ریپورتاژ آگهی
آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید

كشور زیبای تركیه با جاذبه های فراوان گردشگری خود، در سالهای اخیر تبدیل به یكی از اصلی ترین مقاصد گردشگران سراسر جهان و همچنین ایرانیان شده كه هر ساله مسافران بسیاری را جذب خود می كند.
  • 1401/03/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در منطقه دریای مدیترانه واقع شده،
تلفن : 66059000-021

 كشور زیبای تركیه با جاذبه های فراوان گردشگری خود، در سالهای اخیر تبدیل به یكی از اصلی ترین مقاصد گردشگران سراسر جهان و همچنین ایرانیان شده كه هر ساله مسافران بسیاری را جذب خود می كند.
استان آنتالیا، مركز صنعت گردشگری تركیه است و ۳۰ درصد از كل گردشگران خارجی تركیه به این استان وارد می‌شوند. این استان دارای ۶۵۷ كیلومتر ساحل است كه پلاژها، بندرها و شهرهای باستانی زیادی در كنار آن قرار دارد از جمله محل باستانی زانتوس كه در فهرست میراث جهانی قرار دارد.
آنتالیا كجاست؟ ‏
استان آنتالیا یكی از ۸۱ استان تركیه است. مركز آن شهر آنتالیا است. این شهر در منطقه دریای مدیترانه واقع شده، در شرق آنتالیا شهرهای مرسین و كارامان، در شمالش قونیه، اسپارتا و بوردور، در غربش موغلا و در جنوبش دریای مدیترانه می باشد.
جاذبه های توریستی آنتالیا: ‏

1. موزه ی باستانی آنتالیا

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-bm9euyPnyA

 موزه ی باستانی آنتالیا دارای 13 سالن نمایش از دوران باستانی می باشد

 موزه ی باستانی آنتالیا دارای 13 سالن نمایش از دوران باستانی می باشد. این موزه ی زیبا محل نگه داری گنجینه و تاریخ كشور تركیه می باشد. موزه ی باستانی آنتالیا در سال 1922 توسط معلمی به نام سلیمان فیكری ارتن افتتاح شده است. این موزه در زمینی به مساحت 30000 متر مربع بنا گردیده است و همه ساله توریست های زیادی از آن دیدن می كنند. همچنین موزه ی باستانی آنتالیا دارای قسمتی مخصوص برای كودكان می باشد كه شامل گالری و نقاشی های زیبا، و آشنایی با تاریخ می باشد.

2. Termessos

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-OgfZWKJhD6

جاذبه ی تاریخی Termessos در فاصله ی 34 كیلومتری از شمال غربی آنتالیا قرار دارد

 جاذبه ی تاریخی Termessos در فاصله ی 34 كیلومتری از شمال غربی آنتالیا قرار دارد. این جاذبه ی تاریخی كه جزئی از پارك ملی Gulluk Dagi می باشد، شهری تاریخی است كه بر روی كوه بنا شده است. از این جاذبه به عنوان یكی از بهترین جاذبه های تاریخی كه به خوبی در گذر زمان حفظ شده است نام برده می شود. برای بازدید از این مكان به مدت زمان حداقل دو ساعتی زمان دارید.

3. اولد تاون

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-9WFzvmLkjE

 اولد تاون، به خاطر داشتن خانه های با سقف های قرمز رنگش مشهور است

شهر قدیمی آنتالیا یكی دیگر از نقاطی است كه نباید دیدن آن را از دست دهید. این منطقه كه به داشتن خانه های با سقف های قرمز رنگ مشهور است، یكی از زیباترین نقاط این منطقه حساب می شود. این منطقه دارای هتل های بوتیك، مغازه های فروش سوغاتی، و انواع گالری های هنر و رستوران هاست. میدان اصلی ( Kale Kapisi)، دارای دروازه بزرگ و برج ساعت می باشد. همچنین مسجد Tekeli Mehmet Pasa نیز قطعا ارزش بازدید را دارد و نباید آن را از دست داد. موقعیت این شهر قدیمی در جاده ی آتاتورك آنتالیا می باشد.


4. آكواریوم آنتالیا

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-DtWzVsPGOJ

 آكواریوم آنتالیا بزرگترین آكواریوم تونلی دنیا میباشد
آكواریوم آنتالیا ادعای بزرگترین آكواریوم تونلی دنیا را دارد و همین امر این آكواریوم را به جاذبه ایی بی نظیر در شهر آنتالیا بدل می كند. ساعات كار این آكواریم از روز های یكشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا ساعت بیست، و روزهای جمعه و شنبه تا ساعت بیست و یك می باشد.
این آكواریوم محلی برای آشنایی با حیوانات آبزی و دنیای زیرآب، تفریح و سرگرمی، و آموزش درباره ی جانداران دریایی می باشد. به گونه ایی كه بعد از اینكه از 40 آكواریم تم دار دیدن كردید، نوبت به بزرگترین آكواریوم تونلی می رسد. تونلی كه طول آن 131 متر و عرض آن 3 متر می باشد. لازم به ذكر است كه این جاذبه ی فوق العاده در سال های 2014 و 2015 عنوان منتخب گردشگران تریپ ادوایزر را كسب كرده است.
5. سرزمین شن   

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-UwZNlPr6uL

 سرزمین شن یا Sandland آنتالیا محلی است پر از مجسمه های شنی زیبا
سرزمین شن یا Sandland آنتالیا محلی است پر از مجسمه های شنی زیبا و نمایشگاهی عظیم از شن های طرح دار زیبا كه شخصیت ها و نماد های مختلفی توسط آن ساخته شده است. نام دیگر این مكان، موزه ی شن و مجسمه آنتالیا می باشد و همه ساله توریست های زیادی را جذب خود می كند. این مجموعه در زمینی به مساحت 7000 متر مربع ساخته شده است.

6. پارك Karaalioglu

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-4TEuQe6w3F

پارك Karaalioglu، از جاذبه های شهر آنتالیای تركیه محسوب می شود
این پارك شهری یكی دیگر از جاذبه های شهر آنتالیای تركیه محسوب می شود و پر است از انواع گل ها و درختان مختلف و محیطی ایده آل برای عكاسان طبیعت به شمار می رود.
7. سواحل آنتالیا  

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-bneSsQ1DNl
واحل آنتالیا، به واسطه ی قرار گرفتن در كنار دریای مدیترانه، و داشتن سواحل زیبا معروف است
شهر آنتالیا به واسطه ی قرار گرفتن در كنار دریای مدیترانه، و داشتن سواحل زیبا معروف است. سواحل Mermerli، بلك، كمر و لارا از این سواحلی هستند كه زیبایی خاصی را دارا می باشند.

8. Sealanya

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-vjTn1Ai5RN
، دارای قسمت های مختلفی مانند نمایش دلفین ها، شنا كردن با دلفین ها و ... میباشد
این پارك دلفین زیبا دارای قسمت های مختلفی مانند نمایش دلفین ها، شنا كردن با دلفین ها، نمایش فوك ها، و شنا با شیرهای دریایی و ... را داراست. مسافران این شهر ساحلی نباید رفتن به این دلفیناریوم را از دست بدهند.

9. باغ وحش آنتالیا

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-8eh8rc2MBv

باغ وحش آنتالیا، مسافران و توریست های اروپایی زیادی را به خود جذب می كند
شاید بسیاری از دوستداران سفر به آنتالیا اطلاع نداشته باشند كه این شهر دارای یك باغ وحش زیباست. با توجه به اینكه اكثر مسافران ایرانی، اوقات خود را در هتل سپری می كنند، بد نیست بدانند كه باغ وحش این شهر نیز مسافران و توریست های اروپایی زیادی را به خود جذب می كند.

10. بازدید از Perge، Aspendos، و آبشار Manavgat

آنتالیا و جاذبه هایی كه از وجود آنها بی خبرید-CB1nlBK9qS
، دارای مجسمه های تاریخی و آثار باستانی می باشد
Perge را می توان یكی از قسمت های تاریخی آنتالیا نامید و بسیاری نام شهر را نیز بر آن گذاشته اند. این قسمت دارای مجسمه های تاریخی و آثار باستانی می باشد و ستون های تاریخی بسیاری را در آن می بینید. در ادامه می توانید از Aspendos نیز دیدن كنید، جایی كه یكی از بهترین آمفی تئاتر های قدیمی رومی را در خود حای داده است. و در نهایت آبشار Manavgat می تواند خستگی شما را از تن به در برد.