ریپورتاژ آگهی
روستای میر

روستای میر

در حال حاضر حود ۱۲۱ خانوار در روستا ساكن هستند هم چنین این روستا ۲۸۶ نفر جمعیت دارد.
  • 1400/11/11
  • استان : البرز
  • شهر : طالقان
  • دسته : مناطق ییلاقی و دریاكنارها
آدرس : روستای میر كه در پایین طالقان قرار دارد یكی از روستاهای زیبا و البته مهم شهرستان طالقان می باشد كه در فاصله ۴۰ كیلو متری مركز طالقان قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

روستای میر كه در پایین طالقان قرار دارد یكی از روستاهای زیبا و البته مهم شهرستان طالقان می باشد كه در فاصله ۴۰ كیلو متری مركز طالقان قرار دارد. در حال حاضر حود ۱۲۱ خانوار در روستا ساكن هستند هم چنین این روستا ۲۸۶ نفر جمعیت دارد.رودخانه شاهرود كه از سمت پایین طالقان از كنار این روستا گذر می كند آب مورد نیاز آباری برای مزارع روستا را تامین می نماید.روستای میر از چند لحاظ دارای اهمیت فراوانی می باشد:

۱)به دلیل این كه این روستا دارای طبیعتی بكر و ناب و البته تا كنون دست نخورده می باشد كه تصویری از چشمه زیبای میر را در پایین كه توسط مدیر وبلاگ گرفته شده است را مشاهده می كنید.

۱)راه ارتباطی البته خاكی (مالرو) روستای میربا استان های مازندران و گیلان و شهر های سه هزار و تنه كابن از دیگر مزایای این روستا می باشد.

۲)یه دلیل داشتن گونه زیستی (حیوانی) ثبت شده در حیات وحش طالقان كه از اهمیت و جای حفاظت زیادی برخوردار می باشد لازم به ذكر است كه گونه روباه معمولی و گرگ دیده شده است.از قلل این روستا بنده بی اطلاع بوده ولی ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۷۴۰ متر می باشد. در پایان شما را به دیدن از این روستا دعوت می كنم.

 

روستای میر-taTuOM6CvG

روستای میر-dVft7rrrpT

روستای میر-nfWOOhSLxJ

روستای میر-q58MKcqjdv

روستای میر-ihOxbC3USk