ریپورتاژ آگهی
اطلاعات كلی در مورد لوكزامبورگ

اطلاعات كلی در مورد لوكزامبورگ

كشور لوكزامبورگ در شمال اروپا بوده و با كشورهای آلمان، فرانسه و بلژیك مرز مشترك دارد. شرایط كشور لوكزامبورگ از ماه مه تا سپتامبر كاملا توریستی است.
  • 1401/03/05
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : در واقع كشور لوكزامبورگ در شمال اروپا بوده و با كشورهای آلمان، فرانسه و بلژیك مرز مشترك دارد.
تلفن : 66059000-021

كشور لوكزامبورگ در شمال اروپا بوده و با كشورهای آلمان، فرانسه و بلژیك مرز مشترك دارد. شرایط كشور لوكزامبورگ از ماه مه تا سپتامبر كاملا توریستی است.
آشنایی با لوكزامبورگ
یكی از مهم‌ترین شهرهای كشور لوكزامبورگ و پایتخت این كشور، شهر لوكزامبورگ است. این شهر زیبا در بخش جنوبی لوكزامبورگ جای گرفته است. دو رود پتروس و آلزت در این شهر قرار دارند. در دوره هایی از تاریخ شهر لوكزامبورگ به قلب اروپا معروف بوده است. این شهر امكانات گوناگونی دارد و از فرصت های گشت و گذار زیادی برخوردار است. این شهر زیبا دارای قلعه ها و نمایشگاه های فراوانی است.

از جمله ایالت های مهم لوكزامبورگ می توان به اش سور اشاره كرد. از دیگر شهرهای مهم لوكزامبورگ، شهر دیكیرش است كه در شمال خاوری این كشور قرار دارد و به كلیسای مردم معروف است.

در لوكزامبورگ یك شهر تاریخی به نام دودلانژ نیز وجود دارد كه در دنیا به دلیل فروش محصولات عتیقه شهرت یافته است، در این شهر، زندگی ارزان نیست و فضای امنیتی بالایی در آن حاكم است. از دیگر شهرهای لوكزامبورگ كه هم دیدنی های فراوانی دارد و هم از معماری بی نظیر و نمایشگاه های هنری زیادی برخوردار است می توان به اتل بروك اشاره كرد.

یكی دیگر از شهرهای مهم لوكزامبورگ، رمیش است كه دانشگاه های بسیار بزرگی دارد، این شهر به صورت اصولی طراحی شده است. استروناخ، از دیگر شهرهای بسیار مهم در لوكزامبورگ است؛ این شهر از سبك زندگی ساده و به دور از فخرفروشی برخوردار است.

موقعیت جغرافیایی كشور لوكزامبورگ
در واقع كشور لوكزامبورگ در شمال اروپا بوده و با كشورهای آلمان، فرانسه و بلژیك مرز مشترك دارد. جمعیت حاضر در این كشور۶۰۰ هزار نفر است، و به دلیل اینكه جمعیت كمی دارد جزء كشورهای ثروتمند اروپایی محسوب می شود. مناطق پست گوت لاند، دو سوم از مساحت ۲٫۵۸۶ كیلومتر مربعی این كشور را در بر گرفته است. وایس واپاخ سردترین و مرتفع‌ترین شهر در لوكزامبورگ است.

مختصری از تاریخ لوكزامبورگ
لوكزامبورگ به دلیل موقعیت جغرافیایی، تاریخ اروپایی و همسایه بودن با كشورهای فرانسه، آلمان و بلژیك دچار فراز و نشیب های فراوانی گشته است. در این كشور به مدت ۳۰ سال جنگ و نبردهای خونین رخ داده تا دژ لوكزامبورگ به اتریش واگذار و پس از آن طبق صلح نامه كامپو فورمیو به فرانسه بپوندد. این كشور پس از كنگره وین، به عنوان ملك شخصی به پادشاه هلند سپرده شد. كشور لوكزامبورگ در سال ۱۸۳۹ استقلال خود را كسب كرد و در سال ۱۸۶۷ طی عهد نامه ای بی طرفی كامل خود را اعلام كرد.

نوع حكومت و ساختار سیاسی لوكزامبورگ
در سال 1868 طبق قانون اساسی، قدرت اجرایی در این كشور به دست دوك اعظم و كابینه قرار گرفت. دوك اعظم توانایی منحل كردن قوه قانون‌گذاری را داشت كه در آن صورت انتخابات باید در طول سه ماه برگزار شود. تعداد نماینده در مجلس نمایندگان لوكزامبورگ 60 نفر است كه برای دوره های 5 ساله انتخاب می‌شوند. در لوكزامبورگ ساختار سیاسی به نظم مناسبی رسیده و در شهرهای كشور لوكزامبورگ هیچ نوع عدم نظم عمومی وجود ندارد.

اطلاعات كلی در مورد لوكزامبورگ-6APpHaac2t

اطلاعات ضروری كشور لوكزامبورگ
زبان رسمی: آلمانی، فرانسوی و زبان لوكزامبورگی
واحد پول: یورو (€)
كد كشور: ۳۵۲+

شماره‌های اضطراری
آمبولانس، اورژانس پزشكی و آتش‌نشانی: ۱۱۲
پلیس: ۱۱۳
برق شهری در لوكزامبورگ: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.
فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه لوگزامبورگ – فیندل

وضعیت آب ‌و ‌هوا در لوكزامبورگ
لوكزامبورگ از آب و هوای معتدلی برخوردار است. هوا در تابستان و زمستان خنك است ولی بین ماه های نوامبر و فوریه دمای هوا به زیر ۰ درجه نیز كاهش می یابد. آردنز، از جمله سردترین و پر رطوبت ترین نواحی لوكزامبورگ است كه در بخش جنوبی این كشور قرار دارد.

بهترین زمان برای سفر به لوكزامبورگ
شرایط این كشور از ماه مه تا سپتامبر كاملا توریستی بوده است. میانگین دما بین ۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است. بارش برف، در فصل زمستان در نواحی مرتفع شمالی رایج است. پیشنهاد می شود اگر از علاقمندان به فصل سرما و برف هستید ماه دسامبر تا فوریه را برای سفر خود در نظر بگیرید. سفر در روزهای آخر هفته بر خلاف بسیاری از كشورها، هزینه‌ كمتری دارد، چرا كه در روزهای میانی هفته تاجران و افراد زیادی برای سفرهای كاری به لوكزامبورگ سفر می‌كنند و در این روزها هتل‌ها به سرعت رزرو می‌شوند پس نسبت به روزهای دیگر هفته هزینه بالاتری دارند.