ریپورتاژ آگهی
معرفی جاذبه های گردشگری لیتوانی

معرفی جاذبه های گردشگری لیتوانی

جمهوری كوچك لیتوانی، واقع در جنوب ناحیه بالتیك به عنوان یكی از نگین های اروپا شناخته می شود و مكان‌های دیدنی و زیبای این كشور گردشگران زیادی را به خود جذب كرده است.
  • 1401/03/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : جمهوری كوچك لیتوانی، واقع در جنوب ناحیه بالتیك
تلفن : 66059000-021

جمهوری كوچك لیتوانی، واقع در جنوب ناحیه بالتیك به عنوان یكی از نگین های اروپا شناخته می شود و مكان‌های دیدنی و زیبای این كشور گردشگران زیادی را به خود جذب كرده است. لیتوانی یكی از دیدنی ترین كشور های اروپایی و البته از ارزان ترین آن ها است. این كشور همچنین جاذبه های بسیاری دارد كه در لیست میراث جهانی یونسكو به ثبت رسیده اند. در ادامه با بیتوته همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری لیتوانی آشنا شوید.

اطلاعات كلی كشور لیتوانی

پایتخت: ویلنیوس 

نوع حكومت: جمهوری 

مذهب: كاتولیك رومی (80%) ، اقلیت لوتری 

زبان رسمی:  لیتوانیایی (80%) ، روسی (9%) ، لهستانی (7%) ، بلاروسی (2%) 

واحد پول: لیتاس(Litas) 

كشور لیتوانی از نظر جغرافیایی

كشور لیتوانی با مساحت 65.200كیلومتر مربع  در نزدیكی دریای بالتیك در شمال شرق اروپا و یكی از سه كشور محدوده ی بالتیك است. لیتوانی از جنوب به لهستان، از جنوب غربی به روسیه و سوئد، از شرق و جنوب شرقی به بلاروس و از مغرب به دریای بالتیك محدود می‌شود.

لیتوانی در لبه دشت شمال اروپا قرار گرفته است. سطح سرزمین آن توسط حركات آرام و سنگین یخچال های طبیعی آخرین عصر یخبندان هموار شده است. لیتوانی متشكل است از جلگهٔ كم ارتفاعی كه دارای دریاچه های فراوان است و رشته های یخ رُفت در آن امتداد دارد. از دریاچه های مهم می توان به دریاچه ویشتیتیس اشاره كرد.

لیتوانی متشكل است از جلگه ی كم ارتفاعی كه دارای دریاچه های فراوان است رشته های یخ رُفت در آن امتداد دارد. آب و هوا در نقاط مختلف لیتوانی متفاوت است . در مناطق غربی ملایم و معتدل است و در مناطق شرقی تنوع دمایی بسیار است.

لیتوانی فقط سه میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت و بزرگ ترین شهر آن ویلنیوس است. این كشور جذاب ترین جاذبه های گردشگری را در دل خود جای داده است كه با دیدن آها حیرت زده میشوید. لیتوانی به خاطر داشتن پارك های ملی ماجراجویانه و روستاهای تماشایی ساحلی، بهشتی برای طبیعت دوستان بوده و از زمان استقلال این كشور صنعت گردشگری آن رشد قابل توجهی پیدا كرده است.

ویلنیوس، پایتخت تاریخی لیتوانی

ویلنیوس (Vilnius) پایتخت تاریخی لیتوانی است كه جاذبه‌های قرون‌وسطایی و معماری باروك و گوتیك در آنجا دیده می‌شود. جایی در كنار تلاقی دو رودخانه ی مهم شهر و مملوء از گنجینه های قرون وسطایی بناهای گوتیك و نئوكلاسیك. محله قدیمی ویلنیوس در سایت میراث جهانی قرار دارد و در دنیا به داشتن بناهای تاریخی، میدان های سنگ فرش شده، قلعه ها و كلیساهای جذاب معروف است. در این محله هتل ها و رستوران های مجلل در كنار كافه ها و غذاخوری ها تركیبی از مدرنیته و جهان كلاسیك را به نمایش گذاشته اند. در میان جاذبه های این محله قصر ریاست جمهوری و كلیسای سنت آن حرف اول را می زند

- قلعه و موزه گدیمیناس در كشور لیتوانی

معرفی جاذبه های گردشگری لیتوانی-chuqggDWVS