ریپورتاژ آگهی
با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید

با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید

هال‌اشتات نام شهری كوچك در كشور اتریش است كه طبیعت آن بی‌نظیر قلمداد می‌شود.
  • 1401/03/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : شهری كوچك در كشور اتریش است
تلفن : 66059000-021

هال‌اشتات نام شهری كوچك در كشور اتریش است كه طبیعت آن بی‌نظیر قلمداد می‌شود. این شهر زیبا در كنار دریاچه‌ای با همین نام قرار گرفته است. این شهر به همراه داخ‌اشتاین و سالزكامرگوت داخلی به عنوان میراث جهانی یونسكو انتخاب شده‌اند. در ادامه با زیبایی‌هایی هال‌اشتات بیشتر آشنا شوید.

هال‌اشتات دهكده‌ی كوچك و زیبایی در اتریش

اتریش كشوری بسیار زیبا در قاره ی اروپا است كه از طبیعت ناب، مراتع سبز، دره های عمیق، كوه های سر به فلك كشیده، معماری تاریخی در كنار زندگی جذاب شهری و مدرن بهره می برد و به همین دلیل هر سلیقه ای داشته باشید از سفر به اتریش لذت خواهید برد.

اگر به اتریش سفر می‌كنید لذت گردش در شهرهای كوچك و زیبای این منطقه را از خود دریغ نكنید و زمانی را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهید. یكی از شهرهای كوچك در نواحی شمالی این سرزمین هال‌اشتات نام دارد كه در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شوید.

با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید-tdourq0VRT

هال‌اشتات، شهری كوچك در منطقه سالزكامرگوت، در ایالت اوبراسترایش، اتریش است كه به بهشت روی زمین مشهور است. دریاچه‌ای با همین نام در كنار این شهر قرار دارد و به دلیل داشتن معادن عظیم نمك در دنیا معروف شده است. این شهر به همراه داخ‌اشتاین و سالزكامرگوت داخلی به عنوان میراث جهانی یونسكو انتخاب شده‌اند.

این منطقه ظاهری خیره كننده دارد. روستای زیبای هال‌اشتات در كوه های زیبا و خارق العاده سالزكامرگوت (Salzkammergut Mountains) و در ساحل دریاچه هال‌اشتاتر (Hallstatter See) واقع شده است. شهر هال‌اشتات به عنوان گهواره تمدن شرقی شناخته می شود. این شهر كوچك، دارای جاذبه های گردشگری جالب بی شماری می باشد. 

این منطقه چنان از حیث زیبایی مورد توجه قرار گرفته كه كشور چین شهری با همین شكل و شمایل در گوانگ‌دونگ (Guangdong) برپا كرده و دقیقا همین نام را به رویش گذاشته است. 

با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید-qAa4P9JYx7

تمدن تاریخی هال‌اشتات

قدمت شهر هال‌اشتات ۷۰۰۰ سال است و یكی از قدیمی ترین دهكده های مسكونی اروپا است. تا قرن نوزدهم میلادی، «هال‌ اشتات» (Hallstatt) در منطقه‌ی «سالزكامرگوت» (Salzkammergut) دهكده‌ای ناشناخته بود كه تنها از طریق كوهستان یا قایق قابل تردد می‌شد.

با توجه به جستجوهای باستانشناسی، بقایایی از انسان‌های اولیه و ابزارهای آنها در این منطقه یافت شده كه به دوران آهن بازمی‌گردد. این دورهٔ تاریخی از عصر آهن را به همین دلیل فرهنگ هال‌اشتات نامگذاری كرده‌اند.

جفرافیای هال اشتات

هال اشتات با مساحت ۵۹٫۸ كیلومتر مربع در ارتفاع ۵۱۱ متری از سطح زمین قرار دارد. هال اشتات با ۸۰۰ شهروند در كنار دریاچه‌ای قرار گرفته و دارای جاذبه‌هایی است كه نباید از دیدن آن‌ها غافل شد.

با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید-tbkBfILRj4

جاذبه‌های گردشگری هال اشتات

با گشت و گذار در این دهكده می توانید از انواع تفریحاتی كه در آن وجود دارد، بهره ببرید. در فصل های گرم سال در اطرف دریاچه هال اشتات در این روستا ورزشكاران زیادی به دوچرخه سواری، قایقرانی یا پیاده روی می پردازند و فصل زمستان برای علاقه مندان به ورزشهای زمستانی نظیر اسكی مناسب است.

هتل های كمی برای اقامت گردشگران ها اشتات در این دهكده وجود دارد اما به دلیل حجم بالای توریست در این دهكده در تابستان تقریبا تمام خانه هایی كه در این منطقه قرار دارند نقش هتل را بازی می كنند.

كلیسای كالورینبرگ

كلیسای كالوَرینبرگ (Kalvarienberg) در سال ۱۷۱۱ میلادی به وسیله یك زن و شوهر كه منشی دادگاه بودند، ساخته شد. این كلیسای تاریخی در منطقه‌ی كالورینبرگ، در نزدیكی كوهی كه چشم‌انداز بی‌نظیری به دهكده و دریاچه‌ی هال ‌اشتات دارد، قرار گرفته است. كلیسای كالورینبرگ در اصل هدیه‌ای به ساكنان این دهكده برای عبادت بود. بنیان گذاران آن در همین محل دفن شده‌اند. معماری كلیسا از شاهكارهای سبك باروك است.

با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید-pc6yv4agt3

میدان بازار

میدان بازار (Market Square) هال‌ اشتات در مركز دهكده، از جاذبه اصلی گردشگری آن است كه در وسط میدان مجسمه‌ای از «تَثلیث» قرار دارد. می‌توانید در كافه‌، رستوران‌ها، هتل‌های هالشتات استراحت كنید یا از مغازه‌های آن سوغاتی بخرید. میدان بازار هال‌ اشتات همچنین در طول سال میزبان رویدادهای متعددی است كه می‌توان به بازار كریسمس در زمستان و جشن یادبود شام آخر مسیح در بهار اشاره كرد.

با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید-YOs2rSZdMe
موزه هال‌ اشتات

موزه هال‌ اشتات در سال ۱۸۸۸ میلادی با هدف نمایش مصنوعات باستانی كشف‌شده در این دهكده گشایش یافت كه می‌توانید از تاریخچه‌‌ی دهكده و سازه‌های عصر سنگ تا امروز آگاهی پیدا كنید. مصنوعات باستانیِ معدن نمك هالشتات و سازه‌های عصر آهن هم در این موزه به نمایش در آمده‌اند.

خانه چارنل

خانه چارنل (Charnel House)  میراث قرن ۱۲ میلادی بوده و حدود ۱۲۰۰ جمجمه‌ی انسان را در خود جای داده است كه در «كلیسای مایكل» (Michael’s Chapel) به سبك باروك ساخته شد.، ۶۱۰ عدد از این جمجمه‌ها نقاشی شده‌‌اند كه تاریخ و محل مرگ شخص متوفی نیز روی آن ثبت شده است. اجرای این سنت عجیب از سال ۱۷۲۰ میلادی آغاز شد، چرا كه فضای كافی برای دفن مردگان در گورستان كلیسا وجود نداشت. براساس این سنت، ۱۰ تا ۱۵ سال بعد از مراسم تشییع، ابتدا جمجمه‌ و استخوان‌های افراد را از گور  خارج و آن‌ها را خشك و تمیز می‌كردند و در نهایت با رنگ و شاخه‌های گل خشكیده تزئین می‌شدند.

با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید-AbEHEvgNVD

كلیسای عروج

كلیسا عروج (Parish of the Assumption House) به كاتولیك‌های رومی تعلق داشته و بر فراز تپه‌ای در هال‌ اشتات ساخته شده است. این كلیسا كه در طول چندین قرن بارها نوسازی شده و توسعه یافته، محرابی زیبا و یك قبرستان تاریخی در مجاورت دارد.

با جاذبه‌های گردشگری هال اشتات آشنا شوید-YEMBM2rcAv