ریپورتاژ آگهی
ساحل مرجانی دریا كوچك چابهار

ساحل مرجانی دریا كوچك چابهار

تفرجگاه ساحلی دریا كوچك یكی از سواحل زیبای چابهار به‌شمار می‌رود. در این بخش، قسمتی از دریای عمان با موج‌شكن جدا شده و محیطی مناسب برای شنا و آب‌تنی فراهم آمده است.
  • 1401/01/11
  • استان : سيستان و بلوچستان
  • شهر : چابهار
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : در جوار سواحل دریای عمان
تلفن : 66059000-021

تفرجگاه ساحلی دریا كوچك یكی از سواحل زیبای چابهار به‌شمار می‌رود. در این بخش، قسمتی از دریای عمان با موج‌شكن جدا شده و محیطی مناسب برای شنا و آب‌تنی فراهم آمده است. به همین دلیل نیز از این ساحل با نام دریا كوچك یاد می‌شود. ماهیگیران زیادی نیز در این ساحل مشغول به فعالیت هستند كه همین موضوع سوژه جالبی برای عكاسان شده است.

ساحل مرجانی دریا كوچك چابهار-QQs3ecBbnD

دریا كوچك یك ساحل صخره‌ای است، از این رو می‌توان در آن، چشم‌اندازهایی منحصر به فرد را دید. این ساحل، منبع درآمد و روزی رسان ماهیگیران به شمار می‌آید، جایی كه می‌توانید ماهیگیرانی را ببینید كه در حال صید ماهیانی همچون ماهی تن و گلیت‌اند. عكاسان مستند و طبیعت زیادی به این ساحل می‌آیند تا از این ساحل آرام و به دور از موج‌های خروشان و ماهیگیرانی كه در اسكله صید خود را می‌فروشند، تصاویر دلنشین تهیه كنند.

دریا كوچك، آب آرامی دارد و برای شنا و آب تنی مكان خوبی است؛ همچنین قایق های ماهیگیری زیادی در اطراف موج شكن این منطقه كناره می گیرند كه منظره ای تماشایی پدید می آورد. معمولا در این ساحل ماهیگیرانی را خواهید دید كه در حال فروش صید خود هستند. شما می توانید از آن ها خرید كنید و حتی در مورد روش پخت ماهی های جنب گپی با آن ها بزنید. پیشنهاد می كنیم تماشای غروب آفتاب را در دریا كوچك از دست ندهید.

ساحل مرجانی دریا كوچك چابهار-LvsrBh7Gm2

از دیگر ویژگی های شاخص دریا كوچك، باید به مرجانی بودن این ساحل اشاره كنیم؛ در امتداد دریای عمان و در محدوده چابهار، چند ساحل مرجانی به چشم می خورند و یكی از این ها، همین ساحل دریا كوچك است.

در فاصله كمی از دریا كوچك، پارك الغدیر قرار گرفته است و كافه ها و غذاخوری های كوچكی هم در این منطقه به چشم می خورند، پس علاوه بر تماشای این ساحل زیبا و آب تنی گردشگران می توانند سری به پارك و كافه های این منطقه بزنند.

ساحل مرجانی دریا كوچك چابهار-q5FUxKH2ZV

ساحل مرجانی دریا كوچك چابهار-EghjgYNP93