ریپورتاژ آگهی
روستای افجه

روستای افجه

این روستای كوچك درنقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد و بهاری بسیار سبز و خرم و دل انگیز و تابستانی خنك و زیبا دارد .
  • 1400/11/11
  • استان : اردبيل
  • شهر : گرمي
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : افجه روستایی است در حدود ۳۵ كیلومتری شرق شهرستان گرمی در جنوب و ۵ كیلومتری مركز بخش موران (روستای زهرا)
تلفن : 66059000-021

افجه روستایی است در حدود ۳۵ كیلومتری شرق شهرستان گرمی در جنوب و ۵ كیلومتری مركز بخش موران (روستای زهرا)

این روستای كوچك درنقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد و بهاری بسیار سبز و خرم و دل انگیز و تابستانی خنك و زیبا دارد . از نظر پوشش گیاهی وضعیت نیمه جنگلی دارد و مكانی مناسب برای گردشگری می‌باشد. در قسمت شرق افجه در فضای سبز چسبیده به روستا؛ درخت كهنسال گردو به قدمت ۵۰۰ سال (به گفته صاحب درخت) خودنمایی می‌كند كه به علت كهنسالی وسط بدنه این درخت خالی شده‌است و سه نفر را در خود جای می‌دهد .
در هوای بارانی چوپانان از این فضا برای دوری از خیس شدن استفاده می‌كنند . در سالهای اخیر و در فصلهای بهار و تابستان، بخصوص در روزهای تعطیل، خانوادهای زیادی از روستاهای اطراف، بخصوص از شهر گئرمی ساعاتی از روز را به استراحت در قسمتهای سرسبز این روستا می‌گذرانند. روستای افجه به علت برخورداری از راه آسفاته (گئرمی – موران (زاهرا)- وان – افجه) به راحتی قابل دسترسی به عموم كسانی است كه می‌خواهند در دامن طبیعت زیبا و سحرآمیز این روستا ساعاتی را به استراحت بپردازند.

ضمنا گردشگران می‌توانند از عسل طبیعی كه در روستاهای مجاور و در مسیر جاده اسفالته‌، با پرورش زنبور عسل توسط روستائیان محل، به دست می‌آید خریداری و در فضای دلپذیر روستا و هنگام استراحت در كنار اعضائ خانواده خود میل كرده و یا به عنوان هدیه روستای افجه همراه خود ببرند

روستای افجه-nQwJHU9V6f

روستای افجه-BORAyob6vF

روستای افجه-bvMAsFxDBp

روستای افجه-d3TlcOqffe

روستای افجه-TLd4l2FTEs