ریپورتاژ آگهی
بدره

بدره

شهرستان بدره یكی از ده شهرستان استان ایلام است كه مركز آن شهر بدره می‌باشد. جغرافیا حوزه جغرافیایی بدره با طول و عرض تقریبی ۷۰ در ۹ كیلومتری و با مساحت ۶۲۵ كیلومتر مربع دارای طبیعتی كوهستانی وجنگلی است
  • 1400/11/10
  • استان : ايلام
  • شهر : بدره
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : شهرستان بدره یكی از ده شهرستان استان ایلام است كه مركز آن شهر بدره می‌باشد.
تلفن : 66059000-021

شهرستان بدره یكی از ده شهرستان استان ایلام است كه مركز آن شهر بدره می‌باشد.

جغرافیا

حوزه جغرافیایی بدره با طول و عرض تقریبی ۷۰ در ۹ كیلومتری و با مساحت ۶۲۵ كیلومتر مربع دارای طبیعتی كوهستانی وجنگلی است كه حدود ۸۰ درصد منطقه پوشیده از جنگل‌های انبوه بلوط است..بلندترین نقطه ارتفاعی در این شهرستان قله ورزرین با ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا است. فاصله تا مركز استان ۷۰ كلیومتر

بخش‌های شهرستان بدره:
بخش مركزی
بخش هندمینی

نقاط شهری: بدره

دهستان‌های بخش مركزی:
دهستان دوستان

شهرستان شدن بدره

شهرستان شدن بدره در سال ۱۳۹۰ با پیگیری‌های علی عزتی نماینده سابق مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس هشتم مورد بررسی وزارت كشور قرار گرفت و در دی ماه سال ۱۳۹۰ توسط كارشناسان تقسیمات كشوری تایید و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شد ولی به تصویب نرسیدو با پیگیری‌های مجدانه و دیدارهای مكرر دكتر علی محمد احمدی نماینده دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس نهم با مسئولان امر در طی سال ۱۳۹۱، این مهم در جلسه هیئت دولت (یكشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲) به تصویب رسید و بدره رسماً شهرستان شد.
سد ونیروگاه بزرگ سیمره در ۹ كیلومتری مركز شهر بدره، معادن، منابع نفت و گاز، دامداری و كشاورزی و در نهایت وجود نمادهایی طبیعی از برترین نقاط توریستی در حوزه بدره از مهمترین عوامل تبدیل این منطقه به شهرستان بوده است.
جمعیت

بنابر سرشماری مركز آمار ایران، جمعیت شهرستان بدره در سال ۱۳۸۵ برابر با ۱۶۵۱۷ نفر بوده است.

اكثریت ساكنان شهرستان بدره به زبانی معروف به كردی بدره‌ای تكلم می‌كنند و بخش هندمینی به گویش لری شوهانی تكلم می‌كنند.
جاذبه‌های گردشگری
جاذبه‌های تاریخی

تپه‌های لارت
پشته لارت

تپه‌های لارت مربوط به دوره ساسانیان – دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بدره،بخش مركزی شهرستان بدره، روستای آبهر پایین واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۸ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مجموعه آثار تنگه دربند

مجموعه آثار تنگه دربند مربوط به دوره ساسانیان – سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بدره، بخش هندمینی، روستای گچ كوبان، ۳ كیلومتری تنگه دربند واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۴۶۱۶ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاذبه‌های طبیعی

از جمله مناطق دیدنی این شهر می‌توان به روستای زیبای كلم، تنگه باستانی لارت، تنگه رازیانه و آبشارهای دربند و كوهستان بسیار زیبای كبیر كوه اشاره كرد كه در فصل زمستان و تا اواخر بهار از برف پوشیده است كه منظره‌ای بسیار زیبا به شهر می‌دهد.

بدره-8ybS3mjiV5

بدره-bXeiihZ4OW

بدره-fsO6HXPnal