ریپورتاژ آگهی
خانه زینت الملوك

خانه زینت الملوك

خانه زینت الملوك شیراز كجاست- نقشه قیمت بلیط خانه زینت الملوك -تحقیق در مورد زینت الملوك
  • 1401/01/27
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : عمارت های تاریخی ایران
آدرس : استان فارس, شیراز
تلفن : 66059000-021

خانه زینت الملوك-OqOW77eI00

خانه زینت الملوك در شیراز

 

موزه مشهور به مادام توسو شیراز در خانه زیبای زینت الملوك قوام دایر است. درصورتی كه برای سفر و تفریح و سرگرمی عازم كاخ اعیانی زینت الملوك قوام بشوید و پا در زیرزمین این منزل بگذارید، با صحنه عجیبی رو به رو خواهید شد.

خانه زینت الملوك از مكانهای دیدنی و تاریخی شیراز

شیراز شهر شعر و ادب و عطر بهار نارنج مملوء از جاذبه های دیدنی و تاریخی  است، جاذبه هایی كه این شهر را به یكی از شهرهای توریستی ایران تبدیل كرده است. در بین جاذبه های این شهر بناهای تاریخی جایگاه مهمی دارند، بناهایی كه تماشای معماری آنها یكی از شیرین ترین جنبه های سفرتان به شیراز است. یكی از خانه های این شهر كه قدمت آن به دوران قاجار برمیگردد خانه زینت الملوك است كه گردشگران زیادی از ان دیدن میكنند .

خانه زینت الملوك-3zA5O9eDQw

خانه زینت الملوك از خانه های تاریخی شیراز


خانه زینت الملوك
خانه زینت الملك یا زینت الملوك یكی از اثرهای برجای مانده از دوران قاجار است كه ساخت آن در حدود سال ۱۲۹۰ ه‍. ق به وسیله علی محمد خان قوام الملك دوم شروع و در سال ۱۳۰۲ ه‍. ق به پایان رسیده است. سقف بیش تر اتاق های این خانه چوبی است كه با نقاشی عكس های گوناگونی از حیوانات، پرنده ها و گل و بوته آراسته شده است.
خانه زینت الملوك در تاریخ ۱۰ ماه آذر ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۹۳۸ بعنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه زینت الملوك-0D5XCZwcze

عكس های خانه زینت الملوك


خانه زینت الملوك به فاصله یك كوی از باغ قوام قرار دارد و توسط راهی زیر‌زمینی به كاخ اصلی باغ قوام وصل می شود و در واقع این جا محرمخانه و اندرونی باغ قوام به حساب می آمده است. در داخل خانه زینت الملوك مجسمه های مومی از نامدارانگذشته شیراز وجود دارد كه نمی توان آن را نادیده گرفت.

خانه زینت الملوك تنها خانه شیراز است كه زیرزمین سراسر بنا را احاطه كرده و در سه ضلع از ساختمان زیرزمین بزرگی است كه آجركاری های تماشایی دارد و امروز به نگارخانه تبدیل شده است.

خانه زینت الملوك-ej3oSk3NN2

 تصاویر خانه زینت الملوك

 

موزه مشهور به مادام توسو شیراز در خانه زیبای زینت الملك قوام دایر است. درصورتی كه برای سفر و تفریح و سرگرمی عازم كاخ اعیانی زینت الملوك قوام بشوید و پا در زیرزمین این منزل بگذارید، با صحنه عجیبی رو به رو خواهید شد. « زینت الملوك» خانم صاحب خانه، در كنار گروهی از مشهوران ایران به استقبال شما ایستاده اند، در واقع این مجسمه های مومی به وسیله بنیاد فارس شناسی شیراز ساخته شده اند و شما فرصت این را دارید كه چهره خیلی از مشاهیر شیراز را از نزدیك ببینید.

خانه زینت الملوك-n0osZfpWdg

 تصاویر خانه زینت الملوك
 

در سال ۱۳۷۳ شمسی  خانه زینت الملوك با همكاری میراث فرهنگی بازسازی شد و یك سال بعد زیرزمین آن برای نمایش آثار هنرمندان تبدیل به نگارخانه شد. ولی از سال ۱۳۸۲شمسی نگارخانه تبدیل به موزه گنجینه فارس شد.