ریپورتاژ آگهی
آشنایی با وارنا بزرگترین شهر ساحلی در بلغارستان

آشنایی با وارنا بزرگترین شهر ساحلی در بلغارستان

وارنا( به بلغاری:Варна) یكی از شهرهای بلغارستان و واقع در استان وارنا است. این شهر با پیشرفت روز افزون خود، به یكی از مناسب ترین مقصدهای گردشگری سفرهای تابستانه در اروپای شرقی تبدیل شده است.
  • 1401/03/05
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : وارنا( به بلغاری:Варна) یكی از شهرهای بلغارستان و واقع در استان وارنا است.
تلفن : 66059000-021

وارنا( به بلغاری:Варна) یكی از شهرهای بلغارستان و واقع در استان وارنا است. این شهر با پیشرفت روز افزون خود، به یكی از مناسب ترین مقصدهای گردشگری سفرهای تابستانه در اروپای شرقی تبدیل شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با  شهر وارنا اشنا شوید.

شهر وارنا:
وارنا یكی از شهرهای ساحلی در كشور بلغارستان است. وارنا بزرگ ترین شهر ساحلی در ساحل دریای سیاه و در كشور بلغارستان است و همچنین بعنوان دومین شهر بزرگ بلغارستان شناخته می شود. زبان رسمی مردم این شهر بلغاری است كه با خط سیریایی نوشته میشود . اما زبان های تركی، یونانی و ارمنی هم در بین شهروندان این شهر رایج است.

وارنا یكی از قدیمی ترین شهرهای اروپا هم میباشد و فرهنگ های متعددی در این منطقه به هم آمیخته شده است و در نزدیكی وارنا زمان حفاری های باستان شناسی در مكانی كه نكروپولیس نامیده میشد ، قدیمی ترین گنجینه طلای جهان مربوط به هزاره 4 پیش از میلاد كشف شد و این شهر طی سال های 1949 تا 1956 به نام استالین نامیده میشد.

آشنایی با وارنا بزرگترین شهر ساحلی در بلغارستان-dZj8BdIDPg

اهمیت شهر وارنا:
وارنا علاوه بر جاذبه های سیاسی و موقعیتی بخاطر جاذبه طبیعی اش یعنی حمام های آب گرم، منابع آب معدنی و چشمه ای و اما منطقه شهری با ۲۰ كیلومتر سواحل شنی اهمیت زیادی دارد.
یكی از جاذبه های این شهر، حمام های مركزی دریایی و خط شنی و ماسه ای بوده كه در زیر دریا و در بین گیاهان دریایی قرار گرفته است. احتمالا همین مسئله سبب جذب دانشمندان به این ناحیه شده باشد اما گردشگران را هم به طرف خود جذب میكند.
در شهر وارنا سه زمین گلف با ۱۸ سوراخ كه در نزدیكی جاذبه های دیگری مانند صخره های تراسیان، فانوس دریایی بزرگ در لبه ساحل و دریای سیاه راما واقع شده دارد. یكی از سخت ترین و جذاب ترین زمین های گلف كه عاشقان این ورزش را به طرف خود می كشاند. این زمین گلف واقع در شمال وارنا و در نزدیكی بالچیك( Balchik) و كاوارنا( Kavarna) واقع شده است.

آشنایی با وارنا بزرگترین شهر ساحلی در بلغارستان-aA6WfaTUP6
آب و هوای وارنا:
آب و هوای شهر وارنا گرم و معتدل است و میزان بارندگی كه در این شهر انجام می شود تقریبا میتوان گفت كه خیلی زیاد است؛ شهر وارنا در فصل های تابستان از ابتدای می (اردیبهشت ماه) شروع می شود و تا ابتدای اكتبر( اواخر شهریور ماه) طور میكشد . تابستان دمایی بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد دارد.
اطلاعات كلی شهر وارنا در بلغارستان
زبان رسمی: بلغاری
واحد پول: لف( BGN)
اختلاف ساعت با تهران: یك ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
فرودگاه های بین المللی: فرودگاه وارنا

آشنایی با وارنا بزرگترین شهر ساحلی در بلغارستان-jFRWI3OTdJ
بهترین زمان برای سفر به وارنا:
بهترین زمان سفر به وارنا ماه های جولای و آگوست است، شما میتوانید در بین ماه های مه تا اكتبر برای سفر به این شهر برنامه ریزی های لازم را انجام دهید، به دلیل آن كه آب و هوای این شهر در این زمان ملایم است و دمای هوای بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است.