ریپورتاژ آگهی
عجیب ترین جزیره در فرانسه

عجیب ترین جزیره در فرانسه

مون سن میشل یك جزیره جزر و مدی در شمال فرانسه در منطقه نورماندی است كه از جالب توجه ترین اماكن توریستی فرانسه محسوب می شود.
  • 1401/03/05
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : فرانسه - فرانسه
تلفن : 66059000-021

یب ترین جزیره در فرانسه-mfwXvP1gDA
مون سن میشل یك جزیره جزر و مدی در شمال فرانسه در منطقه نورماندی است

مون سن میشل یك جزیره جزر و مدی در شمال فرانسه در منطقه نورماندی است كه از جالب توجه ترین اماكن توریستی فرانسه محسوب می شود.
این جزیره كه خودش 98 متر بالاتر از سطح دریاست در حال حاضر 44 نفر جمعیت دارد كه البته در بهترین حالتش در سال 1854 هزار و صد و هشتاد و دو نفر جمعیت داشته. تركیب ساختاری شهر نمونه ای جامعه فئودالى است كه آن را ساخته است. بر بالا خدا، در پایین تر صومعه، در زیر این ها سالن بزرگ، پس از آن فروشگاه ها و خانه ها و در خارج از دیوارها، مسكن ماهیگیران و كشاورزان است.

یب ترین جزیره در فرانسه-6KjSUwPT2R

مون سن میشل به خاطر چشم انداز جزیره ای خود از عجایب فرانسه به شمار می آید
این بنا كه سالی سه میلیون نفر بیننده دارد در فهرست میراث جهانی یونسكو قرار دارد. مون سن میشل به خاطر چشم انداز جزیره ای خود و كیفیت ساختمانی بناها و تداوم تاریخی اش از عجایب فرانسه به شمار می آید. این معبد كه در قدیم محل عبادت سلت ها بود، در قرن هشتم میلادی به قلمرو مسیحیت پیوست.

نخست نماز خانه ای در آن به "میشل" فرشته مقرب وقف شد و خوشبختانه صومعه ای كه بعدها جانشین آن گشت، در سایه استحكامات اطراف آن توانست آزادانه گسترش یابد. در دوره گوتیك شهرت مذهبی معبد میشل به اوج خود رسید و هجوم زائران به این نقطه چنان گسترش پیدا كرد كه كشیشان را مجبور ساخت تا بی وقفه به ساخت بناهای بلن تر و وسیع تر كه به وسیله جرز های محكم نگهداری می شدند، بپردازند بدین ترتیب یكی از عجایب جهان كه عبارت از مجموعه ای از بناها به بلندی 1211 تا 1228 متری زمین است، به وجود آمد.

یب ترین جزیره در فرانسه-UTv7rlBKMz

  مون سن میشل سالی سه میلیون نفر بیننده دارد و در فهرست میراث جهانی یونسكو قرار دارد
این مجموعه شامل 5 تالار بزرگ است كه در دو ردیف روی هم قرار دارند و بر بالای آن صومعه بسیار جالبی ساخته شده كه گویی میان آسمان و دریا معلق است. از آن زمان به بعد این معبد دچار سرنوشت فلاكت باری شده است. پس از خرابی نسبی كلیسا و تبدیل صومعه به زندان، این تغییر كاركرد به ویرانی كامل آن انجامید. ولی تعمیرات متوالی آن از صد سال پیش، عظمت اولیه این كلیسا را به آن باز گردانید.
امروزه این بنا نه تنها همه ساله جهانگردان بی شماری را به خود جلب می كند، بلكه محل عبادت هم به شمار می آید. به مناسبت برپایی مراسم جشن هزار ساله ساختمان آن تعدادی از كشیشان فرقه سن - بنوا موفق شدند كه مجددا در آن مستقر شوند.
قسمتی از مون سن میشل در اوایل قرن نوزدهم به زندان تبدیل شد كه با تلاش افرادی چون ویكتور هوگو در 1863 زندان تعطیل و به بنای تاریخی صرف تبدیل شد. در سال 1979 هم یونسكو آن را به عنوان میراث جهانی وارد فهرست كرد.