ریپورتاژ آگهی
ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده

اگر مشكلات گرفتن ویزا دلیل كم سفر كردن شماست، هستند كشورهایی كه به عنوان یك ایرانی می توانید بدون ویزا به آنها سفر كنید. ماداگاسكار از جمله این كشورهاست و شما هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد می توانید ویزا دریافت كنید و حداكثر 90 روز در این كشور زیبا به سیاحت بپردازید. پایتخت این كشور آنتاناناریوو نام دارد كه 700 هزار نفر در آن زندگی می كنند.
  • 1401/03/05
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : ماداگاسكار -ماداگاسكار
تلفن : 66059000-021

اگر مشكلات گرفتن ویزا دلیل كم سفر كردن شماست، هستند كشورهایی كه به عنوان یك ایرانی می توانید بدون ویزا به آنها سفر كنید. ماداگاسكار از جمله این كشورهاست و شما هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد می توانید ویزا دریافت كنید و حداكثر 90 روز در این كشور زیبا به سیاحت بپردازید. پایتخت این كشور آنتاناناریوو نام دارد كه 700 هزار نفر در آن زندگی می كنند.
ماداگاسكار یكی از كشورهای جنوب شرقی آفریقا است كه در میان اقیانوس هند واقع شده. جزیره اصلی ماداگاسكار چهارمین جزیره بزرگ جهان و منطقه ای توسعه نیافته و خام با 8000 گونه جانوری (5 درصد از تنوع زیستی دنیا) است كه در هیچ كجای دیگر نظیرش را نمی توان یافت. ماداگاسكار مجموعه ای منحصر به فرد از شگفتی های طبیعت و میراثی از میلیون سال گذشته است.
در این سرزمین افسانه ای، هزاران گونه جانوری زیست می كنند. تنوع طبیعی فوق العاده این سرزمین باعث شده كه نام این جزیره را قاره هشتم بگذارند. این سرزمین پیش تر محل تردد دایناسورها بوده است؛ مهد تكامل ماقبل تاریخ كه بهشت طبیعت شناسان است. بازدیدكنندگان می توانند در میان جنگل های انبوه و گرمسیری، دره های خشك و نیمه بیابانی و سواحل بی نظیر آن به گشت و گذار بپردازند و در شرق آن نیز درختان بائوباب 1000 ساله زیبا را ببینند.

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-FeSOLiu8gb

ماداگاسكار یكی از كشورهای جنوب شرقی آفریقا است كه در میان اقیانوس هند واقع شده است

 
این سرزمین به دلیل جدا بودن از خاك اصلی آفریقا، دارای طبیعتی خاص و ویژه است كه تقریبا مشابه گیاهان و جانوران آن را نمی توان در نقاط دیگر جهان یافت. در ماداگاسكار جنگل های بارانی، خشكی پسند، مراتع و بوته زارها باعث شده اند زیستگاه های جالب و منحصر به فردی برای جانوران به وجود آید.
در آخرین كشف صورت گرفته در این جزیره زیبا، یك گونه خارق العاده از آفتاب پرست كشف شده كه به زحمت از ناخن انگشت اشاره بزرگتر است. طبیعت زیبای ماداگاسكار و حیات وحش كم نظیر آن سبب شده این كشور یكی از مقاصد پرطرفدار طبیعت گردان باشد. به این كشور صحرای سرخ بزرگ هم می گویند، چون ارتفاعات مركزی اش پوشیده از خاك سرخ است.
این كشور معمولا دو فصل دارد؛ یك فصل گرم بارانی از نوامبر تا آوریل و یك فصل خنك تر و خشك از می تا اكتبر. بهترین زمان سفر به ماداگاسكار آوریل تا نوامبر است. در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران به ماداگاسكار وجود ندارد و بهترین مسیرهای پروازی آن از طریق هواپیمایی اتحاد (دو توقف در ابوظبی و ژوهانسبورگ) و ایرفرانس (دو توقف در رم و پاریس) انجام می شود. آژانس های گردشگری برای اردیبهشت امسال تورهایی را به مقصد ماداگاسكار ترتیب داده اند.
شهرگردی در تانا، بازار دستفروشان، قایق سواری در رودخانه Tsiribina، عكاسی از قبایل و بومیان، آبتنی در آبشار و حوضچه های Nosinompeha، بازدید از پارك ملی Bemaraha، گشت در صخره های Tsingy، اقامت در لوژ، بازدید از شهر آنتسیرابه، گشت شبانه برای دیدن حیوانات شب فعال و خرید صنایع دستی از جمله برنامه های تدارك دیده شده در این سفرهاست.
غذاهایی به سبك فرانسه
تاثیر تكنیك های آشپزی فرانسوی در آشپزی ماداگاسكار كاملا مشهود است. برای مثال، اهالی ماداگاسكار سوپی بسیار محبوب به نام لسوپی Lasopy تهیه می كنند كه تركیب از آب گوشت گوساله، هویج، ترب، سیب زمینی، تره فرنگی، لوبیا و گوجه فرنگی و نمك است. آنها این سبزیجات را خوب می پزند تا كاملا نرم شود و سپس آن را له و پوره می كنند و سوپی غلیظ به دست می آورند كه با نان خشك یا نان گرم و تازه میل می كنند. سوپی مشابه در اقصی نقاط فرانسه خورده می شود كه شباهت بسیار زیادی به این سوپ دارد (Potage Crecy).

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-MP2eAiE0Ug

تاثیر تكنیك های آشپزی فرانسوی در آشپزی ماداگاسكار كاملا مشهود است
غذای معروف دیگری كه در ماداگاسكار پخت می شود Akoho Misy نام دارد كه تركیب مرغ با زنجبیل، سیر، پیازچه، میخك، نمك و فلفل است كه در روغن سرخ می شود. مشابه این غذا در فرانسه Poulet Saute a la Bordelaise نام دارد كه از موادی مشابه درست می شود و روش پخت آن نیز به همین گونه است. Romazava غذای ملی ماداگاسكار محسوب می شود و هر خانواده روش خاص خود را برای پخت آن دارد. این غذا معمولا با برنج برای ناهار یا شام خورده می شود.
 مواد تشكیل دهنده آن شامل گوشت گوساله، مرغ و خوك است كه به شكل مكعب های یك شكل بریده شده اند، به همراه پیاز، گوجه فرنگی، اسفناج و سیر له شده. برنج غذای پایه مردم ماداگاسكار است كه در شالیزارهای آبیاری شده كشت می شود. برنج در آشپزی ماداگاسكار نقش عمده ای دارد. آنها حتی نوشیدنی مخصوصی از برنج سوخته می گیرند كه Ranonapango نام دارد. برای درست كردن این نوشیدنی آنها برنج را تا حد سوختگی می پزند و سپس به آن آب جوش اضافه می كنند تا مزه برنج سوخته را به خود جذب كند. این آب را از برنج جدا كرده و می گذارند تا كاملا خنك شود و سپس آن را در كنار غذا می نوشند.
هتل هایی مطابق انتظار
هتل های ماداگاسكار در سراسر این كشور آفریقایی گسترده شده اند و شما بسته به بودجه تان حق انتخاب دارید. در هتل های ماداگاسكار یا مراكز اقامتی آن از مسافرخانه گرفته تا هتل پنج ستاره لوكس، هر نوع خدمات بر اساس بودجه و سطح مالی مسافران ارائه می شود.

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-9hgYsP8eUz

هتل های ماداگاسكار در سراسر این كشور گسترده شده اند

  مراكز اقامتی این كشور مانند اكثر نقاط دنیا به ترتیب درجه بندی عبارتند از: مسافرخانه، هتل دو ستاره، هتل سه ستاره، هتل چهار ستاره، هتل پنج ستاره و بوتیك هتل كه همان گونه كه عنوان شد با انتظارات گردشگران سازگار است. این هتل ها از امكانات و خدمات مطابق با استانداردهای بین المللی هتلداری برخوردار بوده و تنوع بالایی دارند.
سوغات هیجان انگیز
مردم ماداگاسكار هنرهایی مثل بافندگی و خیاطی دارند و می توانید كلی هدیه هیجان انگیز بخرید. در بازارهای صنایع دستی، صنایع دستی بسیار زیبا و نیز سنگ های زینتی كه به طرز غیرقابل باوری ارزان هستند می توان خرید. با توجه به اینكه محصولات صادراتی این كشور قهوه، وانیل، حلزون، شكر و لباس های پنبه ای است، انتخاب های دیگری نیز پیش رو دارید. 

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-jLjtRWEGxx

مردم ماداگاسكار هنرهایی مثل بافندگی و خیاطی دارند
صدرنشینی وانیل ماداگاسكار
ماداگاسكار حدود دو سوم وانیل جهان را تولید می كند. میوه وانیل تنها میوه قابل خوردن گل اركیده است. هر گل در سال فقط یك بار باز می شود و گرده افشانی آن كه كاری بسیار دشوار است، فقط با دست انجام می گیرد. وانیل ماداگاسكار مزه ای شیرین دارد و برای تهیه تعداد زیادی از دسرها در سراسر دنیا به كار می رود. از آن در بستنی، سس سالاد و سس باربیكیو هم به وفور استفاده می شود.
وانیل یكی از ادویه جات گران قیمت است كه به طور گسترده ای استفاده می شود. محبوبیت این ادویه به دلیل عطر و طعم دلپذیر آن است كه عطری خفیف و معطر دارد. در ایران وانیل را به شكل پودر سفید كه در اصل محصولی شیمیایی است به نام «وانیلین» می شناسند و به مقدار زیاد و با قیمت ارزان در اختیار مصرف كنندگان قرار می گیرد. وانیلین تنها یكی از 36 بوی گوناگون وانیل را دارد و از دیگر خواصت طبیعی وانیل در پودر وانیلین خبری نیست.
وانیل اصل به شكل یك چوبه یا غلاف باریك سیاه رنگ است كه باید آن را به وسیله یك چاقوی تیز شكافت و با پشت چاقو خمیر درون آن را درآورد و داخل سس ها یا خمیرها ریخت. امروزه در بسیاری از نقاط جهان به كشت و پرورش وانیل اقدام می شود اما محصولات با كیفیت ماداگاسكار در صدر قرار دارد.
دیدنی های ماداگاسكار
پارك ملی رانومافانا  

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-NNbks1PJ9X

یكی از محبوب ترین پارك های ملی  كشور ماداگاسكار ، رانومافانا است
یكی از محبوب ترین پارك های ملی این كشور رانومافانا است كه در سمت جنوب شرقی ماداگاسكار در نزدیكی دهكده رانومافانا واقع شده است. در بخش شرقی پارك كه خوش منظره ترین قسمت آن است، نهرهای متعدد از تپه های جنگلی جاری می شوند. این پارك زیستگاه لمور بامبوی طلایی است كه در خطر انقراض قرار دارد. این نوع لمور از جوانه های بامبو تغذیه می كند كه حاوی سیانید است و برای حیوانات دیگر كشنده است.

پارك ملی ماسوالا   

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-W1gHbJ1yLF

پارك ملی ماسوالا در شمال شرقی ماداگاسكار واقع شده است
این پارك در شمال شرقی ماداگاسكار واقع شده است و حدود 250 مایل جنگل بارانی را پوشش می دهد و شامل سه پارك دریایی هم می شود. این پارك 10 گونه لمور از جمله لمور آیای، بزرگترین نخستی شب زی دارد. این پارك زیستگاه گونه های متنوعی از پرندگان و خزندگان است. پارك های تامپولو، آمبودیلیتری و آیفاهو هم برای غواصی و همچنین كایاك سواری مناسب هستند.

پارك ملی آنداسیب - مانتادیا  

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-mSVTUNm5rg

پارك ملی آنداسیب حدود 100 مایل از زمین های شرق ماداگاسكار را در بر گرفته است
این پارك حدود 100 مایل از زمین های شرق ماداگاسكار را در بر گرفته است و زیستگاه حدود 11 گونه لمور از جمله بزرگترین لمور كشور یعنی ایندری است. این پارك در نزدیكی پایتخت ماداگاسكار قرار دارد و بازدید از آن از بقیه پارك ها راحت تر است. راهنماهای محلی تورهای یك تا شش ساعته در این مناطق دارند.
تپه سلطنتی آمبوهیمانگا    

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-ymLq1Hurhp

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا  500 سال است یكی از مقدس ترین نقاط در ماداگاسكار میباشد
این تپه كه 500 سال است یكی از مقدس ترین نقاط این سرزمین برای مردمش محسوب می شود، دهكده ای تاریخی كه زمانی منزل خانواده سلطنتی ماداگاسكار بوده است. دیواری كه دور این دهكده كشیده شده به سال 1847 برمی گردد و با ملاطی متشكل از آهك و سفیده تخم مرغ درست شده است.
ایفاتی  

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-Ihsrl1B4ha

ایفاتی نامی است كه به دو دهكده ماهیگیری قدیمی در ساحل جنوب غربی ماداگاسكار داده اند

ایفاتی نامی است كه به دو دهكده ماهیگیری قدیمی در ساحل جنوب غربی ماداگاسكار داده اند. دورتر از ساحل، صخره آب سنگی 60 مایلی وجود دارد كه مانند سدی طبیعی جلوی امواج بزرگ دریا را می گیرد و آب های ساحلی را برای شیرجه، غواصی و ماهیگیری ایده آل می سازد. خشكی این منطقه نیز با جنگل های پوشیده از خار شناخته می شود كه درختان عجیب بائوباب قرن هاست در آن پرورش می یابند.

خیابان بائوباب ها

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-KfHhfRjLFU
خیابان بائوباب ها شامل گروهی از درختان بائوباب می شود كه در دو طرف جاده ای خاكی در غرب ماداگاسكار قرار گرفته اند. چشم انداز جالب آنها توریست ها را از نقاط دوردست دنیا به این نقطه می كشاند و آن را جزو پربازدیدترین نقاط منطقه ساخته است. درختان بائوباب كه بیش از 800 سال عمر دارند، در این منطقه تك افتاده نبودند، بلكه در جنگل استوایی انبوهی قرار گرفته بودند. با گذشت سال ها، جنگل به منظور كشاورزی زدوده شد و فقط این درختان مشهور باقی ماندند.
از مجموعه هشت گونه درخت بائوباب در جهان، شش گونه آن در ماداگاسكار می رویند. «بائوباب»ها محل زندگی مارها، خفاش ها، زنبورها و حتی انسان هاست و مهمتر از آن این درختان منبع سرشاری از آب هستند و هر كدام تا 4 هزار لیتر آب را درون تنه خود ذخیره می كنند و در واقع برای آفریقا، درختان زندگی هستند.
ارتفاع درختان «بائوباب» از پنج تا 30 متر متغیر است و برخی از آنها تا 1000 سال با توجه به شرایط زیست محیطی عمر می كنند. این درخت وقتی نهال است فرقی با درختان معمولی ندارد اما هنگامی كه عمرش به 30 یا 40 سال می رسد، اتفاق عجیبی می افتد به این ترتیب كه تنه درخت شروع به بزرگ شدن می كند و شاخه های نازك تقریبا بی برگ آن پایین می افتد. وقتی درخت بائوباب 100 ساله می شود، تنه بزرگ و ورم كرده ای داردو شاخه هایش مانند ریشه های خشكیده ای هستند كه انگار از سمت بالا روییده اند طوری كه وقتی آن را ببینید تصور می كنید این درخت وارونه رشد كرده است.
در فصل بارانی سال، تنه درخت برجسته و متورم می شود تا شانه های نرم و اسفنج شكل آن آب را جذب كنند. سپس در طول فصل گرما، انگار كه درخت رژیم گرفته باشد از آبی كه در خود ذخیره كرده استفاده می كند. فیل های تشنه از خرطوم شان برای سوراخ كردن تنه درخت استفاده می كنند و چوب نرم و مرطوب آن را می جوند. حتی افرادی كه در صحرا هستند می توانند با جویدن چوب بائوباب و مكیدن آب درونی آن، زندگی شان را نجات دهند.

میوه ترش بائوباب نیز مفید است به طوری كه می توان از پوسته سفت آن به جای ظرف استفاده كرد. البته مصرف هسته آن نیز ایرادی ندارد و می توان آن را خرد و برای خوشمزه شدن سوپ استفاده كرد یا می توان آن را بو داده و در تهیه قهوه استفاده كرد. همچنین نوشیدنی مقوی كه از این میوه به دست می آید موجب شده كه بائوباب نام مستعار (درخت لیموناد) را به خود بگیرد. البته آن را [نان میمون) نیز می نامند چون میمون ها آن را دوست دارند و از خوردنش لذت می برند.

نوزی بی

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-BIbPngGhIe
جزیره كوچك نوزی بی یكی از نقاط درجه یك توریستی ماداگاسكار است كه هر ساله هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب می كند. با آنكه سواحل نوزی بی مانند سواحل استوایی دیگر زیاد خوش منظره نیست ولی به خاطر آرامش، آب های زلال فیروزه ای و رستوران های عالی و غذاهای دریایی محبوبیت یافته است.
منطقه حفاظت شده تسینگی دی بمارا 

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-x9zfTUR7st

«تسینگی» به قله های نوك تیزی گفته می شود كه در فلات آهكی این پارك قرار گرفته اند.
«تسینگی» به قله های نوك تیزی گفته می شود كه در فلات آهكی این پارك قرار گرفته اند. این پارك كه در نزدیكی ساحل غربی كشور قرار گرفته است، گستره وسیعی از جنگل های كرنا دارد و زیستگاه هفت گونه لمور از جمله Deckns sifaka است كه با خز سفید و كرمی و صورت سیاهش شناخته می شود.
Tsingy از كلمه ماداگاسكاری mitsingitsignia كه به معنی با نوك پا راه رفتن است گرفته شده و به زبان محاوره ای راه یافته تا موقعیت شگفت انگیز جغرافیایی اینجا را توضیح دهد. شاید اینجور سنگ آهك های ساییده شده در جاهای دیگری از كره زمین نیز وجود داشته باشند اما قطعا هیچ كجا به این بلندی، باریكی و گستردگی به شكل درخت های مخروطی نیستند.
در لابلای این صخره ها كندوی زنبور وحشی وجود دارد و بومیان برای به دست آوردن آن به این صخره ها می آمدند و چون لبه های تیز داشته نوك پا روی آن راه می رفتند. از این رو در طول سال ها اسم این صخره ها تسینگی Tsingi شده است. این صخره ها یكی از عجیب ترین فرم های صخره ای كره زمین به شمار می روند كه به صورت صخره هایی نوك تیز هستند با شكاف هایی كه تا 100 متر عمق دارند و درختانی در كف این شكاف ها روییده كه تنه شان 100 متر طول دارد تا به نور خورشید برسد و ریشه شان 100 متر در زمین فرو می رود تا به آب برسد.
به گفته راهنمای محلی شكل تیز این صخره ها به دلیل فرسایش باران های اسیدی ایجاد شده و هر سال چند میلیمتر در حال كوتاه تر شدن هستند. در بین این صخره ها تنوع جالبی از لمورها، جوندگان و پرنده ها نیز به چشم می خورد كه بر شگفت انگیزی آن می افزاید.

پارك ملی ایسالو  

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-bWwprTc0h0

پارك ملی ایسالو در نزدیكی منطقه جنوبی ماداگاسكار قرار گرفته است

پارك ملی ایسالو به خاطر زمین های متنوعش مشهور است و در نزدیكی منطقه جنوبی ماداگاسكار قرار گرفته است. این پارك علفزارها، تنگدره های عمیق و ماسه سنگ های مختلف دارد كه همه آنها در كنار درختان نخل قرار گرفته اند. مانند پارك های دیگر، برای تماشای این پارك نیز باید راهنمای تور داشته باشید. هر تور ممكن است چندین ساعت یا حتی چندین روز طول بكشد.

جزیره سنت ماری   

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-htbun3siuy

جزیره سنت ماری دورتر از ساحل شرقی ماداگاسكار واقع شده است
جزیره سنت ماری دورتر از ساحل شرقی ماداگاسكار واقع شده است. خلیج های حفاظت شده و آبراهه های این جزیره در قرن های 17 و 18، دزدان دریایی را به سنت ماری می كشاند و لاشه های چند كشتی دزدان دریایی را هنوز هم می توان در آب های كم عمق خلیج فوربان مشاهده كرد. امروزه این جزیره یكی از برترین جاذبه های گردشگری ماداگاسكار است. آب های زلال و آرام خلیج های جزیره نقاطی ایده آل برای غواصی و زیرآبی رفتن است. وال های گوژپشت مهاجر در تابستان و اوایل پاییز به آب های این جزیره می آیند.
اینكه یك نهنگ كوهان دار موج ها را در صحنه ای برجسته می شكند یا یك نهنگ خاكستری با بچه اش روی سطح آب شنا می كنند، مناظری جادویی هستند كه شما فرصت تماشای آن را در این جزیره دارید. تماشای نهنگ در حال حاضر یكی از محبوب ترین جاذبه های حیات وحش در جهان به شمار می رود.

ماداگاسكار؛ كشوری خارق العاده-8YSVAbKVnG