ریپورتاژ آگهی
ساحل درك، تلفیق دریا و كویر

ساحل درك، تلفیق دریا و كویر

در ساحل درك كه به تلفیق دریا و كویر معروف است ، رمل‌های شنی پشت به پشت تا آغوش دریای عمان كشیده شده ‌اند.دَرَك منظره‌ بكری از شگفتی طبیعت در ۱۷۰ كیلومتری شهر چابهار، جاذبه ای شگفت انگیز و دیدنی در ایران است.
  • 1401/01/11
  • استان : سيستان و بلوچستان
  • شهر : چابهار
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : ۱۷۰ كیلومتری شهر چابهار
تلفن : 66059000-021

در ساحل درك كه به تلفیق دریا و كویر معروف است ، رمل‌های شنی پشت به پشت تا آغوش دریای عمان كشیده شده ‌اند.دَرَك منظره‌ بكری از شگفتی طبیعت در ۱۷۰ كیلومتری شهر چابهار، جاذبه ای شگفت انگیز و دیدنی در ایران است.ساحل دَرَك جایی بعد از كُنارك و در نزدیكی روستای زرآباد است. زرآباد را محلی‌ها با باغ‌های میوه بویژه موزه ‌های بلوچی‌اش می‌شناسند.

در نزدیكی روستای زرآباد نقطه‌ كوچكی در ساحل دریای عمان روی نقشه‌های ماهواره به اسم دَرَك ثبت شده است. فاصله ساحل دَرَك تا شهر چابهار بیشتر از ۱۷۰كیلومتر و جاده‌ رسیدن به آن خود جاذبه‌ دیگری است.درك یا درگ گویا در زبان محلی به معنی سكونت در كنار دره است.

ساحل درك، تلفیق دریا و كویر-e2PAL4ngOc

رفتن به درك برای عاشقان طبیعت می‌تواند منجر به برآورده شدن آرزوی یك سفر هیجان ‌انگیز باشد.از سربالایی فرعی ساحل درك تنها رمل‌های شنی، نخل و دریا پیداست. منظره‌ای بكر كه می‌توان ساعت‌ها در آن توقف كرد یا حتی كمپ زد.میان رمل‌های شنی درك كه بایستید و تصویری از دریای عمان نداشته باشید انگار میان یكی از كویرهای معروف ایران هستید، اما كافی است پای در شن‌ها بگذارید و از رمل‌ها بالا بروید. تصویر كویر و دریا به هم می‌پیوندند و منظره زیبا و نابی را می‌سازند كه ساعت‌ها می‌توان به تماشایش نشست.

ساحل درك بسیار تمیز است. هیچ نشانه‌ای از زباله دیده نمی‌شود. درك به پاك‌ترین ساحل ایران مشهور است. زیباست و حیف است آن را نبینیم.

كویر ، دریا ، نخل در یك تصویر

وقتی كه دریا از دور نمایان می‌شود، صحنه بسیار زیبایی برای گردشگران خواهد بود،درست شبیه عكس‌های رویایی كه قبلاً از این منطقه دیده بودید، نخل‌های بلند قد كه شاخصه كویر است و ساحل زیبا و آن دریای شگفت‌انگیز كه همه به یكدیگر دوخته شده‌اند.

ساحل درك از سواحل مرجانی، ماسه‌ای و صخره‌ای می باشد. همه با هم یك جا، یك تركیب فوق‌العاده ساخته اند. این ساحل نزدیك اقیانوس هند است. ممكن است با این تفاصیل فكر كنید درك در محدوده‌ای خشك و بیابانی است. اما اشتباه نكنید. درك منابع آب شیرین دارد. زمین را دو متر بكنید هم به آب می‌رسید. همین موضوع باعث شده كشاورزی آن‌جا هم رونق بگیرد.

ساحل درك بهشت طبیعت‌گردان است. این ساحل بكر خیلی اتفاقی به عنوان یك پدیده گردشگری كشف شد. یكی از كاربران توییتر این كار را كرده است. او از بومیان محدوده درك بود. عكس‌های غروب و طلوع خورشید درك را منتشر كرد. بعد از آن گردشگران زیادی عاشق درك شدند

غروب در ساحل درك بهترین لوكیشن طبیعت برای عكاسی:
غروب سرخ ساحل درك پشت نخل‌هایش شبیه هیچ جای دیگر نیست. آفتاب در غرب دریای عمان به غروب می‌نشیند و باریك‌های نورش میان رمل‌ها و دریا قاب‌هایی را می‌سازد كه می‌تواند بیننده را جذب كند.

ساحل درك، تلفیق دریا و كویر-wFCCiw4616

خاصیت درمانی رمل های ساحل درك:

یكی از موضوع های جالب ساحل روستای درك، وجود تپه هایی از رمل سفید است كه به اعتقاد خیلی از اهالی برای دردهای عضلانی و استخوانی خاصیت درمانی دارد. آنها صبح زود و زمانی كه آفتاب می تابد روی این شن ها دراز می كشند تا دردهای پا و استخوانی خود را درمان كنند

نحوه دسترسی به ساحل

بعد از شهر كُنارك در غرب چابهار جاده تك باند قدیمی تا روستای زرآباد وجود دارد. جاده‌ای كه باران‌های موسمی بخشی‌هایی از آن را زیر دریاچه‌های موقت فرو می­برند و برای ادامه دادن جاده گاهی باید كیلومترها در خاكی‌های اطراف رانندگی كرد. پستی و بلندی‌های جاده به حدی است كه گاهی رانندگان محلی چابهار هم از شدت چاله‌ها تعجب می‌كنند و بی‌احتیاطی در رانندگی می‌تواند مانع رسیدن به ساحل دَرَك شود.

ساحل درك، تلفیق دریا و كویر-pWHHqWo62l

ساحل درك، تلفیق دریا و كویر-FVsqJgt5ST

ساحل درك، تلفیق دریا و كویر-MBTWi5qrDE