ریپورتاژ آگهی
جاذبه های دیدنی وان تركیه

جاذبه های دیدنی وان تركیه

بدون شك دریاچه وان از مهمترین جاذبه های وان به شمار می رود و گردشگران زیادی فقط برای تماشای همین دریاچه راهی وان می شوند
  • 1401/03/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : وان بزرگترین شهر در شرق تركیه است كه مركز استان وان می‌باشد
تلفن : 66059000-021

بدون شك دریاچه وان از مهمترین جاذبه های وان به شمار می رود و گردشگران زیادی فقط برای تماشای همین دریاچه راهی وان می شوند. دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه تركیه است و از آب باران، رودخانه های كوچك و برف های آب شده تغذیه می شود.

شهر وان

وان بزرگترین شهر در شرق تركیه است كه مركز استان وان می‌باشد، و یكی از شهرهای تاریخی تركیه است با جمعیتی نزدیك به ۳۶۱٬۱۶۳ نفر، مردم شهر وان به زبان كردی(كرمانجی) تكلم می‌كنند.

شهر وان از شمال و غرب به دریاچه وان از شرق به كوه‌های مرتفع سیاه كوه و اِرك و از جنوب به كوه آرتوس چسبیده‌است. عمده شهرت جهانی این شهر به دلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یك چشم آبی و دیگری زردرنگ است كه به گربه وان مشهوراند.
از روستاهای قدیمی حومه شمالی وان كه هم‌اینك بخشی از شهر شده می‌توان به روستای شهباغ اشاره كرد كه منطقه‌ای با باغ‌های فراوان است.

جاذبه‌های گردشگری وان:
- قلعه وان
- دریاچه وان
- كلیسای آختامار
- آبشار مرادیه
- گربه وان

قلعه وان Van Kalesi (Castle Of Van)
قلعه وان شهر تركیه،  قلعه‌ای است بر بالای كوه‌های ساحل شرقی دریاچه وان در تركیه كه امروزه به شكل خرابه ای با ستونهای بسیار بزرگ  دیوارهای سربه فلك كشیده به یادگار مانده است. قدمت این قلعه به قرن ۹ قبل از میلاد مسیح می‌رسد. اورارتوها، این قلعه را در قرن هفتم پیش از میلاد ساخته‌اند و در گذر تاریخ، اقوام مختلفی از آن استفاده كرده‌اند؛ از جمله ارمنی‌ها، رومی‌ها، مادها، هخامنشی‌ها، ساسانی‌ها، عرب‌ها، سلجوق‌ها، عثمانی‌ها و روس‌ها.

جاذبه های دیدنی وان تركیه-OxCYtvlwqR