ریپورتاژ آگهی
راهنمای سفر به جزیره كیش

راهنمای سفر به جزیره كیش

سفری لوكس به جزیره كیش میتواند جایگزینی ارزان تر برای سفرهای خارجی باشد. شما در جزیره كیش میتوانید انواع تفریحات دریایی جذاب را در كنار ساحل زیبا و آبهای كریستالی خلیج فارس تجربه كنید.
  • 1401/01/16
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : خلیج فارس -جزیره كیش
تلفن : 66059000-021

نكات مهم برای سفر به جزیره كیش

سفری لوكس به جزیره كیش میتواند جایگزینی ارزان تر برای سفرهای خارجی باشد. شما در جزیره كیش میتوانید انواع تفریحات دریایی جذاب را در كنار ساحل زیبا و آبهای كریستالی خلیج فارس تجربه كنید.

جزیره كیش یكی از 21 جزیره ایرانی خلیج فارس ایت كه هیچ رودخانه دائمی در آن جریان ندارد و آب جزیره از منابع زیر زمینی آب شیرین تامین میشود.

آب و هوای جزیره كیش گرم و مرطوب است و میانگین هوای جزیره 26 درجه سانتیگراد است. بارندگی بسیار كم و فقط در زمستان به صورت بارش پراكنده دیده میشود.

نام جزیره كیش با آب های زلال و كریستالی و دنیای رنگین زیر آب گره خورده است. 

سفر به جزیره كیش یكی از گزینه های ایده آل برای سفر به یك شهر ساحلی فوق العاده شیك و مدرن و جایگزینی برای سفرهای خارجی با هزینه كمتر است.

شما در جزیره كیش میتوانید اقامت در هتل ساحلی و اولین هتل روی آب خاورمیانه را تجریه كنید. اتاق های این هتل دارای كف شیشه ای و بالكن های اختصاصی هستند.

تور مسافرتی كیش را میتوانید به صورت زمینی یا هوایی بروید و برای صرفه جویی در هزینه ها میتونید از تورهای لحظه آخری كیش استفاده كنید كه تخفیف های بسیار خوبی به شما ارائه میدهند.

در صورتی كه تمایل دارید به صورت شخصی و بدون تور به كیش مسافرت كنید میتوانید با خرید بلیط و رزرو هتل راهی این جزیره تفریحی و دیدنی شوید.

اگر میخواهید هزینه های مسافرت به كیش برایتان ارزان تر تمام شود باید در ایام غیر پیك و غیر تعطیلات به این جزیره سفر كنید یكی از ارزان ترین زمان ها برای سفر به كیش دو هفته آخر اسفند است كه همه مشغول خانه تكانی هستند. 

راهنمای سفر به جزیره كیش-3OOx10ScA0

تاریخچه جزیره كیش

جزیره كیش از زمان هخامنشیان جزوی از ایران بوده است و با گسترش اسلام خلفای اموی به این جزیره مسلط شدند. در دوره حكومت آل بویه این جزیره دوباره تحت تسلط ایرانیان قرار گرفت و در دوره سلجوقیان تبدیل به بزرگترین مركز تجاری خلیج فارس شد. 

با ورود پرتغالی ها به این منطقه ، جزیره كیش مدت ها در اشغال پرتغالی ها بود تا این كه در زمان شاه عباس ، امام قلی خان تمام جزایر خلیج فارس و بحرین را فتح كرد و  از آن زمان تا  امروز جزیره كیش به عنوان یكی از جزایر ایرانی خلیج فارس شناخته میشود.

جزیره كیش  در زمان حكومت محمدرضا پهلوی تبدیل به مركز صید ماهی و تجارت مروارید خلیج فارس شد كه با وارد كردن مروارید ژاپن، تجارت مروارید این جزیره از رونق افتاد.

در همین دوره مشاوران ایرانی و امریكایی محمدرضا شاه با دیدن زیبایی های طبیعی ، سواحل كیش و آب های كریستالی ، این جزیره را به عنوان یك مركز توریستی بین المللی معرفی كردند و سرمایه گذاری حكومت روی جزیره شروع شد و زیرساخت های مدرن از جمله هتل ، فرودگاه ، نمایشگاه بین المللی و اقامتگاه خانواده سلطنتی در این جزیره ساخته شد.

در سال 1361 كیش به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی شد و در حال حاضر رونق اقتصادی جزیره بر پایه گردشگری و تجارت بین المللی است. 

 

راهنمای سفر به جزیره كیش-2YUcmWVRs9

بهترین و ارزان ترین زمان سفر به كیش

بهترین زمان سفر به كیش از نظر داشتن هوای مطلوب ، فصل زمستان است.  آب و هوای كیش در فصل زمستان اصلا سرد نبوده و خبری از رطوبت و شرجی تابستان نیست . در این فصل میتوانید آب و هوای معتدل بهاری را در جزیره كیش تجربه كنید و از شنا كردن و سایر تفریحات آبی در فضای باز لذت ببرید. 

ارزان ترین زمان سفر به كیش در فصل های غیر مسافرتی و بدون تعطیلات است به خصوص دو هفته آخر اسفند كه مردم در تكاپوی خانه تكانی و سرگرم به  اتمام رساندن فعالیت های سالانه خود هستند. در فصل هایی كه مسافرت كمتر است معمولا بلیط های چارتری ، لحظه آخری با تخفیف و اقامتگاه و هتل با تخفیف مناسب ، زیادی میتوانید پیدا كنید و سفرتان اقتصادی تر خواهد شد.

روشهای سفر به جزیره كیش و وسایل نقلیه 

معمولا سریعترین روش سفر به جزیره كیش با هواپیما به فرودگاه بین المللی كیش است.

اگر میخواهید از طریق زمینی با ماشین خودتان به جزیره كیش بروید میتوانید از طریق بنادر جنوبی كشور با قایق موتوری و لنج خودتان را به جزیره كیش برسانید. امكان انتقال ماشین با شناور به جزیره كیش وجود دارد ولی از قبل باید از برنامه حركت شناورها از بنادر و عوارض پرداختی و كارهای دفتری اطلاعات لازم را كسب كنید.

جزیره كیش مساحت كمی دارد بنابراین برای جابه جایی داخل شهر از مترو و اتوبوس خبری نیست.

مهم ترین وسیله نقلیه در جزیره كیش تاكسی است. تاكسی های كیش معمولا گران قیمت و با كیفیت هستند. تاكسی های زرد رنگ ، تاكسی خطی هستند و تاكسی های سفید رنگ به صورت دربست و تلفنی كار میكنند. 

اگر تمایلی به استفاده از تاكسی ندارید و عاشق خودروهای لوكس و گرانقیمت هستید  امكان اجازه ماشینهای لوكس خارجی در كیش به صورت روزانه  با راننده یا بدون راننده وجود دارد.

دو خط مینی بوس در جزیره كیش برای جابجایی مسافران در حركت هستند. خط 1 كه 13 ایستگاه داد و خط 2 كه 42 ایستگاه دارد. 

جاذبه های تاریخی جزیره كیش

با وجودی كه جزیره كیش به عنوان یك جزیره تاریخی شناخته نمیشود و اغلب برای جاذبه های تفریحی به این جزیره سفر میكنند ولی بازدید از مناطق تاریخی جزیره خارج از لطف نیست.

شهر باستانی حریره : در شمال جزیره كیش شهر باستانی حریره واقع شده است كه در لیست آثار ملی به ثبت رسده. تاریخچه این شهر به قرن 5 – 10 هجری قمری باز میگردد كه به مدت 6 قرن یعنی از قرن چهارم تا دهم در اوج شكوفایی بوده است. مجموعه ساحلی ، خانه اعیانی ، حمام ، مسجد و قنات های قدیمی در كاوش های این شهر ، یافت شده اند.

 

راهنمای سفر به جزیره كیش-rfQ9NrEW0O

درخت آرزو : در چند قدمی شهر باستانی حریزه درختی وجود دارد كه ریشه های هوایی آن چتری زیبا را بوجود آورده اند. برخی افراد برای برآورده شدن آرزوهایشان پارچه هایی به این درخت گره زده اند . این درخت سبز همان درخت لور یا انجیر معابد است كه در دوره ایلخانیان وارد ایران شده و با عمر 500 – 600 ساله ، قدیمی ترین درخت جریزه كیش است.

شهر زیرزمینی كاریز : شهر زیرزمینی كاریز در عمق 16 متری دل زمین كنده شده است و دارای سنگواره هایی در سقف و دیوارها با عمر 270 – 570 میلیون سال است. قنات 2500 ساله ای كه در قدیم آب شیرین جزیره را تامین میكرده منبع آب این شهر بوده است. این شهر تنها بنایی است كه سقف آن پوشیده از صدف ها و مرجان های طبیعی است و به همین دلیل نام این شهر زیرزمینی در لیست آثار جهانی یونسكو به ثبت رسیده است.

راهنمای سفر به جزیره كیش-dZ2T1r8SmB
كشتی یونانی : یكی از تصاویر نمادین جزیره كیش تصویر كشتی یونانی درغروب است. در تمام راهنماهای سفر كیش ، نام این كشتی آورده میشود. این كشتی در سال 1345 در نزدیكی روستای باغو به گل نشست و تلاش برای نجات كشتی به نتیجه نرسید و تمام بار و سرنشینان كشتی تخلیه شدند و ظاهرا برای گرفتن حق بیمه بعد از تخلیه كشتی را آتش زدند. 

راهنمای سفر به جزیره كیش-UzEob1JqIB

پارك های ساحلی جزیره كیش

خط ساحلی جزیره كیش به خصوص هنگام غروب آفتاب زیبایی جذابی دارد به همین دلیل پارك های ساحلی توسط شهرداری توسعه پیدا كرد و تبدیل به یكی از پرطرفدارترین مكان ها برای مسافران و افراد محلی برای پیاده روی ، پیك نیك و باربیكیو شده است. 

پارك ساحلی میرمهنا : پارك ساحلی میرمهنا بزرگترین پارك ساحلی جزیره است كه به محله عرب ها و بومیان جزیره نزدیك است. پیاده روی در ساحل زیبای كیش ، دیدن لاك پشت ها و سر زدن به بازار ماهی های تازه صید شده و كباب كردن ماهی ها زیر آلاچیق از جذابیت های دلپذیر این پارك است. 

شما در ساحل آرام این پارك میتوانید در سكوت و آرامش و بدور از استرس های شهری به تماشای آبی بی پایان خلیج فارس مشغول شوید یا در اسكله تفریحی پارك ، قایق سواری كنید. 

پارك ساحلی مرجان : پارك ساحلی مرجان مركزی برای تفریحات آبی جزیره است كه میتواند همه نوع ورزش آبی را در آن تجربه كنید. 

پیست دوچرخه سواری كیش از این پارك میگذرد. امكانات تفریحی این جزیره عبارتند از : جت اسكی ، پاراسل ، بناناسواری و غواصی. 

اگر عاشق جمع كردن صدف ها و حلزون های زیبا و خوش رنگ و نگار ساحلی هستید میتوانید در این پارك به هدفتان برسید. 

در ساحل صخره ای مرجانی میتوانید انواع صدف، شقایق دریایی ، عروس دریایی و ماهی های رنگارنگ را مشاهده كنید.

اطراف پارك پر از كافه و چایخانه و بوفه است كه میتوانید هنگام تماشای تصویر زیبای غروب آفتاب با نوشیدنی های متنوع از خودتان پذیرایی كنید. یا به رستوران های اطراف پارك سری بزنید.

پارك ساحلی مرد ماهیگیر : مجسمه 12 متری مرد ماهیگیر در این پارك ، علت نامگذاری آن است. این مجسمه بعد از مجسمه صیاد مروارید بندرعباس بزرگترین فیگورارتیو ایران است. وجود گیاهان بومی جزیره مثل هور ، كنار و لور فضای این پارك را متفاوت كرده اند. 

یكی از تفریحات گردشگران در این پارك ساخت قلعه و مجسمه های شنی در ساحل است.

جاذبه ها و مراكز تفریحی جزیره كیش

جاذبه های جزیره كیش به قدری متنوع است كه میتواند هر فرد با هر سلیقه ای را سرگرم كند.

آكواریوم كیش : آكواریوم كیش دارای 70 نوع ماهی زینتی و انواع ماهی های شور و شیرین است. اولین آكواریوم بیست هزار لیتری آب شیرین ایران در جزیره كیش قرار گرفته است. 

در این مجموعه میتوانید انواع خزندگان ، پرندگان كمیاب ، پستانداران و حیوانات تاكسی درمی شده را هم مشاهده كنید. 

 

راهنمای سفر به جزیره كیش-VUauBEiH7V

دلفیناریوم : معمولا برای دیدن دلفین های خلیج فارس باید به جزیره هنگام قشم سفر كنید ولی تعدادی دلفین در مجموعه دلفیناریوم كیش نگهداری میشوند و میتوانید برای تماشای نمایش دلفین ها به این مجموعه سر بزنید. علاوه بر دلفین ، سایر پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی و پنگوئن هم در این مجموعه نگهداری میشوند. 

باغ پرندگان : در محوطه مجموعه دلفیناریوم بخشی به باغ پرندگان اختصاص پیدا كرده است. بیش از 57 گونه پرنده از مناطق مختلف در این باغ گرد هم جمع شده اند. 

راهنمای سفر به جزیره كیش-r44JbYcAN7

تفریحات دریایی جزیره كیش

غواصی : آب های زلال و كریستالی جزیره كیش بهترین مكان برای غواصی و عكاسی زیر آب و دیدن دنیای متفاوت و رنگارنگ زیر دریاست كه فقط در مستندها دیده اید. 

اسكوتر زیردریایی : اگر شنا بلد نیستید برای دیدن دنیای زیر اب میتونید از اسكوتر استفاده كنید و از دیدن زیبایی های زیر آب لذت ببرید.

شاتل سواری : شاتل سواری یكی از تفریحات خانوادگی پرطرفدار كیش است. برای شاتل سواری شما سوار یك تیوپ میشوید كه یك قایق تند رو با سرعت بالا این تیوپ را روی دریا میكشد.

بنانا سواری : بنانا سواری هم مانند شاتل سواری است ولی تیوپی كه سوار میشوید موزی شكل است و میتوانید حین بالا پایین رفتن روی آب سلفی بگیرید.

فلای بورد : برای فلای بورد سواری شما روی پایه ای قرار میگیرید كه به جت اسكی متصل است و با فشار آب در هوا نگه داشته میشوید و میتونید با فشار آب روی هوا حركت كنید. 

كابل اسكی : كابل اسكی كیش یكی از بزرگترین مراكز این تفریح آبی پرهیجان است. كابل اسكی كیش 840 متر طول دارد و همزمان 12 نفر میتوانند از آن استفاده كنند.

پاراسل : برای این تجربه جذاب شما سوار چتر پاراسل میشوید و چتر با سرعت زیاد با قایق كشیده میشود و شما در آسمان اوج میگیرید. 

بیگ بال : شما میتوانید وارد توپ های بزرگ شوید و قل بخورید. این ورزش معمولا در گرمای زیاد انجام نمیشود. 

قایق تندرو سواری : یكی از جذاب ترین تفریحات دریایی جزیره كیش كه همه میتوانند از آن لذت ببرد دور زدن روی دریا با قایق های تندرو است.

شناور آكواریوم : شناور آكواریوم كف شیشه ای دارد كه میتوانید دنیای رنگارنگ زیر دریا را در آن مشاهده كنید. این شناور امكانات پذیرایی و رستوران هم دارد. 

قایق های آكواریومی : قایق های آكواریومی محلی با كف شیشه ای همراه با بساط رقص و موسیقی محلی هستند و شب ها شما را به مكانی میبرند كه با پروژكتورهای قوی دریا روشن شده اند و میتوانید انواع ماهی ها و آبزیان رنگارنگ را از نزدیك ببینید. 

پلاژ خانم ها : فضای اختصاصی برای شنای خانم ها است كه در آن حمام آب شیرین برای دوش گرفتن بعد از شنا ، سایه بان ، انواع نوشیدنی و خوراكی در بوفه پلاژ و خدمات ماساژ و بافت مو برای شما مهیاست.  در سایت غواصی پلاژ میتوانید به كمك مربی های حرفه ای غواصی را تجربه كنید. 

مراكز خرید كیش

جزیره كیش یك منطقه آزاد است كه ورود اجناس خارجی به آن هزینه گمرك ندارد و قیمت ها بسیار مناسب تر است. مراكز خرید و قیمت فوق العاده مناسب اجناس كیش معمولا یكی از دلایل جذاب سفر برای گردشگران است. شما میتوانید از فرصت خرید لباس و كفش های برند با قیمت مناسب در جزیره كیش استفاده كنید. تنوع مراكز خرید كیش بسیار بالاست بنابراین باید قبل از سفر بازاری كه جنس مورد نظر شما را دارد مشخص كنید و البته هنگام خرید چانه زنی را فراموش نكنید. در ادامه تعدادی از مراكز خرید جزیره كیش با توجه به بودجه ای برای خرید در نظر گرفته اید را به شما معرفی میكنیم.

مركز خرید پردیس 1 و 2 ، مركز خرید دامون  : خرید لباس از برندهای اروپایی

مركز خرید پانید ، ونوس ، مروارید : خرید لباس ، كفش و اكسسوری های زیبا و با كیفیت و قیمت مناسب

مركز تجاری پردیس 2 ، مركز تجاری كیش ، مركز خرید مروارید : خرید كیف ، كفش و لباس

مركز خرید پردیس 2 : خرید لوازم خانه و آشپزخانه

فروشگاه آرتا كیش : مركز خرید شكلات و قهوه خارجی 

بازار پردیس 1 ، بازار مرجان ، بازار خلیج فارس ، بازار عرب ها : خرید لباس نوزاد و كودك با تنوع بالا و قیمت مناسب

بازار زیتون : خرید عطر اصل با قیمت مناسب

 

راهنمای سفر به جزیره كیش-yYvbwFXDqC