ریپورتاژ آگهی
آبشار بی‌بی سیدان

آبشار بی‌بی سیدان

سمیرم دارای آبشارهای متعددی از جمله ابشارسمیرم و آبشار بی‌بی سیدان است آبشار بی بی سیدان در روستایی به همین نام و در كنار تنگه‌ای به نام تنگه‌ی نازی، در كنار رودخانه سمیرم قرار دارد. این آبشار در انتهای شهرستان سمیرم و در جاده‌ای كه به یاسوج منتهی می‌شود، واقع شده است.
  • 1401/01/18
  • استان : اصفهان
  • شهر : سميرم
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : جهت رسیدن به بی بی سیدان تقریبا ۴۰ كیلومتر كه از سمیرم خارج میشوید سمت یاسوج یك فرعی در سمت چپ جاده میباشد كه با تابلوی بی بی سیدان شما را سمت روستای تنگ خشك و بی بی سیدان راهنمایی میكند.
تلفن : 66059000-021

معرفی زیبایی های آبشار بی‌بی سیدان-I5hmi6Ivta

آبشار بی‌بی سیدان

 

سمیرم دارای آبشارهای متعددی از جمله ابشارسمیرم و آبشار بی‌بی سیدان است آبشار بی بی سیدان در روستایی به همین نام و در كنار تنگه‌ای به نام تنگه‌ی نازی، در كنار رودخانه سمیرم قرار دارد. این آبشار در انتهای شهرستان سمیرم و در جاده‌ای كه به یاسوج منتهی می‌شود، واقع شده است.

آبشار بی بی سیدان كجاست؟
آبشار بی بی سیدان در فاصله ۵۰ كیلومتری شهر سمیرم و در موقعیت جغرافیایی N31.19 ، E51.45  واقع شده است. آبشار بی بی سیدان در كنار رودخانه سمیرم (كاسگان) در ورودی تنگه ای بنام تنگه نازی به شكلی زیبا جلوه نمائی می كند. آبشار بی بی سیدان  از فراز صخره ای پوشیده از گیاهان زیبا و از میان دیواره ای سبزرنگ به درون رودخانه فرود می ریزد. گیاه دارویی پرسیاوشان سرتاسر دامنه این آبشار را پوشانده و جلوه خاصی به آن داده است.

 

معرفی زیبایی های آبشار بی‌بی سیدان-akd38bBtIV

تصاویر آبشار بی‌بی سیدان

 
آبشار بی بی سیدان  با آب بسیار زلال و نیلگون خود، با عبور از دل تنگه های صخره ای بلند، به همراه چشمه های بسیار زیبا كه در طول مسیر به آن می پیوندند، مناظری بسیار دیدنی و چشم نواز می آفریند. هر ساله در فصل گرما گروه های بسیار زیادی مهمان این طبیعت بسیار زیبا می باشند. نكته قابل توجه این آبشار دره ای هست كه می توان از آن به چشمه ناز ونك سمیرم رسید و درطی كردن این مسیر طبیت بكر را می توانید مشاهده كنید.

آبشار بی بی سیدان زیبا در انتهای این شهرستان جایی كه این شهر به جاده یاسوج متصل می شود قرار گرفته است، در انتهای مسیر جاده ای خاكی است كه از خاك نرم آن می توان به وجود آب و آبشار در این منطقه آگاه شد، برای رسیدن به آبشار ناگزیر هستید تا مسیری را پیاده طی كنید. بعد از گذر از جاده خاكی این مسیر به یك حوضچه می رسید كه از آب آبشار تغذیه می كند.

 

معرفی زیبایی های آبشار بی‌بی سیدان-AijdQtdEuQ

آبشار بی‌بی سیدان سمیرم

 
در محدودۀ ونك بیشتر از یكصد چشمۀ كوچك و بزرگ جاری است كه در خشكسالی‌ ها تعداد زیادی از آنها كم آب یا به كلی خشك می ‌شوند. چشمه ناز ونك منطقه ای تقریباً كوهستانی و جزء رشته‌‌ كوه‌ های زاگرس است، همچنین این منطقه از مناطق سردسیر و پرآب محسوب می‌ شود كه سرشاخه‌ های رودخانه كارون در این حوزه قرار دارد كه ماربر، ونك، شمس آباد و حنا از رودخانه ‌های معروف منطقه هستند كه همگی یكجا به رود فرسان ملحق شده و در نهایت به كارون می‌ ریزند.

از نظر پوشش گیاهی دارای بیش از یك‌ هزار گونه گیاهی در این منطقه وجود دارد و یكی از زیباترین و بكرترین تفرجگاه ‌های شهرستان سمیرم و شهر ونك چشمه بزرگ ۹۶ اینچی ناز ونك است.

مناظر ونك را می ‌توان از مراكز نمونه گردشگری به شمار آورد. دلیل آن وجود هوای بسیار مطبوع در فصل بهار، تابستان، زمستان و پاییز بیاد ماندنی است، طبیعتی كه دور از دود و دم و ساختمان های بلند شهرهای بزرگ، با مناظری كم نظیر روح انسان را تلطیف می ‌نماید.

 

معرفی زیبایی های آبشار بی‌بی سیدان-FV0P6c7IHu

عكس هایی از آبشار بی‌بی سیدان

 
مسیر دسترسی به آبشار بی بی سیدان:
جهت رسیدن به بی بی سیدان تقریبا ۴۰ كیلومتر كه از سمیرم خارج میشوید سمت یاسوج یك فرعی در سمت چپ جاده میباشد كه با تابلوی بی بی سیدان شما را سمت روستای تنگ خشك و بی بی سیدان راهنمایی میكند. بعد از ۶ الی ۷ كیلومتر طی مسیر، سمت چپ جاده وارد جاده خاكی میشوید و بعد از ۲ كیلومتر طی مسیر خاكی و گذر از باغ های سیب به مكانی جهت پارك خود رو میرسید از اینجا به بعد را باید حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیاده روی انجام دهید تا به زیبایی هایی بی بی سیدان برسید.