ریپورتاژ آگهی
منطقه شكارممنوع درونه

منطقه شكارممنوع درونه

منطقه شكار ممنوع درانه در استان خراسان رضوی و در مجاورت منطقه حفاظت شده سید مرتضی قرار دارد.
  • 1400/11/11
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : بردسکن
  • دسته : مناطق حفاظت شده ایران
آدرس : منطقه مزبور با گسترش ۶۰۰۰۰ هكتار در غرب شهرستان بردسكن قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

منطقه شكار ممنوع درانه در استان خراسان رضوی و در مجاورت منطقه حفاظت شده سید مرتضی قرار دارد. منطقه مزبور با گسترش ۶۰۰۰۰ هكتار در غرب شهرستان بردسكن قرار دارد. بدلیل تنوع زیستگاه حیات وحش و قابلیتهای بالقوه در زمینه احیاء و حفظ پوشش گیاهی و جانوری درون منطقه ای شكار ممنوع اعلام شده است. این منطقه در حاشیه منطقه حفاظت شده توران و از استان سمنان و پناهگاه حیات وحش دشت لاغری در استان خراسان رضوی و از توابع شهرستان یردسكن است. این منطقه یكی از زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی است. احتمال حضور این گونه در این منطقه قطعی شده بود ولی نیاز به حضور مستمر و پایش دقیق در منطقه احساس می‌شود تا بتوان از این گونه با ارزش عكس و فیلم تهیه شود.

پوشش گیاهی

از انواع مختلف گیاهان این منطقه می توان به بلقیص -گل زرد-سلمه-شور-خار گونی-بومادران-تلخه-چرخه-كنگر-شیرسگ-جودوسر-كاكوتی-فستوكا-جووحشی-خارمشك-مریم گلی-پونه-گون-خارشتر-دلمه تركی-زیره ی سیاه وگل لاله اشاره نمود دراین منطقه علاوه بر گونه های ذكر شده ی گیاهی انواع مختلفی از گونه های درختی نیز روییده اندكه میتوان از مهترین انها درخت بنه -زرشك- بید كوهی وبادام وحشی را نام برد.

حیات وحش

این منطقه ی زیبا همچنین محل زندگی جانورانی نظیر اهو- قوچ-میش- روباه-گرگ-شغال-خرگوش-كفتارمیباشد علاوه بران در این قسمت پرندگان زیبایی مانند طرقه یاجل-سهره-گنجشك زرد-كبك-تیهو-قناری وحشی-گل به سر-دم جنبانك-هدهد-سبز قبا-جغد-عقاب-شاهین-باز كلاجك-كبوتر چاهی و گنجشك صحرایی زندگی می كنند.

این منطقه به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است.

 

منطقه شكارممنوع درونه-HGBuEfnDxt

منطقه شكارممنوع درونه-OUpK1WXwet

منطقه شكارممنوع درونه-RXCIpf4nyf

منطقه شكارممنوع درونه-lEBa0DgXJM

منطقه شكارممنوع درونه-VbKPNh7VcK

منطقه شكارممنوع درونه-O4Z3o4ftPE