ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه

آنكارا پایتخت پهناور تركیه است كه در دل خود از ساختمان های مدرن شهری، نهادهای دولتی و شركت های تجاری گرفته تا دانشگاه ها و سفارت خانه های خارجی را جای داده است.
  • 1401/03/05
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : آنكارا-آنكارا
تلفن : 66059000-021

آنكارا پایتخت پهناور تركیه است كه در دل خود از ساختمان های مدرن شهری، نهادهای دولتی و شركت های تجاری گرفته تا دانشگاه ها و سفارت خانه های خارجی را جای داده است.
آنكارا شاهراه ارتباطی و قطب حمل و نقل تركیه محسوب می شود كه دقیقا در مركز كشور و قلات آناتولی قرار گرفته و راه را برای دسترسی مسافران به سایر مناطق مهم تركیه هموار می كند.
آنكارا كه نام آن در گذشته آنقوره بوده، دومین شهر بزرگ تركیه بعد از استانبول است. قدمت آنكارا به عصر برنز و تمدن هاتیهایاها بر می گردد كه در هزاره دوم قبل از میلاد مسیح در این منطقه می زیسته اند. در ضمن مراكز خرید زیادی در این شهر قرار دارد و هیچ كس دست خالی از آنجا برنمی گردد.

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-8eR03pPReo

آنكارا كه نام آن در گذشته آنقوره بوده، دومین شهر بزرگ تركیه بعد از استانبول است
بهترین وقت سفر به آنكارا
آنكارا آب و هوای قاره ای دارد؛ زمستان هایش به خاطر ارتفاع از سطح دریا، سرد و پربرف است و تابستان هایش گرم و خشك. تابستان آنكارا از سایر شهرهای ساحلی تركیه مطبوع تر است. شب های تابستانی، گاهی خنك هم می شود، آن قدری كه بد نیست ژاكتی به همراه داشته باشید. باران بیشتر در بهار و پاییز می بارد، اما معمولا مقدارش زیاد نیست و نباید نگران خیس شدن بشوید. آنكارا را بهتر است ماه های مه (اردیبهشت)، ژوییه (خرداد) و از سپتامبر تا نیمه اكتبر (از اواسط شهریور تا اواخر مهر) دید.
جاذبه های توریستی آنكارا
* مقبره آتاتورك

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-f2KCkH22hN

مقبره آتاتورك آنكارا، بنیانگذار جمهوری تركیه، در سال 1944 بنا شد
مقبره آتاتورك آنكارا، بنیانگذار جمهوری تركیه، واقع بر یك تپه خیره كننده در بخش «آنتیپ» شهر، در سال 1944 بنا شد و در 1953 كامل شده است. یك هم جوشی شگفت انگیز بین ایده های معماری باستانی و مدرن است و به عنوان یك دستاورد معماری مدرن تركیه بدون رقیب باقی مانده است. بنایی ساده است كه حیاط بزرگی پوشیده با كفپوش های موزاییكی دارد.
 در تمامی گوشه های محوطه این بنا سربازها حضور دارند و ممكن است به شما سخت بگیرند، به خصوص در زمان تعویض شیفت. در اینجا یك موزه كه مجسمه مومی آتاتورك را در خود جای می دهد، وجود دارد و نوشته ها، نامه ها و اشیایی متعلق به آتاتورك، همچنین نمایشگاهی از عكس هایی كه لحظات مهم در زندگی او و در تاسیس جمهوری را ضبط كرده اند، دیده می شوند. این مكان همه روزه و موزه هر روز غیر از روزهای دوشنبه باز است. در طول شب های تابستان نیز یك نمایش نور و صدا اجرا می شود.

* معبد آگوستوس و روم آنكارا

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-yKSzfLpGxS

معبد آگوستوس،  پس از فتح آناتولی مركزی به وسیله امپراتوری روم، قبل از میلاد بنا نهاده شده است

این معبد پس از فتح آناتولی مركزی به وسیله امپراتوری روم، قبل از میلاد بنا نهاده شده و در قرن دوم توسط رومی ها گسترش یافت و سپس در قرن پنجم بیزانسی به كلیسا تبدیل شد. این مكان در ناحیه یولوس و در مجاورت مسجد حاجی بایرام قرار گرفته است.

* تئاتر رومی آنكارا 

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-eQhBdWmORE

ساخت تئاتر رومی آنكارا به قرن دوم پس از میلاد بر می گردد
این تئاتر در سال 1982 كشف شده و سپس، حفاری آن از سال 1983 میلادی آغاز شد و ساخت آن به قرن دوم پس از میلاد بر می گردد. مجسمه های رومی كشف شده در معرض نمایش قرار گرفته اند و در بخش جایگاه تماشاچیان حفاری همچنین ادامه دارد.

 

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-9aBNk2DRCu

قلعه آنكارا درواقع نماد شهر آنكارا است
این قطعه درواقع نماد شهر آنكارا بوده كه بر تپه ای به ارتفاع 978 متر در منطقه یولوس ساخته شده و شاید به دستور میداس پادشاه آنكارا در دوران هیتایتی ها ساخته شده كه به عنوان پادگان ساخته شد و بعدها توسط رومی ها و گلاتین ها تكمیل شده است.

* موزه فرهنگ در آنكارا   

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-ziDq4CZKAL

موزه فرهنگ مقابل خانه اپرا در بلوار طلعت پاشا بنا شده است
این موزه مقابل خانه اپرا در بلوار طلعت پاشا بنا شده و حاوی مجموعه نفیس از صنایع دستی مربوط به فرهنگ عامه و آثار مربوط به مساجد دوران سلجوقی و عثمانی است.

* موزه هوانوردی در آنكارا    

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-KlYT6HmA84

موزه هوانوردی در شهر آنكارا و در نااتیمسگوت قرار گرفته است
این موزه در شهر آنكارا و در نااتیمسگوت قرار گرفته و در این موزه مدل های كوچك و بزرگ از هواپیما و تصاویر بی نظیر بزرگ هوایی موجود است.

* موزه نقاشی در آنكارا     

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-KzZAz0eA0z

موزه نقاشی و مجسمه سازی در نزدیكی موزه فرهنگ آنكارا قرار دارد
موزه نقاشی و مجسمه سازی در نزدیكی موزه فرهنگ آنكارا قرار داشته كه دارای مجموعه ای غنی از هنر تركی مربوط به اواخر قرن نوزدهم است و در آن گالری هایی برای نمایش آثار بازدیدكنندگان وجوددارد.

* موزه رادیو و تلویزیون تركیه در آنكارا      

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-ifzBdcV0YT
در موزه رادیو و تلویزیون تركیه (TRT) آثار و ادوات مربوط به دوران آغازین فعالیت رادیو در تركیه از جمله گرامافون ها و رادیوهای قدیمی به نمایش گذاشته شده است. این موزه در ساختمان مركزی هیات مدیره رادیو و تلویزیون تركیه در منطبه اورن واقع شده است. موزه رادیو و تلویزیون روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از 11 صبح تا ساعت 15 باز است.

* موزه مردم شناسی       

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-yt3bssLiNW

موزه مردم شناسی از نخستین موزه هایی است كه در دوره جمهوریت ساخته شده است
موزه مردم شناسی از نخستین موزه هایی است كه در دوره جمهوریت ساخته شده. این موزه در حال حاضر از ده سالن، یك كتابخانه، یك آرشیو، مخازن و قسمت مخصوص امور اداری تشكیل شده است. در یكی از سالن ها در ورودی موزه، محل دفن آتاتورك دیده می شود. عناوین سالن های دیگر موزه عبارتند از: سالن البسه و زیورآلات، سالن گلدوزی ها و كاردستی ها، سالن پارچه ها و غیره.

* شهربازی فوق العاده آنكارا از بهترین های دنیاست        

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-UwcmMlR0OK
مساحت كل آنكاپارك آنكارا 1200000 مترمربع است و 100000مترمربع آن توسط اسباب بازی های مختلف اشغال شده است. پارك شامل 1217 اسباب بازی بزرگ و كوچك است البته برای استفاده چهارفصل از این پاك، برخی از اسباب بازی ها در زیر 10 چادری كه برای این اسباب بازی ها در نظر گرفته شده، قرار دارند. به زودی بزرگ ترین باغ وحش خاورمیانه در آنكاپارك افتتاح خواهدشد كه مجهز به بیمارستان حیوانات نیز است.
در شهربازی بزرگ آنكارا ترن هوایی به طول 870 متر و ارتفاغ 35 متر وجود دارد كه یكی از مهیج ترین ترن های هوایی دنیاست. همچنین چرخ فلك آن یكی از بزرگ ترین چرخ فلك های دنیاست. مجسمه های به كار برده شده در این پارك بسیار زیبا و عظیم الجثه هستند. مجسمه غول پیكر دایناسور آنكاپارك آنكارا، با 70 متر ارتفاع در كتاب گینس (ركوردهای جهانی) ثبت شده است. این پارك از جاهای دیدنی تركیه است كه بازدید از آن، به یادماندنی خواهدبود.
نگران تردد در این شهربازی بزرگ آنكارا نباشید. وسایل حمل و نقل عمومی شما را در پارك می چرخانند و می توانید در كنار اسباب بازی یا محل دلخواه تان پیاده شوید. پاركینگ شهربازی نیز در خدمت بازدیدكنندگان است.

* پارك جنگلی آتاتورك آنكارا     

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-rK17Jg2eQb

پارك جنگلی آتاتورك، یكی از مراكز تفریحی بسیار مهم در آنكارا تلقی می شود

تركیه با داشتن آب و هوای مرطوب و طبیعت زیبا و هوای سالم از جنگل های بسیار زیبایی برخوردار است.
پارك جنگلی آتاتورك، یكی از مراكز تفریحی بسیار مهم در آنكارا تلقی می شود و دارای باغ وحش، چایخانه و محل هایی برای پیك نیك است و محصولات متنوعی نیز در این پارك تركیه تولید می كند.
بسیاری از تفریحات آنكارا در حومه شهر قرار دارد و وسایل نقلیه عمومی برای دسترسی به آنها وجود دارد. برای این پارك اتوبوس، مینی بوس و قطار وجود دارد.
از دیگر مكان های دیدنی می توان موزه جنگ آزادی، موزه جمهوری، موزه تاریخ طبیعی، موزه فضای باز لكوموتیو، موزه هواشناسی، موزه اسباب بازی، موزه زراعت، مسجد حاجی بایرام، مسجد اصلان خانه، مسجد اهلی اولان، مسجد علاالدین، مسجد ینی جناب احمد و مسجد كجاتپه را نام برد.

مراكز خرید

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-cNxE94YCeY

یكی از مهم ترین بخش های سفر به آنكارا سرزدن به مراكز خرید است
یكی از مهم ترین بخش های سفر به آنكارا سرزدن به مراكز خرید است و گردشگران برای تهیه سوغات و تفریح هم كه شده سری به بازارها و مراكز خرید شهر می زنند. مراكز تجاری آنكارا در تركیه معروف بوده و تعدادی از گردشگران تنها جهت تجارت و خرید از این مراكز تجاری به آنكارا سفر می كنند.
بازدیدكنندگان از این شهر معمولا مایل هستند از فروشگاه های قدیمی در چیكریكچیلار یوكوشو نزدیك به اولوس دیدن كنند. خیابان مسگران یا باكیرجیلار چارشیسی محبوبیت خاصی دارد و بسیاری از اشیای جالب قدیمی و جدید را، علاوه بر اشیای مسی، می توان در اینجا یافت، مانند جواهرات، فرش، لباس، عتیقه جات و كارهای سوزن دوزی شده  و غیره. با رفتن به بالای تپه به سمت دروازه ارگ، می توانید مغازه های جالب بسیاری را ببینید كه ادویه ها، مویه های خشك شده، آجیل و هر نوع محصول دیگری را می فروشند.
 اینجا مجموعه ای بزرگ و بسیار تازه است. مراكز خرید مدرن بیشتر در كیزبلای و در خیابان تونالی هیلمی واقع در چانكایا یافت می شوند. این منطقه شامل بازار مدرن كاروم و همچنین برج آتاكوله در چان كایا است. از بالای آناكوله در ارتفاع 125 متری، منظره باشكوهی بر فراز تمام شهر وجود دارد. رستوران چرخانی نیز وجود دارد كه در آن می توان به شكل آسوده تری از كل چشم انداز لذت برد. گالریا در اومیت كوی، مركز بیل كنت، آرمادا در سوگوت اوزو، میگروس آك كپرو و كارفور در باتی كنت سایر فرصت ها برای یك خرید مدرن هستند.

حمل و نقل

جاهای دیدنی آنكارا پایتخت پهناور تركیه-lCwl0ZAoZw

  فرودگاه بین المللی آنكارا در 35 كیلومتری شمال این شهر واقع شده است
فرودگاه بین المللی آنكارا در 35 كیلومتری شمال این شهر واقع شده كه می توانید با قطار به این فرودگاه رفت و آمد كنید. حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاكسی اختصاصی، اتوبوس و مترو است. مترو وسیله ای است كه شما می توانید با آن به اكثر نقاط شهر سریعا سفر كنید. وسیله دیگر اتوبوس بوده و شما می توانید از ایستگاه های اتوبوس برای رسیدن به مركز شهر استفاده كرده و از ایستگاه اصلی به تمام مراكز دیدنی كه در 5 كیلومتری جنوب غربی شهر قرار گرفته، سفر كنید.
وسیله دیگر تاكسی است. تاكسی های این شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ كرایه با استفاده از تاكسی متر انجام می گیرد. نرخ اولیه تاكسی متر در بدو ورود با وسیله حدود 2 دلار است و پس از طی یك مسیر 10 كیلومتری حدود 20 الی 30 دلار با توجه به وضعیت ترافیك باید پرداخت كرد. این تاكسی ها فقط به صورت اختصاصی مسافر سوار می كنند.
هتل های آنكارا
هتل های آنكارا شرایطی و امكانات متفاوتی دارند. هر كدام از هتل های 3 ستاره آنكارا، هتل های 4 ستاره آنكار و هتل های 5 ستاره آنكارا از نظر قیمت و امكانان بسیار اختلاف دارند. بهترین هتل های آنكارا، هتل های پنج ستاره آنكاراست. در این هتل ها شما می توانید از امكاناتی نظیر استخر، حمام تركی، باشگاه بدنسازی و... بهره مند باشید.
آنچه هتل های آنكارا تركیه را برجسته می كند، رفتار شایسته كاركنان هتل هاست، البته قیمت هتل های آنكارا نیز نسبت به سایر شهرهای توریستی دیگر مناسب تر است. اما آنچه كه درباره هتل ها باید بدانید این است كه این هتل ها دو دسته اند: