ریپورتاژ آگهی
رازهای بزرگ و جالب درباره دیوار چین

رازهای بزرگ و جالب درباره دیوار چین

دیوار چین زمانی جزء عجایب هفتگانه جهان بوده است. این اژدهای خفته در دل كوهستان روزگاران درازی را سپری كرده و ساخت آن نیز سالیان سال به طول انجامیده است.
  • 1401/03/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : چین-چین
تلفن : 66059000-021

دیوار چین زمانی جزء عجایب هفتگانه جهان بوده است. این اژدهای خفته در دل كوهستان روزگاران درازی را سپری كرده و ساخت آن نیز سالیان سال به طول انجامیده است. جالب این است كه با وجود سلاطین و امپراطوران زیادی كه بر این سرزمین حكم فرما بوده اند، این دیوار عظیم با متحمل شدن فراز و نشیب های بسیار، همچنان به قوت خود باقی مانده است. در این مطلب قصد داریم آنچه را كه در طی سالیان دراز بر این بنای تاریخی كهن گذشته است برای تان بازگو كنیم.

تاریخچه و علت ساخت دیوار چین:
زمان ساخت دیوار چین به سده پنجم تا هشتم قبل از میلاد بازمی‌گردد. حكومت وقت چین برای پیشگیری از یورش ملیت‌های شمالی هیونك هو (از نژاد

مغول و قوم هون)، برج‌های آتش برای خبررسانی یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد كرد. در دوره حكمرانی سلسله‌های بهار و پاییز و كشورهای جنگجو، میان دوك‌ها جنگ بر پا شد و كشورها با استفاده از كوه‌های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال ۲۲۱ پیش از میلاد، امپراتور چین شی هوان پس از به وحدت رساندن چین، دیوارهای دوك‌ها را به هم پیوند داد كه به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی كوه‌ها درآمد. او می‌خواست با این كار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری كند. تاریخ‌دانان چینی اعتقاد دارند كه حدود یك میلیون سرباز قادر بودند به‌طور هم‌زمان در امتداد دیوار چین مستقر شده و برای نبردهای احتمالی آماده باشند.

در این زمان طول دیوار چین به ۵۰۰۰ كیلومتر می‌رسید. در سلسله هان پس از سلسله چین طول دیوار به ۱۰ هزار كیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حكمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند.

رازهای بزرگ و جالب درباره دیوار چین-Mgps23e164