، دهلی، كلكته، مدرس، بنگلور، حیدرآباد، اگرا، میسور، جی‌پور، گوا، پونا، بوپال، تریواندروم، سورات و كانپور از شهرهای مهم این كشور پهناور هستند.
هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار كهن و پرباری است كه به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون می‌باشد. در هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد. علاوه بر دو زبان هندی و انگلیسی كه در قانون اساسی این كشور زبان رسمی اعلام شده‌است، ۲۲ زبان دیگر در یك یا چند ایالت موقعیت زبان رسمی را دارند.

معرفی كشور هند + جاذبه های گردشگری هند-GEj9f0Ab9Q