ریپورتاژ آگهی
جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام

هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول كرده یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن 19 در اسناد تاریخی ذكر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست.
  • 1401/03/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در جنوب شرق خلیج هالونگ، جزیره دائو بی(Dau Be) واقع شده
تلفن : 66059000-021

 هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول كرده یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن 19 در اسناد تاریخی ذكر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست. برخی می‌گویند در این منطقه مارماهی بزرگی زندگی می‌كرد كه هر از گاهی سر از آب در می‌آورد و موجب وحشت مردم می‌شد و برخی دیگر هم اعتقاد دارند این نام‌گذاری به خاطر شكل ظاهری جزیره صورت گرفته است.

بازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بكر از سواحل شنی طولانی، دریای زمردی رنگ و جزایر گوناگون است. سنگ‌های آهكی این منطقه در طول هزاران سال تغییر شكل داده‌اند و هر كدام زیبایی خاصی را جلوه‌گر می‌سازند. غارهای خلیج هالونگ هم هزاران راز در دل خود دارند. سفر به هالونگ به معنای كشف شگفتی‌های طبیعت است كه دست نخورده مانده

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-kBp0mynz95

بازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بكر از سواحل شنی طولانی و جزایر گوناگون است
 جزیره گردی
هالونگ نزدیك به دو هزار جزیره دارد كه هر كدام از آنها دیدنی است و جاذبه‌های خاصی دارد. سه جزیره زیر را در سفرتان به این خلیج نباید از دست بدهید.
بلندترین جزیره
در جنوب شرق خلیج هالونگ، جزیره دائو بی(Dau Be) واقع شده كه با ارتفاع حدودی 139 متر بلندترین جزیره هالونگ محسوب می‌شود. صخره‌های شیب‌دار مانند سپری جزیره را در مقابل امواج بلند حفاظت می‌كند. این جزیره كه به خاطر دریاچه با هام (Ba Ham) معروف است متشكل از سه حوضچه اقیانوسی است كه از طریق یك غار باریك پر پیچ و خم به هم متصل شده است. در داخل غار با مناظر عجیب و غریبی روبرو خواهید شد. این جزیره همچنین خانه حیوانات مختلفی از قبیل میمون، سنجاب و خفاش است.

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-SQvEsbfAfw

 در جنوب شرق خلیج هالونگ، جزیره دائو بی واقع شده كه بلندترین جزیره هالونگ محسوب می‌شود

جزیره سیندرلا
جزیره كونگ تی(cong tay)  در بای تو لانگ بای قرار دارد و زیبایی افسانه مانند آن هر توریستی را مجذوب خود می‌كند. این جزیره را سیندرلای افسانه‌ای هم می‌نامند و خوشبختانه بخش اعظم آن دست نخورده و ناشناخته باقی مانده است.
 در بخشی از این جزیره هتل‌ها و رستوران‌هایی ساخته شده كه برای استراحت می‌توانید به آنها سری بزنید. در كنار ساحل می‌توانید در ننوهایی كه به درخت‌ها متصل است ساعت‌ها استراحت كنید یا كتاب بخوانید. این جزیره عجیب مكان فوق العاده‌ای برای بازیابی آرامش است.

 

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-pSjt2j0uzi

 جزیره كونگ تی(cong tay) در بای تو لانگ بای قرار دارد
گونه‌های دریایی
كونگ دو(Cong Do) در جنوب شرقی هالونگ بای واقع شده؛ یكی از زیباترین جزیره‌های منطقه كه دریاچه نمك طبیعی آن امكان زیست گونه‌های بسیاری از موجودات دریایی از قبیل میگو، خرچنگ، ماهی و جلبك دریایی را فراهم كرده است. جنوب شرقی جزیره هنوز كاركرد قدیمی خود را حفظ كرده است؛ بندری تجاری كه نقش كلیدی در بازرگانی و تجارت كشورهای خارجی دارد.

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-fTvJ13d8sI

 كونگ دو(Cong Do) در جنوب شرقی هالونگ بای واقع شده است
كمی هیجان
آرامش اولین حسی است كه در هالونگ بای به توریست‌ها دست می‌دهد اما كشف ناشناخته‌های زیر زمینی هم هیجان لذت بخشی دارد.
كوه‌ مقدس
كوه‌های ین تو(Yen Tu) یكی از زیباترین مناظق ویتنام است كه به عنوان مهد بودیسم در ویتنام شناخته می‌شود. مسافران هالونگ معمولا یك روز را در ین تو سپری می‌كنند تا از جاذبه‌های این منطقه استفاده كنند.
 اولین جاذبه این منطقه پل سنگی سرسبزی است كه 10 متر طول دارد و معماری زیبایی دارد. بنا بر افسانه‌ها زمانی كه پادشاه منطقه تصمیم گرفت راهب شود اتفاقات بسیاری افتاد تا مانع او شود اما او بالاخره این معبد را برای بزرگداشت بهار در این سرزمین پایه گذاری كرد. 

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-5Db0dFRN9F

كوه‌های ین تو(Yen Tu) یكی از زیباترین مناظق ویتنام است
غار افسانه‌ای
غار تین كونگ (Thien Cung) معروف به كاخ آسمانی در جنوب هالونگ بای قرار دارد. این غار كه 10 هزار متر مربع مساحت دارد ساختار پیچیده و شگفت انگیزی را در دل خود مخفی كرده است.
گذر از صخره‌های ناهموار این غار كار آسانی نیست اما زیبایی آن به طرز شگفت انگیزی مدهوش كننده است. راهنماهای این غار برای شما از قصه‌ها و افسانه‌های گوناگونی كه از این منطقه بر سر زبان‌هاست خواهند گفت. صخره‌های این غار به طور طبیعی تصاویری از ماهی‌ها، پرندگان و درخت‌ها به وجود آورده است كه كشف آنها لذت بخش است.   

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-LmsyF1KY3G

در داخل جزیره بو هون(Bo Hon) غاری وجود دارد كه مشهور به غار شگفت انگیز است
ساحل گردی
بخش اعظم مسافران هالونگ به دنبال ساحل‌های بكر این خلیج هستند؛ ساحل‌هایی با شن‌های سفید كه آبی زمردی دریا را زیباتر می‌كنند.
ساحل سفید برفی
ساحل مین چو(Minh Chau) یك ساحل اختصاصی در كوانگ نین است. ویژگی منحصر به فرد این ساحل شن‌ها و ماسه‌های بكر سفیدی است كه در این منطقه وجود دارد. این ساحل را سفید برفی هم می‌نامند. شن‌های این ساحل سفت و غیر چسبنده هستند.

در ساحل مین چو انواع فعالیت‌های ساحلی از قبیل كمپینگ، كاوش در جزیره و خوابیدن روی شن‌ها زیر نور ماه انجام می‌شود كه تمام آنها آرامش بخش است. در این جزیره انواع رستوران‌ها و كافه‌های مختلف وجود دارد كه برای توریست‌ها جذاب است.

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-mcLNBtXhQt
تجربه زندگی ماهیگیران
با ساحل گسترده‌ای از شن و ماسه‌های سفید و آبی شفاف دریا جزیره ترا كو یكی از زیباترین سواحل منطقه را به خود اختصاص داده است. تماشای زندگی روستاییانی كه همه عمر خود را مشغول ماهیگیری هستند یكی از لذت‌های گردش در این جزیره است. اگر می‌خواهید غذاهای دریایی تازه را امتحان كنید هم باید حتما سری به این جزیره بزنید. 

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-FIHUmE3GiD

جزیره ترا كو یكی از زیباترین سواحل منطقه را به خود اختصاص داده است
دو تكه سنگ عاشق
هالونگ با هزاران جزیره در اشكال مختلف و از جمله به دو سنگ رو بروی هم معروف است؛ سنگ‌هایی كه یكی شبیه مرغ و دیگری شبیه خروس است و درست مقابل هم وسط آبی دریا قرار گرفته‌اند. این دو تكه سنگ نه تنها نماد هالونگ بلكه نماد عشق پر شور است.
 انگار صدها هزار سال است كه این دو تكه سنگ خیره به هم عشق ابدی را در ذهن گردشگران زنده می‌كنند. شما می‌توانید قایقی كرایه و از وسط این دو سنگ عبور كنید.

جزیره گردی در هالونگ؛ قطب گردشگری ویتنام-NRSQceFFEI