ریپورتاژ آگهی
نكات و قوانین سفر به گرجستان

نكات و قوانین سفر به گرجستان

سفر به گرجستان بهترین راه برای تجربه فرهنگ غنی این كشور است. گرجستان به داشتن مردمانی خونگرم و طبیعتی شگفت انگیز معروف است اما هنوز ناشناخته بسیاری برای سفر و كشف آنها در خود دارد. تفلیس پایتخت گرجستان همچنان به آداب سنتی خود پایبند است اما دارای چند فرهنگ است كه البته این موضوع نیز به جذابیت آن افزوده است. پیش از سفر نكات و قوانین سفر به گرجستان را با هم مطالعه كنیم.
  • 1401/02/13
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران_تهران
تلفن : 66059000-021

نكات و قوانین سفر به گرجستان-LIhkIpshJQ

سفر به گرجستان بهترین راه برای تجربه فرهنگ غنی این كشور است. گرجستان به داشتن مردمانی خونگرم و طبیعتی شگفت انگیز معروف است اما هنوز ناشناخته بسیاری برای سفر و كشف آنها در خود دارد. تفلیس پایتخت گرجستان همچنان به آداب سنتی خود پایبند است اما دارای چند فرهنگ است كه البته این موضوع نیز به جذابیت آن افزوده است. پیش از سفر نكات و قوانین سفر به گرجستان را با هم مطالعه كنیم.


قانون جدید اجازه می دهد كه خارجی ها برای یك سال اقامت داشته باشند
یكی از قوانین سفر به گرجستان قانون اقامت در این كشور است.
طبق قانونی كه در سال ۲۰۱۴ توسط دولت گرجستان تصویب شده است شهروندان ۹۵ كشور اجازه دارند كه به مدت یك سال بدون ویزا در این كشور اقامت داشته باشند.
بنابراین این طی این یك سال كسانی كه می خواهند به مدت طولانی در این كشور اقامت داشته باشند متوجه خواهند شد كه آیا انتظاراتشان در این كشور برآورده خواهد شد یا نه.

نكات و قوانین سفر به گرجستان-ShdYQ0OnHP

زندگی در گرجستان و تعطیلات آنجا كاملا متفاوت است
زمانی كه به گرجستان سفر می كنید چه سفر شما تجاری باشد و چه برای گذراندن تعطیلات میهمان نوازی بی نظیر مردمان این كشور را احساس خواهید كرد.
در هر حال زمانی كه شما ساكن این كشور شدید دیگر انتظار نداشته باشید كه با شما مانند یك پادشاه رفتار شود چون دعوت های كمتری برای مهمانی و همینطور گشت و گذار از طرف خانواده ها به شما پیشنهاد می شود.
البته این موضوع قابل درك و منطقی است زیرا شما دیگر اكنون عضوی از جامعه هستید و نیاز دارید كه محیط اطرافتان را بشناسید و خود را با آن سازگار كنید.
با این وجود اصلا فكر نكنید كه گرجستانی ها برای لحظه ای از شما غافل می شوند چون هر زمان كه به آنها نیاز داشته باشید می توانید مثل یك دوست روی آنها حساب كنید.

 

نكات و قوانین سفر به گرجستان-TQkMBO10PL
مهاجران دیگری هم در گرجستان وجود دارند
اگرچه جمعیت مهاجران در گرجستان كم است اما روابط آنها قابل اعتماد است و به طور كامل از یكدیگر حمایت می كنند.
انتظار نداشته باشید كه همه انگلیسی بلد باشند گرجستان دارای زبان خاص و منحصر به فردی است كه فقط توسط خود گرجی ها صحبت می شود و هیچ مشابهی در جهان ندارد.
در ابتدا یاد گرفتن این زبان به خاطر شیوه ادای اصوات كمی سخت به نظر می رسد اما صحبت كردن به این زبان غیر ممكن نیست.

نكات و قوانین سفر به گرجستان-1eYvwyGhLv
این كشور به شدت به كالاهای وارداتی وابسته است
گرچه گرجستان بازار فروش محصولات محلی تازه و خوراكی های خوش طعم خود را دارد، اما این كشور به شدت به واردات وابسته است، به این معنی كه قیمت یك محصول خاص می تواند بالاتر از حد انتظار شما باشد. بیشترین محصولاتی كه در بازارها به فروش می رسد شامل شیر یا روغن نارگیل، محصولات ارگانیك، شیر یا آرد بادام، ادویه جات یا چاشنی های آسیایی و پستوی ایتالیایی است. درمورد خرید در گرجستان باید گفت لباس ها در گرجستان در مقایسه با شهرهای اروپایی گران قیمت است. حتی برندهای ارزان قیمت هم در مقایسه با هزینه زندگی در این كشور گران هستند.

به سرعت می توان كالاها را از آمریكا به گرجستان انتقال داد
فقدان تنوع كالا در گرجستان باعث شده كه این كشور از سایر كشورها مخصوصا آمریكا و خرید آنلاین از آمازون درخواست ورود كالا می كند. چندین شركت حمل و نقل بین المللی از فروشگاه های آنلاین مختلف ایالات متحده، آلمان، چین و انگلیس كالاها را به گرجستان وارد می كنند. یك هفته یا بیشتر برای دریافت این محصولات در گرجستان طول می كشد و قیمت حمل و نقل براساس وزن كالا محاسبه می شود نه ابعاد آن.

نكات و قوانین سفر به گرجستان-ZI2gEIYdzD
پیدا كردن آپارتمان سخت است
زمانی كه به دنبال پیدا كردن یك مكان مناسب در كشور جدید هستیم سخت ترین كار پیدا كردن یك آپارتمان برای زندگی با قیمت مناسب است. نرخ اجاره آپارتمان متفاوت است و به منطقه آن بستگی دارد معمولا مناطق مركزی گرانتر از حومه شهر هستند اما باز هم می توانید یك آپارتمان در مركز شهر با قیمت مناسب پیدا كنید. قیمت برای یك استودیو یا بدروم ۲۵۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار می باشد كه بستگی به محل شرایط آپارتمان و اندازه آن دارد. اكثر صاحبان آپارتمان ها كرایه ماهانه را به دلار دریافت می كنند و از شما انتظار دارند كه آن را نقدی پرداخت كنید. به هر حال تعداد كمی لاری گرجستان را از شما دریافت می كند. خرید آپارتمان در این كشور بسیار گران است مگر اینكه برای زندگی در آن برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشید.


باید بیمه بخرید
هزینه های خدمات سلامت در گرجستان گران است و یكی از قوانین سفر به گرجستان این است كه مهاجران حق استفاده از خدمات رایگان یا یارانه را ندارند. بنابر این خرید یك بیمه جامع ضروری است. شركت های بیمه سلامت زیادی وجود دارند كه میتوانید بسته به ارائه دهنده و هزینه ماهانه ای كه باید پرداخت كنید بیمه خود را تهیه كنید.

نكات و قوانین سفر به گرجستان-YLbKrCLcxT

  گرجستان به شما اجازه دو تابعیتی بودن می دهد
این كشور دارای قوانین مهاجرتی ویژه مخصوصا برای كسانی كه از آمریكا، اروپا، اسرائیل و سوییس آمده اند می باشد. یكی دیگر از قوانین سفر به گرجستان كه باید به خاطر داشته باشید این است كه گرجستان یكی از معدود كشورهایی است كه به شهروندان خود اجازه دو تابعیتی بودن می دهد البته به شرطی كه اثبات كنید وجود شما برای این كشور سودمند است. این روند سریع است و تا دو ماه طول می كشد. البته برای گرفتن تابعیت این كشور ملزم به سرمایه گذاری در كشور، خرید ملك، ازدواج با یك گرجی، تاسیس شركت و یا داشتن كار طولانی مدت هستید.


گرفتن مجوز اقامت
مجوز اقامت گرجستان به مسافران اجازه می دهد كه وارد این كشور شوند و در آن اقامت داشته باشند همینطور برای افراد دیگر نیز دعوتنامه بفرستند. برای در خواست مجوز اقامت نیاز دارید كه به صورت حضوری یا آنلاین در بخش خدمات عمومی درخواست دهید. مدارك مورد نیاز باید در گرجستان باشد اما یك درخواست تكمیل شده در انگلستان نیز می تواند مورد تایید باشد. شما می توانید از چند طریق مانند درخواست كار، ادامه تحصیل، اقامت دائمی یا اقامت موقت برای دریافت مجوز اقدام نمایید.

نكات و قوانین سفر به گرجستان-TfQXcYn4hv
كیوسك های همه كاره
كیوسك هایی ك در سراسر گرجستان وجود دارد باعث می شود كه افراد بتوانند به راحتی صورتحساب های خود را پرداخت كنند و سایر خدماتی كه نیاز دارند را انجام دهند. با وجود این كیوسك ها كه به آن ها Pay Box می گویند دیگر نیاز نیست كه در صف بانك، اداره پست یا سایر اداره ها منتظر بمانید. حتی می توانید بلیط قطار را از پی باكس های معینی تهیه كنید.