ریپورتاژ آگهی
رودخانه دانوب، دومین رودخانه اروپا

رودخانه دانوب، دومین رودخانه اروپا

رودخانه دانوب با ۲۸۵۰ كیلومتر دومین رود طولانی اروپا پس از ولگا است.
  • 1401/03/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : دانوب رودی است در اروپا كه از جنگل سیاه در آلمان سرچشمه می‌گیرد و در ناحیهٔ دلتای دانوب در كشور رومانی به دریای سیاه می‌ریزد
تلفن : 66059000-021

دانوب رودی است در اروپا كه از جنگل سیاه در آلمان سرچشمه می‌گیرد و در ناحیهٔ دلتای دانوب در كشور رومانی به دریای سیاه می‌ریزد. قرار داشتن ۱۲۰۰ كیلومتر از دانوب در رومانی، آن را تبدیل به طویل‌ترین رود در این كشور كرده‌است.

رودخانه دانوب:
دانوب (Danube) رودخانه‌ای ۲۸۵۰ كیلومتری است در اروپای مركزی كه از جنگل سیاه در آلمان سرچشمه می‌گیرد و در ناحیهٔ دلتای دانوب در كشور رومانی به دریای سیاه می‌ریزد. دلتای رود دانوب در اروپا، با بیش از ۳۵۰۰ كیلومتر مربع وسعت، زیست‌بوم بیش از ۳۰۰ نوع پرنده، ۱۹۰۰ گونه گیاهی و ۱۳۳ نوع ماهی است.
یكی از جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد شهر صربستان، رودخانه ی دانوب است، این رودخانه ی زیبا و پر آب در واقع از مرزهای طولانی امپراتوری رم بوده  و از كشورهای رومانی؛ مجارستان؛ صربستان؛ اتریش؛ آلمان؛ بلغارستان؛ اسلواكی؛ كرواسی؛ اوكراین و مولداوی عبور می‌كند.
دانوب دومین رود طولانی اروپا - پس از ولگا-  است. قرار داشتن ۱۲۰۰ كیلومتر از دانوب در رومانی، آن را تبدیل به طویل‌ترین رود در این كشور كرده‌است.

رودخانه دانوب، دومین رودخانه اروپا-ckZFYw9H8l