ریپورتاژ آگهی
پارك ژانگ جیاجی، هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین

پارك ژانگ جیاجی، هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین

با توجه به اینكه كشور چین تقریبا یك سوم جمعیت دنیا را در خود جای داده است، جاذبه های گردشگری گوناگون و بسیار جذاب را نیز دارد.
  • 1401/03/05
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : چین -پارك ژانگ جیاجی
تلفن : 66059000-021

با توجه به اینكه كشور چین تقریبا یك سوم جمعیت دنیا را در خود جای داده است، جاذبه های گردشگری گوناگون و بسیار جذاب را نیز دارد. این كشور مهد تمدّن و تاریخ در دنیا به حساب می آید و سرزمینی از عجایب و اسطوره ها میباشد از همین رو ما در این مطلب از مجله ی گردشگری تصمیم داریم تا در مورد  یكی از مشهور ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری این كشور كه نامش پارك ملی ژانگ جیاجی است صحبت كنیم.

پارك ژانگ جیاجی، هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین-asOrvyX81g

پارك ژانگ جیاجی چین:

پارك ملی ژانگ جیاجی از پارك های جنگلی كشور چین است و در شمال استان هونان (به استان شیان هم شهرت دارد) قرار دارد. این پارك با ۴۸۱۰ هكتار مساحت از بزرگترین بوستان های جنگلی كشور چین است.
پارك ملی ژانگ جیاجی در 32 كیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه قرار دارد این پارك از شانگهای و پكن حداقل هزار كیلومتر فاصله دارد و بار اول پس از فیلم آواتار جیمز كامرون بود كه برای مسافران خارجی تور چین جذاب شد.
ژانگ جیاجی چین برای قله های زیبا و خارق العاده اش، رودهای زلالش، جنگل های انبوه و متراكمش و غارهای آهكی بزرگش مشهور است. در سال ۱۹۸۲، پارك ملی ژانگ جیاجی نخستین پارك ملی چین شد. به مرحمت فیلم پر فروش آواتار و یك بودجه پر و پیمان برای گردشگری، این جاذبه طبیعی چین به یكی از مكان هایی تبدیل شده است.
حیوانات و گیاهان در معرض خطر زیادی در این نقطه از كشور چین وجود دارند. پارك ملی ژانگ جیاجی چین در سال ۱۹۹۲ به لیست میراث جهانی یونسكو اضافه شد.

پارك ژانگ جیاجی، هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین-Clkd3VQFUc

مهم ترین دیدنی های پارك ملی ژانگ جیاجی چین:
همان طور كه گفته شد بیش از 26 جاذبه توریستی تاریخی و عجیب در این صخره ها وجود دارد كه مهم ترین و معروف ترین آن ها را در ادامه معرفی خواهیم كرد:

• بالابر بایلونگ( Bailong Elevator) كه در سال 2015 بعنوان بلندترین و سنگین ترین بالابر بیرون از ساختمان دنیا معرفی شد.
• كوهستان یوان ژجیاجی( Yuanjiajie)
• جاده مارپیچ تونتیان، روستای هوانگشی( Huangshi)
• پل پیاده روی شیشه‌ای ( glass bridge)
• دروازه بهشت( Heaven Gate Zhangjiajie) كه در واقع بلندترین غار دنیا است كه طولی 30 متری و ارتفاعی 132 متری دارد. برای رسیدن به دروازه بهشت چین باید 999 پله را طی كنید!!
• كوهستان تیانزی( Tianzi Mountain) كه در زبان چینی به معنای پسر آسمان میباشد و از سرداران قرن 12 چین بود. این كوهستان یكی از مرموزترین مكان های چین است كه داستان های بسیاری در خصوص آن نقل میشود.

پارك ژانگ جیاجی، هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین-pHjLgcdBCW
• آبشار باوفگ( Baofeng Lake) یا بائوفنگ یكی از برترین مكان های تفریحی با آب و هوای خوب در پارك ملی ژانگ جیاجی است كه به بهشت انسانها شهرت دارد.
• روستای یِلو استون به معنای سنگ زرد( Yellow Stone Village In Zhangjiajie National Forest Park)
• غار اژدهای زرد( Yellow Dragon Cave) غار بخاطر آبشارها و بامبوهایش مشهور شده است كه در مدل خود در دنیا بی بدیل هستند و نخستین جاذبه توریستی است كه برچسب ۴A در گردشگری را گرفت.
• باغ حیاط پشتی Zhangjiajie Old Courtyard كه در واقع محوطه صخره ای بین قله های پارك قرار دارد.

پارك ژانگ جیاجی، هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین-cw1CGu7pYE
آب و هوای عجیب و غریب و سحر كننده پارك ژانگ جیاجی چین:
منطقه ژانگ جیاجی چین آب و هوای نیمه گرم سیری موسمی دارد. رطوبت و گرمایی كه سبب بوجود آمدن این اكوسیستم بی همتا شده هم زمان میتواند حسابی از خجالت مسافران تور چین كه در دره ها مشغول گشت زدن هستند هم در بیاید. اما تفاوت دمایی زیادی بین قله ها و دره ها در ژانگ جیاجی چین موجود است.

پارك ژانگ جیاجی، هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین-vICbRkb6Bg

بهترین زمان سفر به پارك ملی ژانگ جیاجی چین:
اواخر بهار و فصل تابستان بهترین زمان ها برای رفتن به تور كشور چین برای بازدید از این نقطه از چین هستند. در این زمان هوا گرم است و میتوانید دریای ابرها را در كوهستان ها ببینید.

برای دیدن رنگ های خارق العاده پائیزی و تجربه هوای خنك تر، پائیز به این نقطه از كشور چین بروید. ماه های سرد زمستان را برای سفر به این منطقه از چین سفارش نمی كنیم. مسیرها لیز و نا امن هستند و در مواقع بارش شدید برف و برای تعمیرات در فوریه هم جاذبه های گردشگری بسته میشوند