ریپورتاژ آگهی
آبشار گچان

آبشار گچان

این آبشار در ابتدای جاده ایلام به سرابله(شیروان و چرداول) و بعد از عبور از تونل بزرگ این مسیر در ۱۵ كیلومتری شهرستان ایلام واقع است. منطقه گچان پوشیده از درختان زیبای بلوط است
  • 1400/11/10
  • استان : ايلام
  • شهر : شیروان چرداول
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : در ۱۵ كیلومتری شهرستان ایلام
تلفن : 66059000-021

این آبشار در ابتدای جاده ایلام به سرابله(شیروان و چرداول) و بعد از عبور از تونل بزرگ این مسیر در ۱۵ كیلومتری شهرستان ایلام واقع است. منطقه گچان پوشیده از درختان زیبای بلوط است. این منطقه در كنار كوه های مانشت و قلاجه در كنار دره زیبای گچان قرار دارد. در میان دره گچان چشمه ای پر آب جاری است كه آبشار زیبای گچان را تشكیل می دهد. آب گوارای این چشمه به مصرف اهالی روستاهای مجاور و آبیاری باغات میوه می رسد. این محل پوشیده از درختان زیبای گردو بوده و همه ساله پذیرای اردوهای علمی و تفریحی است.
در این منطقه كه كوه های زیبا و معظم مانشت و قلارنگ به همراه گچان گویی به هم رسیده اند منظره بسیار زیبایی را ایجاد كرده است.به گونه ای كه در فصول بهار ، تابستان و پاییز و حتی زمستان بعلت دسترسی تقریبا راحت آن پذیرای خیل عظیم دوستداران طبیعت است.

آبشار گچان-xnyoeccQt1

آبشار گچان

در بین دره گچان چشمه ای پر آب جاری است كه آبشار زیبای گچان را تشكیل می دهد. آبشار گچان در ۱۵ كیلومتری شمال شهر ایلام و در بین تنگه كه خود یكی از تفرجگاه های ایلام است قرار دارد. در این منطقه كه كوه های زیبا و معظم مانشت و به همراه گچان گویی به هم رسیده اند منظره بسیار زیبایی را ایجاد نموده است. بگونه ای كه در فصل های بهار، تابستان و پاییز و حتی زمستان به علت دسترسی تقریباً راحت آن، پذیرای خیل عظیم دوستداران طبیعت است.

آبشار گچان-iEoDxUvgRe

آب گوارای چشمه گچان به مصرف اهالی روستاهای مجاور و آبیاری باغات میوه می رسد. این محل پوشیده از درختان زیبای گردو بوده و هرسال پذیرای اردوهای علمی و تفریحی است. 

مسیر رسیدن به آبشار گچان و چشمه آن، ماشین رو نیست و بین یك ساعت تا یك ساعت و ربع پیاده روی دارد. مسیر بسیار راحت، هموار و به اصطلاح پاكوب است و برای طبیعت گردی های سبك بسیار مطلوب است. مسیری كه طبیعت در آن زیبایی هایش را به گونه ای به رخ میكشد كه از دیدنش هیچ گاه خسته نمی شوید.

آبشار گچان-XHIjSRb6jt

مسیر دسترسی به آبشار گچان

این آبشار در قسمت شمال شرقی شهر ایلام و بطور دقیق تر در ابتدای جاده ایلام به شهرستان سرابه( شیروان و چرداوال) قرار گرفته است. برای رسیدن به این آبشار باید از تونل بزرگ ۱۵ كیلومتری شهرستان ایلام عبور كنید.

آبشار گچان-baiKGnOf8m